Dat was dan ook hun eigen kat. Dat is inboedelschade en daarop zijn dieren die je zelf hebt uitgesloten. Onder avp valt schade door je huisdieren aan zaken van een ander. En daar valt dit dus onder. Ik werk in de verzekeringen en het valt er echt wel onder
Met stomen krijg je die pislucht er echt niet uit hoor. En ook de vlekken niet, had hem ook mooi weggedondert
ik heb een aansprakelijkheids verzekering bij mijn ziekenfonds(ohra) en daar vallen alle gezinsleden en huisdieren onder bij schade aan anderen. even in je verzekering nakijken of even bellen... succes!
Dit kan niet op je aansprakelijkheids verzekering verhaalt worden. Jij als baasje moet simpelweg je dieren in de gaten houden. Een loslopende hond die een andere hond of mens aanvalt valt hier ook niet onder. Een aangelijnde hond wel want de eigenaar (bewaarder) doet hiermee een poging tot verkomen van. « De eigenaar van een dier, of, terwijl hij het in gebruik heeft, diegene die zich ervan bedient, is aansprakelijk voor de schade die door het dier is veroorzaakt, hetzij het onder zijn bewaring stond, dan wel verdwaald of ontsnapt was. » Het Burgerlijk Wetboek verwoordt in werkelijkheid een regime van vermoeden van aansprakelijkheid in hoofde van de bewaarder van het dier. Het betreft een wettelijk vermoeden. Dit betekent dat de wet de fout vermoedt in hoofde van de bewaarder van het dier, die bijgevolg aansprakelijk zal zijn voor de schade veroorzaakt door dit dier. De bewaarder mag het tegenbewijs niet leveren. Hij kan enkel proberen aan te tonen dat er een vreemde oorzaak bestaat die hem volledig of gedeeltelijk van zijn verantwoordelijkheid ontheft. Laten we een voorbeeld nemen. Zo brengt een moeder die vrijwillig komt helpen bij de bereiding van een etentje georganiseerd ten voordele van een jeugdbeweging haar hond mee. Ze maakt hem vast aan het hek van de jeugdlokalen. Terwijl zij meewerkt de voorbereidingen, wordt een kind door de hond gebeten. De moeder zal verantwoordelijk worden geacht en veroordeeld worden tot vergoeding van de schade. De vreemde oorzaak die zij inriep, te weten het feit dat het kind de hond zou hebben opgehitst, werd niet gevolgd door de rechter. Welke dieren? De dieren beoogd door de wetgever zijn deze die een bewaarder kunnen hebben. Dit is dus het geval voor alle gezelschapsdieren. Veroorzaakt een dier een ongeval of richt het schade aan derden, dan vermoedt de wetgever dat er iets schort aan de bewaring van het dier of met andere woorden, dat het dier onvoldoende in het oog gehouden werd. Dit geldt ook voor bepaalde dieren (bijvoorbeeld katten) die door hun onafhankelijkheidskarakter moeilijker gevolgd kunnen worden. Ik hoop maar dat je buren niet al te boos zijn!
Idd Kattenzeik is echt een doordringende gore lucht Kat van schoonouders had eens op m'n nieuwe gympen gepist Gympen 10x uitgewassen en nog steeds een lucht, toen maar weggegooid Als iemand anders z'n kat op mijn bed zou pissen en kakken zou ik het ook weggooien hoor, ga dat dan echt niet laten stomen Hun kat hun schuld, en moet het gewoon vergoed worden Vaak is het eigen risico maar 100 En een dekbed en matras zijn echt stukken duurder, dus zou het sowieso via de verzekering spelen Wij hebben trouwens het eigen risico afgekocht bij de verzekering voor nog geen euro per maand, scheelt toch weer als je eens wat hebt
Dikgedrukte: dan kun je kinderen ook met zo goed uitsluiten van een verzekering, want die moet je dan ook maar bijhouden zou je kunnen zeggen Als mijn zoon de tv van mijn buren eraf loopt was het ook mijn verantwoording om op te letten, maar tóch word het vergoed Google eens op verzekering + dier brengt schade toe Genoeg verzekeraars die het vergoeden
Zelfs Achmea vergoed het gewoon hoor Aansprakelijkheidsverzekering -- Woonverzekering Ook voor schade door uw huisdier U bent ook verzekerd als uw huisdier schade veroorzaakt bij een andere persoon. Huisdieren zijn bijvoorbeeld: kat, hond, konijn, paard, pony, schaap, geit of varken.
