Onze Kanjers!

Discussion in 'Prematuur' started by Jocruella, Oct 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    @mamavanMischa; Gefeliciteerd!! Nog een mannetje erbij! Geweldig!! Eén jongen is leuk, maar twee is nóg leuker...en ik kan het weten! ;):D

@all; Heb een tijdje niet zo meegelezen/-geschreven. Hoe gaat het met iedereen? Leuk weekend gehad?

Hier; Zaterdag op zondag zijn de jongens gaan logeren bij mijn ouders. Was heerlijk om weer eens even met z'n tweetjes te zijn. Hebben er echt van genoten. Lekker uit eten geweest, film gekeken, uitgeslapen, wandeling gemaakt. De batterij is weer een beetje opgeladen. Moeten we vaker doen... ;)

Straks met de jongens naar het CB om de BMR-prik. Hoop dat ze er niet teveel last van krijgen.

2. Jocruella

Jocruella Bekend lid

Dec 18, 2008
    553
    0
    0
    Hey mamavanmischa - LEUK LEUK LEUK.....een huis vol mannen!!! Hartstikke leuk voor je! Op naar je 2e helft!

@Jipper - Hoe was het bij het CB??

Lekker ventje he die kleine van ons. Hij heeft idd van die heerlijke bolle wangetjes. Ik blijf er kussies op geven hahahahahaha

Is er bij jullie al iemand begonnen met rijstebloem, fruithapjes en diksap??

Hier zijn we stiekum al begonnen met de fruithapjes, hij vind het heeerlijk!!!
    En vandaag voor het eerst perzik diksap van de Jumbo gedronken. Ook dat was helemaal een succes!!

Soms gooi ik wel eens een schepje rijstebloem (vanille smaak) door zn flesje. Hoe gaan jullie er mee om??

Groetjes
    Jolanda

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    @Jocruella; Inderdaad een lekker ventje, die Damian van jullie. Lekker veel kussen en knuffelen hoor!
    Wb. voeding moet je zoveel mogelijk naar je gevoel luisteren. Natuurlijk kun je advies inwinnen, maar als je af en toe wat rijstebloem, sap en hapjes geeft en Damian heeft daar geen last van, dan moet je dat lekker blijven doen!

Hier; Het ging goed op het CB. De jongens zijn weer lekker aangekomen. Zitten keurig in de curve qua groei.
    De prikjes waren natuurlijk niet leuk. Vooral Luuk moest erg huilen en ik had Daan vast, dus oma moest hem troosten. Dat vond hij niet zo leuk. Lastig met twee kleintjes dan... :( Nu maar hopen dat ze volgende week niet teveel last krijgen van de BMR (het duurt een week voordat je daar iets van merkt zei de arts).
    We mogen ook langzaam gaan stoppen met opvolgmelk en overstappen om gewone melk. Ben benieuwd...

4. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Hai meiden,

Dank jullie wel allemaal voor het meeleven en de felicitaties. :)

Ik ga even alleen op de laatste berichten reageren want kan de concentratie niet opbrengen om alles helemaal terug te lezen. Ik probeer al de hele dag te reageren en geef het nu maar gewoon op...

Jipper, wat lekker he, even een paar uurtjes samen! Hadden wij toevallig dit weekend ook. We hadden een etentje en daarvoor ging Mischa bij mijn ouders logeren. Die wonen hier vlakbij en ik vind het zielig om hem 's avonds laat nog uit bed te halen en mee naar huis te slepen, we laten hem voor zulke gelegenheden dus lekker logeren. Omdat we redelijk bijtijds terug waren zijn we zelfs nog maar even de kroeg in gedoken! Daar was ik ECHT lang niet geweest, hahaha! Was wel weer eens leuk, even wat bijkletsen met oude bekenden.

Jocruella, ja dat wordt wat hier... Mijn vriend hoopte op een meisje zodat ik daarmee kon kletsen en winkelen en hij dat niet meer zou hoeven... Ik schijn erg veel te praten?! Hihi! :D Maar inderdaad een huis vol mannen. Gezellig hoor!

Met rijstebloem fruithapjes en diksap zijn wij heel voorzichtig begonnen en best wel laat. Daarin ben ik hier volgens mij de enige trouwens, ik lees steeds dat het bij anderen prima ging. Mischa reageerde steeds behoorlijk heftig op "nieuw" eten en daarom ben ik heel voorzichtig geweest. Maar inderdaad, gewoon voorzichtig proberen en kijken hoe hij reageert.

