Onze paardenstallen verven,mag dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door taschke, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik zou graag onze stallen terug wit verven(met zo van die kalk,is niet echt verf)
    Ze moeten ook proper zijn voor de klanten die bij ons een paard hebben staan vind ik.
    Het is een grote stal met veel verluchting waar de binnenboxen in staan,dus geen kleine ruimte.

Ook buiten moeten een paar planken geverfd worden,kan dat kwaad om dat te doen?

Wij zijn heel druk bezig te verbouwen en mijn man werkt fulltime en heeft dan nog eens zijn werk hier aan het huis en ik voel mij zooo nutteloos.

Wil gewoon even weten of ik het beter niet doe,of dat het geen kwaad kan :D

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    In een goed geventileerde ruimte kan het geen kwaad. Verfze!

3. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Volgens mij kan het geen kwaad idd als je goed ventileert.
    Er wordt afgeraden om in de eerste 12 weken in een ruimte te zijn waar met niet watergedragen verfprodukten gewerkt wordt.
    Dit omdat het kindje dan in de ontwikkelfase zit. Jij bent die fase voorbij en je kindje is nu zo goed als af.

Maar als je twijfeld, bel je VK die weet daar vast een antwoord op.

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Zal inderdaad ook eens naar de gynaecoloog bellen.
    Maar je hoort dikwijls veel tegenstrijdige informatie,ik weet het soms ook niet meer :D

bedankt voor jullie antwoord

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    "verf" op waterbasis mag, en je moet goed ventileren.

Succes !

Groetjes,
    Nikki F

6. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Nikki heeft gelijk. Je moet verf op waterbasis gebruiken, zonder chemische oplosmiddelen. En dan nog ventileren, want ook die verf stinkt. Maar in de stallen zal dat met ventileren wel loslopen. Ik denk ook dat de verf latex zal zijn, en dat is volgens mij altijd op waterbasis. Heb je het uit pot met etiket? Dan moet het zo te achterhalen zijn.

7. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Voor in de stallen zelf gebruiken we alleen verf voor de staldeuren,maar daar wachten we nog even mee.

Maar voor de muren gebruiken we kalk,is wel wat stoffig voor het met water gemend is maar ik denk dat het niks chemisch is

8. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik heb ook geverfd een tijd terug, ik heb toen van die speciale maskers gekocht wat giftige dampen tegen houdt. Bij de praxis voor 10 euro voor 2 stuks ofzo, ik rook niks daardoor.

Deel Deze Pagina