Ja een jongen!... maar je mocht niet langer bij ons blijven

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Brouwer, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brouwer

Brouwer Nieuw lid

24 feb 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 20 weken echo op 18 februari, mijn buurvrouw op 18 maart. Ik zou haar sms-en of alles gezond was en natuurlijk wat we zouden krijgen een jongen of meisje. Na 2 mooie meiden hoopten we op een jongen. en ja een jongen is het!! en alles zag er verder goed uit, tot ze bij het hoofdje aan kwam, toen kregen we de schrik van ons leven. het hoofdje van Jesse heeft zich niet goed ontwikkeld, betekende geen overlevingskans. waarschijnlijk niet in mijn buik en niet als hij geboren zou worden met 40 weken. de schok werkte nog even door en de verloskundige heeft een afspraak gemaakt met het wkz, voor die middag nog. Onze kleine meid naar oma, die kreeg ook een schok en kon het niet geloven. ze zei laat ze nog maar eens goed kijken in het wkz. maar ik keek nog eens naar het fotootje wat we mee hadden gekregen en het was me heel duidelijk dat ons kleine lieve mannetje geen overlevingskans heeft. Op de echo was het ook erg duidelijk, samen met de reactie van de verloskundige. Jee wat was dat een ongelooflijk rare ochtend. We kwamen thuis en ik pakte m'n telefoon, hoe ga ik dit sms-en met de buuf? zelf zwanger en 2 jaar geleden met 17 weken hun kindje verloren.

Onze jesse heeft anencephalie. Dat betekent dat hij geen hersentjes heeft. Wel zijn hersenstam, die was denk ik wel goed ontwikkeld, want hij dronk wel en dat kunnen veel babytjes niet begreep ik. en meestal overleven ze de 17 weken niet in je buik, maar jesse wel. In het ziekenhuis kregen we uitleg over wat de mogelijkheden zijn. in eerste instantie had ik gelijk zoiets uitdragen dat wil ik niet. En ik wil niet dat er in de voorjaarsvakantie wat wordt geregeld om de bevalling in te leiden. Ik wilde graag met mijn meiden leuke dingen doen en jesse hoorde daar bij. ik had wel een gesprek met de gyneacoloog en ze raadde me aan om eens op google te kijken, ook om foto's te zien. het leek me zo eng om een mensje met een open hoofdje te zien. Ik vind het ook zo zielig voor Jesse, zo in mijn buik hersentjes verloren, hoofdje open.
    Op google kwam ik wel wat verhalen tegen maar niet veel, daarom wil ik mijn verhaal kwijt. misschien heeft iemand anders er iets aan.

Die week heb ik echt zitten twijfelen, ondertussen had ik aangegeven dat vanaf maandag wanneer het voor het ziekenhuis kon de bevalling ingeleid kon worden. dus dinsdag stond, maandag gesprek met de verpleegkundige van de afdeling die er die dag ook voor ons zou zijn.
    Twijfelen over toch uitdragen, na aanleiding van een aantal verhalen van andere moeders. ik heb veel mijn buuf gepraat over hoe zij het heeft ervaren. Daardoor hadden mijn man en ik al heel veel beslissingen genomen die je anders in het ziekenhuis voor het eerst hoort en dan moet beslissen. aan het eind van de week besloot ik dat ik de zwangerschap niet wilde uitdragen. Om verschillende redenen en die zijn voor iedereen weer anders. Had ook altijd gedacht hoe kan je nu de zwangerschap uitdragen lijkt me super moeilijk, dat was voor ik het zelf meemaakte. Als we de meiden nog niet hadden gehad en de kleine in mijn buik geen open hoofdje had gehad,had ik er misschien wel voor gekozen de zwangerschap uit te dragen.

als ik op de week terug kijk, ben ik zo blij dat ik even de tijd heb genomen. zo heb ik veel kunnen overdenken en praten met anderen over mijn beslissing. en ook is het zo ongelooflijk dat je in een roes de week beleeft. toen de maandag aanbrak toen pas kwam het besef en toen de dinsdag. de bevalling wordt ingeleid. dat wil ik helemaal niet, maar ik weet ook dat het met jesse niet goed zou komen, dat wil ik 'm ook niet langer aan doen. (tja en dan weet ik eigenlijk niet goed wat hij er allemaal van merkt, dat maakt het ook erg lastig om een keus te maken) alle keuzes hebben we gemaakt wat bij ons goed voelt en dat we dachten goed voor jesse en de meiden zou zijn.

wat ik fijn vond is dat de afdeling waar we lagen een mandje heeft voor kindjes die dood worden geboren. Met 22 weken is jesse niet zo groot geworden en een omslagdoek en mutsje zijn echt veel ste groot. 's middags hebben we het mandje bekeken en dat was zo mooi, daar kreeg ik zo'n goed gevoel van. We laten hem veilig achter. Een rieten mandje met een matrasje en mooie bekleding erin. we kozen een neutrale bekleding, veel keus hadden we niet omdat er veel kindjes dood geboren waren zij de verpleegkundige. Jee dat is wel slikken als je dat hoort.
    jesse ligt echt zo mooi in zijn mandje en we hebben veel foto's zelf gemaakt van jesse. Ik wil daar een mooi boekje voor maken om bij alle herinneringen te bewaren.

