Wie liep ook overtijd?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Elleke, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Ik ben heel benieuwd wie er allemaal overtijd liepen bij de vorige zwangerschap(pen). Ik wil zó graag thuis bevallen, maar het lijkt er nog niet echt op dat onze kleine uk zin heeft om te komen! ;) Haal nu de meest nare senario's in m'n hoofd, als ik naar het ziekenhuis zou moeten, pffff! Sommigen raadden mij vrouwenmantelthee aan, probeer het straks maar is, baad het niet dan schaad het niet! En misschien kun je er ook téveel mee bezig zijn? Herkennen jullie mijn verhaal/angst?

2. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    he elleke,
    ik heb bij mijn bevalling 2 weken overtijd gelopen en toen werd ik ingeleid.. zat mezelf op een gegeven moment ook beetje gek te maken waarom hij niet kwam.. maar gelukkig was mijn man al vrij en konden we nog wat dingen doen..ik heb ook alle tips die iedereen me gaf om de bevalling op te wekken gedaan maar niets hielp(en had ook niet echt zin in vaak seks met zo'n dikke buik;))

probeer een beetje afleiding te zoeken(ik weet het, het is moeilijk) anders zit je ook op ieder pijntje te letten.. hopelijk duurt het voor jou niet lang meer! succes!

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Mijn 2e kindje kwam wat later dan verwacht :D ik was 41 + 1. Ik probeerde eerst zo relaxed mogelijk te zijn maar op een gegeven moment was ik ook bang dat ik niet thuis zou kunnen bevallen en wellicht ingeleid moest worden, bah. Zag er zo tegen op!

Met 41 weken werd ik gestript en er stond een afspraak in het zkh voor 2 dagen na die strip poging om alle controles te doen en nog een strippoging en van daar uit zouden we verder kijken. Maar na de eerste strippoging kreeg ik vrijwel meteen weeen en de dag erna was mijn dochtertje er.

Gaan ze jou nog strippen evt.? Ik snap je angst hoor maar het wil allemaal niks zeggen. Je kunt maar zo ineens bevallen een dezer dagen!

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, ik herken het. Had ik bij de eerste ook, dat werd uiteindelijk inleiden met 41+5. De tweede was ik er al opgesteld en die bleef ook doodleuk zitten tot inleiding met 41+4. Meeste tips van seks, tonic drinken, ananashart eten ed. helpen jammer genoeg van geen meter. Probeer er maar niet te veel aan te denken, wie weet komt uk morgen al. Ze houden niet voor niets 37 tot 42 weken aan. Pas na de 41 weken gaan ze zich druk maken over inleiden en zo, zolang de zwangerschap voor de rest goed verloopt.

5. bdb

bdb Lid

14 sep 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik heb hetzelfde gevoel nu. Ik ben nu 40+4 en heb gisteren het hele 'overtijd-scenario' van de verloskundige te horen gekregen, met als begin maandag voor de eerste keer strippen. Ben zo benieuwd en hoop dat het werkt. Vooral omdat de verloskundige zelf al zei dat ik niet blij word als ik moet worden ingeleid :(
    Afleiding zoeken lijkt idd het beste ja...

6. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Ik ben bevallen met 40+6.
    Ben 2x gestript en zou een week later ingeleid worden.
    Op vrijdagavond zat ik er zwaar doorheen en heb ik de ogen uit mijn kop gejankt omdat ik niet ingeleid wilde worden maar gewoon op de natuurlijke manier wilde bevallen. de volgende dag ben ik bevallen!!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook eentje op 41+1..
    Maar hier het verschil dat ik een lange zwangerschap verwachte. Omdat de vrouwelijke lijn allemaal laat bevalt..

Op 41 weken ook nog geen indaling. En strippen heb ik geweigerd. Die dag heerlijk ontspannen, lekker naar de woonboulevard een middagje.. En de dag erna lunchtijd had ik een kindje.. Zomaar ;)

Hier ook wel pannenkoeken en bitter lemon geprobeerd, maar ik had zoiets van het zal wel, bij 41+6 ga ik wel panieken om het ziekenhuis..

