Jipper, ja opeens, hoewel hij al wel 4 weken aan het spoken was 's nachts. Net als jij durfde ik niet meer te denken dat het allemaal met tandjes te maken had (vreselijk kwijlen, zure poep, enz enz) want ik riep al maanden dat hij tandjes kreeg... Maar nu dus echt. Dus bij jullie waren het afgelopen tijd ook slapeloze nachten?! Dat lijkt me wel pittig hoor, dat het bij de een nu over is, en nu de ander nog... Ik durf nu al bijna niet te hopen dat het echt even over is! Petje af voor jullie tweelingmama's hoor! (ik merk dat ik best een stresskip blijk te zijn...) Ons Kleintje, ja Mischa is erg snel. De fysiotherapeute in het ziekenhuis geloofde me ook niet toen Mischa 6,5 maand was (ongecorrigeerd), dat ik zei dat hij kroop. Ze dacht dat ik bedoelde dat hij tijgerde... Hij weigerde het ook te laten zien, dat was helemaal mooi... En de volgende dag kroop hij weer de hele kamer door. Ik denk dat het inderdaad erg scheelt dat hij toch een stuk langer binnen heeft kunnen groeien dan jullie kindjes. Hij heeft bijvoorbeeld ook niet aan de beademing gelegen en is nooit ziek geweest, dingen die ik in jullie verhalen wel tegenkom, en heeft dus een behoorlijk goede start gehad ondanks dat hij te vroeg was. Hij was natuurlijk ook al met 3 weken thuis, dat is ook erg snel. Ik zie in dit onderdeel dat heel veel kindjes qua ontwikkeling hun gecorrigeerde leeftijd aanhouden, maar Mischa is zelfs behoorlijk snel voor zijn gewone leeftijd. Ach ja, ieder kindje gaat in zijn eigen tempo he... Het is wel erg fijn, maar ook wel pittig hoor, geniet nog maar even dat je niet de hele dag achter je kleine man aan hoeft. Fijn dat R nog steeds lekker doorslaapt, de fase is dus weer even voorbij. Gelukkig maar. Mischa wordt inderdaad ook iets vroeger wakker, maar niet te veel gelukkig. Gek genoeg was hij vanavond opeens minder moe... Waarschijnlijk gingen de gebroken nachten hem ook niet in de kouwe kleren zitten en heeft twee nachten doorslapen hem ook goed gedaan. Ik ben ook erg blij dat je me goed advies hebt gegeven! Merk ook dat nu het weer "normaal" is, ik niet zo zenuwachtig meer ben. Hij zal straks wel wakker worden want hij heeft zijn fles niet op. Maar dan weet ik dat ik hem die als nog geef en dan gaat hij vast weer gewoon slapen, en dat was de afgelopen weken wel anders. Groetjes weer allemaal, ik moet de kamer uit want mijn vriend gaat slapen en het is zijn beurt voor op de bank, hihi!
Ja, ieder kindje zijn eigen tempo. Stiekem hoeft het van mij eigenlijk helemaal niet zo snel te gaan, alle nieuwe stappen en ontwikkelingen. Ik kan er straks nog lang genoeg van genieten dat mijn kinderen kunnen lopen, praten etc. Ik wil nu optimaal genieten van hun baby-fase. Ik ben wel steeds heel trots als ze wat nieuws kunnen, en ik ben ze de hele dag aan het stimuleren om op eigen kracht op hun buik terecht te komen. (Die ene arm zit zó in de weg...) Maar ik denk toch ook vaak "blijf nog maar even lekker klein". Ik heb vanmiddag de kledingkast van de kids onderhanden genomen. Alle maatjes 50 en kleinvallende 56 eruit. Alle ruime maatjes 56 en maatjes 62 naar voren gehaald. Het is leuk dat ze weer allemaal nieuwe dingen in de kast hebben liggen, maar ik heb toch ook wel wat moeite met het opbergen van de kleine kleertjes. Die hebben ze toch best lang gedragen. Ik werd me