Hey meiden, Jeetje jullie kletsen lekker zeg! Ik ben hele dagen bezig hahahahahaha. Maar moet zeggen dat ik van de week weer eens sinds februari mn Sim spelletje op de Wii heb gespeeld, en UIT heb gespeeld! Heeeerlijk zo ff tijd voor mezelf! Damian doet het inmiddels sinds een paar nachten TOP!! (afkloppen) Hij krijgt om half 9 zn laatste flesje en gaat dan lekker in een trappelzakje naar bedje en dan komt hij pas weer tussen 5 en half 6!!!! WAT EEN KANJER HE!! Mama is zooooooooooooooooooo ontzettend blij!!! Dit was precies in de week dat papa nachtdienst van zn werk had, dus mama was EXTRA blij!! Vandaag hebben wij onze prik gehaald, moet zeggen het is ons 100% meegevallen. Allebei hebben we nergens last van...... December gaan we voor de 2e ronde. Nu weer ff lekker old fashion James Bond verder kijken! Tussendoor lees ik even wat ik allemaal gemist heb! Groetjes Jolanda
hoi hoi, nou ik had ook een verrassing vandaag, ik mocht zojuist mijn prik halen het deed helemaal geen pijn en ik heb er geen last van gelukkig. ik ben altijd wel erg bang voor bloed/besmettingen (ik heb met daklozen gewerkt waarvan een paar HIV/hep. B besmet waren) en ik vond degene die prikte niet zo hygiënisch overkomen. Ze pakte het doekje waar ze mee ging vegen na de prik om te kijken of ik wel in een ader geprikt was, eerst aan beide kanten vast met haar blote vingers. ik ben denk ik wel een pietje precies daarin. ik heb er dan ook wat van gezegd, maar ze gebruikte toch het doekje omdat ze zei dat het geen kwaad kon.. ach het zal ook wel niet. maar toch niet fijn gevoel erbij. toen ik thuiskwam kreeg ik mega veel knuffels van mijn kleintje, drukte me zowat plat Ik kwam uit de nachtdienst dus hij had me wel 24 uur niet gezien. Gelukkig wordt ik dan gemist! Hij leert al goed door de kamer schuiven, zo knap van hem! Ik heb trouwens mijn hele zwangerschap ongeduldig gewacht op de geboorte en steeds geroepen dat ik niet kon wachten. Oeps! @mamavanmischa ik heb peter r de vries ook gekeken, echt onvoorstelbaar, krijg je 2 lieve en gezonde kindertjes en dan doe je zoiets.. ook dat drugsgebruik terwijl je twee kindjes thuis hebt vind ik onverantwoord. vanavond ga ik afslag Utrecht kijken. groetjes
Hoi meiden, Jipper, gek is dat he, dat je toch een voorgevoel hebt. Dat hoor je toch best vaak... Wel heel uniek datjenu goed voorbereid was! Hoewel je dat nooit helemaal kunt zijn natuurlijk, alleen misschien een beetje op praktisch gebied. Maar de emoties die er bij komen kijken daar heb je geen idee van van tevoren. Jocruella, fijn he, na een aantal maanden gaan ze zichzelf een beetje vermaken in de box en dan krijgje weer even wat meer tijd voor jezelf. Tot ze gaan kruipen en steeds op hun bolletje vallen en dus heel veel kusjes nodig hebben. Goed dat Damian zo lekker doorslaapt! Daardoor kom je ook veel meer aan jezelf toe he. In december al voor de tweede ronde, wauw moedig van jullie hoor! Ik dacht dat wij er snel bij waren (Mischa was toen 5 mnd) en wij gingen er nog helemaal niet voor, hahaha! Goed om te lezen dat jullie geen last van de prik hebben gehad, en Ons Kleintje ook niet! Ik kreeg namelijk bij voorbaat al medelijden met Mischa maar zoals ik al zei ben ik sinds de zw.vergiftiging extra (over)gevoelig dus daar zal het wel aan liggen. Ben nog steeds de hele dag duizelig en suffig en een beetje misselijk. Ons Kleintje, die heb je maar mooi vast. Gek verhaal van die mevrouw... Waarschijnlijk is iedereen opgetrommeld om te komen prikken, ook de wat minder professionele mensen..? Wat lief he, Mischa is gelukkig ook weer lekker knuffelig. Geen leukere begroeting dan dat! Ja, lekker aan de coke met twee kleintjes boven in hun bedjes, onbegrijpelijk!! Alleen dat al! Ik probeer er aan te denken vanavond ook te kijken, mijn vriend gaat voetbal kijken bij een vriend dus ik heb de tv voor mezelf. Groetjes!
hihihihihhihi nee muts! De 2e ronde voor de mex. griep prik hahahahahhahaahahahaha Ik wacht nog ff hoor!!!
