Onze Kanjers!

Discussie in 'Prematuur' gestart door Jocruella, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Update ziekenboeg: Janneke ook koorts.
    Wat kan een blije baby toch snel veranderen in een zielig klein hoopje ellende. :( Ze zijn allebij ook zo huilerig. Dat snap ik helemaal: ik zou ook wel willen huilen om hoe brak ik me nu voel.

Ik dacht dat zieke kindjes veel slapen. Ze zijn al bijna de hele ochtend wakker. :( Alleen vanochtend even een uurtje geslapen. Ze hebben net allebei de fles op (gelukkig drinken ze nog wel goed) en ze liggen er net weer in. Ik hoop dat ze lekker lang slapen, want als ze wakker zijn, zijn ze niet echt gelukkig.

Blij dat het bijna weekend is, morgen kunnen we de zorg weer delen.

2. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey meiden,

Mijn knobbeltje bleek een cyste te zijn! Zelf werk ik in de Daniel den Hoed kliniek en zoals het spreekwoord luid:

Wie dicht bij het vuur zit, warmt zich het best.......

Ik meteen mn werk bellen en alle schakels ingezet. Ik kon gisteren middag meteen terecht.
    4 mamma foto's gemaakt van beide borsten, toen nog een echo en het bleek een cyste te zijn. (een blaasje gevuld met vocht)
    Eerst wilde ze hem laten zitten, maar de radiotherapeut vond het toch beter hem gelijk "leeg te zuigen".
    Ze had gedacht dat er melk in zou zitten, maar het was helder geel vocht.
    Maandag kan ik hier nog even voor bellen, maar ze verwachtte er zelf al niet veel van.
    Voor de zekerheid in mei weer de mama foto's............

POEIIIII IK BEN OPGELUCHT!!! Zo opeens patient ipv medewerker zijn, voelt toch heeeeeeeeeeeel erg raar!!!

@Brunette - owwww koorts in huis!! Brrrr hopelijk knappen jullie snel op!!!

@onskleintje - nee hier ook geen tandvlees ontsteking gehad.....daar heeft het dus niet aan gelegen dat onze ukkies zo vroeg waren :D (we zijn gewoon ontzettend leuke ouders, die ze graag wilden zien hahaaaaaaha)

@Jipper - had je graag tegengekomen in Sophia! Maar ben blij dat we er ff niet meer naar toe hoeven!

@Mamavanmischa - wat een leuke vorderingen bij jou thuis!! Lijkt mij ook geweldig als Damian zich kan gaan verplaatsen :D:D

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Jocruella; Gelukkig was het niet iets heel ernstigs, maar ik kan me voorstellen dat het wel even spannend was. Hopelijk is 'ie nu weg en komt zoiets niet meer terug.
    En ik begrijp ook heel goed dat je blij bent dat je niet meer naar het Sophia hoeft. Hoewel ik het altijd nog wel leuk vind op een vreemde manier. Het blijft een beetje 'thuiskomen'. Hmmm...dat klinkt misschien wel heel raar. Kan het niet zo goed uitleggen.

@Brunette; Wat naar dat je kleintjes ziek zijn. Hopelijk knappen ze heel snel weer op. Hou je taai!

@OnsKleintje en MamavanMischa; Hoe is het met jullie?

Hier; Ben zelf weer wat opgeknapt. Tenminste, ben wat uitgeslapen. Maar ik begin nu echt verkouden te worden. Hopelijk blijft het daarbij en is het geen griep... ;)
    Het huis was echt geweldig!! We willen het echt kopen, maar er zijn nog wat haken en ogen. Daar moeten we eerst aan werken voordat we echt een bod kunnen doen. Spannend!!

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi meiden!
    @jipper, bedoel je dat je nog veel moet klussen aan het volgende huis? spannend hoor als het er goed uitziet, ik vond het moeilijk om te wachten met bieden toen we ons `droom`huis wilden kopen.
    wij hebben 2 uur later een bod gedaan (hoezo daadkrachtig hihi) en we wonen er nu ongeveer 3 jaar.

Jocruella: ik moest het even googlen maar ik begrijp nu waar je werkt. Jeemig! ik ben erg blij voor je dat het een cyste was. een vriendin van mij heeft het ook een keer gehad, toen heb ik ook gevoeld en ik schrok er best wel van. heeft het zeer gedaan het leegmaken?

Ons kleintje heeft nog steeds oorontsteking, druk met neusspray en watjes met olie in de weer. Hij lijkt er niet superveel last meer van te hebben gelukkig, maar grijpt steeds naar zijn oortje en ik wil niet dat ie er iets aan overhoud. Helaas vind ie mama`s liefdevolle verzorging maar niets :p gisteren even laten controleren door de huisarts en we moeten goed in de gaten houden of ie koorts krijgt. maar dat heeft ie nu niet.
    Hij is flink aan het oefenen met kruipen, en dat gaat steeds beter! ik vind ik het echt leuk om te zien en ben supertrots.

vandaag zijn we voor het eerst zonder hulp van papa samen onder de douche gegaan. ik wordt steeds handiger in het verzorgen, maar het komt ook wel doordat hij bijvoorbeeld nu zelfstandig kan blijven zitten op de douche-cabinevloer en zich dan vermaakt met badeendjes enzo. Hoe doen jullie dat douchen? of gaat de kleine bij jullie in bad?

