Onze poes heeft gekocht, slechte timing?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mandje, Jul 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

Apr 21, 2007
    3,869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Nou ja, als we hier dan toch allerlei kattentips gaan geven.. je kan ze gewoon aanraken idd, het is echt alleen de ontlasting waar het om gaat + gewoon voor de zekerheid elke keer na aaien e.d. goed je handen wassen. Je hoeft er niet heel bang voor te zijn hoor!
    Tip van mij: ik heb soort kristal-achtige kattenbakvulling met blauwe korreltjes. Na meerdere dingen testen kwam deze bij ons als beste uit de bus: het stinkt niet, geeft niet af, maakt niet zo'n rotzooi. Is wel iets duurder, maar... gaat ook langer mee, omdat de korreltjes de urine opzuigen. De poep er natuurlijk gewoon uitscheppen!
    Veel plezier met de katjes!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,088
    3,870
    113
    Nou, ik had gewoon medelijden met mijn kat dat hij niet naar buiten kon, beest werd gigantisch neurotisch. Is een heel ander beest sinds hij buiten komt, hartstikke relaxed. Misschien als je meerdere katten hebt, dat ze nog met elkaar kunnen spelen, scheelt dat wat. Het is nou niet dat ik hem naar buiten doe, zodat dat mij in eerste instantie een kattenbak scheelt.
    Dat kattenbakspul in dozen van de Makro (Sivoton ofzo) werkt ook heel goed. Zit inderdaad duidelijk verschil tussen al die vullingen, vooral qua geurtjes...

3. Silvia83

Silvia83 Lid

Jun 15, 2007
    81
    0
    0
    Studente paraveterinair
    Wageningen
    je kan de katjes gewoon vasthouden hoor! Toxoplasmose zit alleen in de ontlasting, kan je niet krijgen van een lik of iets dergelijks!
    En als er ontlasting is is na 24 uur de protozo toxoplasmose pas actief, dus poep binnen 24 uur opruimen..

Maar wees wel op tijd met ontwormen! Kittens worden in de baarmoeder al besmet met wormen en dat wil je zelf niet natuurlijk ;)

Ik zou ze wel lekker knuffelen, worden ze sociaal van! En alleen oppassen met de ontlasting en op tijd ontwormen en dan is het best wel veilig allemaal!

4. Roxx100

Roxx100 Lid

May 5, 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    wij hebben 3 katers thuis, mijn man doet nu de kattebak.
    Ze mogen niet op de babykamer en straks niet in de box.
    Als ik thuis ben gaan ze lekker naar buiten. Wat is veel werk, een keer extra met de stofzuiger door het huis en klaar.
    Het is wel erg gezellig. :D

5. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Een kat is van oorsprong een roofdier en daarom vind ik het zielig om mijn kat binnen te houden. Wel vind ik als je kat overlast veroorzaakt je daar wat aan moet doen. Maar een kat binnen vind ik zielig. natuurlijk kun je niet overal aan tegemoetkomen maar bijna allen katten vinden buiten zijn heerlijk en zijn gek op jagen.

Maar jou katten komen wel in je eigen tuin? dat vind ik dan niet zo zielig, wel katten die in kleine huizen/ flatjes gehouden worden. ze wennen er wel aan maar toch..

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    nou ik ging ook direct lezen ik dachde ook gelijk van hoe kan een kat nou wat kopen :oops: :oops: daarna moest ik wel lachen :)

7. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Evaatje: een hond is ook een roofdier, gooi je die ook de hele dag naar buiten omdat het zo zielig is?

Onze kat was het ook gewend om naar buiten te gaan maar mag in dit nieuwe huis niet meer naar buiten. In het begin wilde ze wel maar ze is nu gewend. Binnen kan er ook voldoende te doen zijn en kan ze ook gewoon op jacht gaan hoor.
    Ik vind het toch vaak gemakzucht van mensen, kat mauwt 1x en ipv hem zelf te vermaken mag hij dan maar naar buiten.

Wil verder niemand veroordelen hoor, sorry als ik zo overkom maar sinds ik in deze buurt woon weet ik pas wat kattenoverlast is.

