Onze relatie & babys

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Hella457, 16 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Is er op 1e kerstdag niet heel erg veel dicht? Ik ken wel kerstmiddag (de 24e middag en avond) waar heel veel mensen heengaan.

En helpt hij verder wel genoeg mee dan? Ik lees nergens dat hij jou buiten zijn werk om volledig laat zitten met de kinderen of het huishouden. Ben je zelf al eens alleen of met vriendinnen ergens heen geweest. Gewoon lunchen in de stad ofzo?

Sommige mensen hier vind ik enorm benauwend. Dat je je volledig op moet sluiten in huis of ieder moment bij je gezin moet zijn. Dat je "te oud" bent om nog een keer uit te gaan. Of dat dat niet meer kan als je kleine kinderen hebt. Jullie kunnen beiden eigen activiteiten ondernemen. Zowel jij als je partner kunnen toch zelfstandig voor jullie kinderen zorgen. Natuurlijk in overleg.

lorreke vindt dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.010
    14.675
    113
    Vrouw
    Ts is 3 maanden geleden bevallen van een tweeling. Er zijn idd mensen die een kind uitpoepen en daarna zo fris als een hoentje het leven meteen op de rit hebben en dat zonder brak lijf.
    Het is veel normaler dat je na 3 maanden net weer een beetje op aarde landt en je blij bent dat je heelhuids de avond weer gehaald hebt.
    Je kinderen verzorgd, een fatsoenlijke maaltijd op tafel en een niet ontploft huis is al heel wat met 1 baby van 3 maanden, laat staan met 2 baby's.

Ik lees hier van eigenlijk niemand dat men te oud is om te gaan stappen, maar alleen maar dat een man die net vader is geworden zijn prioriteiten verkeerd legt.
    Ts gunt hem zijn uitjes, hij is, naar ik lees, al de nodige keren op stap geweest in de afgelopen maanden.

Maar kom op zeg, hij wil nu 1e kerstdag alleen op stap. De hele dag!
    Dat is toch heel raar? Dan is het toch logisch dat menigeen denkt: wat is er met hem aan de hand?

Het gaat helemaal niet om het recht om allebei zelfstandig op stap gaan. Dat gunt ts haar man. Maar in overleg en dat overleg is er niet. Hij deelt mee. Alsof zij er niet toe doet, alsof zijn kinderen er niet toe doen. Heel vreemd!

@Hella457 tjonge wat maakt hij het jou lastig!
    Ik ben bang dat er wel wat achter zit. Vreemdgaan? Of vluchtgedrag? Ik weet het echt niet. Ik denk dat een goed gesprek nu echt wel een must is. Sterkte daarmee.

Als hij bij zijn plan voor 1e kerstdag blijft, kun jij dan met je kindjes iets leuks gaan doen? Naar je ouders toe bijv? Of naar vrienden? Voelt denk ik wel heel gek om dat alleen te gaan doen, dat zal de nodige vragen oproepen.
    Heb je zelf een auto? Of hebben jullie er maar 1? Dan kun je wel de auto claimen voor die dag. Terecht toch dat jij met de kleintjes een auto wil hebben om de vrijheid te hebben. Pakt hij de fiets of het ov maar.

Sterkte met deze lastige situatie ❤️

SAARC, Sado, Saartje33 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dus nu heb jij voorgesteld dat jij tweede kerstdag de hele dag op pad bent? De meeste thermen hebben kolfruimtes, dus ik zou een dagje weg boeken inmiddels.

Diiba, Cornflake en chrystel73 vinden dit leuk.
  4. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Ik ben wel benieuwd hoe vaak jij alleen weggaat Hella, want dat zo ik zo snel niet staan. Volgens mij heeft Amber geen kinderen, ik vind dit echt niet acceptabel hoor met twee baby's van 3 maanden zeg. Dat is ook niet een periode dat je makkelijk een oppas regelt en zelf nog wakker een film doorkomt in de bioscoop. Dat hij de energie heeft om continu te gaan stappen zegt al genoeg, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij daar energie voor zou hebben.

SAARC, Sado, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Jij bent wel echt expert deskundige in hoe het zit met vertrouwen en vreemdgaan hè..

Het gaat hier over een gezin met een te vroeg geboren tweeling. En dan doe jij in een eerder berichtje net of deze vrouw vakantie aan het vieren is omdat ze verlof heeft??

Jij heb echt geen weet van het echte gezinsleven anders praat je niet zo!!

