Hoi allemaal, Na praktisch een jaar proberen, zijn we naar de huisarts en gynaecoloog gestapt. Bij mij blijkt alles normaal te zijn: regelmatige cyclus ongeveer 28-32 dagen, een perfect tijdige eisprong, normale baarmoeder en slijmvlies,.. Het zaadonderzoek van mijn vriend gebeurde op vraag van de huisarts. De resultaten kon zij echter niet goed interpreteren. Nu ga ik volgende maand nog eens langs bij de gynaecoloog met het resultaat. Ik heb deze zelf al eens bekeken en alles lijkt vrij normaal, er is slechts één afwijkende waarde volgens het labo zelf: Morfologie Tygerberg 12% en het moet volgens de standaardwaarden min. 14% zijn. Wat betekent dit? De morfologie van zijn zaadcellen is dus afwijkend? Wie kan mij informatie geven? Bedankt!
waarom kan de ha die vraag niet beantwoorden? die is toch ook met het resultaat gekomen? ik heb geen idee kan je ook niet verder helpen sorry
Hoi Sammeke! Ik heb ook via de huisarts zaadonderzoek laten doen van mijn vriend maar ook mijn huisarts wist de uitslag niet te interpreteren! Heel vervelend! Zijn doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek, zaadonderzoek was eerste onderzoek! Kliniek kon mij ook geen antwoord geven, heel raar allemaal! Bij hem waren 2 waardes afwijkend, cat a: snel beweeglijk moet groter zijn dan 25 en hij had maar 4, eb a en B samen moest groter zijn dan 32 en is maar 6.. Vervelend die onzekerheid! Kan je helaas niet helpen met jouw uitslag!