Ik zwaai even! Hoe is het met iedereen? Hier gaat het goed hoor! Druk bezig met namen zoeken waar we (WEER) niet uitkomen, zucht
Ha meiden.. Hier eindelijk weer eens een reactie van mij.. Gaat hier perfect, echt! Ik geniet enorm van ons mannetje! Hij groeit super hard op de borstvoeding, 11 pond alweer en hij is 5,5 week nu.. Gaat dus echt hard! Slagroom zullen we maar zeggen! Zal mn bevallingsverhaal met jullie delen, had ik nog beloofd.. Begon om 2u snachts, mn vliezen braken.. Elk kwartier een wee, niet heftig dus.. Had al 2 wkn last van voorweeen, dus dacht dit gaat nog lang duren.. Mn mannetje was gaan slapen op het logeerbed, terwijl ik de was aanzette van ons bed (nat van vruchtwater uiteraard).. Om kwart voor 3 werd het wat heftiger; de weeen duurden 1 tot 1,5 minuut en er zat maar 3 min. steeds tussen, dit bleef aanhouden dus om kwart voor 4 snachts belde ik mn vk, ze kwam er gelijk aan; ik had een weeenstorm zei ze! Toen ze er eenmaal was ging ik ff onder de douche maar het werd niet minder en ik kon niet goed ontspannen omdat ze zo snel op elkaar volgden.. Om half 5 gingen we naar het zh omdat ik nog maar 2 a 3 cm had en het dus niet opschoot (wat wel zou moeten aangezien mn weeensterkte).. Om 9u pijnpompje gekregen omdat het te gek werd.. Om 12u volledige ontsluiting, ik mocht persen.. Hoofdje ging super makkelijk, maar toen de rest, ik kreeg zn schouders er niet uit! Schouderdystocie heet dat, schouders zitten klem achter mn bekken.. Vk trekken aan zn hoofdje, trekken aan zn handje (was met handje naast zn wang geboren incl. omstrengeld door navelstreng).. Kraamverpleegkundige ging naast mn bed op een stoel staan en duwde bovenop mn buik, tegen zn billetjes; werkte niet.. Toen duwde ze boven mn schaambeen; om zn schouderblad/sleutelbeen te breken, lukte ook niet.. Uiteindelijk moest ik op handen en knieen keihard persen en werd hij geboren.. Blauw en slap.. Direct navelstreng doorgeknipt door vk en weg waren ze met m.. Kraamverpleegkundige, vk, gyn en kinderarts.. Mn man ging ook met ze mee.. Mn eigen kraamverzorgende/vriendin bleef bij me.. Hij huilde nog steeds niet.. Het leek wel een half uur te duren maar toen kwam Ninalief met Boas aan; alles was goed.. De kinderarts vond m snel bijkleuren van blauw naar roze dus hij heeft geen zuurstof gehad.. Wel flinke klappen op zn billen/rug om m te activeren en gelukkig lukte dat en hoefde hij niet gereanimeerd te worden oid.. Pff, had dat al verwacht van zn schoudertjes maar in het zh luisterden ze niet.. Uiteindelijk woog hij ook geen 3700 gram zoals de groei-echo zei maar 4350 gram!! Beetje misgerekend dus.. Met Boas gaat alles super! Maar de volgende (nu ff nog niet) word gehaald met 38 wkn is me al verteld! Ikzelf heb er een gekneusd stuitje aan overgehouden, nu bijna 6 wkn verder gaat dat steeds beter genezen.. Gelukkig maar! Wij hadden een goede afloop, maar dit kan zoooo fout gaan; zuurstoftekort, hersenbeschadiging, verlamd armpje ed.. Voel me heeeel erg gezegend dat het met Boas perfect gaat! Moedergevoel/instinct is echt niet verkeerd zegmaar.. En dat zelfs al in de zwangerschap, zegt genoeg! Nou dat was mijn verhaal.. Best heftig maar heb het aardig verwerkt gelukkig! Topkraamweek gehad, dus lekker de rust en tijd genomen voor alles, wel zo fijn! En nu er gewoon weer tegenaan he, bijna 6 wk verder.. Gelukkig hoef ik pas in januari te beginnen met werken, zo leuk om veel met de kleine man bezig te zijn! Ik neem nl. onbetaald verlof en vakantie op na mn zwangerschapsverlof, vandaar pas in januari.. Moet nu echt nog niet aan werken denken! Dames, vanaf nu zal ik weer proberen regelmatig online te zijn hoor! Vind het zeker leuk om alles te volgen! Liefs Nina en een knuf van Boas!!