Deze keer moet ik met 41 weken al naar de gyn voor controle door het protocol van de VK. Maar daarna mag ik gelukkig nog tot 41+6 terug naar de VK. Dus ook nu geen gestrip deze keer.. Het komt als het klaar is ;)

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier bij beide dametjes ook tweemaal 'overtijd' gelopen. Me niet laten strippen o.i.d., maar uiteindelijk kwamen ze met 41+2 (nog net :p) en 41+3. Tweede keer 'gewoon' thuis kunnen bevallen zoals ik wilde :)

Moet zeggen dat ik er op een gegeven moment ook geen vertrouwen meer in had dat ze nog zouden komen, maar toch echt nog uit zichzelf en zonder problemen ter wereld gekomen. (Achteraf ook superblij dat ik me niet heb laten strippen o.i.d.)

Sterkte nog even!

9. bdb

bdb Lid

14 sep 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nina4: Waarom heb je ervoor gekozen om je niet te laten strippen? Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat zo hoort, maar vraag me nu af wat de voor-/nadelen zijn...

10. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik dacht na 41 weken ook dat ze er NOOIT uit zou komen, maar toch ineens met 41,1 gewoon spontaan begonnen.

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    De eerste is met 42 weken gehaald, na alle huis tuin en keukenmiddeltjes te hebben geprobeerd en ook laten strippen.
    De tweede is met 41 weken gehaald, die ene week zou ook niks meer uit maken naa mijn idee en de gyn was hè daar wel mee eens.
    Dus 2 inleidingen gehad en dat is prima bevallen!

12. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik liep 9 dagen overtijd..Daarna ben ik ingeleid.
    Ik ken je angst niet aangezien ik zowieso al in het ziekenhuis zou bevallen.
    Wel weet ik hoe vervelend het lange wachten is!

13. Bri

Bri Niet meer actief

mijn eerste kwam na 40+6, zonder enig voorteken dat het eraan zat te komen. hij is thuis geboren, en ik vond het een prachtige manier om te bevallen. ik hoop voor je dat het bij jou ook zo mag zijn!

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Met mijn 2e dochtertje ben ik met 41+5 bevallen. Heb met niet laten strippen, had een afspraak voor inleiding en nadat ze 1 tabletje ingebracht hadden braken mijn vliezen en werd ze 5 uur later geboren.

15. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik ben bevallen met 41+5.
    Het zag ernaar uit dat ik ingeleid zou worden maar uiteindelijk wel natuurlijk op gang gekomen.
    het was eind december dus dan zit je ook nog met feestdagen enzo, dat is lastiger omdat er dan minder personeel is in het zh.

In mn 41e week hebben ze geprobeerd te strippen: 1e keer ging niet, alles helemaal dicht. 2e keer ook nog dicht, heeft vk wat gewoeld.
    Dat was op zaterdagochtend en planning was om maandag naar het zh te gaan, 42e week aantal keer gel oid te doen en dan in te leiden.
    Maar uiteindelijk heeft het woelen geholpen, kreeg die nacht weeën en zoon is zondag geboren.Scheelde weer :)
    sterkte met wachten en hoop dat het snel op gang komt!

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mag ik deze ook beantwoorden?

Ik heb het strippen geweigerd, omdat je er best (pijnlijk) voorwerk van kunt krijgen, zonder dat de bevalling echt begint.
    Je lichaam moet al wel een beetje klaar zijn voor de bevalling wil het strippen werken. En ik dacht zelfs dat het succescijfer van strippen niet eens zo hoog ligt.
    Die combinatie: je lijf moet klaar zijn en mijn familie heeft erg late bevallingen, en voorwerk waardoor je vermoeid raakt, terwijl je juist uitgerust wil zijn.. Dat maakte mijn keuze om niet te laten strippen..

Ik heb me dus niet laten strippen bij 41+0, en was lunchtijd 41+1 moeder..
    Een kennis, zelfde dag uitgerekend heeft zich wel laten strippen:
    met 41+0, rest van de dag gerommel, nacht slecht geslapen door het gerommel.
    41+3, weer gestript, weer gerommel en slechte nacht..
    41+5, weer gestipt, overdag gerommel, en in de loop van de avond kwam het op gang. Op 41+6 had ze haar kindje in haar armen, maar ze was tijdens de bevalling echt vermoeid en heeft medische hulp gehad..

