Hallo vanmorgen rond 9uur mijn slijmprop verloren. sinds die hardebuike met pijn in me rug. begin van de middag is de vk geweest en gaf aan dat alles dicht zit. als het erger word moest ik bellen. nu zakt het absoluut niet af maar neemt ook niet toe. heb net onder de douche gestaan daar is het rustig maar na het douchen gaat het weer verder. moet ik de vk bellen of niet. gr sabrina
Ik zou nog even wachten en misschien even een stukje rijden over een hobbelige weg. Soms begint het dan echt. Maar als je onzeker bent bel je gewoon de verloskundige, daar zijn ze voor.
Als het echte ontsluitingsweeen zijn zullen deze meestal toenemen onder een warme douche. ik denk dus dat het meer met indalen te maken heeft of voorweeen. Zit er regelmaat in? En duren ze een minuut? En komen ze om de 5 minuten? Dan zou ik de VK bellen.
Als je twijfelt zijn het waarschijnlijk geen echte weeën, ik twijfelde ook maar op het moment dat het echt begon wist ik het heel zeker! Je voelt een wee namelijk echt opkomen en weer wegtrekken.
bedankt voor de reactie's het heeft vannacht nog wel even geduurt er heeft ook flinke regelmaat in gezeten moest ze ook wegpuffen maar toch in slaap gevallen en heb nu alleen nog wat harde buiken meer niet. groetjes sabrina
Mijn weeen duurden geen minuut en er zat ook geen regelaat in. Ik ben dolblij dat mijn vliezen braken en dat het vruchtwater groen was (dat is natuurlijk niet goed). Had ik dit niet gehad, had ik de vk nooit gebeld en was ik niet op tijd in het zkh geweest. Die onregelmatige weeen hadden (samen met beenweeen) namelijk wel gezorgd voor 10 cm ontsluiting. Ik was dus te laat geweest met bellen als ik had gewaxht op regelmatige pijnlijke weeen die een mi uut aanhielden. Overigens ben ik wel aan de opwekkers gegaan in het zkh omdat ik ook de persweeen jet voelde.
als het niet toeneemt in heftigheid en frequentie is het waarschijnlijk nog wat 'voorwerk'.. zo begon het bij mij ook, het kwam wel met regelmaat maar werd niet sneller of pijnlijker en af en toe stopte het even.. maar ben 1,5 dag later bevallen dus wie weet succes iig!