er ineens zo bewust van dat ze alweer zoveel groter zijn geworden. Nouja, de kleertjes gaan hopelijk niet voorgoed de kast in, we willen graag nog één of twee brusjes voor Jip en Janneke. Op termijn... nu nog even niet hoor! Ik ben begonnen aan het schrijven van mijn bevallingsverhaal, maar dat blijkt een hele klus te zijn. Er is zoveel gebeurd en dit is voor het eerst dat ik het helemaal uitschrijf, dat ik er maar even de tijd voor neem. Grappig om te merken dat het opschrijven van je eigen ervaringen zo therapeutisch werkt. Ik ben er nu ook weer de hele dag mee bezig in mijn hoofd. Er komen details naar boven die ik alweer vergeten was. En het gekke is dat ik ook merk dat ik een beetje heimwee heb naar de plaats en tijd van het hele gebeuren. In december zijn de kindjes gecorrigeerd 6 maanden, dan moeten we voor het follow-up programma terug naar Veldhoven. Ik heb er nu al zin in! De groentehapjes zijn hier een groot succes, alleen geeft het nu wel wat darmprobleempjes. Jip lag vanmiddag echt serieus te persen in de box. Hij liep ook helemaal rood aan, zo zielig. Dit is nu al een paar dagen zo, dus ik heb de hele trukendoos maar opengetrokken. Lepeltje olie door zijn hapje, roosvicee laxo, wat extra water in de fles. Ik heb hem ook weer wat lactulose gegeven, dat heeft hij lang gebruikt, maar hij is daar nu toch alweer een hele tijd vanaf. Hebben jullie misschien nog een gouden tip? Het is echt niet leuk om te zien dat hij zo hard moet werken voor een volle luier. De familiedag was leuk, maar ook heel vermoeiend voor J&J. Het was 1,5 uur rijden maar gelukkig hebben ze in de auto op de heenweg lekker geslapen. Om 13:30 kwamen we aan en werden ze wakker. Om 18:00 stapten we de auto weer in, met twee oververmoeide kindjes. Janneke sliep al nog voor we de straat uit waren. Jip was nog zo vol van alle indrukken, hij moest dit echt even van zich afhuilen. Normaal slaapt hij altijd in de auto, of is hij in ieder geval stil. Dit was voor dus het eerst maar ik kan het wel begrijpen. Er waren ongeveer 30 volwassenen en 7 kinderen van 0 tot 6 jaar. En bijna ieredeen zag ze voor het eerst. We hebben allebei een kindje op de arm genomen en zijn de familie afgegaan om ze te begroeten en aan onze kindjes voor te stellen. Dit ging prima, ze waren naar iedereen aan het lachen. Zo lief! Wij waren natuurlijk hardstikke trots, we hebben echt met ze lopen pronken. Daarna een rustige middag, lekker met iedereen bijgepraat en goed gegeten. Maar er was niet echt gelegenheid voor de tweeling om te slapen. We hadden de kinderwagen mee en daar hebben ze wel ingelegen, maar het was te licht en te rumoerig voor ze om de slaap te vatten. Ondanks dat hebben ze zich toch heel goed gehouden. De dag zou duren tot 18:30, maar om 18:00 was het voor ons tijd om te gaan. Toen werden ze huilerig en waren ze echt aan slaap toe. Vannacht werden ze ineens 's nachts wakker, om 04:45 uur. Dat gebeurt nooit, in riep dus ook heel gefrustreerd naar mijn vriend "Ik zie een 4 op mijn wekker!" Ze hebben allebij even gehuild, we hebben ze bij ons in bed getroost en toen hebben we allemaal weer geslapen tot 08:00 uur. Vandaag overdag hebben ze meer geslapen dan normaal. Zo'n dagje vergt toch wel wat energie blijkbaar. Over twee weken gaan we in de herhaling, dan is de familiedag van mij kant!
