Onze kids traceerbaar maken dmv. chip of iets dergelijks?

Discussie in 'De lounge' gestart door BabeBabe, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom men specifiek mijn kind of dat van mijn buren zou willen volgen. Dan moet dat maar via inlogcodes oid net als bankieren.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar gaan ze er dan niet onterecht op vertrouwen en zo minder hun ouder in het zicht houden en risico's nemen?

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Kinderen worden ook groot en volwassen. Hoe zit het dan met hun privacy op latere leeftijd? Dit soort gegevens zullen altijd bestaan, verkocht worden aan bedrijven enz enz. Als mijn kind dat wil dan laat ik die keuze aan het kind wanneer hij/zij volwassen is.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Dat gebeurt nu denk ik al. Volgens mij heeft tegenwoordig ieder kind een smartphone en die zijn zeer eenvoudig door iedereen te traceren met wat software. (mits wifi en/of gps aan staat)

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Klopt, maar baby's en kinderen tot 10 jaar hebben geen smartphone.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou daar vergis je je in haha.. Hier al zat kinderen in groep 3 met een smartphone.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#47 Saskia78, 10 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2014
    Ook gewone mobieltjes zijn traceerbaar...
    Heb je alleen wel de gegevens nodig van de telefoonmasten waar diegene in de buurt is geweest.
    Iets wat telefoonmaatschappijen dus zouden kunnen doen.
    (Nou zal het die telefoonmaatschappijen een zorg zijn waar je je beltegoeden opmaakt.. Maar wellicht een ander met technische skills of het geld om die skills in te huren... )

Dat is ook het voornaamste wat ik er op tegen heb...
    Boeit mij wat dat de RET weet waar ik ongeveer werk
    Boeit mij ook niet dat de bank weet in welk gebouw ik elke dag lunch
    Boeit mij niet zo dat het bedrijf waar ik werk precies weet wat ik lunch.

Maar gecombineerd kun je dus precies vast stellen hoe gezond ik leef doordeweeks. Hoeveel lichaamsbeweging ik krijg, wat ik eet, hoe lang ik werk op een dag...
    Gegevens waar de verzekering maar al te graag gebruik van zou maken om voor mij de ideale verzekering op te stellen tegen natuurlijk het juiste bedrag.

Plus... Waarom zou de RET mijn reisgegevens 5 jaar later nog nodig hebben? Willen ze een rechtszaak beginnen dat ik jarenlang dezelfde route afleg? Of wat? Nergens voor nodig om het zolang te bewaren.
    Een jaar kan ik me voorstellen.. Ok, voor de zekerheid 2. Maar 5?
    Gooi het gewoon weg als je het niet meer gaat gebruiken. Doe je met papieren administratie toch ook?

En dat geldt natuurlijk niet alleen voor de RET.

8. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik zou het een geweldig idee vinden, oorbellen met een gps tracker. Haar niets vertellen.

Het zou je maar is overkomen..

9. Saskia78

Je zou ze maar van je man krijgen.. "Hier schat! Ik vond ze zoooo mooi! Liefst heb ik dat je ze elke dag zou dragen!"

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ingeval van misdaad snijden ze dan heerlijk die chip uit het lijf van je kind.... want ze willen niet traceerbaar zijn natuurlijk......

het gaat mij te ver....

chippen bij dieren is met name ook bedoeld om misstanden bij het fokken tegen te gaan.....

11. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Haha, Ik zou het niet erg vinden, zolang we in een relatie zitten in ieder geval. Ik zou het ook erg handig vinden voor hem. Hij werkt op twee uur reisafstand en zo weet ik iedere dag hoe laat hij thuis is om het eten op tijd op tafel te zetten zoudat het warm is voor hem, en niet koud.. hij wilt nog wel is vast komen te zitten in de file

12. tuc

tuc Niet meer actief

Iedereen die zo moeilijk over privacy doet heeft vast wat te verbergen want het zal mij aan mijn reet roesten allemaal

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja of ergens anders maar daar kom je dan pas achter :$;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hihi jij denkt ook al zo lekker makkelijk en practisch als mij:p

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    dat is natuurlijk klinklare onzin... deze conclusie.... er bestaat ook gewoon iets als een andere mening;)

maar goed dat zal dan ook wel praktisch denken zijn.... lekker makkelijk hoef je er verder ook niet over na te denken:cool:

16. Saskia78

Oh maar wij hebben een iPhone beiden.
    En daar staat de Find my Friends app op.
    Niet altijd nauwkeurig maar in theorie kan het dan best.

In de praktijk belt hij overigens altijd even als hij weet hoe laat hij thuis is :)
    Werkt ook best goed :)

17. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Jou zal het allemaal aan je reet roesten, dat is jouw mening. Maar laat mensen met een andere mening ajb wel in hun waarde. We denken er niet allemaal hetzelfde over.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie het meer als overal maar moeilijk om doen.

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Het eerste wat ik dacht is maar wat denk je dat de ontvoeder bij het kind gaat doen als er chip in het kind zit?:( moet je niet aan denken.

Idd een hond of kat is sowieso anders. Ook omdat een kat vaak buiten vrij mag rondrennen. Kokertjes verliezen ze zo aan een tak.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ach dat weet ik dan ook weer:D lekker practisch

Deel Deze Pagina