Mijn dochter van 9 maand kreunt erg veel, heel vaak over de hele dag. Ze heeft geen krampjes of last van ontlasting. Het lijkt of ze het doet uit verveling, moeheid, frustratie en in bed voor ze in slaap valt. Ze is verder wel heel vrolijk. Waarom doet ze dit? Is het herkenbaar?
Kreunen is toch een uiting van iets...je weet zeker dat ze geen krampjes heeft, of pijn?! Groetjes, vonneg
Nee dat lijkt mij niet in ieder geval... Soms is ze aan het spelen en als ze een tijd geen aandacht krijgt dan doet ze dat...kom ik bij haar spelen dan houd het op.
Hoi, Sara kreunt, kreunde ook heeel veel. Ze deed het voornamelijk als ze op haar rug lag en trok dan ook haar beentje krampachtig op en werd vaak wat rood! Idd deed/doet ze het ook als ze een speeltje in haar hand heeft en houd ze op als je bij haar komt zitten, tegen haar praat, haar oppakt e.d. Weet niet of je dit herkent? Het lijkt bij Sara nu minder te worden. Wij zijn zelfs hiervoor bij een kinderarts geweest en Sara heeft tevens een EEG onderzoek gehad. Was allemaal goed; de enige verklaring die de arts kon geven was toch idd een soort van afreageren, zgn zelfstimulatie en allicht ook frustratie was/is (Sara ontwikkelt zich niet erg snel qua grove motoriek). Dus geen andere conclusie dan dat het iets volkomen onschuldig is, wat vanzelf wel minder zal worden! Veel kindjes doen dit alleen is het bij lang niet iedereen zo duidelijk zichtbaar