Oja volgens mij heb ik in december een aften gehad, dus ik dacht ineens, ik heb zelf dus wel een tandvleesontsteking gehad.(eigenlijk weet ik het niet meer zeker of het in dec was of na de bevalling) Maar ze hebben geen ontsteking bij de baby gevonden. Hij was wel helemaal opgezet bij de geboorte, 150 cc vocht droeg hij extra mee.
    Helaas weten ze niet bij mij wat de reden was van de vroeggeboorte en daarmee is de kans op een tweede vroeggeboorte 17 procent.

@brunette Wat sneu zeg dat ze koorts hebben, komt het door die prik denk je of gewoon? hier na een maand of 7 ook veel ziek, heeft een beetje te maken met dat de antistoffen die ze van jou hebben meegekregen raken uitgewerkt na 6 mnd. Gelukkig is je man er nu bij om te helpen!

Groetjes

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hai meiden,

Jipper, ben je al een beetje opgeknapt inmiddels? Hoop dat het geen griep is geworden en je verkoudheid alweer een beetje over is.
    Ik heb nog steeds af en toe last van duizeligheid en een beetje misseljikheid, je kan je haast niet meer voorstellen dat dat nog van de prik is... Misschien toevallig een heel klein beetje grieperig geworden.

Wat leuk dat je een leuk huis op het oog hebt. Zijn de haken en ogen erg ingewikkeld of gewoon even een kwestie van regelen?
    Wij kregen ook opeens leuk nieuws vorige week! Het zag er naar uit dat het voor ons de komende jaren onmogelijk was om iets te kopen, maar opeens is er een oplossing gekomen en ons huis komt komende week te koop te staan! De foto's zijn vrijdag al gemaakt. Echt heel fijn, want ons nieuwe spruitje zou in dit huis nooit een kamertje kunnen krijgen. En voor een poosje gaat dat wel lukken, maar het zou toch een probleem gaan worden. En eigenlijk hebben we nu al ernstig ruimte tekort. Superfijn dus!

Brunette, hoe is het in de ziekenboeg? Zijn je kleintjes al weer wat beter? En jij? Een beetje bij kunnen komen dit weekend?

Jolanda, poeh, dat is zeker toch wel even schrikken. Gelukkig dat er meteen iets aan te doen was, maar toch... Zo zie je maar, bij mij zou het niet eens opkomen dat het zoiets kan zijn, zeker als je pas een kindje hebt. Goed dat je meteen hebt laten kijken, het lijkt me toch het beste als je er zo snel mogelijk bij bent.

Ons Kleintje, arm mannetje van jou! Nog steeds aan het kwakkelen met zijn oortjes... Gelukkig dat hij er niet veel last van lijkt te hebben... Heb je het hoofdeinde van zijn bedje omhoog staan? Hebben wij hier sinds een paar weken, want Mischa lijkt bezig te blijven met tandjes en volgens mij scheelt het wel voor de druk op zijn hoofdje. Gelukkig heeft hij geen koorts. Goed teken trouwens dat hij gewoon lekker ongestoord door-oefent met kruipen, hahaha! Misschien vindt hij het gefrummel aan zijn oren inderdaad wel het vervelendst. ;)

Ik vind samen douchen heel lastig en doe het bijna nooit. We hebben een groot hoekbad en dat is met mijn dikke buik ook heel onhandig. Mischa wil persee de flessen achter in de hoek pakken en dan kan ik steeds moeilijker bij hem, dus zit ik met mijn blote benen op de rand zodat ik er zo in kan stappen. :) Soms laat ik hem inderdaad in het bad spelen (net als jij op de bodem van de douchekabine doet en jaaaaa badeentjes, wat een uitvinding!) en als ik dan klaar ben met mezelf wassen pak ik hem op en was ik hem. Daarna laat ik hem weer spelen om mezelf af te kunnen drogen, maar omdat hij steeds rechtop in het bad gaat staan (wat ik doodeng vind, ben zo bang dat hij hard zal vallen want het is wel glad natuurlijk) droog ik hem dan aan terwijl ik zelf nog bloot ben. Gelukkig kan niemand ons zien. Ik bloot met dikke buik, in gevecht met een baby van 11 maanden die geen luier wilen niet aangekleed wil worden en er steeds vandoor probeert te gaan en heel boos huilt. :D Gelukkig gaat het ook wel eens soepel anders deed ik het niet meer. ;)

Mischa ging trouwens na de geboorte ook enorm vocht vasthouden, was gewoon een naar gezicht. Van die dikke doppen op zijn ogen... Was in het begin positief dat hij zo veel afviel terwijl je zou denken dat dat nooit goed kon zijn. Weet jij waardoor dat komt? Ik heb geen idee meer... Is wel iest voor prematuren volgens mij.

