Hoi allemaal Afgelopen maandag is na een heftige maar korte bevalling ons prachtige mannetje Tygo geboren! Bevallingsverhaal komt nog, eerst lekker genieten want hij doet het super ondanks dat het een klein lichtgewichtje is. Borstvoeding loopt geweldig en ik knap zienderogen op! Bevallingsverhaal: Ik moest dus afgelopen maandag naar de gyn omdat ik het helemaal zat was ende afspraak was dus om te kijken of ik inleidbaar was. Toen bleek dat er te weinig vruchtwater was en omdat ik de hele nacht al weeen had gehad en mijn bmm verstreken was en ik 1 cm ontsluiting had, wilde ze het gaan inleiden en ik werd meteen opgenomen. weeen gingen rustig door, kreeg infuus, ctg etc en mijn vliezen werden gebroken. Maar toen werden de weeen steeds heftiger na de opwekkers en uiteindelijk na 5 uur puffen heb ik een ruggeprik gevraagd. Ze gingen me toucheren en ik bleek 1,5 cm te hebben dus al dat werk voor maar een halve cm erbij!! De moed zonk in mijn schoenen.... Nou ok, met bed en al naar de anaestesist toe daar werden de weeen onhoudbaar, er zat nog geen 10 seconden tussen, iedereen liep aan me trekken, overal kabels en snoeren, kreeg een zuurstofmasker op etc. Leek wel of er drugs inzaten... ging helemaal buiten mezelf Toen werd besloten dat ik geen ruggeprik kreeg want de kleine had het moeilijk, dus ik moest terug naar de verloskamer maar had in die 10 minuten wel ineens 3 cm ontsluiting! ik had het niet meer... het besef dat het veeeel erger ging worden en ik nog een lange weg te gaan had...maar je moet door he,dus terug op de verloskamers nog weeen weggeschreeuwd en ineens raakte ik in paniek, voelde dat er 'iets' naar buiten wilde komen maar ik dacht neee dit gaat helemaal fout, ik heb pas 3 cm de baby kan nog niet komen!! Wat is dit?? Zegt de verloskundige ineens.. Manuela pers maar zachtjes mee want je hebt 9 cm, je kindje gaat zo geboren worden... Dus na 8 minuten persen werd er een klein frommelig en bebloed wezentje op mijn borst gelegd ik ben dus in totaal in 1,5 uur van 1,5 cm naar de geboorte gegaan, iets te snel want het was errug heftig... heb geloof ik geroepen dat ik dood wilde, dat het me niet meer uitmaakte En hij werd op mijn borst gelegd en ik dacht jeeeeetje.... ik heb het helemaal zelf gedaan, zelfs zonder pijnbestrijding! Niet dat pijnbestrijding erg is, maar ik had niet van mezelf verwacht het zonder te kunnen Hier een foto van mijn moppie (gisteren gemaakt)
Gefeliciteerd Manuela, wat fijn dat de BV goed gaat! Ben reuze benieuwd naar je bevallingsverhaal. Maar eerst lekker genieten hoor. Hoe zwaar was Tygo? Stoere naam trouwens!
Dankjulliewel meiden... Tygo was 2595 gram en ongeveer 47 cm. Ik ben ook ingeleid omdat er haast geen vruchtwater meer was. Hij is afgevallen tot 2525 (dus minimaal) en gaat als het goed is nu weer in een stijgende lijn omhoog.
Hier nog maar even gefeliciteerd! Ben ook erg benieuwd, maar dat lezen we nog wel . Ben ook erg benieuwd naar zijn gewicht (klein maar fijn toch ) en ik denk dat het geen keizersnede is geworden? Geniet er maar van!
Oh ik liep achter . Da's inderdaad wel klein! Maar goed, kleine kindjes worden ook groot! Was Louise ook klein of niet?
Wow, helemaal gemist, dit geweldige nieuws! Van harte Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje Tygo! Wat vindt jullie kleine meid van d'r broertje? Fijn dat de bv zo goed gaat! Ben ook wel benieuwd of je nu zonder keizersnede bent bevallen...? En nu eerst maar eens lekker gaan genieten met z'n 4tjes!
Wow heftig zeg! Maar wat een mooi kereltje! En een erg leuke naam maar dat heb je geloof ik al 100x gehoord
He meid, geweldig zeg! Gefeliciteerd nogmaals. Klinkt ook een beetje als mijn verhaal. Nou ja het einde. Ik had ook ineens van 6 cm naar 10 cm in nog geen 20 minuten. Ik dacht ook ik kan nog helemaal geen persweeen hebben ik ben nog lang niet bij 10 cm. Maar heel goed gedaan inderdaad. En helemaal zelf.
Jaaaaaaaaaaaa wat een mooi mannetje!!! Goed gedaan meid! Van harte gefeliciteerd Lekker genieten van jullie gezinnetje
Dankjulliewel allemaal!! Het gaat ook echt super. Het kleine mannetje is werkelijk een inhaalslag aan het maken met mama's melk want is gisteren 15 gram aangekomen en vandaag is er alweer 40 (!!!!) gram bij. Hij gaat als een speer dus en is lekkere spekjes aan het opbouwen. Ik voel me erg goed, heb steeds minder last en ben ontzettend aan het genieten van mijn kraamtijd