Hoi meiden!! Ik wist niet zo goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen! Kon alleen dit vinden! Maar ik schrok net best wel. Ik haalde mijn dochtertje (8 maanden) vanmiddag uit haar bedje! en zag dat ze gepoept had.. (was de 3e poepluier al vandaag) Maar nou deed ik hem open en was de ontlasting echt heel erg donker en heel af en toe wel wat lichter maar het meeste was echt heel donker.. bijna zwart! Dat was vanochtend niet zo! Toen was het gewoon normaal! Wat kan dit zijn? Ze heeft verder niet iets anders gegeten dan normaal! Alleen gisteravond voor het eerst macaroni! (olvarit potje) Moet ik me zorgen maken? Of eerst gewoon de volgende luier afwachten! Heeft iemand anders dit een keer meegemaakt? Ik schrok best wel! Ik hoor graag jullie reactie's! Alvast bedankt!!
Geen ervaring mee maar als jij het niet vertrouwd zou ik toch de ha even bellen...beter teveel bellen dan dat er straks toch iet is
Ontlasting kan veel verschillende kleuren hebben ik zou mij er persoonlijk geen zorgen om maken. Ik zou gewoon even afwachten.
Ik weet alleen maar dat bij zwarte ontlasting ( bij oudere) te maken heeft met een goed ijzergehalte... Vaak zijn dat mensen die ijzertabletten slikken. Ik zou mij persoonlijk niet te druk om maken. Ontlasting heeft alle kleuren, geel, groen, bruin, zwart. Het enige wat niet goed zou zijn is stopverf ontlasting ( ik weet niet of ik het goed schrijf hoor) ( dat is heel licht en stinkt enorm)
Bedankt voor jullie reactie's!!! Ik wacht het ook gewoon ff af! Alleen schrok ff omdat ze dit nog niet eerder heeft gehad! Maar mischien heeft het aan de macaroni gelegen! Ik weet het niet! Maar ze is verder ook niets anders dan anders.. ze is lekker vrolijk en brabbeld wat aan! WesDaan: Thnx... Ik hou het in de gaten! Maar het is nu eerder heel donker dan licht!
Nou ja.. echt zwarte ontlasting kan ook duiden op bloedverlies ergens in het lichaam. Houdt het even in de gaten dus.
Klopt ook maar dat heeft ook een hele nare geur.... Dat is dan echt anders als gewone zwarte ontlasting.