onze meid wil niet meer naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mama suus, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    onze kleine meid van 5 wil ineens niet meer naar school. tot voor de zomervakantie was het geen probleem. elke dag van 8 tot 12 op school. nu is ze een schulkind (dld) en blijft ze tot 1300 uur op school al de andere kindjes van haar leeftijd blijven ook maar zij wil niet. op vrijdag eten ze altijd warm op school, voor de vakantie wilde ze hier altidj aan medoen nu mag ze en wil ze ineens niet meer. het is zelfs zo extreem dat ze vorige wk ineens konstant op de wc zat. eerst dachten we een blaasontsteking maar dat is nu uitgelsoten we denken dus echt dat het tussen de oren zit. want thuis is er niks aan de hand. gister bracht oma dr naar school en heeft ze weer een half uur zitten huilen dat ze neit zo lang wilde en weet ik veel.
    we worden er echt een beetje moe van, dr is lichamelijk geen aanwijzing dus zit het ergens in dr gevoel oid maar wat????

    hebben al veel opgezocht maar zit niks duidelijks tussen. dus miss dat hier iemand een idee heeft.

    e zegt wel steeds dat er een jochie is die dr ettert maar die doet dit al heel lang en bij alle kids. normaal ging ze hem uit de weg samen met dr beste vriend maar die zit nu op een andere school.
     
  2. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    En de docent heeft ook geen idee?
    Kan best dat ze nu niet goed weet hoe ze met dat ettertje om moet gaan nu haar vriendje weg is, dus dat ze daar schoolziek van wordt...
     
  3. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb dat zelf vroeger gehad. Dan wilde ik niet naar school, ging me verstoppen of heel lang op de wc zitten. En als m'n moeder me dan naar school had gesleept ging ik heel hard huilen als ze weg ging.
    Uiteindelijk bleek het te komen door de lerares die we hadden en die niet erg geschikt was voor haar vak.

    Dus misschien is er iets veranderd op school waardoor je dochtertje niet meer naar school wil? Misschien wordt ze toch wel gepest of er verdrietig dat haar vriendje op een andere school zit.
     
  4. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou met de leerkracht gaan praten en proberen ook met je dochter te praten, al dan niet met hulp van iemand die precies weet hoe je een 5jarige moet benaderen met dit soort gesprekken.
     
  5. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    vandaag op school was alles ineens weer ok. maar nu ging ze vanmiddag naar dr vriendje wilde ze daar ineens niet meer blijven. en ook dat tot 1 uur smiddags blijft dr maar dwars zitten. morgen hebben ze dan weer warm eten op school en ze begint daar nu bij voorbaat al over te huilen.

    echt gepest word ze volgens mij niet want ze kan altijd goed met alle kindjes (behalve die ene die dr vinger omdraait dus) ook de juf zegt dit dat ze dus met iedereen goed speelt.

    er zijn wel redelijk wat veranderingen op school. want ze blijft nu dus een uur langer. ze is nu dus de oudste en dus schulkind, en dit betekend ook al kleintjes helpen en dingen leren ed.
    er zijn ook heel erg veel kleine kinderen bijgekomen e zijn met 22 kids en daarvan zijn er 8 van haar leeftijd en de rest 3 en 4 jaar. sommige zelfs nog 2. allemaal in dezelfde groep omdath et klein dorp is.
    over de juffen twijfel ik al langer en vele met mij maar jah daar doe je weinig ana er is hier geen andere school ofzo.
     
  6. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Lust ze het eten dat ze krijgen wel?
     
  7. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    eten lust ze dus idd niet, heb ook gezegt das niet erg dan eet je niet das maar een keer in de wk en dan blijft ze er maar bij zitten. vandaag dus idd weer ze haddne gewoon spageti bolognese maar wilde niet. en ging dus weer naar de wc. vandaag was het ook weer mis met veel plassen en thuis vervolgens niet.
    ook wilde ze niet naar sport vanmiddag omdat ze hier vorige wk hetzelfde probleem had met veel plasdrang zeg maar.

    heb ook het idee dat ze teveel nadenkt over veel dingen. zo heb ik paar wk trug gezegt dat ze liever die wk ff niet in de poppenhoek kon gaan omdat er luis was op school en we de wk erop op vakantie gingen. nu speelt ze er dus wel weer, maar zodra ze dit dan ineens weer bedenkt vlucht ze naar de wc.
     
  8. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    misschien moet je eens met de poppen oid school naspelen. En haar dan laten spelen.. Dan kom je er misschien achter wat zij ervaart op zo'n dag
     

Deel Deze Pagina