Hahahaha! Ok goedemorgen. Die hormonen ook... (altijd een goede smoes bij de hand ) Nou, Mischa heeft zijn prikje gehad en heeft drie tellen gehuild en was meteen weer vrolijk. Volgens mijn stoorde hij zich er meer aan dat hij moest liggen dan aan de prik zelf.
Hier net om de prikjes geweest. Dat was minder succesvol. Heb ze nog nooit zo horen huilen na een prik. Wat een grote naald gaat er in die kleine beentjes!! En als blikken konden doden was die mevrouw die prikte nu morsdood... Heb Daan nog nooit zó vuil naar iemand zien kijken...
update prik - Kep nu wel een hele zere plek! Jan heeft helemaal niets!!! Ik heb een beetje een rode harde schijf en het voelt als een beurse plek! Zo Damian zijn HB was weer helemaal goed bij de 2e controle. We hoeven dus NIET meer terug naar het sophia!!! JIPPIEEEEEEE Ik ga vanmiddag wel ff langs de huisarts. Ik voel een hard bobbeltje net onder mn tepel! Zal wel niets zijn, maar het blijft rondspoken in mn hoofd. hihihiih grappig misverstandje he! Moest er ook wel om lachen. De baby ronde 2 wil ik nog heel even op zich laten wachten. Moet trouwens ook vanwege de keizersnede. Groetjes Jolanda
Ik heb ook een zere arm. Zeker een spier geraakt of zo. Mischa heeft nog steeds nergens last van. Ik ben wel nog steeds duizelig en een beetje misselijk. Jolanda, wat een goed nieuws, gefeliciteerd! Dat bobbeltje kan ook een verstopt melkkanaaltje oid zijn, hopelijk stelt het niks voor. Ja, het misverstand was inderdaad wel erg grappig. Hoewel ik laatste tijd soms ook een beetje moe word van mezelf, hahaha! Groot gelijk dat je nog even wacht, je bent zeker de enige niet hier. Groetjes!
@jocruella, alles goed gegaan bij de huisarts? het zou idd ook een melkklier kunnen zijn, geef je borstvoeding? Ons kleintje heeft geen last van de prik gehad, hij heeft gisteren voor het eerst een kruipje gedaan en vandaag heel veel kruipjes! ik ben echt supertrots op hem!
Mischa heeft ook totaal nergens last van gehad. Gelukkig maar dat het voor onze kleintjes zo lekker soepel is gegaan. Ons Kleintje, hoera, gefeliciteerd!! Wat goed van hem! Leuk he, opeens gaat het zo snel! Gisteren een kruipje en vandaag al een heleboel, goed zeg! Alleen ehm, nu hebben jullie dus voorlopig geen rust meer, hihi! Hier is de rust nu eindelijk echt terug aan het keren. Mischa heeft vannacht weer doorgeslapen en slaapt sinds een paar dagen weer tot half negen ipv half zeven. En heeeel fijn; hij kan weer alleen spelen. Hij lacht af en toe even naar me, en speelt dan weer door. Ik denk dat hij toch ook een sprong heeft gehad, want je merkt nu opeens bij het voorlezen dat hij echt plaatjes kijkt ipv alleen maar het boekje uit je handen te rukken. Ook kijkt hij veel geconcentreerder naar bijvoorbeeld de tv en hij zat vandaag bij mijn ouders de stijgerbouwers te volgen die in het huis achter hen bezig waren. Dat soort dingen gingen eerst langs hem heen.
@mamavanmischa Fijn zeg dat Mischa zo lang uitslaapt Was hij eerst zo gauw afgeleid dan? gelukkig heeft ie ook geen last van de prik. heerlijk he als ze even alleen kunnen spelen, hebben de mama`s weer even tijd voor de was ...enne...voor zwangerschapspagina hihi ja knap he van Ons kleintje? hij zat al met een slipper van mn man in zijn mondje en heeft zijn koppie gestoten aan de tafel, tja het hoort er allemaal bij he? we moeten gauw ons huis babyproof maken!
Wat een knappe jongens allemaal!! Een hoeraatje voor OnsKleintje omdat hij kan kruipen, een hoeraatje voor Damian omdat zijn HB dik in orde is ('jammer' dat we elkaar dan niet meer tegen kunnen komen in het Sophia...) en een hoeraatje voor Mischa omdat hij mentaal zo vooruit is gegaan en weer doorslaapt!! Ook fijn dat jullie jongens geen last hebben van de prikjes. Hier is er ook niets meer van te merken gelukkig. Ze hadden gewoon gisteren even hun dag niet denk ik. Verder voel ik me vandaag niet zo lekker. Al de hele dag een beetje misselijk en duizelig. Ook m'n ademhaling kan ik niet zo goed controleren (heb last van chronische hyperventilatie). Zal wel van de spanning van de afgelopen week komen. Maar vervelend is het wel! Hoop dat ik me morgen beter voel.
hoi jipper, dat hoor je niet zo vaak chronische hyperventilatie. heb je dat dan elke dag ofzo? lijkt me erg vervelend... Sterkte meid, ik hoop dat je morgen je weer beter voelt.
