@Hajar: Ik hoop het ook voor je, de duimen draaien hier alvast! @Sas31: Ik hoop dat je snel reactie krijgt en jullie ook weer verder kunnen! @Froetie1: Ik heb "maar" 4 maanden clomid gehad omdat het bij mij niet het goede effect had, dus kan je daar geen antwoord op geven. Ik heb wel gelezen dat clomid op de langere termijn gevolgen kan hebben voor bijv. je slijmvlies (kan dun worden). Werkt het wel goed bij je, hebben ze je cyclussen gevolgd? Ik ben inmiddels aan het spuiten en ik moet zeggen dat me dat stukken beter bevalt dan clomid, veel minder last van de bijwerkingen en het spuiten zelf stelt niet zoveel voor. Succes met je keuze!
@ koolmees: Ze hebben mijn cyclussen niet bijgehouden, alleen de eerste maand hebben ze bloed geprikt om te kijken of de clomid werkte maar de andere 5 maanden niet, dus kan niet met zekerheid zeggen dat het goed werkte. Heb voor de rest gelukkig geen bijwerkingen. Morgen word ik gebeld door mij dokter en dan ga ik mijn twijfels voorleggen want ik heb niet echt zin om 6 maanden te vergooien met de onwetendheid of de clomid zijn werk doet. Als je gaat spuiten, blijf je dan elke maand onder controle om te kijken of het zijn werk doet?
@Froetie1: Werd je wel met clomid maandelijks ongesteld? Bij mij heeft clomid maar 1 maand voor een eisprong gezorgd. Gelukkig hebben ze mijn cyclus de maand daarna ook nog gevolgd, want toen bleek het niet meer aan te slaan. Als je verder gaat met clomid, is het misschien wel slim om te vragen of ze je cyclus nog een keer willen volgen om te kijken of de clomid nog wel goed z'n werk doet. Bij het spuiten begin je met een dosis en wordt gekeken hoe dat aanslaat, doet dat niets dan kan de dosis tussendoor verhoogd worden, net zolang totdat er wel iets wil groeien. Bij mij zijn van het begin af aan mijn cyclussen gevolgd, ook bij clomid, maar mijn lijf reageert ook wisselend op de clomid (en nu ook op het spuiten).
@ koolmees: Ja ik werd netje iedere maand ongesteld. 4 x netje 28 dagen en 2 keer 29 dagen. Dus volgens mij dokter deed de clomid wel zijn werk. Ik zou deze maand ook bloed moeten prikken op de 21 ste dag maar belde gister het zh en ze zei dat de dokter er na gekeken had en dat ik geen bloed hoefde te prikken. Terwijl de dokter tegen ons gezegd had dat we de 21 ste dag bloed moesten prikken. Vandaag weer gebeld en mijn verhaal gedaan en daarom word ik morgen gebeld door de dokter. Wil graag wel duidelijkheid of de clomid zijn werk nog doet. Het liefst heb ik als ik wel nog 6 maanden clomid slik dat ik iedere maand bloed mag prikken om zo te controleren of het zijn werk wel goed doet. Daarom wou ik ook weten of jij met spuiten wel onder controle blijft. Want dat vind ik wel belangrijk. Ik zat ook te denken over de afgelopen 6 maanden, wat nou als het 1 maand bijvoorbeeld zijn werk goed heeft gedaan en de andere 5 niet, ik ben niet onder controle gebleven in die tijd dus dat is maar hopen dat het wel zo is en anders is het een hele tijd vergooit. Nu morgen maar even aan de dokter vragen over het bloed prikken en vragen hoe dat nou daadwerkelijk zit met de clomid. groetjes
@Froetie1: Ik zou het inderdaad bespreken met je gyn en misschien zou je voor kunnen stellen om je een maand te laten volgen met echo's bijv. Je eisprong zou namelijk wel goed kunnen zijn, maar dan weet je ook niet hoe je slijmvlies bijv. reageert op clomid. In elk ziekenhuis doen ze het weer anders. Ik ben overgestapt naar een (hele fijne) kliniek toen ik me niet goed geholpen voelde door mijn vorige ziekenhuis en ben blij dat ik dat gedaan heb. Je mag gerust voor jezelf opkomen, voor jou is elke maand teveel wachten een maand te lang. Succes meid!
bij mij was het eigenlijk ook zo dat ik een jaar clomid moest gaan slikken en dacht ook dat het maar 6 maanden mocht.. ik zou als het niet geholpen heeft overgaan op iets anders.. (iig laten informeren )
@lydia1986: Ja ik denk dat het mischien toch een idee is om over de gaan na prikken, weet alleen niet welk middel want je hebt volgens mij wel meerdere varianten. Ik vond het ook wel raar dat ik niet onder controle ben gehouden, behalve de eerste maand. Het is best wel vervelend om afhankelijk te zijn van andere mensen om zwanger te kunnen worden, jullie kennen het gevoel mischien ook wel. Het is erg moeilijk om mijn geduld te bewaren, vooral na al die jaren die we al wachten.
