Onze trots *Jurre

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door bramtim, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Afgelopen woensdag 10-02-2010 is onze trots *Jurre geboren na 24 weken zwangerschap. Helaas heeft deze volkomen gezonde zoon een kapot huisje uitgekozen waardoor ik hem helaas niet langer bij me kon houden.
    De weken voorafgaand aan zijn geboorte zijn spannend geweest. Het hele verhaal kun je lezen op www.fabertje.webs.com (je moet wel even lid worden bij guestbook)

Gisteren hebben we afscheid van *Jurre genomen. Het blog zal niet meer bijgewerkt worden maar wel online blijven. Hopelijk kunnen we vlinderpapa's en mama's een beetje troost bieden in de toekomst.

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Ten eerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
    Maar tevens ook gecondoleerd met dit grote verlies.
    *hele dikke knuffel*

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Gefeliciteerd met jullie zoon,en gecondoleerd met dit vreselijke onmenselijke verlies!:(
    Een hele dikke knuffel!

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Gefeliciteerd en tegelijkertijd gecondoleert met jullie zoontje. Ik wens jullie heel veel sterkte toe!

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ow geef bij aanmelding aub wel even aan dat je van ZP komt. Anders heb ik dadelijk per ongeluk toch weer leerlingen op mijn blog.

6. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Lieve meid,

Alsnog gefeliciteerd met jullie prachtige zoontje *Jurre
    En ook nog gecondoleerd met dit onmenselijke verlies en verdriet

Ik denk aan jullie meis!

Dikke knuffel Roosje

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Nogmaals heel veel sterkte. Heb me aangemeld op jullie site als Priscilla R zelfde naam als hier.

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en gecondoleerd met het vreselijke verlies wat jullie getroffen heeft.

Ik zou jullie verhaal ook graag willen lezen, ik heb me aangemeld op jullie site met dezelfde naam als hier: Setteke.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Jurre
    Helaas ook gecondoleerd met het verlies van jullie zoon Jurre....
    Heel veel sterkte!
    dikke knuffel :(

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Wat valt het tegen om elke dag weer op te staan en aan een nieuwe lege dag te beginnen. Zou zo graag de klok een jaar vooruit draaien om door het grootste dal en verdriet heen te gaan.
    We hadden nooit gedacht dat je echt in 1 seconde ouders wordt en dan moet je meteen het mooiste kind van de hele wereld afgeven. Het valt niet te beschrijven hoeveel pijn dat doet.
    Ik mis mijn kleine manneke

11. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik heb het bij een ander topic ook al gezegd, maar gecondoleerd met het verlies van Jurre.
    Als het je / jullie zou helpen om de klok alvast een jaar vooruit te zetten, dan zou iedereen dat met veel liefde allang gedaan hebben denk ik...
    Veel sterkte!
    Dikke knuffel

12. mamaknuffel

28 apr 2009
    39
    0
    0
    gecondoleerd met jullie zoon

ik heb me aangemeld

13. Ontzettend veel sterkte met dit ondragelijke verlies! Er zijn geen woorden voor...
    hele dikke knuffel van een andere mama van een Jurre

14. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Heel veel sterkte met dit verlies!! De gedachte alleen al, zorgt voor tranen in m'n ogen...

Ik heb je een PB gestuurd n.a.v. je mailtje (had het mailtje per ongeluk weggeklikt, dus daarom maar even een PB via ZP!!!)

Liefs debsel82

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Wat vreselijk...gecondoleerd met dit ondragelijke verlies....

Ik heb me aangemeld op de site.

Dikke knuffel,
    Annette

16. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Hey meid,

hier ook nog eens gefeliciteerd met jullie prachtig zoontje Jurre*.
    Tevens gecondoleerd met dit enorm zware verdriet! :(
    Dag lieve Jurre* voor altijd in ons hart!

xxx

17. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Toen Jurre net geboren was, had ik niet de puf om het verhaal op te schrijven. Vandaar nu pas.

Begin 2008 raakten we zwanger van een tweeling. Het eerste vruchtje verloren wij met ongeveer 5 weken en bij de echo om te kijken of de baarmoeder mooi leeg was, ontdekten we nog een knipperend hartje. Enorm geschrokken maar dolgelukkig gingen we weer naar huis.
    Helaas bleek twee weken later dat ook dit vruchtje niet geboren mocht worden. De miskraam kwam niet zelf op gang dus werd na een aantal weken voor een curretage gekozen. De nacht voor de curretage kwam het alsnog zelf op gang. Toch werd er alsnog gecurreteerd. Achteraf niet nodig want het vruchtje lag al buiten de bm. Voor de zekerheid mijn bm nog even snel schoongeveegd.