Het is niet zo dat je dan dagelijks aanvallen hebt ofzo. Eigenlijk heb je heel vaak vage klachten (zoals duizeligheid, onregelmatig hartritme, kortademigheid, enz.). Dat maakt het vervelend. En als ik gespannen ben dan heb ik er vooral last van (wat logisch is) en krijg ik mijn ademhaling niet goed onder controle. Maar het bizarre is dat ik er tijdens de ziekenhuisperiode en de spannende tijden vorig jaar eigenlijk geen last van had. Je lichaam is een vreemd iets... Als ik goed m'n rust probeer te nemen zal het wel weer zakken. Dus ik ga nu lekker slapen!
oja, ik heb ook iets bedacht heeft een van jullie tandvleesontsteking gehad tijdens de zwangerschap? daar zijn onderzoeken over geweest en vrouwen met tandvleesontsteking hebben 3 keer zoveel kans op een vroeggeboorte. ik denk dat ik als ik weer zwanger ben aan mijn tandarts ga vragen of ik wat vaker mag langskomen Ik meen het! (denk ik)
Hai meiden, Jipper, voel je je vandaag al iets beter? Kan me voorstellen dat dit een heel lastige kwaal is! Wat jij omschrijft heb ik ook een aantal maanden last van gehad na mijn bevalling, waarschijnlijk door de p.e. en grote vermoeidheid en het is echt super vervelend! Inderdaad apart dat je er juist toen je jongens geboren waren minder last van had, maar waarschijnlijk had je gewoon geen tijd voor jezelf en om iets te voelen... Kan het zijn dat als je er op let, het erger wordt doordat je je er druk om gaat maken? Ons Kleintje, nee geen tandvleesontsteking gehad nee. Gek eigenlijk he, dat door zoiets een vroeggeboorte veroorzaakt kan worden! Ik zou wel denken dat extra vaak naar de tandarts niet zo nodig is, volgens mij voel je het echt wel als je maar een ontsteking begint te krijgen!
@MamavanMischa; Nee helaas, voel me vandaag helemaal niet beter. Ben een beetje grieperig aan het worden vrees ik. En ik heb heel slecht geslapen vannacht. Ben ieder uur wakker geweest, omdat ik me niet lekker voelde. Toch naar school geweest, omdat ik geen koorts heb. Hoop dat ik vannacht goed slaap en het dan weer beter gaat. Met jou wel alles goed? Nog steeds geen last van de prik? @OnsKleintje; Dat van die tandvleesontsteking wist ik ook. Alle infecties en ontstekingen kunnen een vroeggeboorte veroorzaken. Je lichaam gaat dan toch voorzorgsmaatregelen nemen. Maarja, er kan zoveel misgaan. En als je daar allemaal rekening mee moet houden zou niemand meer zwanger willen worden denk ik... Zo, ik drink nog een wijntje, in de hoop dat ik lekker slaap. En dan duik ik m'n mandje in.
Goeiemorgen meiden! @ Ons Kleintje: Kruipen, wat leuk! Ik vind dat altijd zo'n schattig gezicht. Net of er een klein diertje door de kamer kruipt. @ Jolanda: Fijn van Damians Hb. Ik bedacht me ineens dat dit topic daar mee begonnen is. Inmiddels alweer 30(!) pagina's volgekletst. @ MamavanMischa: Zo te horen is Mischa zich lekker aan het ontwikkelen! Is hij zich eigenlijk al bewust van zijn broertje in jou buik? Of is ie daar nog net wat te klein voor? @ Jipper: Beter geslapen vannacht? Hier ook geen tandvleesontsteking gehad. De oorzaak van de vroeggeboorte is onbekend. Alle testen zijn gedaan en alles was normaal. Dus geen infecties (bij mij of kids) geen slecht functionerende placenta oid. Ik vind dat soms best frustrerend. Het maakt me wat onzeker wat betreft een volgende zwangerschap. Wij gaan hier vandaag pyjamadag houden. Net besloten. Ik voel me al een paar dagen niet lekker, veel hoesten en daarbij ook pijn op de borst. En helemaal geen eetlust. Gelukkig heb ik geen koorts. Vanochtend werd Jip heel zielig huilend wakker. Dat ken ik helemaal niet van hem. Maar hij blijkt dus 38,5 koorts te hebben. Hij hoest ook veel. Zo zielig. Ik heb hem maar een zetpil gegeven. Zij flesje dronk hij gelukkig wel goed. Nu liggen ze allebei weer te slapen. Dit is pas de eerste(!) keer dat één van de twee ziek is sinds ze thuis zijn. Janneke is nu al 6 maanden thuis, Jip 5 maanden. In het ziekenhuis hebben ze beiden meerdere infecties gehad, maar sinds hun thuiskomst dus helemaal niet meer. Ik weet dat af en toe ziek zijn er gewoon bij hoort, maar van mij hoeft het niet .