even een vraagje; mijn dochter is volgende week maandag jarig en ik ga zelf de taarten maken haar verjaardagstaart is al af en staat in de vriezer maar ik wil er ook cupcakes bij maken maar als ik deze donderdag al maak, zijn ze maandag dan nog wel lekker?? ik wil ze versieren met marsepein dus gaat veel werk in zitten en moet vrijdag, zaterdag en zondag werken dus kan deze dagen niet bakken.... zal ik ze dus 4 dagen kunnen bewaren? en hoe? in koelkast??
Niet in de koelkast bewaren, worden ze droog. Gewoon in een niet al te warme ruimte in je huis, in een afgesloten trommel of iets dergelijks. Ik adviseer mensen die bij mij cupcakes bestellen meestal om ze maximaal drie dagen te bewaren. Ik vind ze zelf de eerste twee dagen nog super vers smaken en de derde en de vierde dag iets minder. Je zou ook de versiering wel al kunnen maken en afgesloten bewaren en de cakejes zelf later bakken.
kan dat?? de marsepein in een bakje bewaren?? maar wanneer kan ik dan het best de cupcakes maken? want die mogen toch niet warm zijn als de marsepein erop komt???
Ja ik bewaar de decoraties dan in een plastic afgesloten bak, op een bakpapier met wat poedersuiker erop. Gaat prima. De cakejes zijn zo afgekoeld hoor. Ik doe de decoratie er op als ze een half uur uit de oven zijn. Soms nog wel eerder volgens mij.
Marsepein van te voren uitsteken/versieren en in huishoudfolie afdekken, cc bakken en in de vriezer. Botercreme zou je ook al kunnen maken. Blijft in de koeling een week goed. Dan als je het gaat gebruiken weer even opkloppen. Je kan botercreme ook invriezen.
kun je cupcakes ook twee dagen in folie bewaren? Ik moet er 80 maken dus dat kan ik nooit in afgesloten bakken doen