Was de afgelopen tijd een beetje somber door verschillende omstandigheden. Ik heb toen voor mezelf een lijstje gemaakt; wat maakt me blij en wat maakt me somber; wat geeft me energie en wat kost me energie ?. Gelukkig kon ik de linkerkolom (blij) vrij snel invullen en de rechterkolom (somber) minder snel. ik ben zomaar eens benieuwd wat jullie drijfveer is in het leven maar evt als je dat leuk vindt te melden ook qua werk.
Ik word blij van mijn man die altijd verteld hoeveel waardering hij voor me heeft. Verder het zorgen voor mijn dochter en het mensen naar de zin te maken op mijn werk (werk als receptioniste in een hotel). Ook geniet ik erg van sporten en buiten zijn, dat geeft me veel voldoening. Ook lekker koken, en bezig zijn met mijn geloof heb ik nodig om lekker in mijn vel te zitten. Mijn auto-immuun ziekte kost mij energie (ben vaak moe), evenals mensen die veel roddelen of bewust anderen laten vallen. En ik ben meer een zomer-mens dan een winter-mens Ik ben niet snel boos of somber eigenlijk.
Ik word blij van leuke reacties op mijn website. Soms zeggen mensen dat een stukje dat ik heb geschreven ze erg heeft geholpen, dan zit ik echt helemaal te stralen En ik word blij van ons zoontje. Vooral als ik merk dat hij steeds meer gaat begrijpen en steeds meer begint te reageren uit zichzelf en weet wat onze ritueeltjes zijn enzo (bijvoorbeeld een bepaald geluid maken als hij wil drinken). En wat me veel energie kost.... Negatieve mensen vooral, en mensen die me willen veranderen in iemand die ik niet ben.
Ik ben niet heel snel down. En als ik down ben duurt dat gelukkig vaak maar een paar dagen. Ik kijk dan altijd naar wat ik heb.. En dat "drijft" me. Daarbij vind ik het heel belangrijk dat m'n dochter er niet de dupe van wordt. Dus zij is in zekere zin ook echt een drijfveer.
Ik krijg energie van mijn werk, buiten zijn met kind en dieren, uitjes met vriendinnen of man. Roddelende mensen, zeurende collega's, negatieviteit kost mij energie..
Ik word blij van mijn gezin, man, dochter en hond. Ik vind het heerlijk als iedereen thuis is of als we bijvoorbeeld samen lekker naar het bos gaan. Ook word ik blij van onze familie en vrienden om ons heen, we hebben vorig jaar zo veel steun en hulp gehad, dat waarderen we echt enorm. Ik word ook blij als ik hoor dat onze dochter het goed doet op school en vriendjes graag met haar spelen. Op mijn werk word ik blij van het werken met de kinderen (onderwijsassistente) ik kan iets voor ze betekenen en dat geeft me heel veel voldoening. Soms is het wel naar om te zien hoe moeilijk sommige kinderen het hebben, thuis, of op school. Ouders nemen soms niet echt goede beslissingen, dit gaat dan ten koste van hun kind, dat kan me wel eens triest maken en een machteloos gevoel geven...... En ik kan me rot voelen als de liefste mensen om mij heen verdriet, pijn of zorgen hebben. Ik probeer er dan voor ze te zijn zodat ze zich beter voelen.
Mijn kinderen en man geven mij ontzettend veel energie. Van hun liefde en waardering groei ik elke dag weer. En dan zijn er 5 mensen in mijn omgeving die me uitputten qua energielevel.........als ik die uit mijn leven kon bannen,heel graag maar dat gaat niet. Gewoon steeds het knopje terug draaien als ik mijn energie voel wegstromen en me richten op wat me blij maakt. Gelukkig gaat het steeds vlotter om dat knopje terug te draaien.
Sporten geeft me posi energie maar daarentegen kost het me ook ontzettend veel energie Mijn drijfveer is mijn aller grootste liefde!
Ik word blij van mijn meisje en ons huis. Ook van de nieuwe doelen die ik heb Dingen die me energie kosten zijn tegenslagen (en heb er nog al wat gehad)
Ik word blij van de zon, van bloeiende bomen, van koeien in de wei en de eerste lammetjes in de lente. Van het strand, van historische steden en van wijn op een terras. Van complimenten en lieve mensen. En dat ik bijna een baby krijg! Echt, ik kan nog wel even doorgaan. Leuk topic, ik zou hier vaker over na moeten denken. Heeft iemand al in de gaten dat het van mij snel lente mag worden? 😄 Wat mij energie kost of verdrietig maakt zijn gemene mensen, mensen die geen interesse tonen en geen rekening met elkaar houden. Dierenleed en alle kortzichtige oorlogen en aanslagen in de wereld. Mijn persoonlijke verdriet en nare dingen die in de toekomst nog gaan gebeuren. Wat mij drijft is ondanks de negatieve dingen toch de positieve dingen blijven zien. Het leven is niet altijd leuk of eerlijk maar je moet er zelf het beste van maken.