@Froetie1: Hier spuit ik Gonal f, wat ik wel fijn vind is dat het al in een voorgevulde pen zit, waardoor je niet voor het zetten van alles hoeft te mengen enzo. Maar er zijn inderdaad meer varianten, misschien eens overleggen met je gyn wat het beste is.
@Froetie, hier 8 maanden clomid gebruikt. Ik dacht ook dat het maar 6 maanden mocht, maar omdat het bij mij zo goed zn werk deed, ik geen negatieve lichamelijke bijwerkingen had, zoals bms dat dunner word, was het medisch gezien verantwoord om me op een jaar te zetten. Daar dan ook in maand 4 en maand 8 zwanger geraakt! Ik zou zeker wel vragen om controles, al is het alleen follikelmetingen, zodat je weet waar je lijf mee bezig is! Bij mij heeft het in elk geval goed zn werk gedaan! laat ik wel erbij zeggen dat ik maar 25 mg clomid slikte. Liefs
@poemelke: Werd jij wel maandelijks gecontroleerd of de clomid zijn werk deed? Ik zou het idd erg fijn vinden om er zeker van te zijn dat de clomid wel zijn werk doet iedere maand. Ik slik 50 mg. Ik ga morgen even duidelijkheid vragen, en dan ga ik kijken hoe we verder gaan. thanks voor jullie reacties
Ja hoor met clomid had ik een mooie cyclus! Maar ik ben ook maar 2 maanden op controle geweest, toen alles goed bleek, hoefde ik niet meer te komen alleen te bellen als ik ongi werd. maar na 4 maanden was ik zwanger (werd helaas miskraam) dus hebben ze weer 2 maanden controle uitgevoerd, toen 2 maanden weer niet en was ik weer zwanger. Dus ik snap het wel dat ze geen controles doen, maar als jij je er fijner bij voelt voor elke maand een FM dan moet je dat zeker vragen! Bij mij was dat nooit een probleem, als ik iets onzeker was die maand. Is het zaad van je man al gecontroleerd trouwens? ik hoorde laatst van iemand dat dit niet gedaan was, ik vond dat erg vreemd, want tegen ons zeiden ze toen, dat als het zaad absoluut niet goed was, ze geen clomid gingen voorschrijven voordat ze wisten of de kans reeël is dat je alsnog zwanger kunt raken. Laat je daardoor trouwens niet van de wijs brengen, hun noemen het al snel slecht zaad, terwijl wij (toen bij mij alles functioneerde met de eisprong) op tijd van 8 maanden 2 keer zwanger raakten! vanwege slecht of zwak zaad! Succes! xxx
Wat al weer een geklets hier! Ik lees mee, maar reageren lukt me nu even niet. Hier de eerste bloedsporen sinds gisteravond gespot. Vandaag ook weer sporen maar nog geen ongi. Komt morgen wel. Dit zou betekenen dat ik tussen morgen en vrijdag 3 juni geopereerd moet worden. Dit past echt helemaal niet aangezien het ons 5-jarig huwelijksjubileum is! Ik ga vragen of het een week later kan. Dan mag ik deze ronde niet zwanger worden (ha ha, hoe ironisch...). Ik bel morgen de gyn.
De zaad van mijn man is goed, dus dat scheelt weer. Dus nu gewoon afwachten wat de dokter morgen zegt. Even uit nieuwsgierigeheid, weet iemand de kosten van prikken?
@froetie,Hormoonspuiten krijg je allemaal vergoed vanuit de basisverzekering. @Mol, verdorie meid, had toch gehoopt op die kans! Denk je dat het kan, uitstellen? ik hoop het dan, dan kunnen jullie in elk geval even genieten van jullie 5 jaar jubileum! Ook zo belangrijk!! dikke knuff meid! xxx
@Mol81: Oh nee wat kl*te weer! :x Wat is het toch oneerlijk, het wordt eens tijd dat jullie wel goed nieuws krijgen. Sterkte meid, ook met wat er nog gaat komen! Dikke knuff! @Froetie1: De spuiten zijn niet goedkoop, maar worden inderdaad gewoon vergoed, dus daar merk je gelukkig zelf niets van @Eevie: Hoe is het met jou meid? @Alle zwangeren/bevallen dames: Alles goed met jullie en jullie beebjes?
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en ook nog een nieuwe Clomid gebruikster!! Mijn partner en ik proberen nu 2 jaar zwanger te worden, maar helaas...nog niet gelukt. Deze maand voor het eerst een kuur gehad en vandaag naar de gyn geweest. Geen resultaat... Toch had ik stiekum meer verwacht vandaag. Ik las dat er veel dames zijn die al vele kuren achter de rug hebben, hoe gaan jullie hiermee om?