Wij moesten trouwens weer naar het ziekenhuis donderdag en het was een heel avontuur dit keer... Ze hoorden dit keer een klein ruisje. Dat hebben ze één keer eerder bij hem gehoord en ik word nog gebeld of er een echo gemaakt moet worden (ze gaan even overleggen), maar moest me geen zorgen maken.
    De logopediste was erg tevreden want wat Mischa over drie maanden moet kunnen kan hij nu (sinds een paar weken kauwt hij heel netjes en heeft controle met zijn tong over het eten) al (qua eten en drinken).
    Maar bij de fysio was het echt bizar. Die keek wat Mischa allemaal deed en vulde een lijst in met punten. 100 punten was gemiddeld en alles tussen 85 en 115 was goed. Mischa had 145 punten en loopt dus echt enorm voor in zijn ontwikkeling. De fysio zei dat hij nog nooit een prematuur op deze leeftijd had zien doen wat Mischa deed. Hij stond namelijk even los en zette een stapje naar mij toe, dat had ik hem eigenlijk ook nog niet eerder zien doen!
    De fysio (een heel lieve zachte man) vroeg of ik het allemaal nog wel aankon met Mischa zo terwijl ik zwanger was, heel schattig. :) Het is ergens wel handig, want hoewel Mischa erg jong is, kan hij tegen de tijd dat de baby komt waarschijnlijk wel zelf lopen en zo en dat is wel prettig.

Toen we in de wachtkamer zaten te wachten kwam er een mama en oma met een tweeling binnen. Die jongetjes waren even groot als Mischa maar renden zelf al en eentje van hen rende op een houten speelauto af die daar stond, en klom er in, achter het stuur. Toen Mischa hem zag kroop hij er als een haas op af en bleef vlak voor het jongetje zitten en ging naar hem staren. Zo schattig! Voor het eerst dat hij een leeftijdgenootje ontmoette... Ik wilde Mischa persee niet naar een kinderdagverblijf hebben maar ga me daar toch in verdiepen nu, ik denk dat hij het geweldig zou vinden om met andere kindjes te spelen en voeldeme haast schuldig dat ik het niet eerder gedaan heb. Alsof ik hem altijd bij andere kindjes weg heb gehouden, maar ik ken eigenlijk gewoon geen mensen met kindjes van zijn leeftijd, toch jammer.

Nou ja, ik heb er weer eens een heel lang verhaal van gemaakt. Nog een fijn restje weekend allemaal en een fijne week en allemaalbeterschap! :)

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat dit verhaal me helemaal niet verbaasde. De verhalen die ik over Mischa lees, wat hij allemaal kan. Dat beginnen onze jongens net te doen. Daan kan net een poosje los staan en Luuk probeert het af en toe ook. Maar verder komen ze nog niet. En toch zijn zij ook al snel. Maar goed, ze waren nog wat meer prematuur dan Mischa natuurlijk... Wel knap van hem hoor!! Jullie zullen wel onwijs trots het ziekenhuis uitgekomen zijn. Altijd fijn om te horen dat je kindje het bijzonder goed doet!! :D

Pas je wel een beetje op jezelf? Het is helemaal niet vreemd als je zo langzaamaan dingen uit handen gaat geven lijkt me. En zeker als je nu niet helemaal fit bent. Zou het juist niet lekker zijn als Mischa eens een dag(deel) in de week naar een KDV gaat? Even met andere kindjes spelen, maar ook jij hebt dan je handen even vrij. Zeker straks met nog een kleine erbij. Zou ik doen hoor. En over beide kanten hoef je je niet schuldig te voelen!! Als jouw eerste gevoel was; hij gaat absoluut niet naar een KDV, dan was dat, op dat moment, de juiste keuze toch? En nu denk je daar anders over, dus kun je een volgende stap gaan zetten. Je moet het niet zien alsof je Mischa dingen hebt onthouden hoor. Dat is onzin! ;)
    Jammer dat je niet in de buurt woont, want dan mocht Mischa gerust een keertje met onze boys komen spelen! :D

De haken en ogen zijn in de eerste plaats ons huidige huis. Dat moet eerst verkocht zijn, want we kunnen geen dubbele lasten opbrengen. En ten tweede hoort vriendlief vandaag pas of hij 5 dagen (i.p.v. 4 dagen) kan gaan werken. Anders kunnen we het huis ook niet betalen. Vanmiddag komt de (verkopende) makelaar ons huis bekijken en een prijs noemen. Waarschijnlijk gaan we hem dan ook vragen ons huis te verkopen. Dan is hij onze verkopende en aankopend makelaar. Wij zien daarin wel voordelen. Hij is er bij gebaat dat zowel ons huis als het andere huis zo snel mogelijk worden verkocht. Spannend dus, allemaal!