Ik vraag me dan toch af: zou zij, als ze niet gestript was, misschien ook met 41+6 bevallen zijn, en zonder die vermoeidheid/medische hulp?

17. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hoi Elleke, veel sterkte!
    Wat ik alleen maar wil zeggen is dat het ziekenhuis niet altijd vreselijk hoeft te zijn.
    Ik zag er bij de vorige bevalling erg tegenop, wist al door hoge bloeddruk dat het ziekenhuis zou worden....
    Maar ze waren enorm lief en een super aardige gyneacoloog (jonge meid die heel rustig, lief en deskundig was)!
    Bedje voor mijn vriend werd bijgeschoven en tv mocht aan.
    Best redelijk gezellig, tot de weeen sterker werden natuurlijk:D

18. mama c

mama c Niet meer actief

Ik zag er ook tegenop om naar het ziekenhuis te gaan en wilde lekker thuis bevallen. Gewoon om in mijn eigen huisje te zijn.
    Ik zou max. 1 week overtijd gaan, en zou dan ingeleid worden, dus was hier al bang voor.
    Mijn dochter is geboren met 40 weken en 5 dagen. Die dag had ik eigenlijk een afspraak staan bij de vk en zou alvast m'n afspraak voor een echo enz bij het ziekenhuis meekrijgen.
    Maar de weeën begonnen spontaan de dag ervoor, dus was daar wel blij om.
    Uiteindelijk werd het toen alsnog ziekenhuis, omdat de ontsluiting stagneerde, dochter was een sterrenkijkertje. Dus hop in de winter met -8 C om 22.00 uur 's avonds de auto in naar het ziekenhuis. Dat vond ik toen niet echt geweldig met 7cm ontsluiting en gigantische pijnlijke weeën die om de 2 min kwamen. Ik was allang blij dat het geen bezoekuur was in het ziekenhuis, heel die gang door in een rolstoel. Maar toen ik daar uiteindelijk geholpen werd, maakte het me helemaal niet meer uit. Als je eenmaal aan het bevallen bent, maakt het dus echt niet uit of je nou thuis bent of in het ziekenhuis. Het enige waar je mee bezig bent is het kindje eruit krijgen.
    Ik denk niet dat het uitmaakt of je er wel of niet teveel mee bezig bent, wanneer je kindje er klaar voor is, komt hij/zij.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    ik ben bij 40w2d en 41w4d bevallen.
    Dus behoorlijk overtijd. Ik kon niet gestript worden en zou met 41w5d ingeleid worden. uiteindelijk braken mijn vliezen toch nog spontaan, maar kwam de bevalling niet. Ik werd dus "medisch", uiteindelijk is de bevalling nét voor de inleiding toch spontaan op gang gekomen en ben ik in no time bevallen van een bijna 10 ponder.
    Ik was heel bang voor inleiden enzo, maar uiteindelijk maakte het me niet uit, als er maar een einde aan kwam;) haha
    bij de volgende keer word ik met 39 weken ingeleid en ik ben heel blij dat ik nooit meer overtijd hoef te lopen! sterkte nog!!

20. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ze laten je idd de keuze of je wel of niet wilt laten strippen. Je kan er vantevoren ook niks over zeggen; of het wel of niet helpt, hoe het was gegaan als je niet of juist wel had laten strippen.

Je moet in ieder geval een cm ontsluiting hebben willen ze kunnen strippen. Bij mij dus 2 keer geprobeerd maar bmm zat nog helemaal dicht. Ze maken met strippen natuurlijk de vliezen los in de hoop dat het wat in gang zet en als je bmm nog dicht zit, kunnen ze er gewoonweg niet bij :)
    Enige wat ze dan kunnen doen ik beetje woelen zoals ze bij mij gedaan hebben, dan komen er ook wel wat hormonen vrij en hopen ze wat op gang te brengen.

Deel Deze Pagina