Mijn zoontje is heel huilerig. Kleed ik hem net uit zie ik dit het zijn rode vlekken met in het midden een puntje . Wat is dit???
Niet onder zijn voeten. Maar het lijkt niet op waterpokken? En een platte vlek met een speldepuntje in het midden....
Hij heeft geen koorts...vandaar dat ik de hap nie zo goed durf te bellen...daar komt nog bij dat hij zondag al bij de hap is geweest want hij had last van zijn longen. Hij had ook wel echt iets want hij kreeg een puf....maar dan voel ik me zo'n zeikerd met de hap bellen....het is niet levensbedreigend denk ik dan...
Ik vind het er eerlijk gezegd niet uit zien als waterpokken, Maar bij ons hadden alle drie de kindjes echt eerst opeens blaasjes en daarna korstjes dus nooit geen rode vlekken Ik zou toch even bellen voor de zekerheid
Misschien rode hond? Zal even google'n en kijken of je iets kunt vinden. Morgen ochtend even de dokter bellen.
Ik heb gegoogled...maar kan niet echt iets vinden. Misschien 6e ziekte...? Het lijkt ook meer op van die vlekjes die pasgeborene ook wel eens hebben...en alleen op zijn romp. Ik ga zo ie zo morgen wel even langs de huisarts. Maar aangezien hij geen koorts heeft lijkt de hap me overdreven???
Ik vind het geen waterpokken. Dat ziet er echt wat anders uit. Zou voor zekerheid toch Hap bellen. Dit kunnen vlekken zijn in combi met de last van zijn longen afgelopen week.
Er zijn een boel verschillende kinderziektes met vlekjes. Vaak besmettelijk. Alleen bij donker rode puntjes vlekjes is spoed vereist. En natuurlijk als je kindje hoge koorts heeft of andere zaken waarvoor het spoed zou zijn. Of als je kindje erg jong is. Of dat je moedergevoel zegt dat het mis is. Normaal zijn ziektes met vlekjes vrij onschuldig. Als er weinig koorts is en je kindje is levendig dan is het niet nodig om direct naar de hap te gaan. Beterschap. hier wat info over ziektes met vlekjes. Kinderziekten met vlekjes | Thuisarts.nl
dank je. Ik had het inderdaad gelezen...ik kijk het even aan. Kan alrijd nog bellen en anders morgen zo ie zo even huisarts voor de zekerheid!
Ik weet niet of hij er erg last van heeft. Hij is wel huilerig maar kan ook ergens anders van zijn natuurlijk. Zou het misschien kunnen dat hij ergens allergisch op reageert? Of zijn dat hele andere symptomen?
Lijkt mij geen bekende kinderziekte op het eerste gezicht, een allergie zou kunnen. Ik zal toch even een belletje plegen als je je ongerust voelt, anders goed in de gaten houden en morgen meteen ha bellen!
Zou ook een allergische reactie kunnen zijn. Zolang die geen ernstige jeuk heeft, of koorts kan het wel tot morgen ochtend wachten denk ik, maar zou sowieso morgen vroeg gewoon even bellen naar de huisarts, kan nooit kwaad!