wat doet jullie man met de kleine?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijntje1985, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik vroeg me af wat jullie man allemaal met de kleine doet,
    mijn vriend doet hem jammer genoeg bijna nooit in bad, en hij krijgt nou sinds 2 weken een fruit papje hij heeft het 2 keer geprobeert 2 a 3 happjes maar hij zegt dat hij er niks aan vind dat geknei.
    dus moet ik het steeds doen.
    hij geeft ook bijna nooit de fles hij is altijd weer druk met andere dingen.
    hij verschoont hem wel sóchtens en dan legt hij hem bij mij neer voor de fles.
    en als ik sávonds zijn flessje aan het maken ben verschoont hij hem ook wel, maar als hij een poep luier heeft moet ik het doen want hij kan niet tegen poep.
    ik vind het zo jammer dat hij dat niet wil doen, wil zo graag dat hij dat ook allemaal doet met hem. word er ook best vaak chagerijnig en verdrietig van dat hij dat gewoon niet leuk vind om te doen.
    dus vroeg mij af wat doet jullie man allemaal met de kleine.
    of is dat gewoon een mannen tik.

liefs

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn man doet gewoon alles hoor. Ik doe zelf iets meer maar dat vind ik logisch aangezien hij 40 uur werkt en daarbij nog n eigen bedrijf aan t opstarten is. We gaan er om en om uit s nachts, de ene nacht ik, de andere hij. We hebben nu wel n standaard ritueel s avonds. Dan geeft mn man eten, ik de avondfles en voorlezen/liedjes zingen en hij tanden poetsen en naar bedje brengen. Vind dat altijd zo'n 'smoes' om te zeggen dat je er niet tegen kan (poep ofzo), is híj nu n man? Samen spelen samen delen hahaha. ;)

3. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    mijn vriend durft het sinds deze week aan om hem te verschonen en te verkleden,maar een badje gaat te ver.:)
    misschien durft hij het gewoon niet goed en wil hij dat niet toegeven.praat daar met hem eens over(mss is dat wel al gebeurd :) )

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,

mijn vriend doet alles met zijn zoon. Badderen, eten geven, luiers (ook met poep) verschonen enz. Als moeder doe je volgens mij wel altijd net iets meer dan je partner maar ik mag niet klagen.

Maar ik vind wel dat jouw vriend zich er makkelijk vanaf maakt zeg...wel jammer dat het dan allemaal op jouw schouders terecht komt. Jij hebt ook toch je rust nodig? Heb je weleens aan hem gevraagd waarom hij zo doet?
    Weet wel van sommige mannen dat zij het verzorgen van babies eng vinden en liever hebben dat ze wat ouder zijn.

Groetjes

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier doet me vriend echt alles waar hij de kans voor krijgt... hij wilt ze het liefst altijd in bad doen elke avond naar bed brengen als het allemaal kon... alleen doen we het dan wel bijna allemaal samen... maar als hij thuis is, is hij wel de hele dag met haar in de weer... van liedjes zingen tot poepluiers die vind hij zelfs leuk ;) hahaha

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Laurens werkt de hele week maar als hij thuis is dan doet die alles met Giovanna hoor. Eten geven, spelen en de luier verschonen! Ook de poepluier. De eerste luier die bij Giovanna gedaan werd heeft hij gedaan en ook de eerste keer in badje heeft hij gedaan! Savonds doe ik Giovanna uitkleden en in bad en hij kleed haar aan.

Toen ik nog zwanger was, zei hij altijd dat die dat allemaal niet ging durven en dat ik hem dat vooral niet kwalijk moest nemen. Hij kon zich gewoon niet voorstellen dat hij zon klein teer babietje in zen armen zou houden. Het tegenoverstelde was waar, hij was echt zo trots dat die toen ze net geboren was het liefst alles deed!

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Alles...badderen, spelen, donderjagen, gek doen, eten geven, luier verschonen...

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    alles, moet wel zeggen dat hij het steeds leuker vind nu ze ouder word!

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hier helaas ook bijna niets.... (moet zeggen dat ik het eerlijk gezegd niet heel erg vind) maar had het me wel anders voorgesteld. Als hij iets doet is het één keer in de zoveel tijd een flesje geven (en dan omdat ik het vraag en Noah in zijn handen duw... Maar dan heb ik zelf zoiets maar ik doe het met alle plezier dus doe ik het volgende keer wel weer lekker zelf, wil het ook niet elke keer hoeven te vragen (had verwacht dat hij het wel eens uit zichzelf zou doen of vragen) Misschien komt het omdat dit zijn 2de is (hij zorgt in de avond dat zijn 6 jarig zoontje naar bed gaat)

Ik geniet gewoon zo erg van alle momenten samen met mijn kereltje dat het me niet eens stoort..... Gek eigenlijk maar echt zo! :rolleyes:

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn man doet eigenlijk alles met onze zoon.
    Ik doe wel meer in de verzorging, maar dat komt omdat ik meer thuis ben.
    Ik ga volgende week een weekendje weg zonder man en kind en dan laat ik ze met een gerust hart alleen, dat komt wel goed.

11. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Hoi,

Mijn man doet eigenlijk alles en vaak nog meer dan ik ook. Hij doet de vroege fles van 7.00 uur altijd, kan ik nog even doorslapen als ik niet hoef te werken... Verder doet hij de was, stofzuigen en dweilen met als deal dat ik kook...vind ik prima!
    Eigenlijk zou hij het liefst huisman zijn als dat financieel zou kunnen!

12. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Mijn man doet ook alles, hij zal ook wel moeten want hij heeft haar ook soms 2 halve dagen alleen.

Als ik er ben dan neem ik heel veel over(gaat vanzelf :) ). Maar ik hoef maar te vragen of hij doet het van uit zichzelf.

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Jah das hier ook zo! Doet met 'r douchen, fles geven zelfs midden in de nacht, luiers verschonen... Hij koopt ook zelf kleertjes voor 'r, de kraamverzorgstagiaire zat echt zo :confused: toen ie terug kwam met een roze shirtje en bijpassende muts... :D

En als hij haar aankleedt, heeft ze een rompertje, een truitje, rokje, maillotje aan en bijpassende sokjes, als k haar aankleedt rompertje+broek, haha. Vooral in het begin was hij ook veel beter met die spartelende baby armpjes.

Ben heeeeel blij dat ie zo veel doet als ie thuis is maar hij vindt het ook gewoon leuk gelukkig...

En hij zou denk k ook het liefste mijn verlof hebben (en ik soms zijn werk...)

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    eigenlijk alles.
    Hij had nog nooit een luier verschoont voordat Dean was geboren maar hij draait zijn hand er niet meer voor om.
    Zodra hij thuis is doet hij eigenlijk alle luiers, we badderen hem altijd samen, lekker gezellig.
    Nu dean ook meer kan en terug lacht en kletst, merk ik wel dat hij hem nog vaker pakt op te spelen.
    Ik geef borstvoeding, maar nu we oefenen met flesje mama melk (moet bijna weer werken) geeft hij hem ook de fles.

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als mn man thuis is savonds doet hij ze in bad, verder kan hij alles en als hij thuis is doet hij ook alles. Alleen de bv geven die ik natuurlijk maar mn man haalt en brengt hem snachts vaak zodat ik kan blijven liggen... en als hij eens iets niet ziet wat er gedaan moet worden (tja het blijft een vent) dan hoef ik het maar te zeggen en doet hij het. Hij is echt de meest geweldige papa die mn kindjes zich kunnen wensen.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn vriend doet alles wat ik doe, behalve de borst geven ;). En ik doe Eva altijd in bad, maar dat is maar 2x per week, hij is er dan wel bij om dingen aan te geven en te genieten van hoe Eva geniet ;).
    Het verschonen 's ochtends en soms 's nachts, doet mijn vriend altijd, tenzij ik toevallig toch al klaarwakker was (maar dat is meestal niet zo, mijn vriend moet mij vaak weer wakker maken als Eva wil drinken, omdat ik tijdens het verschonen weer in slaap val)
    Op woensdag is het papa dag en doet hij dus ook alles zelf. Voordat ik zwanger was had ik al bedacht dat er een papa dag zou komen, het maakt zo'n verschil! En nu is het soms wat lastig met het flesje, maar mijn vriend vindt het wel heel leuk en het wordt voor hem alleen maar makkelijker en leuker.

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier doet hij ook gewoon alles hoor! Scheelt zeker ook dat het de tweede al is. Bij de eerste is alles toch wat onwenniger (bij mij ook). Ik doe wel iets meer, maar dat is toch vaak zo bij vrouwen volgens mij (en vind stiekem dat ik ook altijd de luiers beter omdoe, en leukere kledingcombi's kies enzo... Maar dat zeg ik niet hoor! ;-D)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn vriend heeft Eva trouwens het eerste in badje gedaan in de kraamweek en de eerste luier gedaan, in de kraamweek heeft hij bijna alle luiers gedaan. Hij had zelf ook nooit verwacht dat het zo snel routine zou worden ;).

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier ook een papa die alles doet en alles leuk vind!
    Denk dat je gewoon geen "babypapa" hebt, maar een "kindjespapa"! Hij gaat het vast leuker vinden als je zoontje straks echt kan spelen enzo!

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Mijn vriend doet ook alles en geniet er ontzettend van! Hij kleed haar ook altijd erg leuk aan, alles past bij elkaar enzo, echt cute om dat te zien.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel vind dat je vriend er zich makkelijk vanaf maakt hoor... is hij nooit eens een dagje alleen met jullie kindje zodat hij de poepluiers wel MOET verschonen ;)

Deel Deze Pagina