Zoveelste zeur topic over afvallen Ben altijd tevreden geweest met mijn figuur en gewicht. Woog altijd rond de 58 en later tot mn 26e ongeveer zo'n 65. De laatste jaren ben ik echter heel veel gaan emotie eten en ben ik nu op mn 32e uitgegroeid tot een verschrikkelijke 107 kg Voel me lelijk, vet en ellendig. Gisteren voelde ik me goed, lekker wezen carnavallen met vriendinnen en op weg naar huis riep een jongen me toe: zo jij bent dik! En dit is niet de eerste keer hoor, hoor zulke dingen regelmatig en dan zak je gewoon compleet door de grond. Ik zie soms ook mensen die gek haar hebben of rare tanden bij wijze van, maar wie ben ik om daar ongevraagd wat van te roepen? Maar nu heb ik echt zoiets van, ik wil en ik moet echt gaan afvallen, ik wil me niet meer zo slecht voelen en ik wil meer energie en leuke kleding aan. Wie o wie heeft er tips? Ik wil gezonder gaan eten en meer bewegen, dus geen dieet. Maar ben een beetje de weg kwijt wat ik allemaal mag eten en dan vooral goede tussendoortjes.
Och meissie toch, wat een kutopmerking.. Helaas weet ik hoe je voelt... Dus ik lees met je mee, wil echt na de bevalling er wat van af!
heej hier hetzelfde alleen nog stukkie zwaarder ben nu met weight watchers bezig en dat bevalt me wel weet niet waar je in brabo woont whahaha maar ook ik ben een gezellige whahaha denk ik dan brabo!!! en vanaf morgen ga ik dr echt goed tegen aan weg met die rot kiloos pfffff
ik kamp er ook mee.Weet je wat we doen? we zetten hier allemaal op de dinsdag of een andere dag ons gewicht neer. Dit doen we elke week en zo kunnen we elkaar stimuleren! Je krijgt dan toch een beetje een schaam gevoel ten opzichte van de anderen als je dan niet bent afgevallen. We moeten elkaar motiveren! Ik ben ook een emotie eter maar walg ook echt van mezelf!
laten we het vanaf morgen doen, de donderdag dus. Ik zal mij morgenvroeg wegen en het hier neerzetten en dan maken we een schematje.
Ben trouwens ook 32 en weeg ongeveer net zoveel als jij, zal het aan de leeftijd liggen Mijn zus kreeg van de diëtiste het advies om kleine porties over de dag te verdelen zodat je geen hongergevoel krijgt en gaat schranzen, daarnaast yoghurt eten, dat is goed voor de spijsvertering. En liever langzaam afvallen dan crashen...
@zwangeremama ik kom uit lampegat ofwel eindhoven Ik heb van frustratie mijn weegschaal een tijd terug kapot gegooid ooooh schaam , dus ik heb er geen. Mijn laatste gewicht was dus 107, maar kan al goed een stuk meer zijn. Als er meer meiden mee doen, wil ik best een nieuwe gaan kopen morgen.
Wat een kut opmerking. Ik was er echt wel heen gegaan. Wat een lul. Ik kan me daar zo boos om maken. Ik ben ook te zwaar en heb me aangemeld bij weight watchers ik ben nu een dikke week bezig en 2 kilo lichter. Van te voren al heel wat geprobeerd.
gadverdamme wat een kut opmerking. :x ik woog ook 107 kg, 107.8 om precies te zijn. ik ben nu 6 weken met het cambridge dieet bezig en ben nu 12 kg kwijt. gaat onwijs goed en voel me er super bij. heel veel succes, je kan t!
2 vriendinnen van me zijn ook op die jongen afgestapt, en gezegd dat hij heel snel zn excuses moest maken haha, ik kan dan niks uitbrengen, moest er later om huilen dan denk ik grrr laat je je weer op je kop zitten door zo'n rotzak..
Ik kom ook later met goede uitspraken, maar op dat moment ben ik zo verbaasd dat iemand zo asociaal is om zo'n opmerking te maken dat ik met mijn mond vol tanden sta.. " nee l*l, jouw kop trekt volle zalen!"