Hier zit ik tegenwoordig opeens met een late fles! Mischa is potverdrie al 10 maanden en kreeg al maaaaanden geen late fles meer. Maar door al het gedoe met niet meer doorslapen heb ik de laatste fles flink verschoven. Ik denk dat hij nu wel weer naar voren kan maar weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken... Ik probeer hem nu iedere dag een beetje vroeger te geven en te zien hoe het dan 's nachts gaat... Er zijn hier inmiddels 4 tanden door (in twee weken maar daarbij met nog een aanloop van zes weken, arm jochie en arme wij!) en eindelijk wordt alles langzaam weer normaal. We hebben ons oude ritme zelfs weer terug, heerlijk! Wat hij nu wel doet is huilen als ik weg loop, maar dat lossen we mooi op. Als zijn papa hem naar bed brengt is er namelijk (bijna) niets aan de hand. Heb ik eindelijk de avonden eens vrij. :)

Groetjes!

5. Brunette

Brunette Bekend lid

Aug 22, 2008
    690
    277
    63
    Female
    Veluwezoom
    We zijn gisteren bij het CB geweest: Jip 67,5 cm en 6170 gram. Janneke 66 cm en 6290 gram. Tot nu toe gingen ze in lengte steeds gelijk op, nu lijkt Jip zijn vader (die is 1,98 m) achterna te gaan. Ze zijn voor hun lengte wel aan de lichte kant, maar 't zijn nu eenmaal slanke kindjes. Ze hebben wel een mooie constante gewichtstoename, prima dus.

Wij zijn met rijstebloem begonnen met 6 maanden, 3 maanden gecorrigeerd. Met groente begonnen we bij 7 maanden, 4 maanden gecorrigeerd. Twee weken daarna ook fruit.
    Er zijn nou eenmaal geen richtlijnen over wanneer je prematuur geboren kindjes mag gaan bijvoeden. Dat is voor elk kindje, elke geboortetermijn en elke ouder weer anders. De arts van het CB antwoordde me toen ik vroeg wanneer ik met bijvoeden moest beginnen: Geen idee, doe maar wat je zelf wil. Heerlijk antwoord, want ik zoek het ook het liefst zelf uit. Een vrouw naar mijn hart dus :D.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi allemaal!
    Over de vraag wanneer we wat aan onze kindertjes gegeven hebben. Wij waren er vlot bij. Alle leeftijden zijn ongecorrigeerd.
    Wij hebben vanaf 3 mnd hebben Ons Kleintje rijstebloempap in de (driestandenspeen)fles gegeven (een paar scheppen). Toen kon hij nog niet goed van een lepeltje eten.
    Met 4 mnd hebben we Ons Kleintje fruit en groentehapjes gegeven, hij gaf zo duidelijk aan dat hij hier behoefte aan had en we kregen toestemming van onze kinderarts. Ik heb hierbij gewoon het aantal maanden dat hij oud is aangehouden dus 4mnd potjes bij 4 mnd en 6 mnd bij 6 mnd.
    We hebben toen nog een tijdje rijstebloem in een fles gegeven, anders was het wel veel lepeltjes-gedoe voor hem in 1 keer.
    Vanaf dat hij een maand of 5,5 oud is, eet hij ook de pap van een lepeltje en vanaf 6,5 mnd krijgt hij pap met tarwe erin op een lepel.
    Vanaf 5,5 mnd krijgt hij dixap tussen de middag en daarbij een in water geweekte (eerst eerste stap en later tweede stap) liga op een lepeltje.
    vanaf 8 mnd eet hij brood, maar dit mocht al wel eerder (het mocht van CB met 6,5 mnd).eerder lukte het hem niet om het weg te krijgen.
    Ook krijgt hij vanaf 8 mnd ook een toetje na het avondeten.
    Zo, volgens mij is dat het! :)

@jipper, ik hoop dat je jongens niet veel last hebben van die prik..

Verder heb ik uiteindelijk toch besloten een mex griep prik te gaan nemen samen met Ons kleintje (tja ik was er een tegenstander van, maar begin zo langzamerhand een beetje bang te worden van de griep zelf:))
    Ik zit hier nu met Ons kleintje in de wipstoel erbij K3 liedjes te luisteren, dus ook groetjes van hem;)

Groetjes

7. Ons Kleintje

Hier helemaal in tranen omdat ik voor het eerst fotos onder ogen heb gekregen van mijn allerlaatste `normale`dag op het ijs met mijn neefjes. ik vind het nogsteeds moeilijk.

