krijgt mijn dochter te weinig???

Discussion in 'Prematuur' started by hen jel, Jan 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hen jel

hen jel Actief lid

Feb 26, 2009
    153
    0
    0
    Hallo dames,

Ik zal eerst mijn verhaal even in het kort uitleggen.
    ik ben 25 september 2009 bevallen van een dochter met 34.1 weken.
    dus zes weken te vroeg.
    ze is nu bijna 4 maanden en ik denk dat ze te weinig voeding krijg ze krijgt 5 x per dag 150.
    ze drinkt hem ook niet altijd leeg ze weegt nu 4955 gram.
    ben benieuwd hoeveel die van jullie drinken met die leeftijd en gewicht. ben zo bang dat ze te weinig krijgt of ben ik gewoon een overbezorgde moeder.

Groetjes;)

2. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    Hoi hoi,

Normaal kun je uitgaan van 150 ml per kilo lichaamsgewicht. Dat is ook wat ze nu ongeveer krijgt. Maar je ziet wel vaak dat prematuren wat in te halen hebben en wat meer willen. Wij hebben ook een tijd 180 ml per kg gegeven, wel in overleg met de kinderarts. misschien kun je je arts of consultatiebureau vragen of je dat kunt doen?

Groetjes, josie

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij hadden speciale voeding voor premature baby´s, hier zaten extra voedingsstoffen in om sneller aan te sterken.

wij wonden weliswaar niet in nl, maar het heette nutriprem, van cow and gate, en dat is dezelfde als van die reclame van die lachende baby´s. kan even niet op de naam komen, maar het bestaat in nederland wel! wij hebben dit voorgeschreven via de kinderarts, en werd nog volledig vergoed ook. (1e 6 maanden gecorrigeerd)

4. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Het lijkt me op zich prima wat je dochter krijgt. Ik zou het ook aan haar overlaten hoeveel ze wil. Je zou iets meer kunnen geven en kijken of ze het lust. Als ze het laat staan is het niet erg en dan weet je ook of ze niet te weinig krijgt. Zo hebben we het met onze dochter ook gedaan. Als je toch twijfelt zou je ook nog even kunnen overleggen met het CB of een KA.

groet,

Saskia

5. hen jel

hen jel Actief lid

Feb 26, 2009
    153
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor jullie reactie's.
    Ik zou wel kunnen proberen om meer te geven maar dat hoeft ze niet want ze drinkt hem nu soms ook wel niet helemaal leeg dus meer geven lijkt mij echt niet nodig nog.
    op het cb zeiden ze tegen mij dat ze nu wel op 4 voedingen mocht omdat ik haar sóchtends altijd om half 8 wakker moet maken.
    maar ik doe dit nog niet vind ik haar toch nog wel heel klein voor en de laatste fles s'avonds drinkt ze nog wel goed dus die heeft ze echt nog wel nodig dan.
    even een schema dan hebben jullie even een idee hoe het gaat.
    07:30 150cc
    11:30 150cc
    15:30 150cc
    19:30 150cc
    23:30 150cc

en zoals ik al zei soms niet helemaal leeg maar soms ook wel eens wat meer.

Groetjes:)

6. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook nog vrij lang die 5 voedingen aangehouden hoor (omdat ik dacht dat ze een grotere fles niet weg kreeg). Je moet doen waar je denkt dat je dochter behoefte aan heeft. Misschien kun je beginnen met een fles af te bouwen als je begint met bijvoeden (bv fruithap). Maar daar zou ik nog wel even mee wachten tot ze gecorrigeerd (bijna) 4 maanden is. Is ze eigenlijk onder controle van een kinderarts of bij een neo afdeling van een ziekenhuis? Anders zou je daar na kunnen vragen want bij een CB hebben ze volgens mij niet zo heel veel ervaring/kennis met prematuren.

groet,

S

7. hen jel

hen jel Actief lid

Feb 26, 2009
    153
    0
    0
    Hallo,

Ik denk dat ik ook pas met fruithapje begin als ze dus echt 4 maand is ik mocht eind deze maand al beginnen maar ik denk dat ik dat ook wat later ga doen.
    ik ben volgens mij gewoon een beetje overbezorgd maar ja ze is ook zo klein begonnen en je wilt natuurlijk het beste voor haar.

Groetjes

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Hey! Het lijkt mij ook wel goed hoor wat ze krijgt. Onze meid krijgt nu 5x175 en drinkt de fles ook lang niet altijd leeg. We beginnen nog niet met hapjes etc. want ik vind dat ze eerst beter moet drinken. Als deze flessen allemaal opgaan, wil ik er wel over nadenken (streng ben ik he.. haha). Het lijkt nu wel te gaan lukken want geef nu af en toe al 200 en soms drinkt ze die op. Wat bij mij hielp was een iets snellere speen. Bij mij dronk ze zo langzaam met de speen die ze eerst had. Door haar zuigkracht kneep ze de speen samen waardoor ie een soort vacuum trok en ze was dat gewoon zat na een tijdje. Nu heb ik een iets snellere speen en drinkt ze ook veel relaxter. Niet meer zo om haar heen kijken, zwaaien etc. Zou dat bij jou ook aan de hand kunnen zijn?

9. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    OVer fruithapjes, misschien een ander topic. Maar ik heb begrepen dat fruithapjes wel degelijk allergieen kunnen veroorzaken als je er vroeg mee begint. Wie weet hier nog meer over? Want ik lees dat veel met vier maanden al beginnen, maar mijn CB raadde dat af. Wacht nog een maandje of wat adviseerden ze. Ook omdat ze nog niet echt het voedsel uit je mond kijkt ofzo..

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi Hen Jel,
    Bij ons gaven we eerst te weinig en dat merk je meteen hoor. Dan heb je een huilende en onrustige baby,
    ik ga ervan uit dat wanneer je dochter niet de hele fles leegdrinkt en daarna snakt naar meer, dat het gewoon goed is!
    Bij ons was het wel zo dat hij eind van de avond bijvoorbeeld meer dronk dat tussendoor overdag. Ik heb zelf afgekolfd en het grappige was dat dit precies ook zo was met mijn eigen melkproductie. Alleen als je borstvoeding aan de borst geeft dat zie je niet zo het verschil of je kind de ene keer veel drinkt en de andere keer minder. Wij gaven hem meestal iets meer dan we dachten dat hij zou gaan drinken, zodat hij altijd voldoende had. We hielden ook lijsten bij hoeveel ml hij steeds dronk. zodat we voor de volgende dag ongeveer wisten wat hij zou gaan drinken. we moesten een beetje zuinig zijn ivm moedermelk. we zijn met 5 maanden ongecorrigeerd fruithapjes gaan geven omdat hij ons het eten uit de mond keek. en een paar weken later ook groentehapjes.
    Groetjes

11. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

Dec 1, 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL

nou ze drinkt al veel hoor ciaràn is nu 5maanden (gecorrigeerd 3 maanden) en die drinkt nu gemiddeld 160ml 5x hij groeit er goed op het is gewoon geen hongerige baby,,
    we geven hem nu 150 met 5 scheppen en 10ml extra water vanwege de stoelgang dus komt hij op 180 dat drinkt hij 4x perdag en altijd 1 voeding maar 150 ofzo..
    de eerste voeding om 7u en vanaf vanavond de laatste om 2130

Share This Page