Ik heb het eten van R vanochtend gelukkig kunnen rekken tot half 8, hij werd om 6.10 uur wakker, heb geen zin om voortaan elke ochtend om 6 uur ipv 7 uur mijn bed uit te gaan Hij heeft lekker in m`n armen geslapen in bed. Opzich ben ik daar niet echt een voorstander van, maar ik geloof erin dat hij straks gewoon wat langer doorslaapt als hij aan de nieuwe klok gewend is geraakt en dus niet gewend eraan raakt om bij ons in bed te slapen. @Mamavanmischa haha dat is ook mooi dat hij niet ging kruipen toen je zei tegen de fysiotherapeute dat hij kon kruipen haha. Zul je net zien! Moest jij altijd al naar het ziekenhuis of kwam er ook wel eens iemand bij jullie thuis? de fysio komt hier altijd aan huis, over twee weken gaan we voor het eerst naar haar praktijk toe. @Brunette Ja lief he als ze naar iedereen gaan lachen Lekker sociaal Ze hebben het best lang volgehouden op familiedag als ik het zo lees! Ik ben benieuwd naar jouw bevallingsverhaal (tenminste Als je het hier wilt laten lezen hoor), knap dat je ermee bezig bent gegaan. Ik weet het niet, volgens mij heb ik al vanaf het begin zoiets gehad van Wordt jij maar lekker snel groot ofzo.. Hij groeide meteen al als kool, en ik vind het super als hij wat nieuws kan, ik kijk er gewoon naar uit als ie gaat kruipen, terwijl iedereen me vertelt dat dit een lastige fase kan zijn.. Ik geniet er ook wel van dat het een `kleine`baby is hoor. Maar als ze wat ouder zijn dan kunnen ze bijvoorbeeld lekker in het voorzitje op de fiets en dat lijkt me zo praktisch. Nu hij iets ouder is ben ik ook minder `bang`. Dat hij ziek wordt of dat hij bijvoorbeeld in bed niet meer zal ademen of onder de dekens zal kruipen. Dat zou ik denk ik niet hebben gehad als hij niet zo lang in het ziekenhuis zou hebben gelegen. Bewaren jullie ook de prematurenkleding? Ik wel omdat er een kleine kans (15%) op herhaling is. Inmiddels heeft ie maat 68 dus al heel wat dozen met kleine babykleertjes ingepakt en opgeruimd. Ik vind het wel jammer soms als ik hele mooie kleertjes aan de kant moet leggen. Eigenlijk wilde ik al gauw weer zwanger worden, maar we wachten toch nog maar even tot R wat groter is. groetjes
Ja, wij bewaren ook alle prematuurkleertjes. Niet eens zozeer voor een volgend kindje, maar wel om later aan Jip & janneke te laten zien dat ze daar ooit in gepast hebben! Als ik het nu zie kan ik het me al niet meer voorstellen. Ze zijn begonnen in maatje 40, toen 44. Hun eerste pakjes heb ik in een grote doos gedaan, samen met nog veel meer ziekenhuis-spulletjes. Bijvoorbeeld een low-flow snorretje, een sonde, voetafdrukjes, een exemplaar van hun eerste luiertje, het schriftje van de verpleging etc. Het lijkt me mooi om als ze wat groter zijn, samen eens in die doos te duiken. @ Ons Kleintje: Heerlijk he, zo'n kleintje bij je in bed. Ik doe het 's ochtends ook vaak. Lekker samen doezelen. Ik heb ook al veel zin om met ze te gaan fietsen, er staat hier een fantastische tweelingmand klaar voor achterop de fiets. Ze kunnen nu nog niet zelfstandig zitten, maar zodra het lukt, gaan ze erin! We wonen aan de rand van de Veluwe, echt een heerlijke omgeving dus om per fiets te ontdekken. Bekijk bijlage 24113
