grappig hoe elk kind zich op zijn eigen manier ontwikkelend ons mannetje heeft 7 tandjes, eet al goed brood, tussendoortjes, warm en fruit maar qua motorische ontwikkeling vind hij het nog wel prima rolt en kruipt nog niet hoe is het bij jullie kleintje gesteld?
Ons zoontje van 8mnd 3wk heeft nog steeds maar 2 tandjes (onder) eet als een bootwerker (incl hele boterham) rolt heen en terug, tijgert door de kamer (het ziet er wel uit alsof hij onder een verongelukte bus uitgekropen komt), kan rechtop gaan staan (bij houvast aan bv vaatwasserklep), kan zitten en in zijn handjes klappen sinds kort. Het is wel een echte druktemaker... Hij brabbelt wat/maakt geluidjes, nog lang geen woordjes En dat terwijl ik in mijn zwangerschap gewaarschuwd werd dat hij het eerste jaar wat achter zou lopen (vroeg gehaald plus omstandigheden in mijn buik zijn niet optimaal)
8 maanden; Tijgert achteruit Rolt alle kanten op Kan zelf stevig zitten Eet alles wat los en vast zit Zegt: bah, boe, mama en heel soms papa Heeft nog geen tandjes
Mijn zoontje is ook iets meer dan 8 maanden oud Tijgert achteruit, zit stevig, nog geen tanden...., eet ook echt veel, nog 3 flessen PD brood pap fruit prakje
Alina is 8 maanden en een weekje. Ze kan goed tijgeren, begint soms al beetje te kruipen. Rollen kan ze wel, maar doet ze niet vaak. Eet goed, boterhammen iets minder. Heeft al 9 tanden, flinke bos haar, kan goed rechtop zitten. Wil staan, maar lukt nog niet echt. Zegt soms dada, mama
Hier met 8 maanden: kruipen, optrekken tot staan, lopen langs de meubels Veel eten en veel slapen Geen woordjes Geen tandjes
Bijna 8 maanden: Tijgert een beetje naar achter Rolt Kan in zn handjes klappen Kan mama, hap en "yumyum" (=honger) zeggen. 1 tandje hier, net sinds een week. En inderdaad ook een grote eter, ik sta er echt versteld van dat het allemaal in dat kleine lijfje past!
Ruim 8 maanden en: 2 tandjes (andere dochter had er al 8 op deze leeftijd) Sinds gister het rollen ontdekt . 'Vliegtuigt' nu Veel slapen, en een matige eter en drinker. 100gr groente, 100 gram fruit, een broodkorst en met veel geluk 500 cc melk. En dan is het een hele goede dag.
Hier ook 8,5 maand. Heeft 5 tandjes en eet alles wat ik hem aanbied. "Kletst" (brabbelt) met iedereen. Rolt en tijgert. Kan goed alleem zitten en zelf van liggen naar zitten. Kruipen en op zijn voetjes staan vindt hij nog niet zo interessant.
mmh de enigste die nog niet kruipt, tijgert, wil staan, rolt vanaf wanneer zouden ze dat echt moeten?? zou hij dan zo achterlopen? of is dit toch nog "normaal" ons mannetje is ook gewoon niet zo uitbundig, lacht wel volop, maar dan moeten we hem ook uitdagen echt voluit schateren doet hij ook niet wat eet hij: onbijt pap of gewoon melk van 180 fruit lunch 1 boterham met 90 melk tussendoor yoghurt/rijswafel/craecker/liga/fruit/soepstengel zoiets warm 6 eetlepels half 7 180 melk is wel een flinke kerel denk zo'n 11kg eerst was hij echt goede eter, eerste en laatste fles 210, huilen toen het op was, tijd half forte gegeven nu sinds paar weken is het ineens stukken minder, fles half 4 eraf en bij boterham ook verminderd
Rollen geven ze aan dat ze dit met 9 maanden wel moeten doen, de rest staat later voor. Wat doet ie als je hem uitdaagt? En speelt ie wel vaak op z'n buik?
