Hallo, wij zijn op zoek naar een goeie (betaalbare tweedehands) gezinsauto maar we twijfelen enorm wat voor een! Er moet natuurlijk veel ruimte inzitten (o.a voor de kinderwagen enzo). We hebben niet een heel hoog budget...ongeveer tussen de 3500 en 4500 euro. We zaten te denken aan o.a: VW Golf variant (station dus) Citroen Picasso (alleen is die nog iets duurder..) Renault Scenic Volvo V40/V70 Maar goed alle opties staan open! Het moet gewoon een goeie ruime betrouwbare gezinsauto zijn. En de volgende vraag...Wij waren eerst op zoek naar een diesel maar dit kan gewoonweg echt niet meer uit. Zijn er hier mensen met ervaring met t rijden op gas? kan dit nog wel uit? (rekeninghoudende met de hoge verzekeringskosten) Alvast bedankt!
Wij hebben vlak voor de geboorte van Louise een Renault Laguna gekocht. Ik vind het een heerlijke auto, vooral omdat hij ruim genoeg is en in een Renault heel veel comfort/luxe zit voor relatief weinig geld. Ik ben erg tevreden over onze auto. Hoe het zit met diesel/gas weet ik niet want ik heb alleen nog maar benzine auto's gehad.
Niet voor het een of ander want ik vind een Laguna een mooie auto hoor. Maar mijn collega heeft ook een Laguna gekocht en daar heeft de hele moter het van begeven. Kostenplaatje: 6000. Schijnt een bekend probleem te zijn bij het vorige model Laguna's.
Tja dat risico is er helaas bij iedere auto. Er zijn genoeg merken die "probleem"modellen hebben, ligt ook aan het bouwjaar. Maar ik snap je punt hoor, als je zoiets hebt gehoord dan vertrouw je dat merk gewoon niet meer
Hoezo is een gasauto duurder in de verzekering? In de belasting wel ja. Wij rijden op gas (al 5 jaar) en zeker nu is 't erg prettig! Wij rijden een BMW station, niet echt een gezinsauto omdat 'ie wat laag is maar hij rijdt wel superlekker en is ruim genoeg.
Ik heb een Skoca Octavia Hatchback. Een enorme koffer (passen wel 2 kinderwagens in) en rijdt super. Kilometerstand is inmiddels 385.000 en nog steeds geen bijzonder onderhoud! Ik sluit me helemaal bij Dolfijn aan.
Wij hebben een Citroen Picasso gehad, hele fijne auto, nooit geen problemen mee gehad, en je zit lekker hoog.
Oeps dat bedoel ik ook in de belasting... Kan dat tegenwoordig nog uit? wat betaal je ongeveer voor de belasting dan?
Hebben wij ook (Octavia II) , maar dan van de zaak maar daarmee rijden we niet meer prive. Wel een ideale auto, alles gaat erin en behalve de gewone beurten is er nooit iets mee. En we rijden +/- 60.000 per jaar. Voor prive hebben we nu een Renault Avantime. Tot heden wel een goeie auto en mega kofferbak, hoef de kinderwagen amper uit elkaar te halen. Nadeel is dat er maar twee deuren in zitten (geweldig, Frans design ofzo..) dus das lastig met baby in en uit de maxicosi. Wel lekker is dat je vrij hoog zit en op de achterbank nog iets hoger. Volvo V40 is wel mooi maar de voorophanging schijnt het na een jaar of acht te begeven, typische volvo V40 kwaal volgens collega die ex-autoverkoper is.
wij hebben een passat station, rijd heerlijk, veel ruimte, en mijn broer heeft een v70, is voor ons ook een optie als we aan een andere toe zijn (eigenlijk wil ik dan een xc 90, maarja daar heb ik de centjes niet voor)
Ik heb een Scenic, ideale auto. De kinderwagen kan er makkelijk in, de stoelen zijn individueel verschuifbaar en wegklapbaar (en kunnen er zelfs uit). We hebben de afgelopen tijd nogal wat dingen heen en weer verhuisd en m'n commode kon er zelfs in zn geheel in
wij hebben een honda accord, is gewoon een middenklasser maar alles past als gegoten. Wij zijn nu op zoek naar een honda FR-V voor mij als tweede wagen ipv een citroen saxo. Honda tot nog toe ook nooit gekke dingen stuk gehad , kost alleen de beurten
ik ken ook iemand die onze vorige auto wou kopen en die had met die ook alleen maar elektrische problemen met die laguna.schijnen ze om bekend te staan. voor ons nooit meer een franse auto hadden een clio sport een tijdje terug.en die had zulke gekke problemen,dat we hem meteen weer weggedaan hebben. en hier genoeg ervaringen met auto's mijn vriend is gek op auto's en we hebben de afgelopen 10 jaar nu 8 auto's gehad.wij rijden niet langer als 2 jaar in een auto waardoor we steeds nieuwer zijn gaan rijden. en elke keer was er wel een reden waarom ie weer een andere wou. te oud,te veel problemen,te langzaam,sportauto en zwanger dus niet geschikt noem maar op.hij maakt er elke keer weer een studie van.... (tja operator he,niks te doen in de nacht dan maar uren internetten,op zoek naar die ene auto) toen kochten we vorig jaar een station (volvo v40),en daar ergerde we ons alleen maar aan omdat je zou denken dat een station groot en ruim is. nou viel tegen......kon net een wandelwagen in en de boodschappen konden op de achterbank. ik heb geen zin elke keer dat die wagen erin moet heel dat ding uit elkar te moeten halen.naar winkel,wielen eraf,wielen erop,klaar in de winkel wielen er af thuis aangekomen wielen er weer op.en als je meerdere adressen langs gaat.blijf verwisselen.... verder een super bak moet ik zeggen.reed super! nu gaan we in sept. naar frankrijk en willen we normaal dingen mee kunnen nemen zonder te proppen. dus hebben we een mazda 6 station gekocht sport editie (zijn er niet super veel van) hier moet ie nu wel min. 2 jaar mee doen voor we wat nieuwers kopen maar toyota is een erg goed merk!n mazda is ook een heel goed merk. hebben weinig gekke dingen (tenzij je echt pech hebt) ik heb wel eens gehoord van iemand bij de wegenwacht dat je zelden een toyota langs de weg zult zien staan. algemeen bekend dat franse auto's voor problemen zorgen! met gas geen ervaring iig. jammer dat een auto nooit op water zal gaan lopen.zou lekker goedkoop zijn... succes met zoeken
Hier een Daewoo Nubira..Die heb me een kofferbak! Heerlijk gewoon..Geen geklooi met de kinderwagen, boodschappen etc...
Hier straks een Daihatsu YRV.... 8) Niet te groot, niet te klein, maar precies genoeg ruimte om alles kwijt te kunnen!
skoda octavia heerlijke auto en redelijkbetaalbaar. Gas heeft meer onderhoud nodig er komen door gebruik van gas veel mankementen aan een auto, de auto is ook minderpittig. suc6