Bullshit. Er bestaat niet voor niets recht op privacy. En dat is echt niet omdat iedereen wat te verbergen heeft. Is een verschil van mening dus je oordeelt behoorlijk.
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Het zou lijkt me ook beveiligd moeten kunnen, dat jij en de politie of wat dan ook samen moeten kijken om na te kunnen gaan waar de chip is. (net als een kluisje openmaken bij de bank bv zoiets). Een vermist kind is denk ik zo een beetje het ergste wat je kan overkomen.
@ts gps werkt dat wel overal goed? Ik zou het geen goed idee vinden. Als je kind te klein is is het extra opletten en als ze eenmaal groot genoeg zijn om alleen weg te gaan lijkt het me niet fijn voor het kind dat je elke keer weet waar ze zijn. Ik begrijp je idee wel dat je zo hopelijk sneller een kind weer op kan sporen maar zie mijn vorige bericht dat ik bang zou zijn dat een ontvoerder als die weet dat er gechipt is die chip bij je kind weg gaat halen. Brrr.
Een vriendin van mij is een bekend model, en toen zij dit werd op haar 15de is ze naar mijn weten gechipt door haar ouders (in het buitenland) Althans dat vertelde ze mij. Omdat ze veel in het buitenland was, haar ouders waren ook een beetje huiverig voor verdwijning. Ik vond het eigenlijk helemaal niet gek toen ze dat vertelde. (nog steeds niet trouwens)
Niks bullshit..ja er is recht op privacy maar ik vind dat in veel gevallen veel te ver gaan. Zodra er misdrijven/kinderen meegemoeid zijn vind ik dat dat recht gelijk tijdelijk zou moeten verdwijnen...alles om misdadigers te pakken. Net zoals dat er zoveel commentaar kwam op camera toezicht in de stad...jeee waar ben je bang voor..dat ze je in je neus zien vuilakken??? Wat maakt het uit dat men je daar kan zien als je niks fout doet.
Heb alleen de opening gelezen.. Lijkt me een veilig gevoel, altijd direct te weten waar m'n kindje uithangt. Dat zon ding uitgeschakeld wordt rond de 12 jaar ofzo.. Mits het wel pijnloos/kindvriendelijk/onzichtbaar geplaatst zou kunnen worden..
Is het op dit moment wel mogelijk dan? Een gps heeft toch batterij en netwerk nodig om iets uit te zenden? Bij honden en katten is het toch ook een chip die enkel uit te lezen valt. Volgens mij is het niet zo dat je kunt zien op je telefoon waar fikkie uihangt... Het lijkt mij heel fijn, het lijkt me verschrikkelijk als je kind vermist is. Volgens mij zijn er wel kindermobieltje met een gps functie, maar als ze die verliezen heb je nog niks. Ikzou het wel kopen in ieder geval als het im de vorm van een horloge of zo zou bestaan.
volgensmij bestaan er kinderhorloges met gps tracking alleen vrij prijzig dacht ik "http://androidworld.nl/nieuws/hereo-gps-horloge-speciaal-ontworpen-voor-kleine-kinderen/" Telefoon Horloge voor Kinderen met GPS Tracker - Gadgets4everybody.nl
Maar zodra een wildvreemde man zomaar foto's van je kind maakt mag dat zeker niet? Dan staat privacy ineens wel vooraan zeker? Komt namelijk op hetzelfde neer dan. Ik heb privacy wel hoog in het vaandel staan en hou niet van dat big brother gedoe ondanks dat ik niks heb te verbergen.
Dat horloge is wel mooi! Ook niet altijd realtime op je kind gluren, maar gewoon opvragen als je hem niet kan vinden. Lijkt me wel wat als het buitenspeeltijdperk straks aanbreekt Zou dat werken op een prepaid simkaartje of zo?
Een wildvreemde man die zomaar foto's van kinderen maakt heeft niks goeds in de zin lijkt mij dus dan geldt toch ook de overtreder aanpakken?? Dan moeten daar maar regels oid voorkomen wanneer iemand bewust kinderen staat te fotograveren.
Pedofielen die jouw kind traceren via de chip hebben ook niets goeds in de zin. Maar dat heb je niet door. Je kunt overal wel regeltjes voor bedenken (daar zijn we dol op in Nederland) maar zodoende creeer je een wereld waarin oplossingen juist problemen vormen. Men denkt dat een kind chippen een goede oplossing is (waarvoor eigenlijk want een kindontvoering komt in Nederland echt zelden voor), maar creeert eigenlijk alleen maar nieuwe problemen. En daar moeten dan weer regeltjes voor komen en die leveren dan weer problemen op. En dat wil men dan weer oplossen... Enzovoorts. Gebed zonder einde.
Lijkt me een prima idee haha. En dat terwijl ik niet eens zo overbezorgd ben maar het lijkt me gewoon makkelijker..
Hm mja.. Lekker practisch was bijvoorbeeld in de 2e Wereldoorlog. de meeste joden in NL zijn opgepakt omdat de gemeente hier van iedereen de godsdienst had geregistreerd. Dat was in veel andere landen heel lastig. En op zich was het natuurlijk helemaal geen probleem dat dat bewaard werd. Tot iemand het in z'n bol haalde dat alle joden het schuim der aarde waren. Dat had ook echt niemand vantevoren bedacht. En toen waren al die gegevens die ter goedertrouw waren opgeslagen ooit ineens "heel practisch". En nee, ik zeg niet dat dat nu weer gaat gebeuren.. Maar ik ben het liever voor toch Wie weet wat de volgende gek in z'n hoofd haalt? Als van de ene op de andere dag alle mensen net een grote neus inferieur kunnen zijn... What's next?
Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar ik vind het wel degelijk schending van de privacy. En niet zo zeer van de overheid maar gewoon van ouder naar kind. Ieder kind doet weleens iets stiekem. Dan zou dat nooit kunnen. Dat hoort bij je jeugd. En draai het eens om. Stel nou dat een kind het heel slecht heeft thuis. Dan kan een kind ook geen hulp zoeken als de ouders het in de gaten kunnen houden. Zou je het zelf leuk gevonden hebben als kind?
Het gaat er om waar het kind is, niet wat het doet. Van mij hoeft het niet maar mocht het zo ver komen dat dit bestaat dan moet ieder voor zich weten
ik heb hier ook weleens aan gedacht. In de schoen ofzo . Dochter is nu bijna 6. We kunnen de school zien als ik buiten sta (200 meter ofzo? Ik kan slecht schatten ) . Maar ik durf haar nog niet alleen naar school te laten gaan. Niet omdat ik haar niet vertrouw; maar omdat ik de buitenwereld niet vertrouw. Het is best druk bij school smorgens.
Ik vind het helemaal geen gek idee. Ik zou alleen niet mijn kind chippen ofzo, Als ze klein zijn zal ik ze eventueel een armbandje omdoen, deze hebben ze nu ook om met daarop mijn telefoonnummer alleen dan zou ik het niet erg vinden als er een chip in zit. En op latere leeftijd zou ik hun graag een telefoon meegeven. Daarop kan ik TOEVALLIG zien waar ze zijn hahahaha Mijn man en ik hebben dat ook en soms kijk ik erop om te kijken waar hij is en of ik alvast met het eten kan beginnen. Ideaal! Tevens gun ik ze wel de privacy die ze nodig hebben en zal ik ze niet met alles wat ik weet confronteren. Elk kind heeft recht op geheimen vind ik. Ook leugentjes mogen ze hebben van mij.