Onze mooierd heeft haar oorbelletjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RSL, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik vind dit een onbeschofte reactie.

Zoals topic opener het recht heeft oorbellen te laten zetten bij haar, naar mijn mening, veel te jonge dochter, hebben andere mensen het recht hier wat van te vinden en te reageren op een openbaar forum. Wil de topicstarter geen meningen horen, moet ze ook geen topic openen.

Ik vind het ook vreselijk. En zielig. En ook niet mooi.

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel mooi. ;)

3. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wou het ook doen bij me dochtertje maar bij lucardi zag ik een klein kindje die enorm huilde toek t werd gezet en toen besloten het niet te doen en te wacjten tot we erover konden praten en ze het zelf mooi vindt en wil!

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik vind het altijd zo onwijs schrijnend dat mensen 'het openen van een topic' kennelijk direct een excuus vinden om 'gewoon even' hun mening te geven. Alsof persoonlijke meningen relevant zijn in een topic waar iemand met trots iets, iemand, of iets met iemand wilt laten zien.

Dit komt -in mijn ogen- heel akelig over en ik zie op een één of andere manier dan altijd iemand voor me die haar frustratie kwijt moet, maar dan wel 'veilig' via het internet en zich in het echte leven angstvallig op de achtergrond zal houden.

Weet wanneer je je mond moet houden (of in dit geval: op je vingers moet gaan zitten), maar hé... dat is dan weer MIJN mening.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    idd, ik heb er ook een mening over, maar dat is niet relevant. geef haar liever advies over hoe ze het zo goed mogelijk kan laten gaan, zodat het niet gaat ontsteken en irriteren. denk dat ze daar veel meer aan heeft (zeker gezien juweliers bijna altijd fout advies geven.)

6. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik snap het gewoon niet. Het piercen of schieten van oorbellen doet toch pijn?
    Waarom moet een klein kindje, die er geen barst van begrijpt, dit ondergaan?
    Als het nou een medische noodzaak had dan had ik het begrepen.
    Maar puur omdat het schattig is..? :(

7. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Staat je dochter SUPERMOOI

Je dochter is niet de enige in de wereld die zo jong oorbellen heeft gekregen, sommige zijn misschien wel jaloers dat ze zo rot reageren.
    Niks van aantrekken.

Geniet van je mooie dochter.

8. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens, Warboel!

Ts, wat een prachtige dochter zeg, wauw! Zowel met als zonder oorbellen :)

9. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Omdat het bijhoort en mooi staat bij een mesje vind ik zelf. En het doet niet meer pijn dan een prikje. En het is beter te doen als ze heel klein zijn dan later.
    Vergeten ze snelle, en het geneest sneller en kans op infectie is veel kleiner dan op latere leeftijd.

10. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Super schattig!!

Enne, zo vroeg is 16 maanden nog niet eens hoor, in heel veel culturen wordt het veel en veel eerder gedaan.

Ts, trek je niet teveel aan van de onnodige negatieve opmerkingen, en blijf vooral het trotse gevoel houden op jouw meisje!

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Het is maar wat je onbeschoft vind, je eerlijke mening geven of het maken van een keuze voor iemand over haar eigen lichaam. Ik hoop dat de kleine er zelf iig blij mee is. En dit topic is duidelijk juist voor meningen geopend, ze kreeg alleen ook andere meningen dan dat ze gehoopt had.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het haar heel leuk staan! Het is dat mijn man het niet wilt maar anders zou mijn dochter ook al oorbellen hebben.
    Ik snap echt niet wat er zo vreselijk is aan oorbellen, vind het juist super schattig.

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik vind het ook schattig staan. Maar ik vind dat het de keuze van de persoon zelf moet zijn en niet van de ouder.

14. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Kul! Alsof je als ouder zijnde niet te pas en te onpas keuzes maakt die je aanvankelijk 'aan de persoon zelf over zou moeten laten'.
    En deze zijn echt niet allemaal zo nodig als je zelf denkt hoor.
    Oké... Oorbellen zijn puur cosmetisch en worden (dikwijls) geprikt omdat ouders het mooi vinden. Maar om het over te laten komen dat zoiets als oorbellen, die overall maatschappelijk worden geaccepteerd en worden gezien als een mooie, niet extreme vorm van lichaamsversiering, een trauma zal opleveren op latere leeftijd.. Dat is wel iets overdreven vind je zelf ook niet?

