De titel zegt het al, mijn zoontje was bij geboorte 9 pond. In de kraamweek stapten we op advies van de verloskundige al over op 6 flessen van 120 en 4 schepjes friso. Dit hebben we na een paar dagen aangepast naar zelfde hoeveelheid maar friso voor hongerige baby's (gele pak). Toen ie rond de 3 weken oud was zijn we hem 150 en 5 schepjes gaan aanbieden, hij drinkt alles op, plast heel veel en spuugt bijna nooit. Nu, anderhalve week later lijkt ie geen genoegen meer te nemen met de hoeveelheid en ligt ie na krap 2,5 a 3 uur alweer te roepen en zoeken naar een fles. Ivm mijn keizersnede ben ik nog niet met hem naar het consultatiebureau geweest om te wegen maar hij groeit goed zo op het zicht. Mogen we hem al meer flesvoeding aan gaan bieden?
Hoi, Wanneer een kindje snel voor een volgende voeding komt is het goed om ook even naar het drinktempo te kijken. 15-20 minuten is een goed drinktempo. Wanneer het drinken sneller gaat kan je zoontje ook eerder komen voor een volgende voeding (zuigbehoefte wordt niet bevredigd). In dat geval is het fijn om een speentje te nemen met een kleiner gaatje. Hoeveel flessen krijgt hij nu van 165 ml (150 ml water/5 schepjes voeding)? 6? Met flesvoeding is er een maximale hoeveelheid die je kunt geven. 1 liter klaargemaakt, 30 schepjes. Wanneer je 6 flessen van 165 ml geeft, geef je dit al. Groetjes Angelique
Hoi, Hij krijgt al een speentje tussen de voedingen door en doet zeker 20 tot 25 minuten over zijn fles. Hij krijgt 5 voedingen dus als ik je reactie dan zo lees zouden we hem per fles iets meer kunnen aanbieden? Groetjes Wendie
Hoi, Geef je dan nu 5 flessen van 165 ml? Dan is het misschien fijn om het nog even zo te houden. Anders is het een vrij grote hoeveelheid voor zijn leeftijd. Dan heb je geen ruimte meer om straks meer voeding te geven wanneer hij wat ouders is/zwaarder weegt. Welke soort flesvoeding geef je? Mogelijk dat je een voeding kunt geven met meer verzadiging (bv Friso Extra, snel honger lekker slapen). Of een kleine hoeveelheid water (10-20 ml) tussendoor, voor tijdelijk wat voller gevoel. Groetjes Angelique