Wij hebben een vrij "ons kent ons" buurtje en dat vind ik best fijn. Zo app je elkaar als je naar de supermarkt gaat of je nog wat mee kunt nemen, als je toch wat vergeet en je komt er tijdens het koken achter heeft altijd wel iemand dat ingrediënt in huis kortom hartstikke handig en fijn, die sociale controle! Dat doen we dus ook met kleding. Als een kindje eruit is, kijk je om je heen wie er nu in kan en gooi je daar een tas kleding naar toe en visa versa. We hebben het allemaal (voor zover ik weet) prima, iedereen kan gewoon kopen wat nodig is zonder problemen maar dit is gewoon erg handig, zeg nou zelf, waarom kopen als je het gratis kunt krijgen?! Nu had ik dus de kleding kast van mijn zoontje uitgemest en alle oude maten eruit gehaald want ik zag dat hij hoogwater kreeg bij zijn pijpen en armen. Ik waggel naar de een van de buurvrouwen (die toevallig net een nieuwe audi gekocht had, waarom ik dat zeg word later in het verhaal wel duidelijk) en zet de tas daar om uit te zoeken. Meestal pakt diegene dan de spullen eruit die ze wilt hebben en geeft de tas weer door naar de volgende buuf. Maar een half uurtje nadat ik dat had gedaan krijg ik van iemand een berichtje of ik toevallig nog jongenskleding had in een bepaalde maat. Dit was precies de maat die nu bij de buuf stond. Dus ik app haar dat als ze de kleding uitgezocht heeft, of ze de tas dan even terug wilt geven en het verhaal erbij waarom. Met de gedachte dat ze er vast niets of niet zoveel uit zou halen. Ze heeft het immers goed! En deze vrouw niet, die vrouw was alleenstaand en moest haar hoofd boven water houden en haar zoontje had net een groeispurt gemaakt. Krijg ik de tas een half uurtje later terug met nog maar een paar kleding stukken erin... stuk of 5 geloof ik... De hele tas (big shopper) zat tot de nok vol... En dan ook nog de woorden "ja ik heb het goede spul eruit gehaald hoor!" Ik schrok hier best wel van, ze wist de reden, ze heeft net een nieuwe auto gekocht en heeft het prima financieel en dan flik je zoiets?! Ik wist niets uit te brengen... vond het echt heel erg. Weet ook niet goed wat ik hiermee moet maar ik moest het eventjes kwijt.:x
Snap ergens wel dat je teleurgesteld bent omdat iemand anders het harder nodig had en je dit hebt verteld. Maar je hebt de tas met kleding er zelf heen gebracht, zodat ze uit kon zoeken wat ze wou hebben, als je vind dat ze dat niet nodig heeft had je de tas niet moeten brengen.
Tja, je hebt zelf de tas gebracht en gezegd dat ze wat mocht uitzoeken. Het risico zat er een beetje in.
Vind het niet helemaal terecht dat je boos bent... Dan had je duidelijker moeten zijn en zeggen dat je het liever aan die andere buurvrouw wil geven (waarvan ik vind dat je het niet kunt maken, iets wat je weggeeft vraag je niet even later weer terug)
Het is inderdaad wel een beetje brutaal, maar als ze helemaal niets uit de tas had meegenomen, was ook niet leuk toch?
Nou ja, je zegt zelf ' waarom kopen als je het gratis kan krijgen? ' Dus dan zou je die buurvrouw toch wel een beetje moeten snappen.
Als jij weet dat de andere buurvrouw alleenstaand is en de kleding harder nodig heeft had jij haar die tas kleding eerst moeten geven dan kon zij die verder doorgeven..
ja idd, ik had de tas ook eerst gebracht bij degene die het het beste kan gebruiken en het niet zo breed hebben, hier kan je nu weinig meer aan doen lijkt me.
ik zou ook niet een bigshopper vol kleren weggeven aan iemand die net een nieuwe auto heeft gekocht...
nu weet je dus waarom sommige mensen in dure autos kunnen rijden.... en nee vind dat je niet boos of teleurgesteld kan of mag zijn je hebt het zelf aangeboden... boos mag je zijn als ze het morgen op Mp te koop aanbied (ja echt waar die mensen zijn er ook ) dus niet klagen maar dragen... en noooit meer aan deze vrouw iets aanbieden is mijn raad. (zelf koop ik wel liever kleertjes voor mijn dochter ipv alles te krijgen van een ander) maar ik rij dan ook geen audi
Dus omdat iemand een nieuwe auto koopt, heeft die het recht verloren om mee te doen aan het uitwisselen van kleertjes?
Moet mij wel wel bij mirell aansluiten...zie dit als een les, zulke mensen zijn er en sommigen schamen zich nergens voor...volgende keer goed denken wie je het gunt.
Ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen. Wat mij vooral boos/teleurgesteld zou maken is de gedachten dat deze buurvrouw niet zo sociaal-gevoelig is als jij. En natuurlijk: wie ben jij (en ik) om te mogen verwachten dat iedereen dezelfde prioriteiten heeft als jij? Dat kan ook niet. Maar toch is het jammer......
Ik snap echt niet waarom je boos bent, je zet die tas toch zelf bij haar neer? Als je vindt dat zij minder recht op die kleertjes heeft dan de andere buurvrouw dan had je de tas daar moeten neerzetten.
Ik denk eigenlijk wel dat ts verwacht had dat de "rijke" buurvrouw het fatsoen had gehad om er idd maar een paar dingetjes uit te pikken.