Hier ook nog niet aan het kruipen en rollen, hoor. Zo van bijna, maar nét niet. Ja af en toe per ongeluk van buik naar rug.Ze speelt het liefst op haar buik en draait wel vrolijk alle kanten op in de rondte, maar vooruit en achteruit heeft ze nog niet door. Verder zit ze heel stevig en kletst ze voluit. Eten heeft ze ook nog niet goed onder de knie, tenminste ze vindt alles lekker zolang het maar totaal gepureerd is. Ze heeft bijna 4 tandjes. Alles op z'n tijd, denk ik dan maar. Maar ik weet wat je bedoelt hoor, het maakt je soms toch onzeker.
is rollen oefenen beter/makkelijker vanuit buik-rug dan andersom? dus kan ik hem beste vanuit deze houding stimuleren? hij ligt graag op zijn buik, houd dan alles in de gaten wat er om zich heen gebeurd. pakt speeltjes om zich heen. als hij op de rug ligt, buigt hij wel zover om, dat ik denk rollen moet toch al bijna komen. maargoed dat deed hij 2 maanden terug al. en laatste tijd zelfs weer minder. had nu zo'n tijd dat hij "flipperde" met zijn voeten, maar ook dat heb ik nu niet meer gezien
Met 8 maanden: Geen tandjes Eet alles wat hij te pakken kan krijgen Kruipt Trekt zich op Gaat zelf van lig naar zit Zegt nog niks, alleen losse klanken Inmiddels 11 maanden en het enige wat verandert is is dat hij nu 1 tand heeft haha hij heeft geen haast volgens mij
Met 8 maanden; Geen tanden (ze is nu 9 mnd en nu komt dr eerste tandje door) 4x per dag bieden we fles aan 180/6 maar qua wat ze laat staan zit ze op 3 flessen Rolt heel dr bed en box door Zegt dada baba aaach en happen en nog meer brabbelen maar dada baba en soms papa is bewust voor papa en happen zegt ze bewust als ze gaat eten Zwaait Kan zelf stevig zitten Kan goed stevig staan met lichte ondersteuning Trekt zich op Zet al goede stevige stapjes als we dr bij dr oksels ondersteunen Tijgert af en toe Speelt veel met dr voetjes Springt heel veel op schoot Schud nee als ze iets niet wilt Eet veel! Behalve brood vind ze niet lekker en drinken zoals water of roosvicee uit een flesje of tuitbeker vind ze maar raar dus drinkt ze nauwelijks van. Is gek op dr fruit en groente en vooral bruine bonen vind ze heerlijk Vrijdag (is inmiddels 9 mnd) zei ze voor het eerst mama! Ze is 3 weken te vroeg geboren
Hier nu 14 maanden. Heeft nooit gerold. Kruipen doet hij nauwelijks. Heeft wel zijn eerste stapjes los gezet gisteren. Elk kind ontwikkeld zich anders en dat is gewoon fantastisch.
Ons zoontje is 7,5 maand: 4 tandjes kruipt hele huis door gaat staan (en valt vaak daarna weer, omdat hij zich niet goed vasthoud) zit zelfstandig rechtop Rol van rug naar buik En begint nu net met wat gebaren, zoals zwaaien en klappen Maakt wat geluidjes, maar nog geen woorden Drinkt op dit moment erg slecht Eet al heel goed! Brood, fruit, groentehap Slaapt van 20.00 tot 7.00. Krijgt nog voeding om 23.00 uur en komt 's nachts rond 3.00 vaak nog een keertje. Overdag slaapt hij 2, soms 3x (3kwartier tot 1,5 uur per keer)
Ons zoontje is 8 maanden, maar doet vanaf 7 maanden: * Tijgeren (zelfs al iets eerder) * Rollen (vanaf 3 maanden buik->rug, vanaf 4 maanden rug->buik) * Optrekken tot staan aan meubels en handen * Lopen met ondersteuning * Poging tot kruipen (je opduwen en in een rotgang naar voren laten duiken gaat blijkbaar sneller in zijn ogen) * Heeeeel veel eten! Papfles, fruit (2-4 stuks per dag), 2 broodjes per dag (vervangen we soms door wat crackers met iets erop of yoghurt), maisboogies, rijstwafel tussendoor, fles 180 na broodje, avondeten (soms met de pot mee en soms iets voor hem apart gemaakt, nog geen potjes gehad maar hij eet meer als een potje), voor het slapen gaan fles 180 (alle flessen zijn gekolfde bv). * Slaapt overdag amper, maar nachten super goed (19:00-20:00 t/m 07:00-08:30). * Zegt gericht mama en lekker (bij het eten), soms papa, veeeeel brabbelen (dada, bah, happen, enz.) * Zit goed rechtop en kan ook zelf gaan zitten * Geen tanden. Onze kleine, vrolijke vriend heeft haast...
Meisje van 8 mnd en 1 week. Stapt al aan onze handjes Gaat zelf staan Gaat zelf zitten Zwaait soms Heeft 2,5 tand Kletst je de oren van de kop; boe, baba, papa, mama, pah, bah. Eet stukjes, brood gaan we morgen proberen Rolt en kruipt heel de kamer rond Staat op handen en voeten