Zo spannend!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door jundi, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jundi

jundi Lid

4 apr 2006
    50
    0
    0
    #1 jundi, 30 nov 2009
    Laatst bewerkt: 30 nov 2009
    Hi Allemaal,
    Ik val gelijk met de deur in huis, zit in een situatie die om gek te worden is.

Als ik mijn verhaal vertel wordt het een zeer uitgebreid verhaal waar niet doorheen te komen is dus vandaar dat ik even alle feiten op een rij zet om overzichtelijkheid te behouden:

- Ik heb zelf PCO en dus geen spontane eisprong
    - Hiervoor loop ik in het ziekenhuis
    - 6 oktober laatste keer ongesteld na primoluut (medicatie)
    - toen 150 clomid geslikt en daarbij wekelijks een echo om te zien of medicatie aansloeg en er een eitje ging groeien
    - Resultaat: tot dus ver geen activiteit; clomid restistent, er groeide niets in mij
    - Maar: op de echo van 23 oktober viel de echoscopist wel op dat mijn baarmoederslijmvlies dik was en volgens haar wees dat wel op actie?!
    - Echo erna, niets geen actie qau mijn eitjes, ze groeide niet.
    - 9 nov getest volgens protocol van het ziekenhuis, test negatief
    - Daarna volgde afspraak voor vervolgactie: Spuiten of Leo
    - 17 nov een impulsieve gedachte dat ik moest testen, zomaar uit het niets en Positief!! de tweede test die avond ook, vaag maar zeker 2 x een streep!
    - De 4 opvolgende testen tot vandaag ook allemaal positief met steeds een duidelijkere streep, die van vandaag na de echo was de teststreep net ze roze als de controlestreep
    - Vandaag een echo en waar we dachten dat ik rond de 7 a 8 weken zou zitten toonde de echo enkel een vruchtzakje wat zo wijzen op rond de vijf weken.

Een heel rijtje zo, maar allemaal relevante info.
    Wat denken jullie? en heeft een van jullie ervaring met zo'n situatie?
    Ben zo bang dat het enkel een leeg vruchtzakje is!
    Over 2 weken heb ik een nieuwe echo, het was afgelopen 2 weken al nagelbijten maar nu helemaal natuurlijk!

uitgaande dat je op zijn vroegst 6 dagen voor NOD kan testen (gelezen in topic hier op de site) zou ik in weze rond de 5 a 6 weken zwanger kunnen zijn en kan het kloppen dat er nog niets te zien was?!

ohhh de kleine is zo welkom, ik hoop zo dat we over 2 weken meer zien, ik weet niet meer wat ik moet denken.

Hoop dat jullie uit ervaring of kennis mij iets meer kunnen vertellen.

2. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Kan je helaas niet helpen maar lees wel even mee, vind het echt super spannend voor je en hoop dat het misschien dan toch raak zou zijn!

Succes met wachten! ;)

3. THbaby

THbaby Niet meer actief

hoi,

ik wil je echt niet ontmoedigen maar ik had dus ook een echo met 7 wk en toen zagen ze ook alleen een vruchtzakje wat kon duiden op 4/5 wk. met 9 wk is het er toen uitgekomen en denk dus dat het bij mij idd een leeg vruchtzakje was.

wil je absoluut niet ontmoedigen maar ja je vraagt wat we denken en ik doe mijn verhaal. hoop echt dat alles goed is en je je misschien gewoon vergist hebt qua tijd!

succes!!

4. jundi

jundi Lid

4 apr 2006
    50
    0
    0
    Hi Wwonder09, ik vraag in mijn bericht inderdaad om ervaring of deze nu bemoedigend is of niet. Ik wil proberen me zowel in te stellen op teleurstelling alsmede ook op een beetje hoop omdat ik bang ben dat een 'pessimistische' instelling niet zal helpen mijn lichaam goed werk te laten verrichten.

Dus bedankt voor je reactie Wwonder09 en Cybi jij ook bedankt voor je interesse.

5. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    geen ervaring meid, maar ik wil je wel heel veel succes en sterkte wensen met afwachten.

6. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je veel sterkte wensen in deze spannende tijd. En hopelijk is het raak!

7. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Ik heb een Positief verhaal voor je ! :D

Ik heb zelf vele ziekenhuisbezoeken achter de rug,
    en ook 8 ronde's clomid. Wij zouden overgaan op hormonen injecteren en kunstmatige inseminatie. Het werd me even teveel en besloot even pauze te nemen. Na 3 maanden was ik zwanger !

Ik moest 2 weken wachten op mijn 1e echo.
    omdat er anders niets te zien zou zijn.
    4 augustus was het eindelijk zover, ik zou 7 weken zwanger
    zijn had ik zelf berekend. Echter op de echo bleek dit maar
    5 weken en 5 dagen te zijn. Er was een vruchtzakje te zien van 13 mm, en daarin een heel klein stipje van 1.3 mm. Dit was het 'vruchtje.