Goedemorgen allemaal! Ik was van plan lekker uit te slapen, maar Mischa is gillend (van plezier...) aan het rondkruipen, aan het snoer van de laptop aan het trekken (heb de stekker maar snel uit het stopcontact gehaald) en aan mijn grote teen... Dat wordt dus niks. Brunette, je hebt gelijk dat je nog even van de baby-fase geniet, voor je het weet is het voorbij! Ik lees van jullie dat je lekker in bed slaapt met je ukkie(s) naast je... Deed Mischa dat nog maar! Zodra ik hem in ons bed leg begint hij als een gek alle kanten op te kruipen en moet ik als een gek achter hem aan. Hij is al een keer van het bed gestuiterd, op zijn koppie, (toen ik stond te douchen, de douce is twee meter van het bed, blijkbaar kon ik hem opeens niet meer alleen laten) en dat was niet leuk! Het is heel verhelderend om alles voor jezelf op een rijtje te zetten he! Wat houdt zo'n follow-up programma in? Is het een idee om voorzichtig met wat fruit te beginnen? Dat schijnt wat laxerend te werken. Ik moest ook met groenten beginnen van de kinderarts, maar ben heel eigenwijs aan het fruit gegaan en dat viel hier veel beter. Leuk dat je lekker met je kleintjes hebt kunnen pronken. Ik geloof dat geen van ons een kraamtijd met visite gehad heeft! Dan is het toch leuk om ze eindelijk te kunnen showen. Ons Kleintje, haha, geen zin in 6 uur ipv 7? Klinkt juist als een hele mooie tijd... Ik geloof ook niet dat je met een paar keer je kind aan gekke dingen laat wennen en als het nu goed werkt om hem te "leren" tot iets later door te slapen is dat toch alleen handig! Net ook nog een keer geprobeerd maar Mischa had weer de grootste lol in mijn bed en ging (lekker hardhandig) aan mijn gezicht krabben. Ik vond het al een wonder dat hij tenminste bleef liggen... En ja hoor, binnen twee minuten was hij er alweer vandoor. Zo jammer! Wij moesten iedere maand naar het ziekenhuis, en nu om de twee en ik geloof nu zelfs drie maanden. Daar zien we ook de fysio en de logopedist. er komt wel af en toe iemand van het consultatiebureau bij ons thuis, maar die is nu twee keer geweest en komt overmorgen weer een keertje. Ik heb dat ook gehad, groei maar lekker en wordt maar snel groot. Maar nu gaat het wel heel hard hoor! Als ze eenmaal beginnen te kruipen heb je opeens geen baby meer... Mischa wil niet meer bij me liggen, kruipt, staat en loopt langs de tafel. Sinds hij is gaan kruipen kwam de rest binnen een maand! Wel leuk maar ook jammer. Nog eventjes geduld dus voor jullie, maar dan kunnen ook jullie de hele dag achter je dreumes aan rennen, alles wegpakken, hem 100x per dag oprapen omdat hij alweer gevallen (in het begin viel hij constant heel hard op zijn achterhoofd, zo zielig!) is enz enz. Ik herken dat trouwens ook erg, ik ben ook niet meer bang dat hij onder de dekens zal raken en stikken of andere van dat soort nare dingen. Wel wil hij nu niet meer stilliggen in bed. Ik moet wel 10x terug om hem opnieuw in te stoppen! (zucht...) Ja hoor, ik heb ook alle kleine kleertjes bewaard! Natuurlijk bewaren wij nu alles omdat er nog eentje komt, maar die hele kleine kleertjes gaan nooit weg. Nou, meneertje lijkt eindelijk moe, ik heb m in bed gelegd, pfff! En nu nog slapen....
Ja fruit werkt idd laxerend (omdat er vezels in zitten) en tarwe (tweedestapkoekjes en kleine stukjes brood) ook, dat mogen ze toch al wel? Jeetje ik vergeet nu al wanneer hij het voor eerst kreeg. en anders zo nu en dan een beetje lactulose om de boel door te spoelen. @brunette: Ik heb ook zo`n doos Lijkt me zo leuk om het later samen met hem te bekijken en uit te leggen waar wat voor was en samen zijn video-opnames te bekijken (wat kijk ik alweer ver vooruit) En Wauw wat heb jij een coole fietszitjes zeg! @mamavanmischa: Wel jammer dat ie niet wil blijven liggen in bed, maar dat zullen we hier straks ook wel krijgen denk ik. Oh wij krijgen elke 2 weken fysiotherapie voor R, dus dat is wel wat vaker. bedoel je dat hij niet meer in zijn eigen bedje wil stilliggen? Volgens mij doe je daar niets aan..Ik heb er geen ervaring mee..maar ik zou wel zijn deur opslot doen met een schuifje. Ik probeer (heel goed voornemen) om `s ochtend wat minder lang in bed te blijven liggen, dat is ZO verleidelijk, maar uiteindelijk loop ik soms dan de hele dag achter de feiten aan, dat ik nog de was moet doen en schoonmaken en soms nog even wat doen voor m`n werk. Anders loop ik soms om 11 uur nog in mn pyama (mama de slons) hihi. Maar dat zal jij dan vast ook wel hebben groetjes