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ]
    ik heb mijn 2 katten ook binnen en vind het echt niet zielig hoor.
    ik woon in een flat 1 hoog .
    ik heb dan welk een trapje dat na beneden loopt en mijn kat maar enkel na buiten mag mits het goed weer is en de andere kat wilt niet eens na buiten die vind het binnen veiliger.

niet zielig dus als ze in een flat binnen zitten

9. Ylana

Ylana Actief lid

Jun 6, 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Daar heb je helemaal gelijk in.
    Zodra andere mensen last hebben van jou katten, moet je er iets aan doen.
    Maar volgens mij las ik bij de TS dat zij in de bossen woont.
    Ik heb nog nooit een flatgebouw/rijtjeshuis in de bossen gezien...
    Ik ging er dus vanuit dat ze achteraf woont en dat er niemand verder last van zou hebben wanneer haar (geholpen!) katten buiten lopen.
    Mijn dichtsbijzijnde buren wonen 100 meter verder op.
    Niemand die last heeft van mijn katten.
    Toen wij nog in een gewoon rijtjeshuis woonden kwamen onze katten ook niet buiten.
    Om de zelfde reden die jij hier aangeeft.

10. Mandje

Mandje Actief lid

Feb 19, 2007
    263
    0
    0
    Hallo

Dank u voor jullie reactie.
    Even over de titel van het bericht. Bij ons zeggen ze dat heel veel. Ook als een vrouw bevallen is, dan zeggen wij ook "ze heeft gekocht". :D

En de moederpoes was van nature een wild kittentje. Mijn vriend en ik woonden dan die periode nog 2 maanden in een studio, dan pas verhuisden we naar hier in de bossen.
    Vroeger had ik ook altijd katten gehad bij mij ouders en die gingen ook bijna nooit buiten. Later mochten ze wel buiten, maar veel zin hadden ze niet. Even in de tuin en terug binnen.
    Hier in de bossen zijn er veel katten. Verzorgde maar ook minder verzorgde, die ik af en toe verzorg en eten geef en hier hebben ze ook regelmatig last van teken en vosklemmen.

Ik weet als ik de moederpoes mocht laten kiezen dat ze zeker naar buiten zou gaan. Misschien dat ze nu wat verantwoordelijker zal zijn voor haar kittentjes. Want voordien was het een heel actieve speelse kat.

De poesjes moeten zeker 6 maanden zijn voor ze een stap buiten mogen zetten en zeker gesterliseerd en gecastreerd. Dan zal ik zien of ze de neiging hebben om misschien met mij naar buiten te gaan. Ik zou ze zeker nooit een dag laten rondlopen.
    Dus gewoon hen leren luisteren als ik hen roept, dat lukte bij mijn vorige poes heel goed. En die poes sliep zelf bij mij in een poppenbedje met dekentje en pop :p . Was een droom van een poes.

Maar we zullen zien. Ik ben heel blij met jullie positieve reactie.
    Iedere minuut dat ik thuis ben, zit ik bij de moederpoes en kittentjes. Het is zo mooi om te bekijken.
    Leuk dat er nog zo veel mensen zijn, die poezen niet aan hun lot verlaten.
    Verdient een pluim :)

11. Nog een tip voor als de baby er straks is: Leg ballonnen waar de katten niet mogen komen (in het wiegje/ledikantje, in de box, etc. Als er dan toch een kat in springt, dan knalt de ballon en schrikt de kat, zodat hij nooit weer in het betreffende meubel springt.

Deze tip kreeg ik van mijn ex-huisgenote die net bevallen was van haar eerste, ze heeft zelf ook 3 katten. Zij kreeg de tip weer van de kraamverzorgster.

12. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Omdat honden inderdaad van oorsprong roofdieren zijn eten die van ons vlees en lopen inderdaad zowat de hele dag buiten. Ben geen geitenwollensok maar probeer mijn beesten zoveel mogelijk tegemoet te komen.

Bij ons is het geen gemakzucht dat we de kat naar buiten doen. Hij ligt vaak genoeg binnen maar ik vind het fijn dat wij de mogelijkheid hebben dat hij naar buiten kan.

Zoals ik al zei als je kat voor overlast zorgt moet je er inderdaad wat aan doen.

Share This Page