8. MamavanMischa

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Jee meid, wel heel goed om naar zulke foto's te kijken. Ik heb ook een aantal keer helemaal in tranen ons fotoalbum zitten doorkijken en geloof echt dat dat goed voor de verwerking is. Je hebt blijkbaar toch nog niet helemaal afscheid genomen van je zwangerschap, die was gewoon veel te kort en daar mag je best om treuren! Gelukkig heb je een gezonde zoon, dat kan een troost zijn, maar verandert niets aan het feit dat je heel veel meegemaakt hebt en gewoon 40 weken zwanger had willen zijn! Sterkte ermee, ik denk dat het de komende maanden alleen maar erger zal worden... Zelf werd ik door de maatschappelijk werkster gewaarschuwd dat de eerste verjaardag van je kindje een heleboel gevoelens omhoog kan laten komen, en volgens mij geldt dat sowieso voor deze tijd van het jaar, waarin wij toevallig allebei hoogzwanger waren...

9. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Hallo dames,

Ik hoop dat ik hier met jullie mee kan kletsen!
    Op 17 september is onze kleine meid na een zwangerschap van 30 weken en 6 dagen gehaald.
    Ze had een geboortegewicht van 1425 gram. Ik had het HELLP syndroom en mijn toestand was zodanig dat Amy geboren moest worden.

Ze is nu een kleine 2 weken thuis en we zijn heerlijk van haar aan het genieten! Ze heeft nog wel wat "kwaaltjes" die vaker voorkomen bij te vroeg geboren kindjes maar niet echt dingen om ons zorgen te maken.

Ze weegt inmiddels 2765 gram en is 48 cm!
    Volgende week wordt ze weer een nachtje in het ziekenhuis opgenomen omdat ze haar inentingen gaat krijgen! Spannend!

10. Brunette

Brunette Bekend lid

Aug 22, 2008
    690
    277
    63
    Female
    Veluwezoom
    Welkom hier!
    Ik heb vast even in je album gegluurd, wat een poppetje zeg!
    Gefeliciteerd met je mooie dochter!
    Is Amy je eerste kindje? Heeft ze lang in het ziekenhuis gelegen? En heeft ze ook in een couveuse gelegen?

Jip (niet zijn echte naam hoor :D) moest voor zijn entingen ook opnieuw worden opgenomen. Ik vond dat zelf eigenlijk helemaal niet zo erg, we waren daar in het ziekenhuis immers zo vertrouwd. Het ging prima en na 24 uur mocht hij weer mee. Janneke (ze heet eigenlijk anders :D) kreeg haar entingen wel gewoon op het CB, zij deed het vanaf het begin af aan al net een beetje beter dan haar broer. Beiden hebben ze helemaal geen last gehad van de prikken.

11. MamavanMischa

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Hoi misschienmama (grappige naam! :D), welkom hier! Wat fijn dat je kindje eindelijk thuis is!

Mischa is geboren met 32+5 wk, waarschijnlijk doordat ik pre-eclampsie had. Mijn vliezen zijn spontaan gebroken en tijdens de bevalling werd duidelijk dat ik p.e. had.

Hoe is het met jou zelf na de HELLP? Ben je al een beetje aan het herstellen? Ik heb gemerkt dat dat erg lang kan duren... Bij mij zeker een half jaar. Daarna werden mijn klachten erger, maar zoals je aan mijn banner kunt zien had dat een duidelijke oorzaak. ;)

Spannend dat je dochter weer een nachtje naar het ziekenhuis moet... Aan de ene kant misschien wel een geruststelling. Wij hebben dat trouwens niet gehad, Mischa mocht na zijn inentingen gewoon mee naar huis.

Groetjes!

12. MamavanMischa

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Mischa inderdaad ook niet. Hoogstens wat pijn aan zijn beentjes (die werden dik en rood) en hij sliep wat veel na de prikken. Voor de pijn gaf ik een zetpilletje met 60mg paracetamol en de volgende dag had hij al nergens last meer van.

13. misschienmama

Dank je!

Amy is inderdaad ons eerste kindje (en zoals ik er nu over denk ook ons enige... ) Ze heeft anderhalve week op de ic gelegen en daarna is ze overgeplaatst naar een HC in een ander ziekenhuis en daar heeft ze gelegen tot ze 36 weken en 1 dag zou zijn geweest dus in het totaal iets meer dan 5 weken in het ziekenhuis en daarvan dikke 4 weken in de couveuse.