Ik voel me trouwens wel iets beter weer, maar nu ik vandaag weer alleen voor de jongens zorg merk ik dat ik toch nog niet helemaal fit ben. Straks ook nog maar even m'n bed in als je boys slapen denk ik...

@OnsKleintje; Hoe is het met jouw mannetje? Alweer een beetje opgeknapt? Ik hoop het.

@Brunette; En jouw kleintjes? Weer beter? En hebben ze jou niet aangestoken?

Nou, hier ook weer een heel verhaal. Ik ga eens even wat fruit klaarmaken voor m'n mannetjes!

7. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hai Jipper,

Gelukkig voel je je wat beter, nu nog even het laatste staartje. Wie weet helpt een goed dutje inderdaad wel even. Heb ik gisteren ook gedaan en ben daar wel aardig van opgeknapt.

Mischa gaat al een paar maanden twee dagen in de week naar zijn oma's, en dat scheelt enorm voor mij. vandaag is hij ook naar oma. Het zou inderdaad leuk zijn als we dichter bij elkaar zouden wonen en onze kidssamen konden spelen. :)

Ons huis moet ook eerst verkocht zijn inderdaad. Want dubbele lasten is niet te doen natuurlijk. Spannend vandaag dus! Ik hoop voor jullie dat je vriend goed nieuws krijgt. Vindt hij het niet lastig om zijn vrije dag te gaan werken?
    Wij hebben ook dezelfde makelaar voor de verkoop en de aankoop. Wel zo makkelijk (scheelt een hoop papierwerk) en inderdaad, hij heeft belang bij dat we snel verkopen en kopen. Wel leuk spannend allemaal he! Gaan jullie buiten je woonplaats verhuizen of alleen wat groter? Wij willen groter en naar een wat kindvriendelijkere wijk, maar niet ver hier vandaan.

Groetjes!

8. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Trouwens Jipper, ik zit eens te kijken... Wanneer was jij eigenlijk uitgerekend van je jongens? Ik heb het idee dat ze even oud zouden zijn geweest als Mischa als ze allemaal "a terme" geboren zouden zijn. Ik was 24 februari 2009 uitgerekend. Viel me namelijk op dat jouw boys ongeveer even groot (ietsje groter) en zwaar zijn als Mischa nu.

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoihoi!!

Nou, dat dutje zit er niet in vrees ik. De jongens liggen net op bed, ik moet nog douchen (slons...) en er ligt nog een hele stapel was op me te wachten. Wil de makelaar een beetje fatsoenlijk beeld van ons huis krijgen vanmiddag zal ik daar ook iets aan moeten doen. Misschien vanmiddag nog even liggen dan... ;)

Was helemaal vergeten te reageren op jullie verhuisplannen. Net zo spannend als bij ons dus! Heb je ook al iets anders op het oog of dat nog niet? Wij willen in dezelfde stad blijven. Hebben wel gekeken naar dorpjes in de buurt, maar de voordelen van de stad wegen toch niet op tegen het plattelandsgevoel in een dorpje. Bovendien wonen we in een rustig provinciestadje, dus plattelandsgevoel genoeg hier... :D Het huis waar we nu zo weg van zijn staat niet in de wijk waar onze voorkeur naar uitgaat, maar wel in een rustig deel van de wijk, dus dat maakt al veel goed. En het huis is toch het belangrijkste hè?

Leuk dat Mischa zo regelmatig naar zijn oma's gaat. Wij hebben een fantastische gastouder waar de jongens 2 dagen in de week naartoe gaan. Mijn schoonmoeder zou wel meer op willen passen (lees; het liefst iedere dag), maar dat wil ik niet (en vriendlief gelukkig ook niet). Onze opvoedideeën liggen zo ver uit elkaar dat ik absoluut niet wil dat zij een deel van de opvoeding op zich zou(den) nemen. En mijn ouders willen het zelf niet. Hebben het veel te druk met hun eigen werk. Af en toe oppassen vinden ze heerlijk, maar niet op een vaste dag of een vast moment. Prima dus.

