Vrijdag voelde ik me de hele dag al anders...maar ja je wilt ook graag bevallen dus wat is er allemaal nog echt in je lijf en wat je voelt....Dus wij s'avonds nog lekker een filmpje kijken en we zijn rond half 1 naar bed gegaan. Erik was zo onder zeil, maar ik kon de slaap niet vatten. Want tja voelde ik nou harde buiken? Rond 2 uur ben ik er uit gegaan, en ben gaan spoken door het huis. Zelfs nog even hier geweest maar was alleen (zelfs yes was nergens te bekennen). Dus toen dacht ik om een uur of 5 weetje wat ik ga onder de douche, als het niks is stopt het is het het echte werk nou dan moet het door zetten...Dus ik op mijn mammut krukje onder de douche, maar na een half uur dacht ik nou dit vind ik helemaal niks...Dus ik probeer op te staan vanmijn krukkie en voel een knap en zie allemaal witte water stromen...JEEEEEEEEEE!!! Dit zijn dus de wel bekende vliezen!!! Ik sta echt soort van te giechelen in mijn eentje en denk wow dus toch echt op mijn verjaardag!!!! Ik twijfel zal ik Erik nu dan maar roepen of wacht ik nog een paar uur, want ja tís de eerste en wie weet hoe lang het gaat duren...Nee ik kan me natuurlijk niet in houden...hup de trap op...En fluister soort van: Erik,Erik...die zit stijf over end...ik bedoel het is zaterdag morgen half 6...Ehhh hoe erg vind je het als ik op mijn verjaardag beval???? Dus erik: Ehhh huh?!!!!! Is het begonnen? Ik: Ja maar ga nog maar ff slapen hoor weet niet hoelang het gaat duren...Erik: Ja nee ik kom er nu uit...ik kan nu echt niet meer slapen. Beneden aangekomen denk ik, oh shit de aanrecht staat nog vol vaat en ik heb nog een draai was...Laat ik dat eerst maar eens gaan doen..Maar terwijl ik dat aan het doen ben, komen de weeen al snel op...Steeds als er 1 komt zeg ik ja dat is er een. Erik schrikt van de snelheid en zegt wanneer moet je gaan bellen? Ik: weet ik het, joh maak je niet druk dat duurt nog wel even. Erik: Nee, ik zal eens bij houden hoe snel ze komen en hoelang ze duren..Want volgens mij ga je heel snel hoor.. Ik: Joh kijk maar, maar duurt echt nog wel ff joh. Nou Erik timen: Shit om de 2/3 minuten ruim een minuut...Eh volgens mij moet je dan bellen hoor. Ik: Ah joh wacht nog ff een uurtje..Erik: Nee we bellen nu...Ikk... Dus om 8 uur staat daar de vk, laten we maar eens even kijken...Nou kijk maar hoor de kijkdoos is geopend.. Eh je hebt al 5 cm...dus straks komt er een ander want ik draag zo de dienst over, ik zeg tegen haar dat ze hier om 10 uur is ok? Nou prima, ik vang de weeen op die steeds heftiger worden...En om 10 uur is ze daar, weer kijken. 7,5 cm. Nou dat gaat heerlijk. We spreken af ze is er rond de middag weer en dan zal ze blijven. Met de middag is ze er weer, WOW al 9 cm!!! Stiekem reken ik een beetje in mijn hoofd en denk nou doe eens gek: Om een uur of 3/4 heb ik zeker mijn kind in de armen. Ik vang de steeds heftiger worden de weeen op en moet zeggen ik kan ze redelijk hebben. Om half 2 gaan we naar boven om weer eens te kijken hoever ik ben want ik krijg die druk maar niet en das wel vaag. Wat? nog steeds 9 cm?! KUT! Ze voelt en denk dat de kleine zich verkeerd in mijn bekken heeft gedraaid en begint al voorzichtig over het ZH. Ik zeg ik ga nergens heen ik beval hier. En ze zegt me dat ik het nog even mag proberen en moet een andere houding aan gaan nemen. Dus eerst een op mijn zij...toen na 3 kwartier en geen vorderingen zegt ze me: je mag het nog heel even op handen en knieen proberen maar als dat binnen nu en half 4 niks doet gaan we toch echt naar het ZH. Zeker omdat de baby het steeds na de weeen niet naar de zin lijkt te hebben. Om half 4 niks veranderd dus ik moet echt naar het ZH. Ik vloek en jank wat laat me aankleden (zie een bezorgde en verwarde erik, want waar is die vluchttas die ik had klaar gezet?) (Uh nooit gedaan want ik zou thuis bevallen, dus die moest in alle haast wat in een tas donderen) Onderweg naar het ZH nemen de weeen alleen maar af in frequentie, dus moet er een stuk of 3/4 opvangen in de auto. Daar aan gekomen moet ik eigenlijk van de vk in de auto wachten tot ze een rolstoel heeft maar eigenwijze ik, stap uit en loop zelf wel ff naar de ingang. Daar moet ik in een rolstol wordt het zh door gesjeest en voor ik het weet staan we op de verloskamer. Ik zeg joh ik moet nog ff pissen hoor en loop naar de wc op de gang in mijn charmante net broekkie en ga naar het bezoeker toilet. Terug op de VK wordt ik aan de wee opwekkers gelegt en toen begon de ellende weer op nieuw. Ik bedoel ik had al 4 uur die laatste kut weeen opgevangen en nu begon het weer opnieuw. En echt ik was al zooo op, mijn lijf en