Hoi meiden, Ik heb even een vraagje aan iedereen die ervaring heeft met de progesteron bollen. Ik gebruik nu al een aantal maanden 'onofficieel' 300 mg progesteron om mn lf te versterken. Ik heb er in mijn ZH wel eens om gevraagd, omdat ik vrijwel altijd vanaf 8 of 9dpo al veel bruinverlies had, maar zij vonden het onzin omdat het echte bloed wel pas op 15 dpo komt:x. Echter mn arts in Engeland, waar ik een aantal onderzoeken heb laten doen schrijft standaard aan al z'n patienten progesteron voor onder het mom baadt het niet dan schaadt het ook . Nu lijkt het erop dat ik heeeel misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn (heb eergister en vandaag posi getest) en stom, stom, stom ik ben dus gewoon vergeten wat hij ook alweer zei over een eventuele zwangerschap en progesteron. Helaas is zijn kantoor in het weekend gesloten en kan ik het dus pas maandag vragen. Nu is mijn vraag dus wat zeggen 'de artsen van degene die de bollen wel 'legaal' gebruiken hierover, stoppen of juist niet (en zo niet wanneer dan wel?). Ik wil er niet zomaar mee stoppen, omdat ik anders bang ben de zoveelste vmk uit te lokken (is bij mij niet zoveel voor nodig lijkt het...), maar weet niet zeker of het kwaad kan om door te gaan. Vooralsnog kan ik op internet nergens vinden dat het kwaad zou kunnen, maar misschien weten jullie meer? Bij voorbaat dank! edit: o ja, ik ben nu 15dpo
Hey meid, Ik heb de bollen ook gebruikt ( heet Utrogestan, werking hetzelfde). Toen ik zwanger raakte, moest ik hiermee doorgaan t/m 12 weken zwangerschap. In de 11e week bouwde ik het af. Helaas heb ik de 12 weken net niet gered. Hier ging het wel om een cryozwangerschap. De bollen zorgen voor een optimaal bms, dus schadelijk is het zeker niet. Kwaad lijkt het me zeker niet kunnen, want waarom zou het anders wel legaal voorgeschreven worden? Succes, het klinkt goed, alvast gefeliciteerd!
Ik lees nu dat je iui hebt gedaan. Hier heb ik dit nooit bij gebruikt. Maar goed, het gaat om de functie van de bollen en dat verandert niet of je nu iui of icsi hebt gedaan. Doe waar je je goed bij voelt.
Mijn arts zei dinsdag nog: als het voor jou fijn voelt om bij de zwangerschap door te gebruiken dan moet je dat gewoon doen. Het is niet bewezen maar jouw gevoel is hier belangrijk. Lijkt me dat het dan sowieso geen kwaad kan. En hier op het forum werd mij aangeraden het tot de 12 weken te gebruiken omdat daarna de placenta het pas echt goed overneemt (toen had ik nog een andere arts die wilde dat ik na de + test zou stoppen). Gewoon doorgaan dus!
Dank je voor jullie reactie meiden! Ik hoor het al, ik blijf voorlopig gewoon lekker door gaan met die smurrie . Bij mn eerdere vmks gebruikte ik het nog niet, dus wie weet verkleint het ook nog wel de kans op een vmk . In ieder geval geeft het mij het gevoel dat ik nog iets nuttigs doe .
Joehoeeeeeeeeeeeee voor jou! Meid, ik heb ze ook onofficieel gebruikt, tm week 34 van mijn zwangerschap! (toen ben ik bevallen). Good luck!
Hoe komen jullie er "onofficieel" aan? (eventjes heeel benieuwd door mijn eigen situatie) en hoe veel per dag gebruik je dan en verdeel je dit over de dag?
@Loe: Haha, blij te horen dat jij je ze ook zonder je arts hebt gebruikt. Wow, 34 weken was wel even schrikken waarschijnlijk. Denk je dat het door het stoppen met de bollen kwam? Gelukkig zie ik dat alles goed is gegaan! @Flippo: ik gebruik ze semi-onofficieel. Het is op aanraden van mn arts in Engeland, die ze heeft voorgeschreven. Alleen in mn ZH hier vinden ze het onzin, omdat het volgens hen niet is bewezen dat het helpt. Ik heb geen zin in gezeur en ga daarom maar niet in discussie en gebruik ze gewoon zelf. Maar ik heb wel het gevoel dat het wat doet en heb sindsdien ook geen bruinverlies meer gedurende mn lf (reden waarom ik ze wilde). Ik steek er 3 per dag op (300 gr) om 7.00, 15.00 en 23.00.
ik gebruik ook de bollen en heb ze ook bij me laatste iui gebruikt. bij de iui moest ik 2X daags 2 en nu met de ivf 3X daags 2 en als het gelukt is (weet ik volgende week pas) dan moest ik ermee verder en moet dan hun bellen over hoeveel en hoelang enzo. ik zit wel in duitsland weet niet of dit verschil geeft met nederland
@ Girl and Merah: Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het helemaal zekers, ik blijf die dingen gewoon lekker gebruiken .
graag gedaan nana. blij maar lekker ff gebruiken!!! heb je voor jezelf een betergevoel. toch gefeliciteerd he!!