Dag lieve Elin

Discussion in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' started by pinty, Jul 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pinty

pinty Lid

Oct 19, 2009
    6
    0
    0
    Na een zwangerschap van 27 weken is op 25-03-2010 onze lieve kleine Elin levenloos ter wereld gekomen. Elin heeft nog een grote broer Kyan en het doet ons pijn dat hij nooit met haar zal kunnen spelen.

In december 2005 leerden mijn vriend en ik elkaar kennen. Beiden hadden we een kinderwens en in juni 2007 raakte ik voor het eerst zwanger. Deze eindige in een MK en een operatie volgde direct toen bleek dat er een cyste op mijn eierstok zat. Deze is samen met mijn eileider verwijdert. Later bleek dat er op mijn overgebleven eierstok ook een cyste zat en die is toen bij een tweede operatie verwijdert. Gelukkig was mijn eierstok behouden en was de kans op een zwangerschap nog aanwezig. Vrij snel na de tweede operatie werd ik zwanger en is in oktober 2008 onze zoon Kyan geboren.

We wilden graag een broertje of zusje voor Kyan en rond zijn eerste verjaardag was ik weer zwanger. Alle controles waren goed en de 20 weken echo was ook goed verlopen. Rond de 25 weken moest ik voor een gesprek met de gynaecoloog naar het ZH vanwege een te hoge BMI en daar constateerde de gyn een groeiachterstand bij ons kindje. We kregen vlak daarna weer een zeer uitgebreide echo in het ZH. Ze hebben niets alarmerends kunnen vinden. Ons kindje was wel aan de kleine kant, maar het groeide wel volgens een curve. We moesten ons op korte termijn maar geen zorgen maken, omdat de baby ook nog eens voldoende bewoog in de buik. Wel zouden ze vanaf nu de groei goed in de gaten gaan houden. Een week later kwam ik weer op controle bij de gyn. En dat was ook het moment waarop de grond onder onze voeten vandaan gleed. Het hartje van ons kindje klopte niet meer. Ik weet echt niet meer wat de gyn. op dat moment tegen ons zei. We kregen een dag de tijd om het op ons in te laten werken en dan zou de bevalling worden ingeleid. We moesten zelfs gaan nadenken over een begrafenis. We moesten ons kindje aangeven en begrafen. Ik wilde daar niet over nadenken. Ik moest nog gaan bevallen. Daar zag ik als een berg tegenop. We wisten niet precies wanneer ons kindje was overleden. Ik wist niet of ik het eng zou vinden. Dit waren de zwaarste dagen uit mijn leven.
    Tijdens de bevalling mocht ik absoluut geen pijn krijgen. Al duurde het wel even voordat ik een ruggenprik kreeg. Deze werkte ook nog niet goed. Ik kreeg behoorlijke pijnscheuten. Net alsof ik toch een wee voelde, alleen hoefde ik ze niet echt weg te puffen. Maar al met al was het toch snel gegaan. Ik hoefde niet te persen. Ons kindje kwam er vanzelf uit, vlak nadat de vliezen waren gebroken. Onze lieve kleine Elin was geboren. En wat was het nog een gaaf kindje. Alles zat erop en eraan. We hebben een aantal uren met haar doorgebracht in het ziekenhuis. Foto's genomen en voet en handafdrukjes zijn er gemaakt. 's Avonds gingen we weer naar huis en Elin kwam de volgende dag thuis. We hebben haar in een mandje gelegd en thuis heeft ze nog een aantal dagen een eigen plekje gekregen. Het mandje hebben we dicht gehouden.
    De begrafenis was klein en intiem. We hebben haar een mooi afscheid gegeven.

Het is nu 4 maanden geleden. Er gaat geen dag voorbij dat we niet aan haar denken. Ze blijft voor altijd in ons hart.
    Uit onderzoeken is niets uitgekomen. Domme pech noemen ze dat. Er loopt nog een chromosonen onderzoek, maar de kans is klein dat er nog iets uitkomt. Maar we krijgen onze Elin er toch niet mee terug.

2. sita80

sita80 Actief lid

Dec 10, 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    o wat erg voor je
    mag ik je een tip geven misschien zit je er niet op te wachten maar laat je een prikken op factor leiden 5 kun je zo bij de ha aanvragen dit heet met je bloed te maken
    dit komt vaker voor dan dat mensen denken als je dit hebt dan weet je gelijk bij een volgende hoe of wat

succes met verwerken

kus sita

3. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gecondoleerd met het verlies van jullie dochter Elin :(
    Heel veel sterkte meid!
    Het gemis zal altijd blijven, voor altijd blijft jullie meisje in jullie hart.
    Dikke knuffel!

4. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ah wat verschrikkelijk. En natuurlijk logisch dat jullie elke dag aan jullie kleine meid denken. Ik hoop dat jullie het uiteindelijk een plekje kunnen geven en dat jullie elin ooit voor een brusje gaat zorgen!

5. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!
    Iets ergers dan dit kan je toch niet gebeuren, vreselijk!
    Ik hoop toch dat er nog iets van een oorzaak boven water komt.
    Al zou het natuurlijk niks meer veranderen.
    Sterkte en een dikke knuffel voor jullie!

6. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Wat afschuwelijk dat jullie dit is overkomen! Ik heb geen woorden om je te troosten. Maar ik wil wat schrijven om te laten zien dat ik met je mee wil leven! Heel veel sterkte met dit verlies!
    Wat heeft jullie dochtertje een prachtige naam gekregen!

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    Jeetje meid wat vreselijk!!
    Heel erg veel sterkte gewenst met dit grote verlies.

8. me24

me24 Actief lid

May 9, 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Lieve pinty,

Het is verschrikkelijk om dit mee te maken, ook wij hebben het helaas 3 maanden geleden ook moeten doorstaan met onze zoon. Er gaat geen dag voorbij dat je hem/haar niet mist. En alles wat je doet voelt nu zo ontzettend dubbel.

Ik zelf heb me ook aangemeld bij de site Lieve engeltjes. Daar praat je alleen met lotgenoten. Ik weet niet of je het kent, maar ik heb (en had) er ontzettend veel steun aan. Het is een afgesloten forum en het werkt via maillijsten. Het is dus niet openbaar net als dit.

Ik denk aan je en ik hoop dat we beide ooit nog een bengel in onze armen mogen sluiten...

9. Love47

Love47 Actief lid

Sep 24, 2009
    422
    0
    0
    Heel veel sterkte gewenst met het verwerken van het verlies van jullie kleine lieve meisje. Ik kan me niet eens voorstellen hóe erg het moet zijn zoiets dierbaars te moeten missen...

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    vreselijk krijg kippevel bij het lezen van dit bericht heel veel sterkte gecondoleerd

11. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte met dit verlies...

12. Wat verschrikkelijk dat ook jullie jullie mooie meisje moeten missen. Ik wens jullie heel veel sterkte met dit grote verdriet en gemis...

13. pinty

pinty Lid

Oct 19, 2009
    6
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve reacties tot nu toe. Ondanks het gemis, hebben we draad inmiddels best wel opgepakt hoor. We hebben nog een mannetje van 21 maanden hier rondlopen. Hij zorgt voor zoveel afleiding in ons leven. En door hem kunnen we ook wel weer genieten van andere dingen.
    Toch moet hij ook weten dat hij een zusje heeft gehad. Dus nemen we hem vaak mee naar het graf van Elin en gaan we daar een kaarsje branden. Als we weer weg gaan zwaait hij altijd naar zijn zusje. Hij begrijpt er misschien niet veel van, maar hij zal er best wat van mee krijgen.

14. Fijn om te horen en mooi hoe jullie ermee omgaan! Wij willen het ook zo doen met ons 2e dochtertje. Ze is er nu nog echt te jong voor om het te begrijpen, maar ze zal zeker weten dat ze een grote zus heeft! De naam Luna* kent ze al!!

15. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Ik heb echt tranen te kort de laatste tijd .....
    Het is gewoon een ramp je kindje te moeten missen , zoals een collega van mij zei het is amputatie zonder verdoving , en zo voelt het ook .
    Heel veel sterkte en geniet van je eerste wondertje , en koester je herrineringen .

grtz edith , mama van mees*

16. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    wat verschrikkelijk! heel veel sterkte!

17. pinty

pinty Lid

Oct 19, 2009
    6
    0
    0
    Wij noemen de naam Elin ook vaak. En zeker als we naar het graf gaan. Hij weet dat het Elin's plekje is. Als we hem voor laten lopen, dan loopt hij er al zelf naar toe.

18. pinty

pinty Lid

Oct 19, 2009
    6
    0
    0
    Bij mij zijn er ook heel wat tranen gerolt. Het heeft wel geholpen je emoties te laten gaan. Ik voel me nu sterker. Al moet ik zeggen dat ik ook veel kracht haalt uit mijn andere zoon.
    Toch wordt je regelmatig geconfronteerd met het verlies. Je hoeft maar de straat op te lopen en je ziet zwangere vrouwen en baby's rondlopen. Ook vragen vreemden je wel eens hoeveel kinderen je hebt en dan weet je even niet wat je moet zeggen. Ik heb er gewoon 2, maar ik wil een vreemde ook weer niet gaan vertellen dat mijn dochter een sterretje is.
    Ook ben ik deze week gebeld door felicitas. Klopt het dat U onlangs bent bevallen? Ik zei dat ik hem niet meer nodig had en gooide zo de hoorn erop. Ik kon niet meer vriendelijk blijven.

19. Lieverd,wat erg voor jullie. Zoveel ellende maar toch het geluk mogen hebben om zwanger te worden,en dan loopt het zo af. Wil jullie heel veel sterkte wensen met dit grote verlies en verdriet. Wij hebben ons kindje in december verloren een week na de geboorte,dit is volgens mij het ergste wat je kan overkomen.

Liefs Melanie,trotse mama van ons mannnetje Jesse*

20. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve, lieve, lieve ouders van Elin,

Ik weet niet wat ik moet zeggen...
    Zo'n groot verlies... ik vind jullie ontzettend sterk en heb respect hoe jullie met jullie zoontje en de situatie om gaan.
    Jullie hebben steun aan elkaar en dat wens ik jullie ook voor de toekomst. Steun vinden bij elkaar en zoals jullie nu ook doen, de draad weer voorzichtig oppakken. Respect, respect, respect...

Trouwens een ontzettend mooie naar: Elin.

Een hele dikke knuffel, Claire

Share This Page