Althans: ik mag toch echt hopen dat mijn dochter wat sterker in haar schoenen staat dan dat. Ik bedoel: ik weet dat we in een klaag-maatschappij leven tegenwoordig, maar je kan ook overdrijven.

Daarnaast: vaccinaties doen ook pijn (en nog wel langer dan 1 seconde ook) en er zijn ook echt heel veel mensen die nooit zullen begrijpen waarom iemand periodieke prikken bij een kind noodzakelijk vind.

15. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Je snapt zelf ook wel dat dat een vergelijking van niks is toch? ;)

16. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    #36 RSL, 10 mei 2016
    Laatst bewerkt: 10 mei 2016
    Ik heb gevraagd om dit topic te sluiten.Ik wou alleen mijn blijdschap delen. Die is inmiddels verdwenen.

Bedankt voor de positieve reacties xxx

17. Islah

Islah Niet meer actief

(Hopelijk word ik nu niet verkeerd begrepen, maar dit is gewoon mijn mening, wil niemand ermee kwetsen.) Ik kan me de opmerkingen heel goed voorstellen (en vond het helemaal niet onbeschoft overkomen hoor, misschien lag dat aan mij ofzo?). Oorbellen vind ik bij heel kleine meisjes vaak erg 'tacky' staan. Kan daar niks aan doen. Net zoals ik bepaalde namen ordinair vind, dat zegt iets over de naam en niet over het kind.
    Daarbij is het gewoon hardstikke onnodig. Bij mij moest er bijna een chirurg aan te pas komen om ze er weer uit te halen maar net op het nippertje gelukkig niet. Ik was 8, dus ontzettend blij achteraf dat mijn ouders mij dit niet hebben opgedrongen (want ja dat is het toch, een peuter heeft hierin toch nog geen inspraak) als 1-jarige.
    Misschien hebben anderen wel andere redenen om oorbellen niet fijn te vinden bij zúlke jonge meisjes, dat weet ik niet.

Inderdaad is het in bepaalde culturen normaal bij zulke kleine meisjes, maar daar is het ook normaal voor kinderen van die leeftijd om pas om 1 uur 's nachts naar bed te gaan, veeeel te warm aan te kleden (lees: met 30 graden nog een maillot onder een broek) en het vol te stoppen met ongezond eten. Mijn man komt zelf uit zo'n cultuur, dus weet er wel e.e.a van. Ik word ook steeds gepusht om gaatjes te laten schieten voor mijn dochters, de oudste van 6,5 heeft ze nog steeds niet, dat vinden ze dan ook verschrikkelijk... Nou, ik zou niet weten wat er zo verschrikkelijk aan is, ik vind haar hoe ze is mooi genoeg (niet door mijn man zelf overigens, gelukkig).

Ik denk eerlijk gezegd ook dat wanneer je een dergelijk topic opent je niet alleen maar 'aah schattig' als reactie krijgt. Dan zou het forum ook wel een oersaaie bedoening worden. Volgens mij mag er best een mening worden gegeven op een normale manier.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb de foto's nog gezien voordat ze weggehaald waren en ik vind het een prachtmeid met nu ook supergave oorbelletjes!

Ik was net 3 of 4 maanden oud toen ik mijn oorbellen kreeg en ik ben blij toe. Ik heb er nog 3 per oor BIJ laten schieten en altijd ellende gehad met een ontsteking zus of zo. Maar die geschoten zijn toen ik klein was hebben nooit last veroorzaakt. Achteraf gezien had ik gewild dat mijn moeder de rest ook vol had laten piercen; mja, dat is dan weer een ander uiterste ;)

Nu heb ik geen dochters, maar als ik ze had, hadden die van mij ze ook gekregen (denk ik). Prachtig om te zien :) !

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    geen idee hoe het staat je hebt de foto(s) weg gehaald maar ik vind het wel heel leuk staan bij kinderen.
    beide dochters waren ong 6 maanden toen ze ze kregen.
    de pijn zijn ze snel weer vergeten en minder kans dat ze er aan zitten te plukken als ze nog jong zijn.

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Waarom?
    Mag een kind niet zelf kiezen of deze ingespoten wil worden met allerhande giftige stoffen om ziekten te voorkomen die nagenoeg niet voorkomen in Nederland.

P.s.
    Niet mijn redenatie overigens, maar er zijn dus mensen die dit net zo doelloos vinden als het laten prikken van belletjes.

Deel Deze Pagina