Ja Meliske,dat is idd een heel slim idee,zat me ook al te bedenken,wat als ik m kwijt raak,dat wil je niet meemaken! Mag ik vragen Melis,hebben jullie de rest van het as ook in een urn gedaan? Het voelt idd heel fijn dat Merel*weer thuis is,geeft ons een rustiger gevoel Liefs...x
wij hebben de rest van het as in de urn, die we gekregen hebben van het crematorium. We zijn nog steeds op zoek naar een mooie urn, maar hebben die tot nu toe nog niet echt gevonden. Maar de urn die we van het crematorium hebben gekregen is ook best mooi, alleen een beetje aan de grote kant. Maar hij stoort niet in de kamer zeg maar.
meliske: kreeg jij een urn van het crematorium? onze begravenisonderneemster zei: normaal krijg je het in een blik tenminste bij volwassenen zei ze maar ze wist niet hoe het met kindjes was.... ik ben benieuwd hoe het hier is dan.
Nou wij hebben geen urn gekregen,zit idd in een zilverkleurig potje,vast geplakt en dan met naam en nummer,en steen erin. Wat dat betreft vind ik het maar een spuuglelijk ding,toch netjes bij jullie geregeld Melis.. Dan hoef je ook niet meteen te gaan zoeken als het een mooie urn is,wij willen wel zo snel mogelijk van dat blik af! *Caruli,ben ik ook benieuwd hoe het bij jullie is. Heb je al iets gehoord wanneer je Tygo* op kan halen? Onze ouders waren[zijn]heel erg blij met de kandelaartjes,met as van Merel*erin..Ze vonden het heel speciaal en hadden het er ook al over gehad dat ze eig ook wel iets van Merel*wilden. Zo is ons meissie ook altijd bij haar opa's en oma's...
nou ja, het is niet moeders mooiste urn, en idd zit er ook een sticker op met de naam, geboorte/overlijdings datum en de crematiedatum en de steen zit er ook in, maar ik vind deze echt helemaal niet heel lelijk! Ergens vind ik het wel fijn dat die steen erin zit, dan heb ik het allemaal compleet bij elkaar en die steen past denk ik niet in een gewone urn. zal is kijken of ik een fotootje kan maken.
daisy, fijn dat de opa's en oma's ook iets moois hebben! Mijn ouders hebben ook een stolpje met een hartje erin, en in dat hartje zit as. hoe gaat het verder met je ouders? Kunnen die alles een beetje verwerken?
ik zou het eigenlijk echt niet weten of er in de urn ook de steen past.. ik zou echt denken van niet... miaar misschien heb ik het fout. het is idd heel dubbel allemaal voor de opa's en oma's. ik had mijn vader echt werkelijk nog nooit zien huilen. En die dag dat wij smorgens te horen kregen dat danischa niet meer leefde, kwam mijn vader van zijn werk, wij waren bij mijn ouders thuis, en hij vloog in mijn armen en heeft zooooooooo hard gehuild...pff als ik aan dat moment terug denk... Nu zijn mijn ouders heel erg blij dat ik weer zwanger ben, maar wel heel terughoudend, net als ik, bang om te ver vooruit te kijken en te blij ermee te zijn. Wat betreft mijn schoonouders...heel hard, maar die intreseren mij niet, vooral mijn schoonmoeder heeft me zo'n pijn gedaan vanaf het moment dat we wisten dat danischa niet meer leefde. Ik ga er van uit, en hoop echt dat ik mijn ouders hun 2de kleinkindje in de armen kan leggen en dat ze er lekker van kunnen gaan genieten.
weet je.. misschien kunnen we onder de vlinders een topic openen, waarin we dit soort verhalen kunnen wisselen... vind jij het niet vervelend dat er in jou topic van merel*, ook verhalen van mij komen te staan? Ik heb al ooit is 2 keer aangegeven bij, ik geloof jan en lotte, om een speciaal onderdeel te openen in de vlindertuin voor vragen en zo rondom het overlijden van een kindje, maar daar heb ik helaas nooit antwoord op gehad..Vind het zo jammer om het tussen de vlinders te doen, dan komen er heel veel topics en verdwijnen de vlindertjes steeds verder naar onder. je hebt nu 3 onderdelen in de vlindertuin, vlinders tot 16 weken, tot 24 weken en vanaf 25 weken, het zou een idee zijn om daar nog een onderdeel te hebben voor alle andere dingen rondom het overlijden van een kindje.