Ik was uitgerekend op 6 december. Dus dat is nog steeds ruim voor de datum dat jij uitgerekend was. Je hebt gewoon een heel snel ventje! En dat is nu alleen maar fijn denk ik, met een 2e in aantocht.
    Het is vandaag trouwens 'thuiskomdag'; precies een jaar geleden kwamen de jongens thuis na 13 weken ziekenhuis. Wat is de tijd omgevlogen!! :$

Zo, ik ga nu even douchen. Kom straks wel weer eens even spieken hier. ;)

10. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ow, hahaha klinkt bekend! Ik had op donderdag eind van demiddag ja gezegd tegen een afspraak voor foto's maken van het huis, vrijdag om elf uur. Dus moest ik me vrijdag opeens enorm haasten, schoonmaken samen met Mischa (wat een onverwacht succes bleek) en gelukig kon mijn moeder precies even hier zijn toen de fotograaf zou komen, zodat zij zich even met Mischa kon bezighouden en ik mijn handen vrij had. Het is gelukt, maar niet helemaal 100% naar mijn zin. Ach ja, dat heb je met zo'n ukkie in huis he, dan ben je nou eenmaal niet zo flexibel meer als eerst. Succes in elk geval straks! :)

Wij hebben eigenlijk twee huizen op het oog, maar nog niet zo serieus dat we plannen hebben om te gaan kijken. Wij wonen wel in een dorp, altijd al en we zijn ook niet van plan hier weg te gaan. Lekker truttig. :) Gelukkig denken we hier allebei hetzelfde over. Je hebt gelijk, het huis is het belangrijkste. En zo lang het niet ergens staat waar je echt niet wilt wonen is het prima he.

Wat goed dat jullie een fijne gastouder hebben. Hoe hebben jullie die gevonden? Want mijn voorkeur gaat nog steeds wel uit naar een gastouder,ik probeer me hier heel langzaam vast in te verdiepen. Misschien wat voortvarend maar ik kan me niet voorstellen dat de oma's en opa's net zo makkelijk even voor twee kinderen zorgen als voor één en aangezien ik weer wil gaan werken straks hebben we sowieso meer oppas nodig.

Ow, jouw jongens zijn dus echt wel een stukje ouder dan Mischa. :) Mijn hoofd is de laatste tijd opeens niet zo goed meer in rekenen, hahaha! Voelt het erg gek dat het precies een jaar geleden is dat zethuis kwamen? Of had je meer met hun verjaardag? Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijke (heftige) mijlpalen zijn. Ben benieuwd hoe dat hier zal zijn. Nu het buiten een beetje vriest moet ik weer een beetje denken aan toen Msicha geboren werd, toen vroor het heel hard. Iedereen was aan het schaatsen en ik lag in het ziekenhuis, heel onwerkelijk. Ik had het gevoel alsof ik een maand letterlijk niet op de wereld was geweest...

Succes met opruimen en met de makelaar vandaag!

11. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Gelukkig is het hier geen ziekenboeg meer! Ze waren allebei twee dagen heel ziek en zielig, maar 't is alweer over. Ik voel me ook weer fit gelukkig. Dit was dus hun eerste echte griepje. Het kwam niet van de prik, want die hebben ze niet gehad.

@ Ons Kleintje:
    Samen douchen doen we hier niet. (Met de kids bedoel ik, met mijn vriend doche ik wel eens samen ;)) Ze gaan hier nog altijd om de dag in de Tummy Tub. Dat vinden ze heerlijk. Ik heb ook een gewoon babybadje staan, maar dat is niet zo'n succes. Ze willen niet liggen, veel liever zitten. De Tummy Tub kan voller zodat hun lijfje lekker onder water is als ze rechtop zitten. En toch scheelt het een hoop water in vergelijking met het andere badje. De TT is ook nog eens een stuk handzamer.

Hoe is het bij jullie? Is de oorontsteking al weg?

@ MamavanMischa:
    Wat een goed nieuws zeg, zicht op een ander (groter :D) huis!
    Je zou altijd eens kunnen gaan kijken bij een creche, om te zien hoe het er aan toe gaat. Dat hebben wij (tijdens de zwangerschap) ook gedaan. Ik twijfelde of ik ze wilde inschrijven op een kinderdagverblijf. We zijn toen gaan kijken en ik vond het er zo gezellig en de juffen waren zo lief en enthousiast. En wat ik vooral goed vond om te zien, was dat alle kindjes het naar hun zin hadden. Dat gaf voor ons de doorslag om ze toch in te schrijven. Uiteindelijk mogen ze hun eerste jaar niet naar het kdv, maar zodra ik weer ga werken, gaan ze er twee dagen in de week heen.
    Wat is Mischa zich toch lekker aan het ontwikkelen zeg! Tja, elk kindje zijn eigen tempo.

@ Jipper:
    Ik ben erg benieuwd welk huis jullie op het oog hebben. Mag ik een pb'tje?

@ Jolanda:
    Jeetje, wat spannend om al die onderzoeken te moeten ondergaan. Gelukkig is het onschuldig. Ik heb net de film Komt een vrouw bij de dokter gezien. Je moet er toch niet aan denken om dat mee te maken als jonge moeder!

12. Ons Kleintje

aaaaaaaaaaaaaaarh wat is er veel bijgeschreven!:D ik moet werken dus ik ga morgen even bijlezen!:)
    tot dan meiden!