Hoor net dat mijn vader de Mexicaanse griep heeft! Hij is er echt heel ziek van. En ik ben daar vrijdag nog met de kids geweest... @ MamavanMischa: Het Follow-up programma is het baby-volgprogramma van de NICU . Ze willen kindjes die geboren zijn voor een bepaalde termijn (ik geloof 30 weken?) graag op regelmatige basis terugzien. Om het kindje te controleren en volgen, maar vooral ook vanuit wetenschappelijk oogpunt, om hun beleid mbt de zorg voor deze kindjes te optimaliseren. Om het lange-termijn effect van hun zorg en behandelingen te volgen en te meten. We moeten naar de neonatoloog in Veldhoven terugkomen bij een gecorrigeerde leeftijd van 6 maanden, 1 jaar, 3 jaar, 5 jaar en 8 jaar. Ze krijgen dan fysieke en psychologische onderzoeken. Maar wij moeten de eerste follow-up afspraak nog krijgen, misschien zijn hier moeders die deze al gehad hebben en er wat meer over kunnen vertellen. Ondertussen maak ik me zorgen over mijn vader... En ook wel over het risico voor Jip & Janneke. Zou het nodig zijn dat ik hierover bel (met huisarts of kinderarts)? Vrijdag toen wij daar waren was hij nog niet echt ziek, maar hij voelde zich niet helemaal lekker. Zou dat een risico zijn voor Jip & Janneke? Dit vind ik wel lastig hoor. Ik wil niet overdreven paniekerig zijn, maar ook weer niet een te lakse houding hebben. Wat zouden jullie doen?
Oh meid, dat is schrikken! Als je bezorgd bent kan het volgens mij helemaal geen kwaad om de huisarts even te bellen voor overleg!
Ohw getsie, dat is schrikken zeg!! Ik zou gewoon even contact opnemen met de huisarts om te overleggen. Hij/zij snapt vast wel waarom. Beter een keer teveel bellen dan te weinig! En veel beterschap voor je vader natuurlijk!!
Ik heb de huisarts toch maar even gebeld. Zij adviseerde me om de kinderarts te bellen voor advies. Dus toen de kinderpoli gebeld. Vanmiddag wordt ik, na overleg met de arts, teruggebeld. Het voelt toch wel goed dat ik me laat adviseren. Ook al is het advies dat ik me geen zorgen hoef te maken. Dan kan ik het tenminste loslaten.
Goed zo, fijn dat je het dan los kunt laten. Ik ben ook niet het type om meteen te gaan stressen, maar het is toch geen fijn idee dat die griep opeens zo dichtbij komt. Dat je vader zo ziek is is al naar genoeg.
Nou, vandaag hier dus zo'n mama de slons, hahaha! Meestal als hij zo laat gaat slapen ga ik er niet meer in, maar vannacht om een uur of één wilde meneertje opeens weer een fles... (Ik had dus even een extra tukje nodig en 's middags slapen vind ik helemaal niks.) Dat had ik niet verwacht dus ik gaf een halfje omdat hij zo hard krijste (doet hij echt alleen als hij honger heeft). Toen die leeg was begon hij weer dus gaf ik nog een halfje en toen sliep hij als een roosje! Raar hoor, dat waren gisteren dus 5 flessen, dat is toch wel een record! Ik geef hem altijd gewoon extra als hij dat 's nachts wil want dat komt sowieso zelden voor (alleen als hij een groeispurt maakt) en zodra hij het niet meer nodig heeft wordt hij gewoon niet meer wakker. Deze keer snap ik het even niet, maar zal wel goedkomen. We konden in elk geval weer binnen 20 minuten allemaal doorslapen. Donderdag komt de mevrouw van het consultatiebureau weer eens op huisbezoek, ik hoop dat zij nog goede nieuwe ideeën heeft waar we nog niet op zijn gekomen. Zij heeft me eerder goed geholpen, dus wie weet. Op zich gaat het weer een stuk beter, maar omdat hij vannacht toch weer die fles wilde ga ik weer een beetje twijfelen over zijn voeding/flessen en zo.