Hi Melis, Ja dat is idd ook zo,zou dat wel kunnen denk je want misschien hebben ze dat liever niet ivm zwangere vrouwen,en dan krijg je van die trieste verhalen misschien,ik weet het niet hoor? Maar op zich heb ik niet zoveel moeite mee hoor.. En om een nieuwe topic te openen is idd misschien niet zo'n goed idee bij onze vlindertjes? Ik stuur je ff een pb.. Liefs..x
hoi meiden zo'n topic zou ik idd ook wel fijn vinden ik vind het nu zo in vakjes ingedeeld net of het verdriet er minder om is hoe groot of klein het kindje ook is/ was meliske: wat bedoel je met steen? ik vind de urn ook niet echt lelijk hoor maar goed is mijn persoonlijke mening maar over welke steen hebben jullie het?
caruli, de steen met het nummer van de crematie. die krijg je er altijd bij als je het as op gaat halen, zodat je weet dat je het goede as heb.
Ik heb vandaag weer voor de eerste keer gewerkt sinds 23-05,toen we het slechte nieuws kregen te horen! Maar gelukkig is het werken heel goed gegaan,zag er wel een klein beetje tegenop maar dat is gewoon ff die drempel en gelukkig ben ik over die drempel heen.. Heb vandaag weer onze site bijgewerkt en voel me behoorlijk klote nu,ik mis mijn meissie!
Dit is het derde vlindertje dat ik bezoek op deze site, ik heb deze topics eerst gemeden omdat ik zwanger was maar heb altijd enorm respect voor ieder die zijn kindje verliest. Zo leer je je eigen zegeningen tellen, denk ik. Merel is een mooi meisje en haar ouders zijn enorm sterk als ik de foto's bekijk op Merel's site, mooi om te zien dat de liefde er vanaf spat ondanks al het verdiet. Ik weet zeker dat Merel een engeltje is dat over jullie zal waken. Dikke knuffel voor jullie.
Hey meis,dank je voor je lieve woorden! Moet eerlijk zeggen dat het mij ook heel moeilijk lijkt als je zwanger bent,en dan al die zware verhalen leest over onze vlindertjes! Jij was wel heel mooi zwanger zeg! Ik heb je verhaal gelezen,heftige bevalling zeg maar gelukkig is alles goed gekomen. Jullie hebben een prachtige dochter op de wereld gezet,nog van harte gefeliciteerd en geniet er van meid! Liefs Daisy. -x-
Wat erg voor jullie. Fijn dat ze nog even bij jullie heeft mogen zijn als is het altijd veel te kort! Ik wens jullie heel veel sterkte toe... Liefs Monique
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen. Kan heel moeilijk de juiste woorden vinden. Ik hoop dat je het een plekje kan geven!
Lief klein meissie van ons, wat gebeurt er toch allemaal met een mens als die zijn eigen vlees en bloed geboren wordt meteen weer moet afgeven,eigenlijk is dat niet te beschrijven.... Wat een leegte heb jij achtergelaten meis,en wat een gemis,iedere dag meer heb ik het idee Jij kon er niks aan doen meis dat je gelijk weer weg moest,wij zijn wel heel erg blij en trots dat jij diegene bent die ons papa en mama heeft gemaakt,wij zullen jou nooit vergeten en voor altijd blijf jij ons kindje en voor altijd houden wij van jou! Tot ooit lieve schat..... Veel liefs van je papa en mama....