Onze mooierd heeft haar oorbelletjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RSL, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    En dat is precies wat jij nu doet. Je menig geven op een normale manier en je onderbouwd deze ook nog eens.
    Ik krijg persoonlijk dik kippenvel van die een-zins reacties die grofweg bot overkomen en niemand wat aan heeft/ wat mee kan.

Mijn dochter krijgt ook pas oorbellen als ze daar om vraagt. Simpelweg omdat ze dan waarschijnlijk ook begrijpt hoe ze er rustig mee om moet springen. Als ze zo lomp is als haar moeder dan zit de kans dat ze blijft haken er namelijk dik in.

2. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Vaccinaties zijn om te voorkomen dat kindjes erg ziek worden. Een hele andere afweging en vandaar geen goede vergelijking.

Oorbellen zijn puur cosmetisch. Geef je kind dan een haarknipje ofzo. Staat ook schattig en doet geen pijn.

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Daar is niet iedereen het mee eens. En daar doelde ik op ;).

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Haha jij quote mij en zegt dat het overdreven is dat ze er een trauma aan over zouden houden. Waar heb ik dat getypt? Quote dat eens voor mij.

Wat de maatschappij vind kan me eerlijk gezegt weinig schelen. Ik kan zelf nadenken. Maar als ik de reacties zo lees is het niet helemaal maatschappelijk geaccepteerd hoor.

Maar goed ik kan nog wel meer reageren maar daar heb ik geen zin in. Ik blijf bij mijn punt dat ik vind dat het de keuze van het kind zelf moet zijn. Niet meer niet minder. Verder heb ik helemaal geen mening noch conclusie over het wel zetten geplaatst.

5. Veera

Veera Niet meer actief

Ik begrijp nog steeds niet wat die meningen voor toevoegde waarde hebben voor TS of haar topic.

Er is genoeg waar ik een mening over heb, ook over dit onderwerp. Maar snap die behoefte niet om overal ongevraagd je (onvriendelijke) oordeel neer te kwakken. Als je dat bij een topic over abortus doet, is het ineens wel onbeschoft, hebben we wel gezien bij een forumlid ;)

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik tikte ' dat er wordt gedaan alsof een kind er een trauma aan overhoud', niet ' dat je zegt dat...'.
    Ik quote jou even als laatste reactie, maar ik bedoel het globaal ;).
    Daarnaast: gelukkig zijn de forumleden op ZP geen belichaming van de complete maatschappij. Desalniettemin heb ik het over de acceptatie van oorbellen onder volwassenen, niet van oorbellen bij kinderen.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat jammer dat dit topic zo uit de hand loopt. Iemand wil trots haar dochter laten zien en dan moet het verziekt worden.
    Iedereen maakt andere keuzes, waarom kan dat niet gewoon geaccepteerd worden?
    TS trek je er niks van aan, je hebt een prachtige dochter!

8. Islah

Islah Niet meer actief

En echt helemaal niemand zegt dat de dochter zelf niet mooi is.
    Het gaat over de oorbellen, niet over het kind.
    Als mijn dochter een spuuglelijke jurk draagt zegt dat toch wat over de jurk en niet over mijn dochter.

Bedankt Warboel, ik ben blij dat ik het op een nette manier heb kunnen overbrengen, dat was ook mijn bedoeling!

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Waarom heb jij altijd wat op mij aan te merken?
    Nee dat zegt niemand maar waarom zo vals doen? Als ts oorbellen mooi vind mag ze dat toch trots laten zien. Dan snap ik niet dat daar gelijk negatief over gedaan moet worden. Dat jij (of een ander) iets niet mooi vind betekent nog niet dat iets dan niet mooi is.

10. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Of oorbellen nu wel of niet mooi zijn. Het feit blijft wel dat je er bewust voor kiest om je kind pijn te doen omdat jij het als moeder mooi vindt. En dat het maatschappelijk goedgekeurd is of dat je ook vaccinaties laat geven heeft hier totaal niks mee te maken.

11. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jurkje dat jouw dochter draagt zegt toch iets over jouw smaak.
    En er bestaat geen nette manier om te zeggen dat je wansmaak hebt.

12. Islah

Islah Niet meer actief

?? Dit snap ik even niet. Ik reageer gewoon waar ik op reageer. Vraag me af waarop je dit baseert, maargoed... Vervelend voor je dat je het idee heb dat ik altijd jou moet hebben, maar dit verbaast mij oprecht. Ik zal je voortaan negeren, lucht vast enorm op :).

Maar nogmaals: er werd commentaar geleverd op de oorbellen, niet op het kind zelf.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Dat zal best, maar dan nog zegt het niks over mijn dochter. En als ik lees "niks van aantrekken TS, je hebt een prachtige dochter" dan snap ik werkelijk niet waar mensen in dit topic hebben gelezen dat er iemand commentaar heeft op de dochter van TS.

14. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Islah denkt altijd alles beter te weten!
    Ook altijd snel op je teentjes getrapt als iemand het niet met je eens is. Je gaat snel in verdediging, geen zelfvertrouwen?

15. Islah

Islah Niet meer actief

Hahaha, typisch een reactie voor jou. Dankjewel hoor, maar het klopt absoluut niet. Ik sta zeker open voor opbouwende kritiek My. Maar dan wel op een nette manier en zeker niet op zo'n vervelende betweterige toon waarop jij altijd je berichten post.
    Ik denk daarbij dat er een verschil zit tussen 'verdedigen' en 'verduidelijken'. Maargoed, daarin verschillen wij gewoon van mening, dat kan.

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wat heeft zelfvertrouwen te maken met dat je niet wilt dat je woorden verdraaid worden? Als ik alles zo lees dan wordt er ook veel ingevuld dat niet gezegd/getypt wordt.

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zag de topic titel en wist eigenlijk al hoe het in dit topic er aan toe zou gaan.

Heb overigens de foto's nog wel gezien.
    Vind het schattig :)

Onze dochter krijgt pas oorbellen vanaf een jaar of 3. Persoonlijk vinden wij dat zelf een leeftijd waarop oorbellen wel kunnen. Als ze ze dan niet wilt gebeurd het simpelweg gewoon niet.

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #58 Strandbal, 11 mei 2016
    Laatst bewerkt: 11 mei 2016
    @ Islah. Omdat het me opvalt dat je me regelmatig quote en commentaar geeft. Je hoeft niet meteen zo overdreven te reageren.

19. Logan

Logan Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens, ik kan het alleen niet zo mooi verwoorden. Oorbellen bij kleintjes is niet echt mijn ding. Ts, je hebt wel een prachtige dochter!

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zo zeg wat een bagger topic. Typisch ook hoe er ineens vaccinaties bij gehaald worden. Wat een niveau... Verbaas me toch nog steeds over de gedachtegang van sommige mensen hier...

On topic:
    Oorbelletjes bij baby's/kindjes niet mijn ding. Maar als jullie er achter staan lekker van gaan genieten! Laat anderen maar kletsen! Foto's gister gezien en je hebt echt een lekker meissie :)

Deel Deze Pagina