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik begin maar met het slechte nieuws...:(:( Vriendlief heeft net te horen gekregen dat hij geen 5 dagen kan gaan werken. Ze moeten zelfs op de koffie bezuinigen, dus iemand voor een dag extra aannemen kan niet... :( Ons droomhuis gaat dus niet door. Over een half jaar zullen ze weer kijken of er dan wel uren beschikbaar zijn voor hem. Maar weinig kans dat het huis dan nog te koop staat denk ik...
    Densondanks geven we de makelaar straks wel de opdracht om ons huis in de verkoop te gooien. Dan kunnen we dat op het gemak doen en hoeven we niet in te gaan op het laagste bod, omdat we zo graag van dit huis af willen. Proberen het maar positief te zien... ;)

@Brunette; Fijn dat je kleintjes weer zijn opgeknapt en dat jij ook weer fit bent. Nu kun je weer optimaal genieten van je wondertjes! :D

@MamavanMischa; Ik vind het niet zo vreemd dat je dacht dat Mischa ongeveer even oud moet zijn als onze jongens. Qua ontwikkeling en groei gaan ze ook aardig gelijk op. Je hoeft je dus niet te verontschuldigen hoor!
    Door het overlijden van mijn oom zijn de emoties rondom de 'thuiskomdag' nog steeds wat onderdrukt. Voor het overlijden was ik er al wel heel erg mee bezig. Ook jouw gevoel herken ik. Toen de blaadjes van de bomen gingen vallen dacht ik ook veel vaker terug aan de ziekenhuisperiode. Ik denk ook dat ik de periode na hun 1e verjaardag heftiger vind dan rondom hun verjaardag. Want toen begon een jaar geleden de frustrerende ziekenhuisperiode pas. Ben jij al erg bezig met de 1e verjaardag of de periode daarvoor of daarna?

Zowel mijn vriend als ik zijn trouwens opgegroeid in een dorp. Maar in geen van die dorpen zouden we nu nog willen wonen. En nu we eenmaal gewend zijn aan de stad is het toch wel erg fijn om hier te blijven. Hoewel deze stad in jullie ogen misschien toch wel een dorp is... ;)

Onze gastouder zijn we toevallig tegengekomen. Dat wil zeggen dat ik haar al kende (het is een kennis van mijn ouders) en haar deze zomer tegenkwam. Ze vertelde me toen dat ze sinds een paar maanden gastouder was. Ik heb meteen gevraagd of ze nog plaats had voor onze boys, want de inschrijving bij het KDV ging een beetje stroef. En ze had nog plaats, dus dat was snel geregeld. En we hebben er achteraf geen moment spijt van gehad! Overigens gaat de 'bemiddeling' wel netjes via een gastouderbureau.

Pff...weer een lang verhaal. Sorry hoor... ;)

Vergeet ik bijna Jocruella en OnsKleintje nog.

@OnsKleintje; Werkse en we horen wel van je als je weer tijd hebt! ;)
    @Jocruella; Hoe is het met jou en je kleine man?

14. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hee wat balen zeg!! Inderdaad wel een "voordeel" dat jullie nu kunnen wachten op een goed bod op jullie huis. Je weet het trouwens maar nooit hoor, een huis dat wij vorig jaar op het oog hadden (hoewel we toen nog niets dachten te kunnen kopen) staat nu voor nog steeds te koop, voor 20.000 minder.

Ik ben best wel bezig met Mischa's eerste verjaardag, maar vooral omdat dan zijn broertje ook bijna geboren zal worden. Zoooo'n raar idee is dat! Net alsof ik vorig jaar opnieuw beleef, maar dan anders.

Hihi, ik weet niet waar jullie wonen en of ik jullie stad een dorp zou vinden. :) Wij wonen wel in een aardig groot dorp, maar er gebeurt hier weinig. Wel zo lekker rustig wonen. Het is volgens mij ook per persoon verschillend, en bovendien, vaak als mensen eenmaal in de stad hebben gewoond, willen ze niet meer terug. En wij zijn nooit buiten ons dorp verhuisd dus weten niet beter.

Wat ideaal klinkt dat, de manier waarop jij jullie gastouder hebt "gevonden"! Ik heb net even op internet zitten kijken op websites van gastouderbureau's en heb een paar mensen gevonden die me wel wat zouden lijken. Daar ga ik natuurlijk nog niks mee doen want ik heb pas extra opvang nodig als de kleinste spruit een paar maanden is, maar het is een geruststelling dat het heus wel te vinden is.

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoihoi...

Nou, ik ben weer/nog steeds ziek thuis. Dus tijd genoeg om te forummen tussen mijn dutjes door (de jongens zijn gewoon naar de oppas).

