Gefeliciteerd Drieka!! Wat een lief ventje en wat een mooie naam hebben jullie hem gegeven! Geniet van elkaar, je hebt het dubbel en dwars verdiend na zo'n heftige zwangerschap!! Fijn om te horen dat je rugpijn alweer minder wordt nu je weer medicijnen mag. Enne...die knip zal inderdaad helaas gewoon vanzelf moeten helen, maar de pijn daarvan wordt als het goed is snel minder. Als ik uit ervaring een tip mag geven: bij ieder toiletbezoek goed spoelen om irritaties/ontstekingen te voorkomen. Komt vast helemaal goed!
Ja op zich geneest de knip tot op heden goed volgens de kraamzorg, het zitten is pijnlijk maar zit zoveel mogelijk op een harde ondergrond, dat schijnt de zwelling het beste tegen te gaan maar is wel pijnlijk Ik slik ook 3 tot 4 keren per dag 1 gram paracetamol om ontstekingen te voorkomen en de scherpe randjes van de pijn af te halen en spoel in de ochtend en douche elke avond om alles schoon te houden. De verloskundige is vanochtend nog gekomen en gaf aan dat, als ik dat wil, ze maandag de knoopjes wel al kunnen wegknippen maar ik twijfel of ik dat laat doen, dan zitten de hechtingen pas 4,5 dag en ik vind dat toch wel kort, tenslotte heeft de verpleegkundige in het ziekenhuis gezegd dat ik beter kan doorbijten want het zijn zelfoplossende hechtingen en krijg het mooiste resultaat als ik het vanzelf laat oplossen. Maandag EN donderdag komt de verloskundige nog dus ik denk dat ik afwacht tot donderdag, als ik dan nog veel last heb dan laat ik dan wel de knoopjes wegknippen, dan zitten de hechtingen ook al 1 week.
Hey Drieka, allereerst van harte gefeliciteerd natuurlijk! Als ik je een klein advies mag geven... ik zou de knoopjes wel weg laten knippen, maar wel pas donderdag hoor. Ik heb niet zulke goede ervaringen met het zelf oplossen van de knoopjes van oplosbare hechtingen. Ik heb ze dan wel niet daar beneden gehad maar in mijn knie tot 2x toe maar de knoopjes zijn bij mij iedere keer ingegroeid en dan lossen ze gewoon echt niet lekker meer op. En dan gaan ze op een gegeven moment wel flink zeer doen en irriteren of ontsteken. Verder wil ik je heel veel geluk toewensen met je mannetje!
Dank je wel! Ik wil ze ook donderdag wel laten verwijderen want vindt maandag gewoon een beetje te snel en als het zo blijft trekken dan zal ik donderdag ook wel blij zijn als de knoopjes weg geknipt kunnen worden
Gefeliciteerd! Wat een knapperd! Ik weet wat je doormaakt met die hechtingen! Bij de eerste zelf ook een flinke knip gehad en een berg hechtingen, man wat deed zitten zeer. Hier ook de optie gekregen om de vervelende hechtingen weg te laten knippen, maar ik heb ervoor gekozen dat niet te doen. De hechting die irriteerde zat op een lastige plek en er zou volgens de verloskundige altijd kans zijn dat het terug open springt (hoeft natuurlijk niet). Ik heb dus doorgebeten en ook die hechting genas relatief snel. Het resultaat is netjes, maar achteraf gezien had ik het beter wel kunnen laten doen. Het is toch een plekje wat snel irriteert en soms piekt, ook nu nog. Mij zeiden ze dat de hechtingen snel op zouden lossen, zo'n 3 maanden later kwam het laatste knoopje pas los! Wel zou ik proberen zo lang mogelijk te wachten, zodat het zo lang mogelijk de tijd krijgt te dichten en je minder kans loopt dat je opnieuw gehecht moet worden. Heel veel geluk met je mooie mannetje, maar dat gaat vast goed komen!
Gefeliciteerd met Florian! Over je hechtingen: na 5 x 24 uur heeft de hechtdraad geen 'nut' meer. Het gebied daar is zo goed doorbloed dat het al snel zelf weer aan elkaar groeit. De hechtdraad zit daar dan eigenlijk 'niks' meer te doen. Maandag zou ik dus ook aan de vroege kant vinden, donderdag kunnen ze er sowieso wel uit. We laten je knoopjes wel zitten als je een (sub)totaalruptuur hebt (tenminste, dat is onze werkwijze hier)
Oh je weet er duidelijk meer van Ja ik vind maandag ook erg vroeg want ben pas donderdagochtend gehecht om 01:00 en maandagochtend is dan net pas 4 dagen, ik vind donderdag dan wel goed, dan is het tenminste een volledige week geleden, dus nu gewoon eventjes doorbijten. Ik heb die knip gekregen omdat hij een sterrenkijker was en met de vacuüm gehaald moest worden heel snel. Tja, niet prettig maar wel noodzakelijk.
Poeh, 3 maanden is wel heel erg lang, ja ik laat ze ook minstens tot donderdag zitten, dan is het een volledige week, ik vind dat gevoelsmatig toch veiliger. Het is gewoon eventjes doorbijten.