Wat een leuke namen heb je je kindjes hier gegeven :D
    Voor de entingen zelf ben ik ook niet zo bang maar ik hoop maar dat ze niet ineens gaat spoken aan de monitor waardoor we weer moeten tellen (vreemd idee ik weet het maar dat tellen was zenuwslopend......kan er niks aan doen) Vind het stiekem ook weer even leuk om Amy te showen op de afdeling :)

14. misschienmama

@ mamavanmischa, ja haha die naam.... ooit kwam ik onzeker op het forum omdat ik misschien wel eens zwanger kon zijn... hoe kan het allemaal lopen!
    Jee alweer zwanger zo snel! Gefeliciteerd!, wel heftig zeker gezien het verloop van je vorige zwangerschap.

Ik heb ook nog steeds wat vreemde klachten die ik niet echt kan plaatsen dus heb het idee dat het daar allemaal nog door komt... Ook is mijn bloeddruk nog steeds niet wat het ooit was. Laatste meting toch nog 130/85 terwijl ik in het begin van de zwangerschap altijd rond de 120/60 zat.

15. Brunette

Brunette Bekend lid

Aug 22, 2008
    690
    277
    63
    Female
    Veluwezoom
    Al met 36 weken naar huis, dat is lekker snel!

Een kleine tip nu ze de entingen in het ziekenhuis krijgt: vraag aan de verpleging of ze EMLA op haar beentjes willen aanbrengen. Dat is een zalfje met een verdovende werking. Het inspuiten van de entstof blijft dan nog steeds wel pijnlijk, maar de prikken zelf niet meer. Jip kreeg het ook en ik was zo brutaal om het ook voor Janneke te vragen. Zij zou de volgende dag op het CB geprikt worden. Ik heb toen voor haar een tubetje mee naar huis gekregen.

16. misschienmama

Ja was zeker snel, op dat moment had het voor me gevoel ook wel lang genoeg geduurd...:)

En bedankt voor de tip, daar zal ik zeker naar vragen!

17. Ons Kleintje

Hoi Misschienmama,
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
    wat een mooie meid zeg die Amy!

Ik ben moeder van een zoontje dat elf weken te vroeg geboren is.
    Ik vond het zelf niet leuk toen Ons Kleintje weer naar het ziekenhuis moest nadat hij weer thuis was gekomen,(voor een operatie)
    Ons kleintje kreeg de prikken toen hij nog in het ziekenhuis lag. Hij had er geen last van. het was even huilen en toen leek het weer over.
    En met 36 weken naar huis dat is echt vlot, fijn voor jullie!

Geef je borstvoeding en hoe bevalt het om thuis te zijn?

@ mamavanmischa Ja wel grappig dat we een hele tijd samen zwanger zijn geweest! :)
    groetjes

18. misschienmama

Ons kleintje, Jeetje 11 weken te vroeg! Wat was bij jou de reden als ik vragen mag?? Ik denk dat het ook een stuk vervelender is om je kleine weg te brengen naar het ziekenhuis voor een operatie dan voor inentingen. Als het allemaal goed gaat, waar we vanuit gaan dan mag ze na 24 uur al naar huis.

Nee ik geef geen borstvoeding, ze krijgt nu nog nenatal 1.
    En thuis zijn is natuurlijk helemaal super!

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    @misschienmama; Welkom hier!! En gefeliciteerd met de jullie dochter Amy (zal zo eens even in je album spieken... ;)). Fijn dat alles nu goed gaat en jullie heerlijk van haar aan het genieten zijn.

Toevallig moesten onze jongens (tweeling, 14 weken te vroeg geboren) ook voor de 2e vaccinatie 24 uur opgenomen worden in het ziekenhuis. Was voor ons meteen een kennismaking met de kinderafdeling in ons streekziekenhuis (daarvoor hebben ze in 2 andere ziekenhuizen verder weg gelegen). We vonden het niet zo heel erg dat ze een nachtje naar het ziekenhuis moesten. Het ging ook prima. Na 24 uur mochten ze weer gewoon mee naar huis. Geen enkel incident gehad en we zagen zelfs op de monitor dat ze flink vooruit waren gegaan, qua ademhaling en saturatie. Echt super!

Veel succes in ieder geval en gezellig dat je hier mee komt kletsen!

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Nog even een ego-berichtje; De jongens hebben al 2 (!!) nachten doorgeslapen in hun EIGEN bedje!! Wow, we komen weer een beetje bij hier! De tandjes zijn bij allebei nu door, dus dat zal het dan wel geweest zijn. Nu in afwachting van de volgende... ;) Denk dat ik dan wat sneller zal zijn met een zetpil... ;)

Hoe is het met de rest? Ik heb even snel alles doorgelezen, maar niets onthouden. Hoop dat het met iedereen goed gaat!

Share This Page