Ik wil jullie in ieder geval veel succes wensen met afvallen! Ik ben afgevallen door gewoon gezond te eten: 4 a 5 boterhammen, 2 stuks fruit, 300-400ml zuivel, 2 tussendoortjes, 200 gram groente, 100 gram aardappelen/rijst oid, stukje vlees of vleesvervanger. De hoeveelheden zijn ongeveer, ik hou niet zo van avondeten dus daar eet ik niet zoveel van. En dus niet al te vette dingen/dingen met veel calorieën kiezen, maar ik eet gerust een boterham met chocopasta op een dag, maar dus niet allemaal met chocopasta. Wat bewegen betreft, ik heb een hometrainer en een stepapparaat op de slaapkamer, kan ik lekker tv kijken en sporten tegelijk. Wil van het voorjaar weer gaan hardlopen, maar dat zou ik pas gaan doen als je 10 kilo van je streefgewicht af zit, anders is het zo slecht voor je knieën.
ohhhh cool ik in best ligt dicht bij heb wel in eindhoven gewoont en schoonouders wonen der ook dus regelmatig te vinden in eindhoven!!! allebei de kindjes zijn der ook geboren maar das nie zo gek dichtbijzijnste ziekenhuis voor ons
Hier ben ik het ook zat, dus lees mee en wil ook mee doen. Nu ik toch bevallen ben wil ik van al mijn zw kilo's af... Heb de laatste 10 jaren genoeg vet opgebouwd.
Ik loop al een tijdje te denken dat ik zo'n onderwerp moet starten! Ik kom altijd gigantisch aan tijdens m'n zwangerschappen, zo'n 30-35 kg en dan blijft er ook nog steeds wat gewicht plakken terwijl ik alweer zwanger ben. Nu ben ik al 30 kg kwijt, maar moet nog 10. Afgelopen week was ik in een winkel en toch werd ik (weer) gefeliciteerd met m'n zwangerschap!!. Grrrr...echt niet leuk! Dus nu ben ik vastbesloten om aan die laatste 10 kg te beginnen. Ik durf alleen niet zo goed te wegen, ik denk dat ik de laatste weken ben aangekomen. Ietsiepietsie te veel gesnoept...
Ik ben eens 10 kilo afgevallen met weight watchers, ging een kilo per week. Ik vond het goed te doen, heb toen eigenlijk heerlijk gegeten steeds omdat ik hel bewust met het eten bezig was, lekkere recepten had en genoot van tussendoortjes die ik af en toe kon nemen. Ik deed het gewoon zelfstandig, ik had een kookboek en een puntengidsje. Mijn moeder die is nu bezig en heeft laatst voor 99 euro bij de aldi een home trainer gekocht. Elke dag als DWDD op tv is gaat ze fietsen in een flink tempo. Je ziet dan meteen staan hoeveel je verbrand. En het is een kleine moeite. Succes!
Op deze manier wil ik ook mijn kilo's kwijtraken. En ik neem me iedere dag voor om te beginnen, maar ik ben nog steeds niet begonnen. Mijn man wil ook afvallen, dat scheelt, alleen hebben we telkens een discussie hóe. Een collega van hem is in korte tijd heel veel afgevallen dmv accupunctuur, en de eerste 2 weken mocht ie alleen maar bouillon drinken geloof ik. Nou, daar geloof ik dus niet in, dat lijkt mij gewoon een crashdieet... Bovendien vind ik dat we dat niet kunnen maken tegenover ons zoontje. "Kenji eet jij je bordje leeg?" "Nee, mama en papa willen lijnen, die hoeven niet te eten." Uh.. nee, gaat nie werken nie.
als je gezond en verantwoord wil afvallen zou ik voor weight watchers gaan... je zult verbaast zijn hoeveel je mag eten, je mag zelf weten wat je eet mits je je aan de fit formules houd en het aantal punten wat je per dag mag/moet eten....dus geen voor gekauwde menu's je mag zef weten wat je eet.... de fit formules zijn.... 2 porties vet per dag, 5 porties groenten en fruit minimaal, meer mag .... 2 porties zuivel 1,5 liter water een half uur bewegen.... Je mag het een week gratis proberen.... misschien werkt het voor je... je kunt naar de cursus gaan, maar het kan ook online of gecombineerd.... overigens woon ik in Veldhoven..... alias rommelgat...haha
Weight Watchers is net zoiets als Ega geloof ik, heb ik ooit gedaan. Ben ik wel 20 kilo mee afgevallen, maar zij werken met 'verboden' groenten en fruit enzo, werkte niet op de lange termijn voor mij. Oh, ik kom trouwens uit 't Waoterrijk. Degene die raadt waar dat ligt, is mijn held.