Onze kat neemt zijn prooi mee naar binnen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 27 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Voor wie gevaarlijk?
    Voor de kat?

Heb je echt katten?
    Het zijn instictieve roofdieren die heus op een dak (en nog veel meer) kunnen klimmen zonder problemen. Ze vangen levende dieren, geen karkassen.

Wat moet ts doen dan? Haar kat haar natuurlijke instict verbieden en maar opsluiten? En dat is leven voor een kat?
    In een tuin en op schuttingen/dagen komen ook vogels, spinnen en muizen.

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Toch maar een halsband met een belletje?
    Een kwestie van doorzetten (voor jou en de kat:thumup:;))

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het is inderdaad liefde, maar voor ons wel een beetje onsmakelijk.

Onze poezen deden dat ook. Ik geef (en doe dat nog) een kroel over de kop, zeg "hartstikke goed van jou dankjewel en nu lekker buiten opeten"
    De eerste paar keer heb ik dat beestje zelf buiten neergelegd. Herhaling herhaling herhaling.

De een die nu helaas is overleden kwam er altijd nog mee binnen tot ik hem complimenteerde, en dan ging hij zelf door het luik weer naar buiten.

De ander mauw echt mega hard in de tuin om aan te geven dat ze iets heeft, van een dooie vogel tot een broodje pindakaas. Ik ga ook naar haar toe, zoek dr op en complimenteer haar en wens dr smakelijk eten.

Sinds ik het zo doe laten ze alle levende of dode kadootjes buiten ;)

Kippetje88, Ysabella en marb vinden dit leuk.
  4. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Wen er maar aan ;)
    Hier laats nog een baby knijn. Gister een musje.
    Gelukkig bijt die ze niet dood. Dus zet ik ze steeds braaf. Nadat ik de kat bedankt met een snoepje ergens buiten weer neer, en de kat blijft dan maar even binnen. ;)

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Hier inderdaad ook wel eens muizen en vogeltjes in huis gehad (en bedankt).
    Onze kat pakte ook onze eigen cavia's, dat was nog minder. Maar inmiddels heb ik hem niet meer omdat hij met mijn ex mee is gegaan.

Mijn ex schoonmoeder heeft een kat die een keer een meeuw door het kattenluik naar binnen heeft gesleept. Alleen dat beest leefde nog.
    Toen ze thuis kwam was de hele huiskamer een chaos, overal veren en meeuwen schijt.:D
    Dus dan valt jullie kat nog mee, haha.

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Haha wij hebben sinds 2 jaar een kat op het werk die niet happy was bij zijn baasje en zelf een nieuw huisje zocht en dat zijn wij dus.. Deze komt binnen met zijn prooi, smijt het tegen de buffetkast en gaat dan voor je zitten zo van heb je dat gezien? Dan aai ik haar even en dan gaat ze er weer mee naar buiten! :rolleyes::D

Another, Luuz, Kippetje88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zal eens kijken of aanhalen en naar buiten brengen helpt. Ik heb de kat er bij weggehaald en de duif weggedaan.

Vanmorgen was hij weer langs de deur geglipt toen ik de hond ging uitlaten. Hij is razendsnel af en toe. Toen ik terug kwam was hij alweer binnen en is het huis nog niet uit geweest. Terwijl de achterdeur met dit weer gewoon open staat. Het is geen echte buitenkat die hele wandelingen maakt. Maar een echte binnenkat is hij ook niet.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Meeuwen hebben we hier genoeg. Ik dacht er gisteravond nog aan dat ik liever een duif heb dan die verrekte meeuwen haha. We wonen vlakbij de haven, dus die beesten zijn hier genoeg. Als de jongste een stukje brood in de tuin heeft achtergelaten zie je af en toe een meeuw landen in de tuin. Zo snel als hij er is, is hij ook weer weg haha.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    een duif valt mee.
    Een vriendin van mij kreeg een (dode) muis cadeau... midden in de nacht op haar kussen :roflmao: (achteraf kunnen we er om lachen)
    Zelf kreeg ik meestal kikkers, een enkele keer een vogeltje of veldmuisje, maar dat is een keer of 2 a 3 geweest. De kikkers werden in mijn schoenen gelegd. Voordeel is dat ze zich dood houden, dus je ze gewoon weer levend naar buiten kunt doen ;)
    Geen tips verder om ze buiten te houden helaas

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Waarom nou weer zo'n rare opmerking?:rolleyes:
    Waarom zou iemand met zo'n mening geen kattenliefhebber zijn? Vreemde redenering....

Ik zal je zeggen: ben het helemaal met Amberxx eens. Gewoon je beesten in eigen tuin houden. Kunnen ze minder beesten vangen, geen overlast voor buren qua dingen onderschijten/plassen en dingen kapot maken. Minder kans op verwondingen en ziektes door andere katten, minder kans op aan/plat gereden te worden, dat ze in handen van dierenbeulen vallen of weglopen.
    Dat noemen ze: " Je verantwoordelijkheid nemen".:thumup:
    Voor je kat, zorgen dat hem niks overkomt en wel zo sociaal naar de buurt.

En nee, geen kattenhaatster. Heb zelf 2 katten en die blijven in eigen tuin om bovenstaande redenen.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Die van mij wist zelfs uit een kattenren te ontkomen. Wist gewoon altijd wel een stukje gaas los te halen (vastgeniet, dus hij moest echt de nietjes uit het hout halen). Succes met zo'n kat in een tuin houden (overigens kwam hij niet veel buiten, alleen als ik echt mijn huis wilde koelen en alles tegenover elkaar openzette, dus de overlast viel wel mee)

12. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ik hou wel van katten, maar niet vh feit dat ik zelf geen dieren heb maar altijd de smerige kattenstront ve ander uit mijn tuin moet halen. Ook vh gras. En nee, koffiedik, schelpen, doppen, plantjes, niks dat ze tegenhoudt hoor.... Dus ik snap degene die dit schreef wel...

Deel Deze Pagina