Onze Kanjers!

Discussie in 'Prematuur' gestart door Jocruella, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Hee Jolanda,

Lekker dat het nu achter de rug is.
    Het linkje naar de foto doet het wel.
    Wat heb jij een mooi ventje zeg! :)

2. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Wat een droppie!

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Lief zeg! ze zeggen dat prematuurtjes op elkaar lijken en hij lijkt idd op mijn zoontje:) zwijmel!
    ik had je graag een hart onder de riem willen steken maar ik lees dat de transfusie al is geweest. Mijn zoontje is elf weken te vroeg geboren en heeft 1 keer toen hij heel ziek was (toen hij 3 wk oud was heeft hij een infectie opgelopen) een transfusie gekregen en dat vond ik ook erg eng. Het eerste wat ik vroeg was of ik ook zelf bloed mocht geven, maar dat mocht niet. Daarna kreeg hij het bloed en werd meteen weer beter:)
    het is dus voor hem heel goed geweest en ik lees dus voor jouw kindje ook. Fijn. Groetjes

4. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Echt een lieffie inderdaad! Maar wat gek wat je daar zegt, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag, hij lijkt op Mischa...! :( Beetje offtopic, maar hou kan dat nou?

5. Ons Kleintje

#25 Ons Kleintje, 17 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2009
    zal ff kijken of ik ook een foto kan plaatsen:) want volgens mij heb ik ook al eens tegen jou Mamavanmisha gezegd dat ie op jouw zoontje leek. Onlangs hadden we een personeelsfeest waarop iemand zei bij het zien van mijn zoontje: Zeker een prematuurtje. waarop hij uitlegde zelf ook een prematuur kindje te hebben gehad en het te kunnen zien aan zijn schedelvorm.

6. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik was er ook net een foto bij aan het zoeken. :) Mischa is hier volgens mij even oud als Damian... 2 3/4 maand, maar hij was 7 wk te vroeg ipv 5.

Heb eens goed zitten kijken, volgens mij zit het ook een beetje in de oogjes, ze zien er een beetje uit of ze net wakker zijn.

7. Ons Kleintje

dit is mijn zoontje, ik denk 2 mnd oud
    Moeilijk om een gelijkende foto te vinden, terwijl hij echt erg leek op het zoontje van TS zoals hij op de foto staat.

8. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Och ja, ze lijken inderdaad allemaal op elkaar! Wat een lief poppetje ook weer. Ik herken inderdaad de vorm van het schedeltje bij alle drie de kindjes, dan van die lekkere hamsterwangetjes. :) Mensen vonden wel eens dat Mischa een langwerpig gezichtje had (heeft) en dat vond ik gek, ik zag dat zelf niet echt. Maar nu zie ik wat ze bedoelen, dat hebben onze kindjes alle drie een beetje. Waarschijnlijk gewoon omdat ze niet met van die bolle toetjes geboren worden als "gewone" babies.

Had jij je kindje (Roderick heet hij toch?) al wel thuis met 2 maanden, of gaf je zelf sondevoeding? Wel een heel verschil he, 7 of 11 weken te vroeg... Mischa was na 3 weken ziekenhuis thuis (al was dat sowieso wel erg snel) en was zijn sondeslangetje toen denk ik 2 of 3 dagen kwijt... Als ik jouw foto zo zie weet ik weer hoe blij wij waren toen dat ding er eindelijk echt uit mocht! Mischa had m er eens zelf uitgetrokken en toen konden we hem eindelijk zien zonder slangetje, maar toen moest er direct weer een nieuwe in. Hoe je met zoiets "onbenulligs" zo blij kunt zijn he. :)

9. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    hahahahah geweldig meiden! Ze lijken idd heel erg op elkaar!! Ze hadden broertjes kunnen zijn, wat grappig zeg dit!!

Zo zag Damian eruit met zn sonde, kan je ook zien dat hij er heeeel erg veel lijkt op jou baby ons kleintje en de 2 3/4 maand van mamamischa is echt sprekend Damian hahahaha.

Wij liggen hier in een deuk!

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dochtertje lag in tracktie en toen kwam er een baby met ouders binnen die baby kreeg ook een bloedtransfusie
    en het enige wat ik zag was dat het jongetje er steeds beter uit ging zien.
    hij had weer kleur op zijn wangen en mocht heerlijk met papa en mama mee naar huis.
    maar ik wil je evengoed sterkte wensen wand je wil toch liever niet al dat gedoe bij zon klein babytje

11. Ons Kleintje

#31 Ons Kleintje, 19 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2009
    leuk al die fotos! wat zijn ze lief he? kreeg bij de laatste foto echt kippenvel, net Roderick inderdaad!! wat vreemd he? ik ga die van mij straks ook aan mijn man laten zien!
    wat ik me ook zo herinner is dat hij zoveel sliep en dat het echt bijzonder was als ie zijn oogjes open had, en je hem van al die draden eindelijk tegen je aan mocht houden (dat was nog wel een heel gedoe)
    ik probeerde nog een foto te uploaden maar dat is helaas niet gelukt

12. Ons Kleintje

#32 Ons Kleintje, 19 okt 2009
    hij kwam met 8 weken en 1 dg thuis, opzich ook wel snel gezien het aantal weken te vroeg.
    ik probeerde hem aan de borst te laten drinken maar hij kon het niet. in totaal 15 weken geprobeerd, ik heb wel 5 maanden fulltime gekolfd. Omdat we probeerden om hem borstvoeding aan de borst te laten drinken mocht hij eerst geen fles. Maar toen mocht hij van de monitor en was de voedingssonde het enige wat hem belemmerde om naar huis te gaan. We hebben hem toen de fles gegeven en drie dagen later mocht ie naar huis! aan de fles dus, hij was toen 37 zwangerschapsweken oud. Roderick trok ook steeds zijn slang eruit en moest daarom steeds van die wantjes aan. haha wat had hij er een hekel aan zeg!

13. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik zie geen foto...

8 weken is inderdaad snel zeg! (hoewel het vast als een eeuwigheid heeft gevoeld, dat deden die 3 weken hier al) Dat dilemma heb ik ook gehad. Ik wilde hem wel heel graag borstvoeding geven, maar had ergens zo'n gevoel van, als hij naar huis mag als hij zelf alles kan drinken, geef hem dan een fles want ik ben er niet altijd en ik wil hem mee hebben! Op een bepaald moment deden ze dat ook (uit zichzelf) toen de borstvoeding goed ging, kreeg hij steeds meer voedingen uit de fles ipv via de sonde. Uiteindelijk heeft hij in het ziekenhuis wel steeds bij mij gedronken als ik er was, maar thuis lukte het niet meer, geen idee waardoor dat kwam. Ik heb uiteindelijk 3 maanden gekolfd, met veel pijn en moeite, en ben blijven proberen met aanleggen maar dat gaf alleen frustraties en verdriet (en later PIJN! vaatkramp). Dus op een gegeven moment ben ik er mee opgehouden. Ik vind het knap dat je 5 maanden hebt gekolfd! Ik was op een bepaald moment zo moe van alles dat ik gewoon niet eens meer blij werd als ik naar Mischa keek. Toen vond ik dat ik de knoop moest doorhakken en stoppen, maar dat heeft nog wel veel tranen gekost.

Zo erg zelfs dat ik mij nu al sinds de positieve zwangerschapstest enorm druk maak of ik dit keer überhaupt nog wel durf te beginnen aan borstvoeding! Het is me zo ontzettend tegen gaan staan en heeft voor mij niets met intimiteit meer te maken maar met bloed zweet en tranen... Ondanks de weken ziekenhuis en de fles hebben wij ook een enorm sterke band gekregen, terwijl ik er altijd van overtuigd was dat borstvoeding HET belangrijkste was voor een baby om een goede band te krijgen met zijn mama.

14. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey ik zie geen foto?????

15. Ons Kleintje

#35 Ons Kleintje, 19 okt 2009
    Hier is ie dan!!:D

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Toch ook nog maar even reageren op de foto's. :) Inderdaad lijken alle prematuurtjes op elkaar. De verpleegkundigen in het ziekenhuis vertelden ons dat ze, zelfs na jaren, prematuurtjes herkennen aan de vorm van hun hoofd. Maar wij kregen ook steeds te horen dat onze jongens helemaal geen 'prematuurhoofdjes' hadden. Dit kan te maken hebben met het krijgen van borstvoeding. Gek hè?

Hier een foto van onze jongens toen ze zo klein waren. Toch ook wel het herkenbare hoofdje vind ik...

(En vrees niet, het trekt allemaal bij...whahaha... :D;))

17. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, waar een topic over bloedtransfusie al toe kan leiden :). Onze meiden hebben idd ook van die smalle bovenkoppies en dan van die lekkere dikke wangen eronder. Maar ik vind wel dat het al aan het bijtrekken is. Een vriendin van mij is zelf 3 maanden te vroeg geboren en heeft dus ook lang in de couveuse gelegen, maar daar zie je niets meer van :).

Fijn dat het allemaal goed gegaan is, Jolanda! Een wat een superfoto van je mannetje. Hoe maak je dat zo mooi?

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nu we toch met foto's bezig zijn. Hebben jullie ook foto's van je kleintje waarbij je dacht: 'O god, als dat maar goed komt...!'

Hier een voorbeeld...

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ja sorry, ik ga wel erg off-topic hè?

20. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jipper: is dat een foto van één van jouw jongens? Wow, wat anders zeg! Kan me voorstellen dat je daar dacht: 'O god, als dat maar goed komt...!'

Ik plaats helaas geen foto's op het forum, maar als ik nu foto's van de eerste weken na de geboorte terugkijk, dan vind ik ze echt zo ontzettend klein. Hadden jullie dat ook? Op het moment zelf vond ik het eigenlijk wel meevallen (kwam denk ik door de shock waar je dan in zit), maar nu achteraf denk ik echt "wat waren ze ontzettend klein!".

@ Ons Kleintje: wat knap dat jouw mannetje al na 8 weken thuis was! En dat bij 11 weken te vroeg. Dat heeft hij echt supergoed gedaan! Mijn meiden waren dik 10 weken te vroeg en hebben ook dik 10 weken in het zkh gelegen.

Deel Deze Pagina