Ik vind het zo moeilijk. Heb een aantal reacties gelezen en misschien helpt het me om in contact te komen met jullie, degene die dit ook hebben meegemaakt. Nog maar net een week geleden, op 20 december ben ik gaan werken. De hele dag last van 'bandenpijn' dacht ik. Verloskundige gebeld en die bevestigde mij dat dat heel goed mogelijk is aangezien dit tussen de 20 en 26 weken het heftigst is. Ik was 22,5 week zwanger dus mijn 'vermoedens' klopte. Verder voelde ik me perfect en was alles met die kleine goed. Ze trappelde die dag nog in mijn buik, dus iets anders had ik ook niet kunnen denken. Naarmate de dag vorderde begonnen de krampen zo hevig te worden, dat ik ongerust werd. Dat ik thuis kwam heb ik gelijk de verloskundige weer gebeld en ben naar de praktijk gegaan. Daar bleek op de echo dat het vruchtzakje buiten de baarmoedermond hing. Meteen door naar het ziekenhuis waar ik te horen kreeg dat ze niets konden doen om het af te remmen. Ik was aan het bevallen!! WTF!! Dat kon toch niet waar zijn? Haar hartje klopte nog, terwijl haar hoofd zich al een stukje door de baarmoedermond ging. De weeën waren al om de 2 minuten en ik heb dus de hele dag op mijn werk gelopen met weeën zonder dat ik dat wist. Om 21.27 uur is het meest perfecte meisje geboren, alles zat er op en eraan. Precies dezelfde voetjes als dr mama en de mond van dr papa. Tevens was ze net als dr vader licht getint. Haar hartje klopte niet meer...Onze lieve, kleine Sareya Malena moesten we achter laten en met lege handen naar huis. Waarom? We waren er zo klaar voor, we waren zo blij met haar, ze was kerngezond, ik ook en toch heeft mijn lichaam besloten mijn bevalling in gang te zetten?!
verschrikkelijk meid ik wil je heel erg veel sterkte wensen maar hier zijn geen passende woorden voor erg dat de vk ook best laks is geweest maargoed daar heb je nu niks aan. nogmaals sterkte!!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Sareya*, ze heeft jullie papa en mama gemaakt, wat verschrikkelijk dat jullie haar weer hebben moeten laten gaan.
Heftig meid..heel veel sterkte met jullie verlies. Heb je haar een mooi afscheid kunnen geven? Ik ken helaas iemand die ook rond die termijn een kindje is verloren en de weeen zijn dan vaak niet als zodanig te herkennen omdat ze heel anders voelen. Ik denk ook niet dat je vk dit aan had kunnen zien komen.
Wat ongelovelijk oneerlijk. Klein meisje zo gewenst. Ons lieve vriendjes hebben begin dit jaar het zelfde mee gemaakt. Vreselijk. Ze was iets minder ver. Vliezen gebroken en ook al een dag weeen. Ik wil je sterkte wensen ze komende tijd. Luister goed naar je eigen lichaam en gevoel.
@ violetriot, ik ben er inderdaad ook van overtuigd dat de verloskundige hier niets aan kon doen. Mijn pijngrens ligt nogal hoog en tevens heb ik haar in de mond gelegd dat het wel bandenpijn kon zijn, wie had hier ooit rekening mee gehouden? @ meara, dank je.... Vandaag gaan we haar naam laten zetten, zo heb ik toch het gevoel dat ze met me mee gaat naar het nieuwe jaar!
Verschrikkelijk meid... Heel veel sterkte met dit verdriet! Wat een prachtige naam heeft jullie dochtertje, spijtig dat het zo moest gaan.
allereerst gefeliciteerd met de geboortje van jullie meisje, door haar zijn jullie papa en mama geworden. Daarnaast heel veel sterkte met dit enorme verlies. Wat zal het heftig zijn al weer afscheid van haar te moeten nemen.
Wat vreselijk! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Gecondoleerd met haar overlijden en heel veel sterkte de komende tijd.
Gefeliciteerd met jullie dochtertje Sareya. Wat een mooie naam ook. Een mooie naam voor een mooi meisje wat helaas niet bij jullie mocht blijven. Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies.
Gefeliciteerd met jullie mooie dochter. Helaas weer een klein sterretje aan de hemel. Veel sterkte de komende tijd en de tijd die komen gaat. Liefs.
Gefeliciteerd met jullie meisje.. wat een verdriet dat ze niet geeft mogen blijven.. veel sterkte! Mooi dat jullie een herinnering laten zetten..
Super bedankt voor de lieve berichtjes! Sareya staat nu voor altijd op mn pols, samen met de afdruk van haar handje...zo gaat ze voor mijn gevoel met me mee naar volgend jaar.
Gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie mooie dochter*. Wat erg dat dit moest gebeuren.. zo'n klein perfect mensje moeten afstaan, terwijl ze zo gewenst was. Komt het door cervixinsufficiëntie? Verschrikkelijk, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Ik hoop dat er mensen om je heen zijn die er voor jullie zijn. @ Violetrot, sorry maar dat is helemaal niet waar, aangezien je bmm ook 10 cm moet ontsluiten kunnen weeën evenveel pijn doen. Soms zelfs nog meer ivm de eigenlijke onrijpheid rond die termijn. Mijn weeën waren niet minder pijnlijk rond dezelfde termijn als toen ik met 41,3 beviel.
@ Babyengel, dank je. Ze hebben vooralsnog geen idee waardoor het komt. Ik heb over 2 weken een afspraak in het ziekenhuis, hopelijk hebben ze dan de uitslagen van mij. Over 6 weken nog een afspraak en ik hoop dan ook de uitslagen van de obductie te hebben. Maar mijn gevoel zegt dat er niets uit gaan komen...
Zie dat je in Haarlem woont, woon daar zelf vlakbij ben je ook in Haarlem bevallen? Ben zelf in het AMC bevallen. Denk dat je gevoel erover heel wat zegt, had zelf het gevoel dat mijn dochter* heel ziek was en bleek ook te kloppen. Mooi hoor zo'n tatoeage, wil zelf ook een tatoeage maar weet nog niet precies wat.
Wat een nachtmerrie meid! Zo erg dat jullie je meisje niet bij jullie mochten houden. Toch wil ik jullie ook feliciteren met haar geboorte! Ze heeft mama en papa van jullie gemaakt! Bij mij moest mijn BM-mond niet tot 10cm ontsluiten (mijn bevalling is ingeleid). En ik vond de weeën absoluut niet even heftig als bij mijn eerste bevalling.