Prachtige foto's Nina en wat een verhaal! Klinkt als het verhaal van Barbie (zag ik bij Van der Vorst ziet sterren). Heftig hoor. En inderdaad; direct vast laten leggen in het ziekenhuis wat er bij een evt volgende zwangerschap en bevalling moet gebeuren. Hadden wij ook gedaan maar de gyn die bij mijn ks was is met de vut. En we zullen toch geen volgende zwangerschap krijgen. Ik heb nog steeds last van mijn miskraam in juni. Ik heb momenteel een cyste van 6,5 bij 4 cm op mijn eierstok. Moet geopereerd worden maar ik wilde eerst afwachten. 8 november moet ik weer naar het zh en als hij dan niet weg is, moet ik onder het mes. Verder gaat het goed. Dochter is bijna 4 en ik zoek steeds meer invullingen voor de vrije dagen die ik heb (als ze naar de crèche of PSZ is) en als ze straks naar school gaat wordt de ik-tijd nog meer. Wel lekker hoor. Ik lees nog steeds mee hoor.
WAUW Nina wat een prachtig kindje hebben jullie!!!! En je bent zelf ook zo'n mooie vrouw! Had je volgens mij nog nooit gezien. En ik krijg tranen in mijn ogen van je bevallingsverhaal, klinkt als die van mij... en het had heel anders af kunnen lopen inderdaad. Wat goed dat je het goed kan verwerken maar blijf er over praten! Ik heb er dus wel last van gekregen en heb onlangs therapie gekregen om het een plekje te geven. Fijn dat je zo geniet en dat hij het zo goed doet!!!
Wauw Nina, wat een lekker mannetje hebben jullie! Wat een verhaal zeg, jeetje. Zo kan het idd ook gaan. Fijn dat je er wel mee om kan gaan. Idd wat Laurise zegt, krop het niet op Hier gaat het goed, vandaag aangegeven dat ik het vele werken niet meer trek dus mag minder gaan werken. Nog 10 weken en dan heb ik alweer verlof. Zal ook weer eens een foto van J.ulan plaatsen is alweer een tijd geleden geloof ik! Ik wil de andere kindjes ook zien
Wow wat een prachtig mannetje Nina! Ook bij mij komen stiekem de traantjes als ik je verhaal lees, heftig hoor! Vertel er maar over als je dat wil, dat doet een mama goed, heb ook vaak mijn bevalling verteld, elke keer weet je weer iets nieuws, dat maakt de herinnering beter vond ik. Fijn dat je er goed mee om kunt gaan! @Xd, ook een prachtig kereltje zeg! Wat een mooi haar!! *smelt* Goed dat je aan de bel getrokken hebt! Kleintje in de buik is belangrijker als stof op de plinten he! @Hier, alles super! Meisje word morgen 1 jaar!! Hiep Hiep Hoera! Echt onvoorstelbaar, over een half uurtje is het een jaar geleden dat mijn vliezen braken!!!!!! Begin het langzaam weer allemaal te herleven! Ik zal ook even een foto bij doen, van ons klein ondeugd! Xxx
Ahhh poemelke, wat een dotje Proficiat met jullie grote meid, bijzondere dag, geniet ervan! Wat vliegt dat eerste jaar voorbij he. Haha ja idd babytje is me net wat belangrijker als stof haha
Ja zn haar groeit zo snel en een dik bos, hij moet echt om de 6 weken maar de kapper en flink uitdunnen haha. Foto van Jinte??
Wat een schatjes wat groeien ze toch snel. Hier begint de misselijkheid wat minder te worden maar nou heb ik mega honger moet echt om de 2 uur wat eten anders word ik daar weer misselijk van en het is zo raar je voelt je zo zeker zo net na de echo maar nu 1,5 week later vind ik het toch wel weer eng ik zou willen dat ik zelf af en toe in mijn buik kon kijken ik heb volgend weekend vriendendag en binnenkort is mijn neefje jarig hij weet het nog niet maar ik wil het hem pas zeggen vanaf de 12 weken (ik kan het echt niet meer verbergen buik is echt al zichtbaar) maar krijg ook pas de volgende echo met ruim 13 weken wat te doen ??? Knuf saskia
Gewoon vertellen! Je bent 11 weken, die ene week maakt ook niet meer uit toch Balen van de misselijkheid, maar het gaf mij (bij Julan, deze zwangerschap niet gehad) wel iedere keer een bevestiging van ja zie je wel ik ben nog steeds zwanger