hoofd wilde niet meer, ik zei ook steeds ik kan niet meer echt niet. Nou toen de gyn kwam werdt er ff door 3 verschillende mensen gedicuseerd over hoe de liggen van de baby was in mijn bekken en allemaal dachten ze wat anders...Leuk als je daar zo ligt. Hup hand in je doos, volgende hand in je doos...Welles-nietus. Nou dankzij die aardige gyn heb ik een of ander goedje gekregen waar ik tussen de weeen door heel erg van ging chillen (pip weet hoe het heet) zo erg zelfs dat ik in slaap viel na de weeen. Erik dacht dat ik zo'n beetje dood ging omdat ik tijdens een wee heel helder was en zodra die weg was viel ik neer en was ik weg. Wonder spul echt waar! Nou na een tijdje kwamen er pers weeen maar omdat de kleine nog steeds niet helemaal goed gedraaid was heb ik een half uur pers weeen moeten opvangen....jeetje wat is dat vreselijk! Echt niet te doen zeg! Na dat half uur mocht ik mee gaan persen. Maar die kleine zat nog steeds niet helemaal goed in het geboortekanaal. En (blijkt achteraf) is eigenlijk een beetje te groot voor het mooie. Tel daarbij de uitputting van mama bijop en je komt tot de conclusie dat het niet zo snel gaat vorderen. Na 3 kwartier hard mee persen. Komt de gyn met de wijze woorden: jongens dit gaat het niet worden. De hartslag van de baby viel steeds weg na een wee. Ik was op. We gaan ingrijpen. Ik ga een tangverlossing doen. Ik dacht alleen maar wat je doet kan me niet schelen. Maak er maar wat van al snij je me rug open en vis je daar dat kind vandaan..je kijkt maar. Tot de lieve man een stel enorme naalden in mijn doos stak en ik ff zei of tie normaal kon doen. Hup de schaar erin een knip van hier tot tokio. Toen die enorme lepels 1 voor 1 de doos in. Nou ik vond het persoonlijk NIET grappig dat er wat in de doos werd gestoken. Ik wilde er alleen nog maar dingen uit hebben! Er klom iemand op het bed boven mijn hoofd en bij de volgende pers wee, werd in 1 keer dit enorme kind van bijna 9 pond uit mijn lijf getrokken, geduwd en geperst. Ik heb daar een geluid gemaakt waarvan ik niet wist dat ik zulke geluiden kon maken. Waarop de gyn zei: geen geluid maken! Ik:WAT!!!! WHAAAAAA!!!! En toen.....was hij daar lieve, dikke KOEN!!! Jeetje ventje wat heb jij het je mama lastig gemaakt. Maar wat ben je leuk!!!! Je lijkt potdorie wel een laafje! En je bent van ons! Ik voel het bloed stromen langs mijn benen maar wat kan mij het schelen...ik heb hier een super luek laafje, met hamsterwangen die op mijn blote lijf ligt bij te komen van de enorm zware dag die hij gemaakt heeft. En ja meiden die nog niet bevallen zijn....ik wil echt nog wel een 2de. Wat is dit GAAF zeg! Zo'n hummeltje! (Ok wat de beste gyn daarna ging doen vond ik op dat moment ff niet grappig, maar hij heeft de boel netjes dicht genaaid. Niet helemaal want ik wil nog wel een keer een kind. Maar goed ook dat leed raak je wel weer kwijt...) HET IS SUPER MET ZO'N SCHATJE IN HUIS!
och meid..wat een verhaal...je schrijft met heel veel humor dus moest hier stiekem een beetje grinniken haha...wat een mooi ventje! Gefeliciteerd en geniet er van!
Achter af moet je het ook maar nemen zoals het was en er het leuke van in zien....ehhh en dat is die kleine kanjer die hier ligt bij te komen van zijn actie....
Wat heb je dat mooi beschreven. En ik ben het wel met je eens: een prachtig mannetje. Gefeliciteerd!!
meid geweldig! gelachen! en inderdaad wat een heerlijke bolle knul! maar zonder gekheid... wat moet jij ook ene pijn geleden hebben. geniet nu in ieder geval lekker van je koen en van harte gefeliciteerd natuurlijk
Gefeliciteerd met Koen, wat een prachtig lief kereltje, om verliefd op te worden! heb je verhaal gelezen, wauw zeg. T begon zo super, jammer dat t zo'n einde had. Maar ach, je kleine vent is gezond en happy, dan is mama ook happy! Geniet maar lekker!
GEFELICITEERD en wat een mooi verhaal (en mooie foto's natuurlijk ) Geniet lekker van je prille gezinnetje
wat een mooi ventje heb je. gefeliciteerd. de bevalling was helaas niet helemaal als verwacht, maar gelukkig wel een gezonde vent. Geniet ervan
Wat heerlijk om je verhaal te lezen, met hier en daar een puntje van herkenning.. en wat heb je het top gedaan meid! Geniet van jullie mooie mannetje!
Dank jullie wel...voel me ook heerlijk. Helaas wil de BV nog niet, heb melk genoeg maar hij wil niet uit de borst drinken. Dus kolf ik alles...Berta 36 doet het verder ok. Hij leeft volledig op mijn melk, alleen helaas nog uit een flesje. Dinsdag komt de lactatiekundige. Heb bijna geen goede begeleiding gehad in het ZH en in mijn kraamtijd ook niet. Dus doen we het nu nog even zo...