Die curretage zorgde ervoor dat ik het syndroom van Asherman opliep. Een complicatie nav curretage waarbij de baarmoeder verkleefd. Na diverse ingrepen ben ik daar definitief pas anderhalf jaar later, september 2009, van genezen.

Direct daarna (kleine week na laatste onderzoek) raakte ik zwanger van Jurre. Er was geen aanleiding om onder controle van de gyn te blijven; ik mocht gewoon zwanger zijn bij de VK. Een nasleep van de Asherman zou er niet meer zijn.......

Na de 20 weken echo hadden we eindelijk een beetje de moed om te genieten van het wonder in onze buik en gingen we
    fantaseren, shoppen en konden we de angst dat het mis zou gaan een beetje loslaten.
    Tot we met 21,5 week plotseling opgenomen werden in het ziekenhuis. Ik had weeen, ontsluiting en uitpuilende vliezen. Mijn baarmoedermond bleek ernstig verzwakt te zijn ten gevolge van de Asherman. Nergens in de literatuur stond dit beschreven. Wij waren de eerste. De kans dat Jurre dit kapotte huisje uitkoos was vele malen kleiner dan het winnen van de Staatsloterij.

In het ziekenhuis is op alle mogelijke manieren geprobeerd om de bevalling te remmen maar na veel ups en downs heeft een infectie er uiteindelijk voor gezorgd dat Jurre met 24 weken geboren is op 10-02-2010. Een uur na zijn geboorte is hij in onze armen overleden.
    Een perfect mooi mannetje. Een look-a-like van papa en mama. Krachtig ventje in een verkeerd huisje. Wij zijn zo trots op hem. Hij heeft ons papa en mama gemaakt en ons overladen met liefde in die korte tijd dat hij er was.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Op de één of andere manier voel ik me nu steeds lullig dat ik dat topic over cerclages opende... 't Ging op een gegeven moment toch ook een beetje om jou. Vooral toen ik las dat het fout was gegaan. Misschien zijn het ook wel een beetje mijn eigen emoties en het gemis van mijn dochtertje.
    Sorry, hoor.

Maar in ieder geval heel veel sterkte, Bramtim. 't Is niet zomaar iets, en ik hoop dat je het een beetje zal kunnen uithouden met de (hopelijk niet) komende reacties. Daar heb ik wel lang mee geworsteld, dat mensen zo raar kunnen reageren. Nu maar hopen dat je daar niet tegenaan loopt.

Wat ik mooi vond aan je stukje, is dat je zei dat Jurre jullie vader en moeder heeft gemaakt. En zo is het.

19. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Jeetje, hoezo voel jij je schuldig over het topic van de cerclages? Ik wilde gewoon graag weten hoe het ging en misschien ook wel een succesverhaal horen van meiden die een noodcerclage hadden gekregen. Is mijn eigen keuze geweest om daar te schrijven en heb nooit iets als lullig ervaren. Misschien heb ik zelfs wel eerder jou topic verpest.

De reacties van mensen zijn wisselend maar dat zijn we nog gewend van de miskraam van de tweeling. Ik zit nu nog lekker in de fase dat ik mensen niet opzoek als ik daar de puf niet voor heb. Fijn dat ik daar de ruimte voor krijg. En ja,.... moeilijk zijn de stappen de komende maanden zeker.

Enne..... dat cerclage topic moet gewoon blijven lopen want ik hoop dat ik ooit nog een keer een zusje of broertje voor Jurre mag dragen en dan een heeeeeeele lange zwangerschap met cerclage.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Nou ja, zo ben ik gewoon, ik vind het heel erg voor jullie hoe het is gegaan... Maar gelukkig dat je het niet verkeerd opvat.

En hopelijk komt er snel een broertje/zusje bij voor Jurre, mét cerclage inderdaad. Je moet idd niet te snel mensen opzoeken hoor, heb ik destijds ook niet gedaan. Eerst een beetje aan jezelf denken.

Deel Deze Pagina