@ allen, hebben jullie al een uitnodiging gekregen voor vaccinatie van de Mexicaanse griep, onze kleintjes vallen toch in de risicogroep? wij nog niet namelijk en ik weet ook niet zo goed of ik het wel of niet doe, hem laten vaccineren. @Brunette, Wat sneu voor je dat je je nu zo ongerust moet maken! Om je enigzins gerust te kunnen stellen: Mijn broertje heeft onlangs een dag opgetrokken met een jongen die ook de mexicaanse griep bleek te hebben, Maar hij heeft het niet gekregen. Het is dus niet zo dat je het meteen krijgt, maar ik begrijp je ongerustheid dondersgoed. Ik zou ook ongerust zijn. Goed dat je even gebeld hebt met de kinderartsenpoli, dan heb je tenminste wel alles gedaan wat je kunt doen. Veel beterschap voor je vader. @Mamavanmischa Uit bed stuiteren, au! we we zijn vrij vlot met vast voedsel, maar we konden het hem niet niet geven omdat hij steeds extra honger had en ons het eten uit de mond keek. Hij was veel gelukkiger als ie vast voedsel kreeg. Ik begrijp je zoontje ook even niet, ik ben wat aan het nadenken hoe het zou kunnen dat hij `s nachts wakker wordt voor een fles. Je geeft hem toch opvolgmelk, 180ml en zes scheppen? en een papje, fruit, en warm eten en toetje. en koekje(s) Geef je hem ook dixap bij het koekje? Probeer je de boterham al en hoe gaat dat? Hier heeft hij wel sneller honger toen hij eerst eens geen boterham kreeg (zijn vader was het even vergeten dat hij die al kreeg) gevolg: hele dag door hongerig. Kun je overdag niet ergens een extra fles tussenin proppen, of dan in plaats van de dixap een fles melk geven? Dan krijgt hij calorieën (overdag!)wel binnen en dan heeft ie een goede voedingsbodem voor de nacht. En heb je ipv je slappe flesjes wel eens snachts dixap/water aangeboden, voor de dorst ipv de honger (eventueel een droge keel door hoest of doordat de verwarming aanstaat ofzo)? hmmmm Nou ik ben benieuwd! zou jammer zijn als het niet werkt, groetjes
Nee, wij hebben geen uitnodiging gekregen voor vaccinatie. Eerlijk gezegd heb ik ook echt geen flauw idee of ik het zou doen of niet, ik neig een beetje naar niet maar heb me er ook nog niet echt in verdiept... Het is juist alleen maar leuk dat het meteen zo goed ging met vaste dingen eten! En een teken dat zijn spijsvertering prima werkt lijkt me. Mischa ging spugen van broccoli nota bene, één van de groenten waarmee je geadviseerd wordt te beginnen! Na 48 uur spuugde hij nog steeds groen! En we zijn nu sinds een paar weken van de nutriton af, want hij spuugt EINDELIJK nauwelijks meer. We hebben hier een berg spuugdoekjes in huis waar je U tegen zegt en liepen op een bepaald moment zelfs met keukenhanddoeken achter meneertje aan te rennen om alle plasjes spuug op te ruimen... Vooral toen hij potjes ging eten was dat NIET leuk, want sjeeee, wat stonk hij soms! Mja, hij wordt eigenlijk aardig volgepropt he! Ik snap er dus ook niks van... Mijn moeder dacht dat het best alweer een groeispurt kon zijn... Ik vind dat wel snel na de vorige maar het zou eigenlijk de enige logische verklaring zijn. Dixap krijgt hij heel soms en zeker nooit 's nachts. Het de moeite waard zijn om het eens uit te proberen natuurlijk, maar tot nog toe weigert hij dit soort dingen uit een fles en wil hij dit alleen uit een glas dringen. En aangezien ik hem nu 's nachts in zijn bed laat liggen en de fles er gewoon zo in stop omdat ik hem niet wil wennen aan lekker knuffelen 's nacht wordt dat een beetje lastig... Wat ik nog overweeg is om voor het slapengaan weer voeding voor hongerige babies te geven met rijstebloem. Heb eens ergens gelezen dat vezels (die zitten in dat avondpapje en ook 7-granen werkte hier niet goed) doordat ze de darmwerking bevorderen sneller verteerd kunnen zijn, waardoorje kindje eerder weer honger heeft. Misschien is dat het..? Weet het ook echt niet meer, hahaha! Heb hier nog een pak staan, vanavond nemen we de proef op de som. De boterham is helaas nog geen succes. Heb de gekste truuken uitgehaald maar hij wil het echt niet. En geloof me, hij heeft verder nog NOOIT eten geweigerd, hahaha!