@MamavanMischa; Kan me heel goed voorstellen dat, nu je weer zwanger ben rond dezelfde tijd, het vorige jaar steeds meer door je hoofd spookt. Je hebt nu alleen heel wat meer ervaring en kunt er hopelijk nu optimaal van genieten (zonder schuldgevoelens, want wat er vorig jaar is gebeurd had niemand kunnen voorzien of voorkomen)!? Je vertelt niet erg veel over je zwangerschap. Gaat het wel allemaal helemaal goed? Nog controles gehad de afgelopen tijd? En voel je dat kleine ventje lekker trappelen? Zijn jullie ook al uit de naam enzo? Daar ben ik altijd erg benieuwd naar... ;)

Het huis is inderdaad balen. Maar de makelaar was hier gisteren en die heeft de kansen nog niet helemaal van tafel geveegd. Hij zou nog eens met de verkoper overleggen over wat wij hebben aangegeven (als ze nog 20.000 zouden zakken kunnen we het huis wel kopen, maar ze zouden wel gek zijn als ze dat zouden doen). Hij gaat wel ons huis in de verkoop doen en zag het als voordeel dat hij nu beide kanten van verhaal kent, zodat hij ook dat andere huis voor ons in de gaten kan houden.
    Maar wij gaan er maar vanuit dat we hier nog wel een jaar zitten... :(
    O ja, wij wonen trouwens in Goes. Ken je dat? Echte provinciestad. Heerlijk wonen hier.

Hopelijk vinden jullie straks, als het echt nodig is, net zo'n fantastische gastouder als wij. En die zijn er echt nog wel meer hoor. Een vriendin van mij heeft ook zo'n lieve oppas. Ga alvast maar vroeg op zoek, dan weet je zeker dat je echt iemand kiest die het voor jullie is!

Zo, ik ga weer even dutten. Tot later!

16. Ons Kleintje

#316 Ons Kleintje, 1 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2009
    @Mamavanmischa goh leuk dat jullie nu toch kunnen kopen zeg! ik heb nog nooit een huis te koop gehad, maar dat lijkt me ook reuzespannend!
    Bedje staat niet met hoofdeinde omhoog, want dan slaapt ie niet.. gaat hij lekker tegen de randen van zijn bed aanliggen waardoor hij wakker wordt

ahh zo lief, hij ligt in de box en ik hoor: `mamaamamamama` niet gericht naar mij helaas:D Hij doet het al een dag of drie. Heeft nogsteeds oorpijn helaas, maar verder is ie super op schik.

Ik ben eigenlijk ook niet zo verbaasd over de score van Mischa, op de foto zag ik dat hij echt al goed rechtop kon zitten terwijl R gecorrigeerd dat echt nog helemaal niet kon. Mischa is zijn leeftijdsgenootjes op motorisch gebied ruim voorbij dus:) Knap hoor!

over oedemen bij prematuurtjes, het kan te maken hebben een infectie werd tegen ons gezegd, alleen wordt het bij ons nooit duidelijk of hij daadwerkelijk een infectie gehad heeft vanwege het prefentief toedienen van antibiotica door de artsen. maar ik wist niet dat het vaker voorkwam.

@jipper, lijkt me wel lastig als je schoonouders graag willen oppassen maar als je het zelf niet ziet zitten.:(
    bij mij passen beide omas op, de een elke week 1 dag en die ander zo nu en dan. daarnaast heeft ie de mogelijkheid 2 keer per week naar het KDV te gaan. maar het is wel lastig met onregelmatige werktijden van zowel mijn man als ikzelf. Maar onze kleine en ik zien elkaar in elk geval 4 dagen per week. dus ik ben zo ongeveer 4 dagen per week (ontaarde??maar gelukkige:D) moeder.
    Ik vind het heel belangrijk dat hij naar het KDV gaat, zou nooit ervoor kiezen om hem naar oma te laten gaan ipv KDV omdat hij het er zo naar zijn zin heeft met die andere kindjes. Hij is ook heel populair hihi
    laatst toen ik hem bracht en op de grond zette begonnen wat dreumes-meisjes hem meteen wat knuffeltjes te brengen en hem te aaien en zijn kwijl op te vegen hihi Hij is echt supervrolijk altijd al, en ik denk dat het omgaan met andere kindjes hem goed doet.

wat ik zo apart vond in het ziekenhuis (heb ik 10 dagen gelegen) dat je helemaal niet merkte dat het buiten zo koud was, omdat het in het ziekenhuis altijd warm is.
    groetjes

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @OnsKleintje; Je bent toch geen ontaarde moeder als je je kindje 4 dagen in de week ziet? Zoiets schreef je, tussen haakjes welliswaar, maar ik hoop niet dat je er echt zo over denkt!! Ik werk ook 3 dagen in de week en zie de jongens dus 4 volle dagen (en op werkdagen 's morgens heel even en 's avonds). Lijkt me een prima verdeling toch? Lijkt me dat je ook nog wat voor jezelf wilt doen en dat er gewoon, simpelweg, geld in het laatje moet komen... ;)

Vocht vasthouden (oedemen) is een echt prematurenkwaal. Ook onze jongens hielden heel veel vocht vast en kregen daar zelfs medicatie voor. Helemaal niet vreemd dus. Jammer dat ze jullie daar geen goede informatie over hebben gegeven. Tenminste, dat maak ik een beetje uit je reactie op. Correct me if I'm wrong... ;)

18. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi meiden!

