help, vlekken zoontje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BlueApple, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Mijn zoontje is heel huilerig. Kleed ik hem net uit zie ik dit :$ het zijn rode vlekken met in het midden een puntje . Wat is dit???

Bijgevoegde bestanden:

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Waterpokken?

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik denk waterpokken. 'Zit het ook onder zijn voeten, want daar begint het vaak.

4. BlueApple

Niet onder zijn voeten. Maar het lijkt niet op waterpokken? En een platte vlek met een speldepuntje in het midden....

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Denk dat je met belletje naar de hap meer hulp krijgt

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik vind dat juist wel klinken als waterpokken, dat zijn vlekken met een blaasje.

7. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ik zou even de hap bellen, die kunnen je beter adviseren.

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou toch zeker even de hap bellen. Heeft hij koorts?

9. BlueApple

Hij heeft geen koorts...vandaar dat ik de hap nie zo goed durf te bellen...daar komt nog bij dat hij zondag al bij de hap is geweest want hij had last van zijn longen. Hij had ook wel echt iets want hij kreeg een puf....maar dan voel ik me zo'n zeikerd met de hap bellen....het is niet levensbedreigend denk ik dan...

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik vind het er eerlijk gezegd niet uit zien als waterpokken,

Maar bij ons hadden alle drie de kindjes echt eerst opeens blaasjes en daarna korstjes dus nooit geen rode vlekken

Ik zou toch even bellen voor de zekerheid

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Toch even bellen voor de zekerheid.

12. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Misschien rode hond?
    Zal even google'n en kijken of je iets kunt vinden.
    Morgen ochtend even de dokter bellen.

13. BlueApple

Ik heb gegoogled...maar kan niet echt iets vinden. Misschien 6e ziekte...? Het lijkt ook meer op van die vlekjes die pasgeborene ook wel eens hebben...en alleen op zijn romp. Ik ga zo ie zo morgen wel even langs de huisarts. Maar aangezien hij geen koorts heeft lijkt de hap me overdreven???

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik vind het geen waterpokken. Dat ziet er echt wat anders uit. Zou voor zekerheid toch Hap bellen. Dit kunnen vlekken zijn in combi met de last van zijn longen afgelopen week.

15. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Er zijn een boel verschillende kinderziektes met vlekjes. Vaak besmettelijk.

Alleen bij donker rode puntjes vlekjes is spoed vereist. En natuurlijk als je kindje hoge koorts heeft of andere zaken waarvoor het spoed zou zijn. Of als je kindje erg jong is.
    Of dat je moedergevoel zegt dat het mis is.

Normaal zijn ziektes met vlekjes vrij onschuldig.
    Als er weinig koorts is en je kindje is levendig dan is het niet nodig om direct naar de hap te gaan.

Beterschap.

hier wat info over ziektes met vlekjes.
    Kinderziekten met vlekjes | Thuisarts.nl

16. BlueApple

dank je. Ik had het inderdaad gelezen...ik kijk het even aan. Kan alrijd nog bellen en anders morgen zo ie zo even huisarts voor de zekerheid!

17. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Zolang er geen koorts of verhoging is zou ik tot morgen wachten, heeft hij er last van of niet?

18. BlueApple

Ik weet niet of hij er erg last van heeft. Hij is wel huilerig maar kan ook ergens anders van zijn natuurlijk. Zou het misschien kunnen dat hij ergens allergisch op reageert? Of zijn dat hele andere symptomen?

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lijkt mij geen bekende kinderziekte op het eerste gezicht, een allergie zou kunnen. Ik zal toch even een belletje plegen als je je ongerust voelt, anders goed in de gaten houden en morgen meteen ha bellen!

20. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Zou ook een allergische reactie kunnen zijn.
    Zolang die geen ernstige jeuk heeft, of koorts kan het wel tot morgen ochtend wachten denk ik, maar zou sowieso morgen vroeg gewoon even bellen naar de huisarts, kan nooit kwaad!

Deel Deze Pagina