Er was dus nog niet veel te zien, maar ik ben ondertussen wel alweer 22 weken en 2 dagen zwanger van een prachtig knulletje :D

Je zult vast met de 7 weken een prachtige echo krijgen, waarop je wel het 'vruchtje' kunt zien.

Ik zal hier even de foto plaatsen van mijn 5 weken en 7 weken echo dan kun je het verschil zien :)

8. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Hier de echo met 7 weken

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi ik wil je in eerste instantie sterkte wensen met het wachten!

kan het niet zo zijn dat de eisprong niet van de medicatie was, maar dat je op een later moment een eigen eisprong hebt gehad? waardoor je dus inderdaad rond de 5 weken pas bent nu? ik weet het niet hoor, en heb ook geen ervaring met die medicatie enzo, maar je hoort weleens dat er tussendoor plotseling een spontane ovulatie optreedt... ik hoop het voor je dat het allemaal goed mag aflopen!

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Oh meid wat is dit spannend! ik duim in ieder geval voor je mee!;)

11. jundi

jundi Lid

4 apr 2006
    50
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties, had niet verwacht dat enkel al reacties mij wat steun zouden geven.

Wat een heerlijk verhaal kleintje84! gefeliciteerd!! en wat een mooi echo's!
    Je verhaal komt erg overeen met mijn eerste 'wonder' (inmiddels is zij 3 jaar), toen was ik ook met clomid bezig, maar reageerde daar emotioneel ook niet lekker op waardoor we even rust inlasten en na een half jaar was ik ook zomaar 'spontaan' zwanger!

@surf, ik heb inderdaad waarschijnlijk toch na de ronde clomid zel een eisprong gehad, of enigzins aangespoort door clomid.
    Hetgeen wat me nu enkel ongerust maakt is dat ik 17 nov al een positieve test in mijn handen hield en inprincipe zeggen ze dan dat je 4 weken bent omdat je zo'n beetje op zijn vroegst met 4 weken kan testen (al zijn er ook verhalen die al veel eerder positief resultaat hadden)
    Uitgaande van die 4 weken en dan 2 weken later dat mijn echo was zou ik dus 6 weken moeten zijn en hadden we meer moeten zien?!

maar wat ik in het verhaal van kleintje84 begrijp teste zij ook 2 weken eerder positief en bleek ze op de echo rond de 5 weken, dat is echt iets wat me weer een beetje geruster maakt!

en bedankt voor je duimen claudia!
    Hou jullie zeker allemaal op de hoogte!

12. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Dat heb je helemaal goed begrepen :D
    En ik ben blij dat dat je een beetje gerust stelt.
    Ik duim dat je over 2 weken net zo'n mooie echo hebt als ik had :)

13. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    wanneer heb je je echo ?? :)

14. jundi

jundi Lid

4 apr 2006
    50
    0
    0
    Ik heb aankomende maandag mijn echo, erg spannend allemaal, gelukkig gelijk al in de ochtend.
    Helaas voel ik mijzelf erg leeg, ik bereid me grotendeels maar voor op een leeg vruchtzakje. De hormonen zijn wel in alle hevigheid bezig, en ben vanaf vorige week beroerd van misselijkheid, een kwaal die je normaal wel goed kan slikken, maar er van uitgaand dat het allemaal voor niets is maakt het wel wat rot.

Ik laat jullie maandag weten hoe het gegaan is!

15. jundi

jundi Lid

4 apr 2006
    50
    0
    0
    Na twee weken ontzettend in spanning gezeten te hebben, vanochtend dan eindelijk de echo gehad.

Op van de zenuwen, maar.... EEN HARTJE!!!!
    we zagen een hartje! ik kon alleen nog maar huilen, zo blij! voor mezelf had ik het echt al opgegeven, maar er zit echt een klein minimensje in me.

Zo rond de 7 weken gokte ze, met de termijnecho kan ze meer zeggen.
    Een hartje :D zo welkom, zo gewenst!

iedereen bedankt voor zijn medeleven en steun!

16. BB10

BB10 Niet meer actief

Wat ontzettend fijn voor je! Nu lekker genieten.
    En van Harte Gefeliciteerd!

17. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Heb je verhaal net gelezen.............wauw! ontzettend gefeliciteerd en wens een mooie zwangerschap voor je!

18. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Gefeliciteerd en nu lekker genieten van je zwangerschap!

19. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ooow meid!! wat heerlijk voor jullie!! krijg er kippevel van... geniet ervan en heel heel erg gefeliciteerd!!!

liefs

20. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Spannend dus!! Duim voor je en hopelijk ben je gewoon nog niet zo ver als je dacht. Succes met het afwachten!

Deel Deze Pagina