Brunette, gelukkig maar dat jullie allemaal weer opgeknapt zijn.

Inderdaad misschien niet zo'n gek idee om gewoon eens ergens te gaan kijken... Wie weet is het harstikke leuk. Maar voorlopig is het nog niet nodig, op zijn vroegst pas als de kleinste spruit een paar maanden is.

Jipper, toch nog ziek, he bah! Grappig dat ik blijkbaar niet zo veel over mijn zwangerschap vertel, ik was juist bang om een heleboel geneuzel op te hangen dus hield me maar een beetje in. :) Ik voel me nu ietsjes minder energiek worden, maar red me nog prima. Wel begint mijn buik al aardig in de weg te zitten. Vandaag heb ik een paar leuke dingetjes gekocht voor het kleine mannetje, voor het eerst eigenlijk. :) Een "guirlande" met uiltjes van Lief. En ik heb al Mischa's mini-kleertjes vanavond tevoorschijn gehaald, die ga ik eens uitzoeken. En dan ga ik binnenkort kleertjes en ander grut shoppen! Er zijn natuurlijk altijd wel wat dingen te bedenken die nog nodig zijn, hahaha! ;) :p Het is een lekker druk kindje! Bij een van de echo's werd gezegd dat ik de placenta weer aan de voorkant had zitten dus ik baalde, maar blijkbaar zit hij toch een stuk hoger of zo, want ik voel nu de hele dag gespartel, gewurm en gehik. :) (mag ik niet teveel over vertellen want vorige keer dat ik zoiets zei wilde iedereen hier opeens weer zwanger worden weet je nog ;))

Wat spannend allemaal in huizenland! Fijn dat de makelaar zo mee wil denken. Het zou natuurlijk wel helemaal te gek zijn als ze wel zouden zakken! je weet nooit joh, van een van de huizen die wij op het oog hebben weet onze makelaar dat het al 2 jaar (!!) te koop staat en dat zou gunstig kunnen zijn natuurlijk. Wie weet gaan ze wel akkoord met jullie voorstel! Je weet nooit in wat voor situatie zij zitten. Goes ken ik alleen van naam eigenlijk, ben er nog nooit geweest. Zeeland toch..?

Ons Kleintje, brabbelt R mamaamamamama?! Wat schattig! Hier is het de hele dag tatatata en dadadada. Zo ontzettend leuk he dat geklets! :)

Ja, dat was zo maf he, binnen kreeg je eigenlijk niets van buiten mee. Ik niet tenminste. Alles ging ook totaal langs me heen, ik was alleen bezig met Mischa en kolven. En als ik naar buiten keek lag er dus sneeuw terwijl ik binnen zweette als een otter... (was in die week ziekenhuis meer dan 10 kilo kwijt, had heel veel vocht vastgehouden door de pre-eclampsie)

Ik vind je trouwens niet ontaard hoor, er moeten toch centjes binnenkomen? En bovendien heb je iets voor jezelf nodig. Ik begin echt steeds meer te verlangen om af en toe van alles "weg te vluchten" in mijn werk! (nu nog een baan :p)

Groetjes weer allemaal en beterschap voor Jipper en R met zijn oorontsteking!

19. Ons Kleintje

hoi jipper, ik weet niet of ze het verteld hebben, ik denk het niet trouwens. wel dat het extreem was en dat ie veel te veel woog voor zijn aantal weken.
    ik heb nog steeds de dossiers niet gekregen, ik wacht er al een maand of 2 op.

tjah soms voelt het wel een beetje zo, ontaarde moeder. omdat ik het soms heerlijk vind om naar het werk te gaan. maar gelukkig ook heerlijk om weer naar huis te gaan als ik klaar ben met werken.:)

of omdat ik hem naar het KDV breng om schoon te maken en te sporten ipv te werken, op een vrije dag. ik merk wel dat het hem niets uitmaakt omdat hij zich toch wel vermaakt en het naar zijn zin heeft, en ik zit er beter door in mn velletje en kan dan weer voor 4 dagen een heel goede moeder zijn.

@mamavanmischa 10 kilo, dat is nogal wat zeg! en ja en moeten centjes binnenkomen, wat brengt mij op.. heb je al gesolliciteerd? of is dat een heeeeeeeel gekke vraag hihi?

ik gisteren trouwens een supermooie jurk gekocht, echt een beetje over the top! alvast voor de feestdagen, een trouwerij van mijn vriendin en de verjaardag van R:D helemaal in de wolken van mn mooie jurk

xx

20. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    hallo , even een bericht voor Ons kleintje.

Ik heb een gedicht voor je gemaakt bij het topic dat je gestart heb (al 3 dagen geleden)
    Heb je al een bericht gestuurd maar geen reactie.

Of je even wilt kijken.

Liefs

Deel Deze Pagina