Wij hebben ook geen oproep voor de vaccinatie gehad. De poli kindergeneeskunde belde net terug. Ik moet J&J goed in de gaten houden, vooral hun temperatuur. Bij koorts gelijk bellen. Ik heb ze meteen maar even getempt en 37,35 graden en 37,54 graden is prima. Ze kwamen net uit bed en dan is het bij hun altijd rond de 37,5. Ze zijn verder ook gewoon vrolijk en levendig, dus ik maak me geen zorgen. Het peertje ging met smaak naar binnen! Nu wachten tot de vezels hun werk gaan doen...
Jeetje, wat zijn jullie lang van stof zeg... Ploeter me tussen alle bezigheden door, door de verhalen heen en dan staat het volgende berichtje er al weer. Maar nu ga ik snel even reageren! @MamavanMischa; Pffff...die tandjes hè? Nu maar duimen dat zowel Mischa als onze boys snel weer gaan doorslapen! Vannacht ging het trouwens al iets beter. Ze werden nu pas om 4.15 uur wakker i.p.v. 23.50 uur... Ik vind trouwens dat Mischa wel heel snel is hoor. Hij is ongeveer qua ontwikkeling zo ver als onze jongens en zij zijn, gezien de voorgeschiedenis, al behoorlijk snel. Wat je nog schreef over het verplaatsen in bed; wij leggen de jongens gewoon in hun slaapzakje in bed en als ze diep slapen stoppen we ze pas onder de deken. Steeds naar boven lopen om ze weer in te stoppen is op een gegeven moment ook niet leuk meer. Is dat niet een idee? @Brunette; Goed dat je begonnen bent met het schrijven van je bevallingsverhaal. Kan me voorstellen dat het heel wat losmaakt, maar dat is wel goed voor het verwerkingsproces. Af en toe lekker even huilen hoort er dan waarschijnlijk wel bij. Krijgen jouw kleintjes nou ook fysio (dat kan ik me even niet meer herinneren)? Wij kregen namelijk hele goede tips om het omrollen te bevorderen. Misschien eens naar vragen? En anders weet ik ze nog wel... Wat hebben jullie trouwens een onwijs gave fietsstoel. Hoe kom je daar nou aan? Heb zoiets nog nooit gezien!! Wij hebben een fietskar in de schuur klaarstaan, maar daar zijn ze nog een beetje te klein voor. Ohw ja, goed dat je nog gebeld hebt. En fijn dat je nu gerustgesteld bent. Het zal allemaal wel goedkomen! @OnsKleintje; Je bent zo lekker iedereen advies aan het geven, maar gaat met jouw kleintje ook alles goed? Over kleertjes; Wij bewaren ook alle kleertjes. Kan ze niet wegdoen hoor. Zeker die hele kleine niet. Mocht het niet voor een volgende zijn, dan misschien ooit voor een neefje of nichtje, of om later nog eens naar te kijken met de jongens. Over doos met spulletjes; Wij hebben 'leuk-voor-later-koffertjes'. Dat zijn van die kartonnen koffertjes van de Hema (met Jip&Janneke erop). Hun ziekenhuisdagboekjes zijn precies hetzelfde. Vond ik wel heel gaaf. In de koffertjes zitten hun eerste rompertjes, eerste schoentjes, geboortekaartjes, eerste afgeknipte lokjes haar, ziekenhuisdagboekjes, enz. En er kan nog meer bij! Over 'mama-slons'; Hier nog één hoor!! Soms kan ik niet eerder dan een uur of 11 onder de douche springen. De jongens houden me nogal bezig. Als ik moet werken sta ik om 6.15 uur op om te gaan douchen, maar op mijn vrije dag begin ik daar niet aan! Over vaccinaties; Volgens mij krijgen onze kinderen daar geen oproep voor hoor. Onze kinderen zijn niet meer vatbaar voor die griep dan op tijd geboren kinderen. Als je kindje nou behoorlijke BPD heeft, of een andere aandoening, is het een ander verhaal. Gewoon goed blijven nadenken en de griep niet (teveel) opzoeken, dan komt het vast wel goed!!