SAARC, Neuzeke, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Mammavantwee

Wauw.. ben wel benieuwd wat hier achter zit voor je man en wat hij dan wil gaan doen?
    Hadden jullie niet zelf al plannen om wat te gaan doen?
    Vind het een vreemde gedachte eerlijk gezegd. Het is de 1e kerst van jullie kindjes en er dan aandenken om weg te gaan? Sterkte! Hopelijk kunnen jullie samen tot een oplossing komen..

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Dat was ook het eerste waar ik aan dacht :).

femkes vindt dit leuk.
  8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Hoe is het nu? Hebben jullie nog goed gepraat?

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Iedereen vult zijn gezinsleven in zoals hij zelf wil. Sommige mensen (vaak moeders) leven volledig voor het huishouden en de kinderen. Dat doe jij ook aan je naam te lezen. Dat is natuurlijk prima als dat is wat je wilt en kunt. Maar er zijn ook mensen zoals de partner van to die wel eens een stap buiten de deur willen zetten. En dan zou het niet moeten uitmaken wat ze gaan doen. Het is niet aan to om te bepalen dat hij iets niet mag! Het is een volwassen persoon die voor zichzelf kan bepalen wat voor activiteiten hij doet. Vreemdgaan, waar to blijkbaar bang voor is, kan altijd. En het is goed om daarover het gesprek te voeren. Net als haar onzekerheden over zichzelf, haar relatie en de opvoeding. En natuurlijk staat het to vrij zelf ook wat te ondernemen. Ze gaat op korte termijn werken. Dan is de zorg ook elders neem ik aan.

10. Mammavantwee

Oh bijzonder, hoe zie jij dat aan m’n naam?

Neuzeke, WWJD, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik zou dit nog raarder vinden tijdens kerst, dan op een andere ‘normale’ dag. Er hangen rode vlaggen, jullie moeten echt even samen een goed gesprek voeren. Ik zou niet per se meteen denken aan vreemdgaan, maar het lijkt er wel op dat hij gewoon even dingen wil doen waardoor hij het drukke gezinsleven even kan ontvluchten. Als je hier nu niet samen over gaat praten, dan kan het later misschien wel die kan van vreemdgaan opgaan als je niet weet wat er in zijn hoofd speelt.

Wij vrouwen bereiden ons al voor op het moederschap vanaf het moment dat we stoppen met anticonceptie. Mannen zijn ineens vader op het moment dat hun kind geboren wordt en pas dan veranderd er ineens van alles. Bij sommige mannen kan dat overweldigend zijn en vaak zijn ze dan ineens ook naar de tweede plaats verkast door hun vrouw ;) Mannen blijven toch ook gewoon kinderen haha, ze hebben ook aandacht nodig. Dus het kan best zijn dat jouw man even zijn plekje moet vinden in jullie gezin en dat hem dat wat meer moeite kost.

Ik hoop dat jullie er samen uit komen en hij niet zulke dingen wil ondernemen om de verkeerde redenen.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De victoriaanse tijd belde, ze willen hun standpunten terug.
    Sorry, maar mannen zijn niet de enige die aandacht nodig hebben, vrouwen hebben dat ook. Daarnaast zijn er genoeg vrouwen die moeten landen in het ouderschap, ook dat is bepaald niet gebonden aan een piemel hebben. Ts heeft kort geleden een tweeling gebaard, een beetje rust en tijd voor haar lijkt me ook aardig passend.

Het is prima als meneer even tijd voor zichzelf nodig heeft, het is prima als hij even wat wilde haren kwijt wil door uit te gaan, het is prima als hij dat eigenlijk juist iets vaker wil gaan doen.
    Wat niet prima is, is dat hij niet communiceert en afstemt en zijn partner met een rotgevoel laat zitten. En daar zullen ze het over moeten hebben om een nieuwe balans te vinden.

Iertje81, NiVa0230, Biny en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.131
    113
    Home
    Ik vind het allemaal maar vreemd

als ie wel thuis is helpt hij dan wel ?

hij heeft 2 kinderen waar hij voor moet zorgen en zijn verantwoordelijkheid voor moet nemen dus hij kan niet wat leuks doen wanneer het hem maar uitkomt
    Dit zou ik hem duidelijk maken en wat tijd voor jezelf is helemaal prima maar wel in overleg en elkaar helpen
    Ik vind je vriend zijn ideeën niet oké en zou er wat achter zoeken

14. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Ik ben heel benieuwd of jouw partner inderdaad met kerst weg is gegaan @ts

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
  16. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik ben bang dat hier geen reactie meer op komt… ik heb ergens het vermoeden dat het niet goed zag

Deel Deze Pagina