onze mooie meid ''Merel''

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door Daisy1975, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Daisy, excuses voor mijn reactie. Ik kreeg na de dood van Sterre een kaartje van de buren van de ouders mijn partner. Met een heel getyped verhaal o.a. over hoe erg het was voor mijn schoonouders, en over hun eigen kleinkinderen. Deze mensen zetten Sterres naam consequent tussen aanhalingstekens. Alsof ze geen echte naam had, alsof ze geen echt kindje was, zo vatte ik het op. Het geheel bij elkaar maakte mij ontzettend kwaad. Vandaar dat mijn oog er op viel.

Ik wil natuurlijk geen kritiek gaan leveren op een moment dat jij het zo moeilijk hebt met je eigen verlies. Dus misschien heeft mijn berichtje meer te maken met mijn eigen overgevoeligheid dan met jou. Dus misschien had ik het niet moeten typen. Ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte toe. Het is echt een hel wat je meemaakt, dat besef ik.

Ik was 23 1/2 week zwanger van Sterre. Ze had trisomie 18, dat is een chromosoomafwijking. Het is ontdekt via de echo en toen is er een vruchtwater- en navelstrengpunctie gedaan. Nog voor we de uitslag hadden, is ze spontaan gestorven, waarschijnlijk een combinatie van haar zwakte en de punctie.

Veel liefs,

2. jovalene

jovalene Actief lid

17 apr 2007
    243
    0
    0
    heel veel sterkte de komende tijd

rust zacht lief meisje

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Aquilegia,kan me ook wel voorstellen dat je dan zo reageert,sommige mensen lijkt het wel of ze er niks van snappen,ongelooflijk!Maar tis je vergeven hoor ;)
    Liefs D..x

4. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    daisy en man
    heel veel sterkte in deze moeielijke periode.

liefs mariska

5. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Heel veel sterkte met het plaatsen van dit grote verlies. Al zover en dan toch nog de grootste nachtmerrie die uitkomt.
    Lieve mama en papa van Merel, ik hoop dat jullie gauw nog een keer papa en mama mogen worden.

6. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Dank je wel allemaal,erg lief .
    Ben vandaag op mijn werk geweest en ga over 2wkn weer aan het werk,thuis zitten is ook niet echt bevordelijk.
    We zullen het nog wel moeilijk krijgen want 09-09-07 zou ik eig uitgeteld zijn,dat komt nu wel heel dichtbij :cry:
    Daarom vind ik het ook zo fijn om hier met jullie te mogen kletsen en te zeuren,hihi..
    Nou we gaan er weer met volle moed tegenaan!
    Liefs D..xx

7. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    heel veel sterkte met het verlies van jullie dochtertje.
    Wat vreselijk oneerlijk allemaal!
    Ik weet wat het is om een kindje te verliezen en leef ontzettend met jullie mee.

Hadden ze op de 20 weken echo niet gezien dat het schedeltje open was?

nogmaals veel sterkte!

8. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Meliske,dank je wel!
    Nou wij hadden bewust gekozen om geen 20wkn echo te doen want vk zei dat er ook risicos aan zitten zoals ze dingen ook zien die er missch niet zijn,dan maak je je onnodig druk nog 20 wkn.
    Dus wij hadden zoiets van mocht er iets mis zijn dan is dat zo,tuurlijk niet vanuit gegaan dat er iets mis zou zijn en ook nog zo ernstig,vandaar eig dat het met de pretecho pas gezien is.
    Als ik vragen mag,hoe oud was jullie kindje en waaraan overleden?
    Tis zo oneerlijk ja,maar ik zie dat je weer zwanger hoop dat alles goed gaat,super leuk voor jullie!
    Liefs D..x

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    daisy, ok nou snap ik het. Jeetje dan is de pretecho voor jullie ook niet leuk zeg. Denk dat je bij een eventuele volgende zwangerschap wel een 20 weken echo wilt, of niet?
    Bij ons kindje was er geen medische reden van overlijden. Alleen was het iets wat echt te maken had met domme pech.
    Ze is na 27 weken zwangerschap levenloos geboren.
    Gelukkig ben ik weer snel aangetelt, maar nu komt ik steeds dichter bij die 26-27 weken en dat is toch best moeilijk...

Nogmaals heel veel sterkte meid!

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Oh wat erg zeg,kan je toch gewoon niet overuit waarom die dingen gebeuren.Hebben jullie ook alles goed afgesloten,bedoel dan meer op het afscheid want kijk wij wisten het al een tijdje en bij jullie gebeurde het heel onverwachts.
    Lijkt me idd ook moeilijk ja nu je steeds dichter bij de 27 wkn komt,en de rest van je zw,heb je je heel druk gemaakt?
    We gaan er maar vanuit dat alles goed gaat en ik hoop het ook van harte voor jullie!Rustig aan he! ;)
    Liefs D..x

