Sinds mijn ex en ik uit elkaar zijn heb ik ontzettend veel steun aan mijn ouders. Zowel financieel als emotioneel, als bijvoorbeeld het opknappen van mijn huis. Ze komen hier elke dag, mijn moeder helpt me met het huishouden en mijn vader knapt langzaam mijn hele huis op tot een droomhuisje Ook betalen zij daar eigenlijk alles aan en ik mag elke dag hun auto wel lenen ook al zitten zij dan zonder auto. Dit ben ik niet gewend en ik vind het heerlijk, ik heb nog nooit zoveel steun gehad! Ik wil ze alleen zoooo graag bedanken.. maar dan echt op een leuke manier... Ze zijn al wat ouder (60+64) en hebben het zelf financieel ook niet ontzettend breed, het liefst had ik iets heel leuks voor ze gekocht, maar helaas.. ik heb zelf echt geen cent om uit te geven Als ik geld had gehad dan had ik ze zelfs graag een weekendje weg gegeven ofzo, dat soort dingen doen zij echt nooit en verdienen ze echt.. maar ja dat zit er dus ook niet. Ben ik nou zo materialistisch dat ik niets 'gratis' kan bedenken??? :S Heeft iemand toch een idee, iets dat dus niets kost maar wel écht bijzonder is om te doen/geven....?
Je kan eens lekker voor ze koken. Kleed het leuk aan dan ziet het er meteen wat sjieker uit. Of je maakt zelf een kaartje met een tekst.
eens lekker uitgebreid voor ze koken, of iets lekkers voor ze bakken (zelfgemaakte) foto van je kindje(s) in een lijstje kaart waarin je ze bedankt
Het is bijna valentijn: maak van een pak cakemeel kleine cakejes en versier ze met wat glazuur en van die kleine zoete suikerhartjes. Een mooie tekening erbij van je zoontje dat je ze bedankt voor alles wat ze voor jullie doen, paar lieve woorden erbij van jou en klaar. Recht uit het hart, kost bijna niks en gegarandeerd dat ze het heel erg lief vinden.
Daar moest ik ook gelijk aan denken; gezellig met z'n allen eten bij jou thuis. En een mooie foto ingelijst....Echt een kado vanuit je hart Fijn dat je zulke warme ouders hebt! Koester ze meid!
Muffins bakken, taart bakken oid, is mijn eerste gedachte. Etentje is ook een leuk idee. Zelf gemaakte kaart erbij, ook erg leuk! Het is vaak de gedachte wat telt!
ja ze eens lekker verwennen met een etentje (zelf gemaakt) of ze verrassen met een mooi knutselwerk van je kindje (maak je samen) wat ik soms doe bij mijn ouders is even schoonmaken dan kan ze even lekker gaan zitten op een vrij moment (het is druk op ons bedrijf) ipv altijd maar door te moeten gaan) Of gewoon lekker een middagje naar de bossen (of iets dergelijks) De dingen die het meeste geld waard zijn kosten niets, een mooi gedicht waar je ze in bedankt (of gewoon een brief is voor hun een miljoen waard!!)
Iets koken of bakken is inderdaad een goed idee. Mijn zoontje maakt al vaak tekeningen en plakwerkjes voor ze. Een mooie foto in een lijstje lijkt me leuk als straks de baby er ook is. Bij hun schoonmaken of naar de bossen gaan is momenteel niet meer te doen voor me... maar als ik eenmaal bevallen ben heb ik wel al aangeboden te helpen met klussen in hun huizen (ze verhuren kamers in een paar huizen). Denk dat het dan ook makkelijker wordt echt iets voor ze terug te doen.. al hoop ik dat ik daar met 2 kleine kinderen en een fulltime baan tijd voor zal hebben haha Bedankt voor alle ideeën.. en nog meer ideeën zijn altijd welkom
Ik dacht meteen aan een brief. Hoevaak zeg je nou tegen iemand dat hij/ zij veel voor je betekent? Poosje geleden heb ik mijn schoonmoeder spontaan een mailtje gestuurd om haar ergens voor te bedanken, en dat ik zo bof met haar. Ze was er echt blij mee, t was mooier dan een boeket bloemen zei ze! In jouw geval zal ik eerder een brief(je) of kaart doen dan een mail. Het idee van bijv. muffins met suikerhartjes erbij vind ik erg leuk!
Hebben ze een tuin of een balkon? Want het is bijna lente (toch?). Ik heb de kids ooit een vogelhuisje laten schilderen. Je kon toen voor een paar euro bij de action een vogelhuisje kopen en ik heb toen plakaatverf ook daar vandaan gehaald. Na het schilderen een beetje lak erover en klaar! Of inderdaad iets lekkers voor ze koken/bakken, dat zullen ze ongetwijfeld ook erg lekker en leuk vinden.