Ik zou het ook doen. Om alle redenen die hierboven al genoemd zijn. Wel een grote stap, maar ik denk dat jullie er in alle opzichten op vooruit zullen gaan
Ik zeg doen!. Klinkt als een goede toekomst voor je gezin. Al blijft het natuurlijk voor het hele gezin een grote stap.
Niemand een weer woord? Jullie maken het mij wel heel moeilijk. Man en ik hebben het er natuurlijk ook regelmatig over gehad. Dit speelt al zeker serieus een 2 maanden. Een jaar geleden is het aanbod van mijn ouders ongeveer gedaan. Maar na de adoptie is het praat dus echt écht serieus geworden. En toen dus zwanger. En dan komt een beetje de tijd druk want ja met een baby word het verhaal natuurlijk iets anders. We hebben een aanstaand probleem. Is niet de vraag of we het probleem krijgen maar wanneer het probleem komt. Aan de ene kant krijgen wij dé oplossing op een blad aangereikt. Maar er zullen wel offers gebracht moeten worden, voornamelijk de kinderen zullen offers moeten brengen. Zij gaan uit hun vertrouwde omgeving naar een land waarvan ze de taal matig spreken. Ze zullen daar opnieuw moeten beginnen. Maar als we hier blijven. Zal het voor hun ook veranderen. De pony zal weg moeten om de simpele reden dat we het niet meer kunnen betalen, ze zal haar hobby op moeten geven want op de Manege rijden zal ook te duur zijn. Wij willen de pony ook écht niet weg doen! Wij willen de kinderen ook alles gunnen wat hun gelukkig maakt. Maar dan moet het wel financieel te trekken zijn. Als het geld er is dan gunnen we hun alles. Zelfde geld voor de crosmotor. Kost beide klauwen vol met geld! Maar als je die Blije gezichten ziet dan is het elke cent waard! Maar om ons leven te behouden als het nu is zullen er dus offers moeten worden gebracht en zullen we een grote stap moeten doen.
Kan ze daar geen paard krijgen? En je zoon een cross motor? Misschien in de mei vakantie (Indien mogelijk met werk ) daar heen om eens te kijken voor een huis enz? De omgeving verkennen bij je ouders, zodat de kids zien waar ze dan terecht komen?
Oke we draaien het om; Waarom willen we blijven? We hebben hier een leven, vrienden hobby's werk. De kinderen hebben hier hun school en vriendjes en sport etc. We hebben een koop huis. Man en kinderen kunnen zich niet in de taal redden. Mijn man zal daar geen enkele vorm van uitkering krijgen, hij wil graag wel wat doen. Al zou het maar per dag 2 uurtjes lichtelijk werk. Maar door de taal zal hij eerst aan huis gebonden zijn, hier ziet hij best wel tegen op. Want hij is dus absoluut geen thuis zitten. Ook Zal het moeilijker worden om later eventueel een baantje te vinden. De enigste reden om wél te gaan is om financiële problemen te gaan verkomen.
Die gaan dan gewoon mee. Pony en schaap gaan gewoon in de trailer mee, crosmotor kan gewoon in de andere helft van de trailer. We nemen ze ook zo mee als we 1 van de eilanden op vakantie gaan. Dus gaat prima en past allemaal. Pony en schaap kunnen bij het bedrijf op het terrein, zit ook een klein stukje land bij.
Niet alles gelezen, maar ik denk dat je het misschien zo moet benaderen. Je schrijft dat jullie op de manier waarop jullie je leven nu ingericht hebben sowieso niet rond gaan komen. Naar Denemarken gaan is daarvoor een mogelijke oplossing. Maar zijn er ook andere opties? Binnen Nederland?
Alles heeft een oplossing en die ligt voor jullie waar jij vandaan komt, je hebt een aanbod voor je huis... en vriendjes en de taal komt sneller goed dan je denkt! Misschien dat contact met Valhalla je een eyeopener kan geven (even googlen op Valhalla Blog) https://valhallavertelt.wordpress.com/
T is ook niet verkeerd als kinderen leren dat niet alles gewoon is. Zonder pony en cross motor kan je ook gelukkig zijn Als je aan geeft dat je man en kinderen t moeilijk krijgen betreft taal. Ik zou zeggen vereenvoudig jullie leven en kijk hoe t dan haalbaar is in nl en anders kan je altijd nog naar Denemarken
Ik denk dat jullie je niet door de financien moeten laten leiden, maar dat de hoofdvraag zou moeten zijn: Willen jullie graag naar Denemarken verhuizen of niet? Wanneer jullie hier een leuk leven hebben, Denemarken alleen uit financiele "nood" als optie ontstaan is, en er verder weinig goede redenen zijn om te vertrekken, zou ik het niet doen. Grote kans dat het op een teleurstelling uit loopt. Wanneer jullie graag naar Denemarken zouden verhuizen ivm de kans om het bedrijf over te nemen, de ruimte, kansen voor jullie en de kinderen, etc. zou ik het wel doen. Vrienden, hobby's, werk en taal heb je binnen een jaar ergens anders ook weer opgebouwd..... Voor je man zijn er vast kansen qua werk, ik werk bij een internationaal bedrijf en heb meerdere collega's die geen NL spreken. Hij kan vast bij een NL of internationaal bedrijf terecht, of misschien iets doen in het bedrijf van je ouders?
Ik zou het ook doen! Taal is voor je kids en man wellicht lastig, maar niet geheel onmogelijk! Ik kom nog niet verder als tak maar merk wel dat als ik in Denemarken ben bij mijn zwager en schoonzus ik de taal erg snel oppik (gezin spreekt onderling Deens). Verder heb jij straks recht op een jaar zw verlof! Weet alleen niet of dat ook geldt als je nog maar net in dienst bent bij je vader Ook wat ik van mijn schoonzus hoor qua zorgstelsel en schoolstelsel verschilt dat echt helemaal niets met hier! Succes met je keuze!
Binnen Nederland... Heel moeilijk. Op mijn werk zijn geen mogelijkheden tot meer uren. En al zou ik 60 uur werken verdien dan nog niet genoeg. Ander werk word lastig aangezien ik geen diploma's heb. Is eigenlijk een keus tussen; Blijven en luxe leventje op geven. En dan gaat de broekri strak aan. Of emigreren en luxe leven behouden.