Wat een vreselijk moment was het toen Jesse geboren werd, kon niet stoppen met huilen. en de verpleegkundige en verloskundige om me heen waren met jesse bezig. ik wilde heel graag jesse zien als hij in zijn mandje lag. Ze zou zijn hoofdje afdekken zodat ik op mijn eigen tempo zijn hoofdje kon bekijken waar het mis was gegaan. en dat viel me mee, ook hoe mooi jesse eruit zag. je weet echt niet wat je te wachten staat en dan is jesse er en ziet hij er erg mooi uit. en dan wordt je steeds verdrietig waarom mag hij niet bij ons blijven. Het zou zo leuk zijn de meiden met jesse, wat zou hij vertroeteld worden. tja.....

en wat schrok ik, mijn man was naar de wc en ik was alleen met jesse, wilde hem aanraken. en toen zag ik een stuipje. Dacht echt hij leeft nog. en toen ik zijn wangetje wilde aanraken weer een stuipje alsof hij naar mijn vinger kwam, raak me maar aan. zo'n schattig gezichtje heeft jesse, neusje mondje oortjes alles mooi. zijn oogjes een beetje bol. Maar hij zag er tevreden uit. je zag gelukkig niet pijn op zijn gezichtje.

Ik vergat bijna zijn knuffeltje bij 'm te leggen. maar die heeft hij nu bij zich. Ging zo in hem op. Je blijft kijken en denken wat gebeurd er.

we zijn zo goed en rustig begeleid in het ziekenhuis. Konden zelf de keuzes maken die we willen. en doordat ik met mijn buuf zo veel heb gepraat en gemaild en al mijn gedachten kon vertellen en opschrijven heb ik het idee dat we het voor ons en jesse op een goede manier hebben gedaan. Het afscheid nemen daar kregen we alle ruimte voor. de verpleegkundige heeft voet en hand afdrukje gedaan. Ze gaf ideeën aan maar konden zelf de keus maken. dat geeft zo'n goed gevoel.

En dan met lege handen en buik naar huis. Heel vreemd.... Steeds weer een ander herinnering of ding dat je denkt dat kan niet met jesse. Jesse is er zo niet, geen wiegje. zal niet zo gek mee doen met de meiden, geen knuffels kusje........

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    :( Heel veel sterkte met het verlies van jullie mannetje Jesse!

3. mama84

mama84 Lid

9 feb 2010
    42
    0
    0
    Verpleegkundige
    Omgeving Rotterdam
    jeetje wat heftig. Heel veel sterkte met dit enorme verlies. Zo te lezen hebben jullie wel een ijzersterke band met zijn allen, ik hoop dat dit het de komende tijd 'dragelijker' maakt.

Veel sterkte

4. Aura

Aura Niet meer actief

Tranen biggelen hier over mijn wangen....wat een verschrikkelijke nachtmerrie....zon mooi en lief knulletje veel te vroeg moest gaan.
    Koester elke mooie herinnering en sterkte met het dragen van dit inmense verdriet.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie mooie wonder jesse wat ontzettend knap dat je dit hebt doorgemaakt(ook je man en kinderen)en dat je het beste hebt gekozen en ook dat wij dit verhaal mochten lezen van je je hebt het zo mooi beschreven dat ik het ook een beetje mee maak in mn gedachten ik heb een brok in mijn keel veel liefs mij

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Heel veel sterkte met dit grote verlies. Zo te lezen komt het wel goed met jullie. Ben blij om te lezen dat je er goed op kunt terug kijken.

7. bouchere

bouchere Niet meer actief

meis,wat een heftig verhaal,ben er stil van.
    heel veel sterkte met het verlies van Jesse*

groetjes
    diana

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal. Wat ontzettend moeilijk. Heel veel sterkte samen...

9. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Wat een heftig verhaal. Heel veel sterkte met het verlies van jullie prachtige zoon Jesse*

10. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Wat een heftig verhaal! Heb met tranen in mijn ogen en kippenvel je verhaal gelezen. Heel veel sterkte met jullie verlies van jullie mooie mannetje Jesse*

11. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Ik vloog met jou mee,
    aan jou voorbij
    Spreidde mijn vleugels
    en gleed langszij
    Verbonden in tijd
    liefde, tussen jou en mij
    Herinneringen vereeuwigd
    keert emotionele tij
    Houd vast,
    laat los en laat gaan
    Herinner mij,
    want juist dan,
    dan blijf ik voortbestaan

Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoon!!!

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Heel veel sterkte met dit grote verlies,

Liefs van

Jacqueline

13. Seth

Seth Niet meer actief

Tranen stromen over mn wangen bij het lezen van jullie verhaal...... :(

heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.....

knuffel,

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    heel veel sterkte met dit grote verlies , van jullie lieve ventje Jesse !!

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Vreselijk!!:(
    Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht wensen om dit te kunnen verwerken!:(
    Liefs en een dikke knuffel!

16. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Sterkte met dit grote verlies meid!

17. Brouwer

Brouwer Nieuw lid

24 feb 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Wat een ontzettende lieve reacties van jullie, dank je wel. Net zulke lieve reacties als van iedereen dicht om ons heen. Pff dat is echt zo lief. Iedere keer weer als iemand zo lief reageert dan stromen de tranen over mijn wangen. gisteren ochtend mijn oudste dochter naar school gebracht weer voor het eerst. Daar zag ik erg tegen op, iedereen deed zo lief. En ik liep huilend de klas binnen. Lotte keek me aan, wat gebeurt er nu toch?

De dagen gaan zo snel voorbij dat wil ik helemaal niet. Ik wil nog zo graag met Jesse bezig zijn. Een fotoboekje maken en bedenken wat we met het as gaan doen als blijvende herinnering en dat hij bij ons is.

Conchita

18. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Heel veel sterkte met dit grote verlies....

19. sinada

sinada Niet meer actief

Wat vreselijk voor jullie en wat een verhaal.
    Heel erg veel sterkte met het verlies van Jesse

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje meis wat vind ik dit erg voor jullie
    ik leef erg met jullie mee erg veel sterkte
    en een hele dikke knuffel

Deel Deze Pagina