Onze Kanjers!

Discussion in 'Prematuur' started by Jocruella, Oct 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Jipper, ja zo kan ik het natuurlijk ook benaderen! Een bevestiging van hoe goed ze het doet en dat de monitor echt niet meer nodig is:D En wij kunnen natuurlijk een nachtje heerlijk doorslapen!

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Precies! Dat was ook ons idee! Ik had daar ook kunnen blijven slapen, maar dat heb ik niet gedaan. Heerlijk even doorslapen, zodat we daarna weer optimaal van ze konden genieten! ;)

3. misschienmama

Ja ik mag ook blijven slapen maar heb al gezegd dat ik dat niet doe... heb in het ziekenhuis 1 nacht met haar op een kamer gelegen en ik heb geen oog dicht gedaan!

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Hihi...groot gelijk hoor. Ze slaapt dus thuis ook al lekker op haar eigen kamertje? Hebben wij ook heel snel gedaan. Babyfoon erbij, ging prima. We werden gek van ieder zuchtje en kuchje. Sliepen helemaal niet...

5. misschienmama

Ja ze slaapt thuis ook in eigen kamertje, was het eerste wat ik tegen mijn man zei toen hij ons kwam ophalen (heb de nacht voor ze me naar huis mocht bij haar geslapen) ze gaat NIET bij ons op de kamer. Inderdaad babyfoon erbij en dan slapen wij tenminste ook een beetje normaal.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi meiden
    @ misschienmama
    haha ja we hebben het wel geprobeert Ons Kleintje bij ons de kamer en ik werd er helemaal nerveus van!:)Prematurengekreun tot en met! Dus na twee nachten hebben we hem ook op zijn kamertje gelegd en hij vond het prima, en wij ook! eerst met de babyfoon op de kamer, toen de babyfoon op de gang en na een paar dagen zonder babyfoon en zijn deur dicht, die van ons open en het werkt heel goed.
    Nee we weten niet waarom hij te vroeg geboren is (mijn bevallingsverhaal staat een aantal pag. terug in dit topic)

@Jipper wat heerlijk dat jullie jongens nu lekker kunnen slapen op eigen kamertjes. Ook wel knap van ze hoor, aangezien ze hiervoor steeds bij elkaar lagen. of waren ze het overdag wel gewend om apart van elkaar te slapen?
    groetjes

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Denk dat we een spraakverwarring hebben... :D De jongens slapen bij elkaar op de kamer, maar hiervoor sliepen ze nog wel eens tussen ons in... ;) Nu blijven ze in hun eigen bed (op hun gezamenlijke kamer) en horen we ze eigenlijk niet meer 's nachts!! Yahoo!!! :D

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@jipper o sorry:)
    was dat misschien brunette die zei dat ze haar kindjes in een aparte kamer ging laten slapen? Nou ja ik weet het niet meer..;)

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Hihi...geeft niets hoor! Kan gebeuren! :D

10. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    #250 Sureyya, Nov 15, 2009
    Last edited: Nov 15, 2009
    Hoi mijn dochtertje is met 26 weken geboren, en heeft ook meerdere transfusies gehad.
    Wat al gezegt is, bij prematuren hoor het er eigenlijk bij en zeker bij extreem vroege prematuren.
    Buiten alle medicaties en behandelingen, schrok ik ook toen ze het over een bloedtransfusie hadden.
    Ik had zo iets van dan krijgt ze nu iets van iemand anders in haar lijf, en was geneigd om te vragen of ze niet mijn bloed kom krijgen, maar er moest op dat moment snel gehandeld worden, dus toch niet gevraagd.
    Mijn dochter kreeg de transfusies omdat ze knalgeel werdt en al onder 2 lampen lag.

Mijn verhaal staat ook in dit forum, bij onderwerp naar huis, is een beetje lang om nu weer op nieuw te schrijven.

11. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Had ook nog wat gelezen over maatjes van kleding enz.

Bij geboorte was Derya 30 cm en 795 gram en maatje 35-38 was nog te groot.
    Heb even foto geplaatst als bijlage.

Nu wordt ze de 27ste 2 jaar en heeft maatje 74 en van malliot zelfs nog 62-68 is ong. 9600 gram en 78cm.

12. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hier nog een foto met mijn hand ernaast, kan helaas geen 2 foto's in 1 bericht zetten.

13. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Zelf gemaakt rompertje, nou ja het is maatje 50.
    Heb hem doorgeknipt om in te korten, maar bij de hals heb ik er een extra drukkertje opgezet, zo kon ze van bovenaf in haar romper, hoefde de zuurstof enz. niet af.
    Hier was ze bijna 2 maanden.

14. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Net thuis uit ziekenhuis.
    Lekker in de box op borstvoedingskussen.

15. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Derya 1 jaar, samen met grote zus Süreyya toen net 2 jaar 3 maanden.

16. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Derya september dit jaar, lekker tv kijken op de bank.
    Foto is alleen iets te donker.

17. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Zo zie je ondanks de vele zorgen worden ze echt wel groot, duurt alleen iets langer.

Groetjes,
    Claudia

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    @Sureyya; Je bent flink aan het 'spammen' met foto's. ;) Mooie meiden heb je hoor. En fijn dat alles nu goed gaat met je jongste dochtertje. Het is inderdaad spannend als ze zo vroeg geboren worden. Ik weet er alles van... ;) En iedereen hier natuurlijk.

Maar het zijn allemaal kanjers! Daarom de naam van het topic.

@de rest; Hoe is het met jullie? Allemaal aan het genieten van het weekend?

Hier; een heel vreemd weekend. Mijn oom is gisteren heel plotseling overleden. Behoorlijk heftig allemaal. Hij was pas 50. Ik besef het nog niet helemaal, maar het begint langzaam te 'landen' en dat is niet fijn. Straks komen mijn broertje en schoonzus langs. Even samen huilen...

19. Jocruella

Jocruella Bekend lid

Dec 18, 2008
    553
    0
    0
    Hey meiden,

Hoe is het met jullie allemaal.........

Ff een berichtje waarmee dit topic toch helemaal begonnen is..........ALLE verdere bloeduitslagen van Damian waren TOP!! Niets aan de hand met ons ventje.
    Ze zou dinsdag om 12.15 uur bellen en toen ging de telefoon om 09.30....mn hart stond ff stil.
    Gelukkig had ze goed nieuws, er was een patientje uitgevallen dus daarom belde ze zo vroeg!!

Dus jullie begrijpen dat hier de vlag is uitgegaan deze week!!!!

We zijn gisterochtend voor het eerst naar babyzwemmen geweest met onze kleine. Eerst vond ie het ff eng, maar liet zich daarna lekker door het water heen geleiden. Hij lag heerlijk relaxed op zn ruggetje hihihihhi

20. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Hai meiden,

Sureyya, wat een mooie poppetjes heb je. En alweer zwanger. We waren elkaar natuurlijk in het andere topic al tegengekomen, over zwanger zijn na een vroeggeboorte. Spannend he, maar wel positief dat je eerste dochter met 40 weken geboren was.

Jipper, jeetje wat een naar nieuws... Sterkte de komende tijd!

Jocruella, gefeliciteerd, wat fijn dat alle uitslagen zo goed waren! Kan me voorstellen dat het even schrikken is als ze zomaar veel vroeger bellen. Maar achteraf zul je wel blij zijn geweest dat je lekker meteen goed nieuws had! :)

Wat leuk, naar babyzwemmen! Lijkt mij ook ZO leuk! Maar hier in de buurt is niet echt iets. Gelukkig hebben wij een groot (lelijk roze) hoekbad en Mischa vindt het heerlijk om daar lekker in te spelen. Het is een stoer ventje, soms glijdt hij voorover uit, met zijn gezicht onder water. Hij proest dan even, kijkt een beetje verdwaasd en speelt meteen weer door. :)

Hier is het weer bal, maar dit keer kunnen we het hem vergeven (altijd natuurlijk). Mischa is harstikke verkouden EN hij krijgt weer een tand. Net een hele behandeling uitgevoerd, bepanten op de luieruitslag die zo erg was dat hij brulde (dat doet hij anders nooit als ik zalf op zijn billen smeer), vervolgens een zetpilletje er in voor de pijn in zijn mond, en zoutoplossing neusspray om de snottebellen een beetje weg te spoelen. En zijn hoofdeinde maar weer flink omhoog. Een kwartiertje na de zetpil werd hij opeens helemaal vrolijk en actief en nu slaapt hij gelukkig heerlijk, maar ik bereid me voor de zekerheid maar voor op een lange nacht. :)

Groetjes allemaal!

Share This Page