@jipper Wat is nu eigenlijk BPD? een longbeschadiging toch? Bij de liesbreuk operatie hoorden we dat R met longproblemen is geboren omdat hij direct moest worden beademt. Dat beademen vond ik vrij logisch, en zag het niet als een longprobleem. Hij heeft ook surfectum gekregen. Bij de operatie werd toen het advies gegeven om hem niet onder narcose te laten gaan ivm longproblemen. Daarover waren we erg verbaasd. Volgens onze kinderarts zouden we een oproep krijgen, maar misschien heeft ze het wel verkeerd. Ik neig ook eerder naar niet vaccineren, ik heb er een slecht gevoel over omdat het vaccin nog niet zo lang bestaat. Met ons kleintje is alles goed, hij kwijlt de boel bij elkaar (tandjes) maar eigenlijk gaat alles prima. Hij sliep een paar nachten niet door vorige week, en dat is nu ook alweer voorbij. Eigenlijk heb ik niets te klagen! Hij is zo ontzettend tevreden en blij! en zit al een tijdje in een bepaald ritme, ik weet precies waar ik aan toe ben en hij wil overal wel mee naar toe, vind alles reuze interessant ook. ik heb superveel geluk vind ik. En na mijn zwangerschap (ik ben met 20 weken aangenomen mamavanmischa) heb ik ook een erg leuke baan met verantwoordelijkheden gekregen in een woonvorm voor mensen met een beperking. ik vind het erg leuk om daar te werken EN om moeder te zijn, ik kan er mijn ei in kwijt en heb nog superleuke collega`s ook. Vreselijk he? Soms komt het geluk je ineens aanwaaien. Ik vind het wel erg grappig om te lezen dat er hier meer mama slonzen zijn! Alhoewel ik dus probeer een ex-mama slons te worden. @ mamavanmischa Ik ben het eens met Jipper gewoon lekker laten liggen in de slaapzak zonder dekentje Ons kleintje heeft ook een slaapzak en een strak dekentje over zich heen, maar als hij daaronder uit komt dan stoppen we hem pas weer in als wij zelf gaan slapen. Hij krijgt wel altijd een voorverwarmd kamertje en een dikke trui onder zijn slaapzak plus een broek aan, dus koud zal hij het niet zo snel hebben. Heeft Mischa ook een slaapzak aan? Mijn ouders stopten ons vroeger in, met de slaapzak onder het matras (erbij ingestopt dus) zodat we niet konden verschuiven, ze hadden daar toen speciale slaapzakklemmen voor. groetjes
Hahaha, ja ik doe ook heel hard mijn best om niet teveel een slons te zijn, maar soms douche ik zelfs wel eens gewoon 's avonds pas! Mischa heeft soms van die dagen dat er niks mee te beginnen is en hij de hele dag aan mijn been hangt (letterlijk en figuurlijk). Brunettte, fijn dat je nu weet wat je moet doen, dat lijkt me wel een prettig idee. En goed dat het peertje in de smaak viel. Ik hoop voor je kleine jongen dat het snel werkt! Jipper, joehoe, pas om 4.15 ipv 23.00... Arme jij! Wel "grappig" trouwens, ik voel me al weken erg zielig omdat Mischa 's nachts wakker wordt en was er inmiddels al achter dat de kleine jongen van Ons Kleintje ook bezig was (nu niet meer gelukkig) en nu merk ik dat we hier een hele club van 's nachts wakkere ouders hebben... Wat toevallig zeg! Wat een onwijs leuk idee, "leuk voor later koffertjes"!! Ik heb ook wel overal los wat slingeren, maar dit is echt een goed idee. Ons Kleintje, fijn he zo'n ritme! Hebben we hier eigenlijk ook al maanden. Zo nu en dan is het even een rommeltje, maar het is altijd weer goed gekomen. Zoals jij omschrijft hoe je het hebt met je mannetje, zo omschrijf ik het ook altijd. Heerlijk he! Leuk om te lezen dat je met 20 wk bent aangenomen. Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen, maar als ik iets leuks voorbij zie komen solliciteer ik misschien wel. Heerlijk toch als het geluk je komt aanwaaien, mag ook wel eens! Het wisselt zich gelukkig vaak af, je hebt nooit alleen maar pech, na regen komt weer de welverdiende zonneschijn.