Ik word echt blij van m'm werk. Ik werk graag en zie dan regelmatig dezelfde mensen. Heerlijk! Ze zijn blij als ik kom en ik ben blij als ik er ben.... ik ben blij met m'n dochter, ik zie haar groeien en daar ben ik echt trots op! Wat mij energie kost is onrecht tegen andere mensen. Jakkes!
Ik word blij van mijn mannen, en vooral na een dag hard werken. heerlijk kunnen genieten van het mooie weer wat er weer aan komt, heerlijk. En wanneer me schatje thuis komt van zn werk. waar ik niet van hou zijn klagende mensen, die op alles lopen te zeiken, en negatief zijn , bleh. .
Van mijn werk krijg ik geen energie, dat kost alleen maar energie. Kan me er ook niet veel bij voorstellen dat je er wel energie van zou kunnen krijgen. Maar goed, ik werk momenteel ook harder en meer dan ik graag zou willen, dus dat zal ook wel meespelen. Ik kom er wel achter dat ik van sporten energie krijg. Als ik lekker op de fiets naar mijn werk ga of 's avonds nog een rondje ga hardlopen voel ik me daarna inderdaad beter. Heb heel lang gedacht dat dat ook nooit kon kloppen, haha. De laatste tijd vraag ik me toevallig wel vaak af waar ik nou energie van zou kunnen krijgen, want de meeste dingen kosten mij alleen maar kracht. Werk, sociale contacten, huishouden, ik word overal moe van momenteel. Het enige dat me direct een opkikker geeft is bezig zijn met het nadenken over en organiseren van een volgende vakantie. En ik word ook blij van het vooruitzicht op tijd voor mezelf. Dat heb ik momenteel vrijwel niet, behalve dan 1x per week een half uur hardlopen, terwijl mijn oudste zoon zwemt. Ik zou dolgraag ook structureel tijd voor mezelf willen hebben, maar op de een of andere manier lukt dat gewoon niet. Heel soms kan ik regelen dat mijn ouders een avondje of middag oppassen, zodat ik met mijn man of een vriendin samen iets leuks kan gaan doen, maar dat komt weinig voor en is ook niet structureel.
Een vraag waarbij ik even moet nadenken. Natuurlijk zijn mijn man en zoontje een onwijze drijfveer in mijn leven maar daarnaast zijn mijn vriendinnen en werk ook een drijfveer. Alles samen maakt dat ik mij ontzettend gelukkig en rijk voel en daar krijg ik energie van. Als ik mijn oma zie genieten van ons zoontje krijg ik een onwijze energie boost en ben ik dankbaar dat mijn oma, zoontje en ik dat moment mee kunnen maken. Hetgeen wat mij veel energie kost is te lang stilstaan bij negativiteit waar ik niets mee kan, dit ga ik dan dus ook zo veel mogelijk uit te weg. Tegenover al het negatieve staat iets positiefs en ik probeer altijd maar aan het positieve te denken.
Blij/energie: mijn vriend, onze prachtige dochter, voetballen, vriendinnen, uit eten, stappen, mijn familie, ons mooie huis, werk, series & films, lezen Somber/energievreters: zwanger zijn, niet kunnen sporten, kraamvisite (ja sorry echt waar..), koud weer, wereldvreemde mensen.. Verder kan ik eigenlijk niet zoveel bedenken..
Dit inderdaad! Behalve een bAby krijgen want zover zijn we helaas nog niet maar dan in de plaats mijn lieve vriend en lieve familie! Leuk topic!
Energievreter nummer 1 is momenteel onze puberzoon die er de kantjes vanaf loopt.Geef helaas veel herrie en onrust in huis. Enerzijds moet je het loslaten maar het is wel zijn toekomst en dan is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Energie krijg ik van een mooie dag en een lekker stuk fietsen. Gezellig een avondje weg met man of een goede vriendin. En ik krijg steeds meer energie omdat ik al 20 kilo ben afgevallen en ik weer zelfverzekerd mijn mannetje kan staan.
Ik word ontzettend blij van mijn kinderen maar daarentegen vreten ze ook enorm veel energie. Ik sta er veel alleen voor, ivm het werk van mijn man.