Onze meid al een jaar zindelijk, begint nu weer af en toe in broek te plassen!?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Sinds vorig jaar mei is onze kleine meid zindelijk (overdag) natuurlijk in het begin nog weleens ongelukjes. Maar al vrij snel konden we zeggen ze is helemaal droog. Super ging het, in februari werd haar zusje gebeuren. We waren wel een beetje bang voor een terugval, maar integendeel het ging super!

Maar nu sinds 1,5 week heeft ze steeds vaker een ongelukje. Of wanneer ze roept "mama ik moet plassen" dan gaan we naar de wc en heeft ze alweer wat druppels in haar broekje. Ik probeer haar uit te leggen dat ze eerder moet aangeven dat ze moet plassen....maar heb het idee dat het haar niets interesseert.

Hoe moet ik hier nu mee omgaan? Alle tips zijn welkom ;)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehhh, hier hetzelfde maakt niet uit wat je doet. Maar het beste helpt hier, het negeren dan gaat t echt t beste.. Dus gewoon de kleertjes uit en schone aan zonder iets erover te zeggen.

3. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi Patroeschka, zou het aandacht kunnen zijn? Dat is wat ik wel in mijn omgeving hoor....wat ons betreft denken we haar echt wel genoeg aandacht te geven.

Vind het wel moeilijk om er niets over te zeggen!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dit kan negatieve aandacht vragen zijn, of de stress die ze ervaren.. Of ze vinden spelen belangrijker als naar de wc gaan en dan worden ze dus 'laks'.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook gehad en nu nog (meid is al 5) volgens onze arts komt het ook omdat ze snel zindelijk was ze was erg jong al zindelijk ook snachts en dan heb je sneller zulke kleine dingen. niks mee aan de hand.

je kunt als je gewieble ziet wel ff zeggen dat ze nu meot gaan. dat doe ik hier dus ook nog wel eens want als ze erg druk is met spelen wacht ze hier vaak ook te lang. zelfs vandaag op school dus weer. ze had weer een beste vlek in dr broek pff

6. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik had dit vroeger ook maar bij mij was het gewoon veel te druk met spelen en geen zin om naar de wc te gaan dus stelde het te lang uit....
    Ik denk dat een paar druppels geen aandacht vragen is, wanneer ze hele plasjes laat lopen contant is het een ander verhaal. Dat zou ik meer als aandacht vragen zien, een paar druppels is gewoon te laat.

Tja wat kan je eraan doen, niet zoveel denk ik. Inderdaad bij het eerste gewiebel haar naar de wc laten gaan of iets dergelijks.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik persoonlijk denk dan heeft ze geen blaasontsteking?
    (dat is wat ik heb namelijk met een blaasontsteking als ik moet moet ik rennen)

8. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Tja blaasontsteking zou kunnen ze heeft vorige week nog onwijs veel geplast, maar verder geen symptomen als pijn bij plassen of iets dergelijks....

Vandaag dus weer een natte plek in haar broek, ik heb haar zelf niet opgehaald. Maar de leidsters en zijzelf zeiden dat ze in de zandbak aan het spelen was en dat ze te laat was! Dus ik denk idd ook zichzelf niet de tijd gunnen om te gaan.

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    zou voor de zekerheid toch een plasje wegbrengen ter controle weet je het zeker.
    ik heb zelf namelijk stille blaasontstekingen. geen pijn bij het plassen. ook niet druppels gewoon vaker moeten. en slechter op kunnen houden en als ze toch 1 jaar zindelijk was.
    ff checken kan geen kwaad toch?

10. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Cherie je hebt gelijk hoor, ga vandaag even haar plasje wegbrengen!

Thanks!

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    en? weet je al wat?

12. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Ze konden niets vinden, nu word het nog voor de zekerheid 24 uur op kweek gezet. Morgen kan ik weer bellen!

Vandaag weer 2x flink wat urine haar broekje, ze zegt wel zoals altijd "mama ik moet plassen" en dan plast ze op de wc maar ondertussen is wel haar onderbroekje nat.

Ik vind het zo moeilijk om hiermee om te gaan :(

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou me er niet te druk om maken, mijn dochter heeft een paar weken terug ook een terugval gehad en had ook wat ongelukjes. Is gewoon weer over gegaan, je hoort dit wel vaker hoor.

14. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi lovely,
    Hoe reageerde je dan wanneer je dochtertje bijv. een nat broekje had of in haar broekje plaste?

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik zou verder niet reageren. gewoon schoon onderbroekje aan doen en weinig opmerkingen verder over maken. misschien vaker tussendoor naar de wc laten gaan.

ben wel benieuwd of er nog iets uit de kweek komt.
    (hoop van niet natuurlijk maar dan weet je het iig zeker)

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik reageerde er niet op, tenminste niet boos maar gaf aan dat ongelukjes konden gebeuren maar ze het wel moest proberen te zeggen dat ze naar de wc moest.

Kinderen hebben met zindelijk worden nu eenmaal af en toe een terugval!

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Is denk ik gewoon een fase. Hebben onze meiden ook wel eens. Dan plassen ze een paar dagen of weken weer wat vaker beetjes in de broek. Om precies dezelfde reden trouwens, te laat naar de wc gaan.

Na een tijdje gaat het ook weer goed. Tot er weer een nieuw moment komt.

Deel Deze Pagina