11. droppie

droppie Actief lid

1 sep 2006
    209
    0
    0
    MOEDER
    heel veel sterkte de komende tijd

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik wil jullie ook heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie merel*.
    wat een ontzettend dapper meisje zeg dat zij nog 40 min mocht leven zodat jullie nog 40 min. de tijd hebben gekregen om haar te knuffelen en te vertroetelen.

neem de tijd hoor om dit intense verdriet een plekje te geven voor zover dit kan.
    en ook met werken, las dat je weer wil gaan werken, maar neem de tijd hoor.
    gaat t niet dan gaat t niet.

ik ben nadat ik darryl* ben verloren ook heel snel weer gaan werken, maar na 3 dagen zat ik echt thuis. er kwam een nr vd begravenis op de radio en toen zat ik er helemaal door heen.
    het is de grootste nachtmerrie die je kan overkomen....

sterkte hoor en heel vlinderkusjes voor jullie meiske.

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hoi Janneke,jeetje wat een verhaal zeg en wat een mooie site voor jullie Darryl*,wat een ontzettend mooi manneke!
    Het is echt afschuwelijk om zoiets mee te moeten maken,dat gun je niemand!
    Wij hebben wel het idee dat we alles heel goed hebben kunnen afsluiten,en dat geeft ook wel weer een goed gevoel,hebben jullie dat ook?Tuurlijk ik mis haar iedere dag en vraag me heel vaak af hoe het zou zijn als ze nog leefde,ze was idd een erg sterke meid en zijn ook heel trots op onze meid.Wat werken betreft,ik zit maar hele dag thuis en heb nergens zin in dus lijkt me beter,beetje afleiding en als het niet gaat dan zien we dat dan wel weer.Ik zie dat jullie nu weer een prachtige zoon hebben,gaat alles goed en vraag me af of je niet gaat vergelijken ofzo?
    Superlief je bericht,dank je wel!
    Liefs..x

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij verschilt het per persoon of je wel of niet snel moet gaan werken. Mijn werkgever heeft zwangerschapsverlof voor me aangevraagd, dat kan vanaf een (dood)geboorte van 24 weken, ik ben 12 weken thuis geweest. Daarna kon ik er weer tegen. Ik voer in mijn werk gesprekken met mensen die soms emotioneel kunnen worden. Dan moet je niet zelf gaan zitten janken. Mijn vriend is na 5 weken weer begonnen, achteraf gezien was dat toch te snel. Maar het verschilt per persoon en per soort werk dat je doet. Je kunt het dus proberen, maar geef wel aan bij je werkgever dat je er weer mee stopt als het niet gaat.
    Ik wens je nog steeds veel sterkte toe.

15. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Zo net ff wat fotos erop gezet van onze lieve Merel*!

16. Niet meer actief

Heel veel sterkte meid.

Wat vreselijk om zoiets te moeten meemaken!

17. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    een traan biggelt over mijn wang bij het zien van je kleine lieve meisje, wat een verschrikkelijke onmacht, bah,....
    een mensje voortplanten, een mensje dragen , een mensje op de wereld zetten en dan wordt het je weer afgenomen,......
    :cry: :cry: :cry:

18. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Nou ik ging er eig ook vanuit dat ik verlof zou hebbeb,maar ben vorige week bij arbo geweest en die vinden dat ik weer aant werk moet,proberen dan.Ga morgen met mijn baas praten over hoe we het gaan aanpakken,ik zit alleen met het feit dat we eig 09-09-07 uitgeteld zouden zijn,en om dan gelijk te gaan werken zie ik ook niet zitten,weet tuurlijk niet hoe ik me dan voel maar lijkt me niet erg leuk!Nja we zien het morgen wel.
    Bedankt voor jullie reacties,erg fijn!
    Fotos zijn mooi he? ;)
    Liefs D..x

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Daisy,
    Wat een lief kindje, het lijkt wel of ze slaapt.... mooi hoor.
    De dag dat je was uitgerekend is een rare dag, ook erg verdrietig. Geen dag om te werken.
    Jij hebt recht op zwangerschapsverlof, hoe raar dat ook lijkt. Je was 30 weken zwanger, toch? Je hoeft het niet op te maken, maar een paar weekjes rust is goed voor je. Emotioneel heb je veel te verwerken.
    Je kunt dit aanvragen bij het UWV. Je werkgever kan dit ook doen.
    Kijk evt. hier:
    http://www.uwv.nl/particulieren/formuli ... 03192.aspx

Veel sterkte!

20. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ja was bijna 30 wkn,29.4 om precies te zijn.
    Ja weet je wat het is,zit nu al bijna 9 wkn thuis he,ene kant denk ik ook wel dat het weer goed is om te gaan werken,heb verder toch niet echt ergens zin in en dan duren de dagen lang.Ik kan nog altijd zeggen als het niet gaat want ik kom er extra bij dus wordt niet ingepland das ook wel fijn mocht het niet gaan dan kan ik nog altijd naar huis.Mijn vriend mocht geleidelijk aan beginnen dus iedere week een uurtje erbij,dat vond hij wel prettig dus vanaf volg week is hij weer fulltime aan het werk.
    Liefs D..

Deel Deze Pagina