@suzetje.. ook vaag.. een kat is geen hond dus die laat je niet buiten uit aan een riem.. het is toch onbedoelde schade? buurvrouw wist waarchijnlijk dat de kat wel een buiten loopt oid.. en dat het zomaar kan gebeuren dat als ze een deur open laat staan er dus dieren naar binnen kunnen.. ze heeft ook de kat ingesloten... en nee ik zeg niet dahet haar eigen schuld is.. maar vind het wel vreemd dat dit dan niet vergoed zou worden... volgens mijn verzekering valt dit er naar mijn idee ook onder.. als het alleen een dekbed is en een hoes hoeft het niet al te duur te wezen om het zelf voor haar te kopen..maar navragen bij verzekering kan altijd!
En een aansprakelijkheidsverzekering vergoed dus schade door iets wat jou te verwijten valt! Dus valt dit er onder.. Als je niks te verwijten valt dan is het niet gedekt, en dus juist wel als het jou fout is (zolang het niet opzettelijk is gebeurd) Ik weet het 100% zeker anders hebben we het 378999000 keer te veel uitbetaald
Helaas is er niets te beginnen. Het is aan de eigenaar van de kat (of welk dier dan ook) om te zorgen dat deze zich niet op privéterrein van anderen begeven, hoe onmogelijk dat ook klinkt. Op het moment dat men een kat loslaat neemt de eigenaar zelf al het risico op zich; als de kat aangereden wordt is de eigenaar aansprakelijk voor schade aan de auto, niet andersom. Zo ook als de kat privéterrein opgaat en aangevallen wordt door een daar wonende hond. Het dier hoort zich daar wettelijk gezien niet te begeven en omdat de eigenaar van de kat dat niet voorkomen heeft is deze aansprakelijk voor alle resulterende schade. Als het voorval op de openbare weg of eigen terrein van de katteneigenaar had plaatsgevonden dan stond men wel sterker en had men mogelijk recht op schadevergoeding afhankelijk van de omstandigheden (de economische waarde van de kat plus eventueel gemaakte dierenartskosten om het te redden, mits aantoonbaar). Maar ook hier kan de katteneigenaar ongelijk krijgen, bijvoorbeeld als de hond aangelijnd was en de kat niet. Jouw kat heeft zich op een terrein bevonden waar hij zich niet hoort te bevinden, de schade die de kat heeft veroorzaakt valt niet onder de aansprakelijkheidsverzekering. Hadden de buren bij jullie op visite geweest en in de kinderwagen van hen geplast, dan had dit wel gedekt geweest.
Dat lijkt me nu net het nut van een aansprakelijkheidsverzekering... Uitbetalen als je aansprakelijk bent voor iets... Heb nog even gegoogled... En alle verzekeraars die ik tegen kwam vergoeden schade door huisdieren. Mits gehouden als particulier bezit.
Wij hebben een dekbed van 2.20 bij 2.40 en een 6 kg trommel en hij gaat iedere 2 maanden in de wasmachine hoor. Geen enkel probleem. We hebben trouwens een speciaal dekbed, wat zich aan de temperatuur aanpast,
Wordt wel vergoed hoor. Wij hebben het ook gehad, maar dan met onze bank en de kat van iemand anders...
Hier idem. Mijn dekbed kan in de wasmachine en was ook niet bepaald goedkoop. Maar ben toch wel blij dat hij lekker gewassen kan worden..
Daar ben je zeker weten voor verzekerd! Onze kat is een keer wat te nieuwsgierig geweest en wilde op het fonkelnieuwe (3m in diameter) zwembad van de buren springen. Natuurlijk aan alle kanten lek. Schade ruim 200 euro. Is meteen vergoed door de verzekering, geen eigen risico of iets. ps. ons dekbed gaat ook 2x per jaar in de wasmachine op 60 graden
uuuh ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat t er niet onder valt, maar je snapt dus overduidelijk niks van aansprakelijkheidsschade/verzekeringen. Dit valt er dus JUIST onder aangezien je er aansprakelijk voor bent omdat je dier schade veroorzaakt bij een ander. Jemig, ik vergoed dagelijks dit soort schades dus geloof maar dat ik het zeker weet!
Zelfs als je peuter/kleuter op ergens 10 km van je huis af iets kapot maakt en jij er op dat moment niet bij bent valt dat nog onder aansprakelijkheidsverzekering , laat staan als je kat 1 huis verderop iets molt, tuurlijk word dat vergoed..