Ik zou ook zeker gaan. Het enige is dat je opa en oma alleen laat en voor hen zal het een heel gemis zijn. Misschien ook mee emigreren ? Met de taal en vriendjes / vriendinnetjes zal het op die leeftijd vast wel goed komen. Enja als ik het zo lees dan zijn er 2 kinderen op komst en ziet het er naar uit dat je hier op een houtje moet gaan bijten. Als je dan toch de keuze hebt..het klinkt heel rooskleurig in ieder geval Het is in dit geval niet zo dat je met je gezin in the middle of nowhere beland in een vreemd land, je kent de taal daar en je hebt je ouders daar, een goed leven...
Hebben wel een ski-koffer voor op het dak dus hup opa en oma mee. Maar even serieus. Wij hebben gister het paspoort van zoontje gekregen!!! En halen em dinsdag op! Vanaf morgen dus even Rusland op en neer. Vannacht dus slapeloze nacht gehad, en toen kwam dit onderwerp ook weer ter sprake. Twijfel, twijfel. Man zegt wel dat als we eigenlijk wel de knoop moeten gaan doorhakken. Want onze zoon zal sowieso een taal moeten leren. En zal straks in het school systeem moeten komen. En man zij of het nou Nederland of Denemarken is maakt dan eigenlijk niets uit. En als we een babykamer gaan maken maakt het niet ut of het hier of daar zal zijn. En aan de ene kant de kinderen zullen zich wel aanpassen, word even doorbijten maar komt wel goed. En ze kunnen opzich wel naar school. Ze kunnen heel basis Deens. En man die heeft nog voor 2 maanden vooruit werk in de Planning. Maar het word hem echt steeds lichamelijk zwaarder en pijnlijker. Dus dat is tot mei, en stel we gaan in de mei vakantie. Kinderen hebben nog even de tijd om aan het idee te wennen. En ik sta dan nog niet op knappen. En we kunnen dam rustig een kinderkamer maken. In 2 maanden kunnen we ook wel een huis vinden daar. Auto's en trailer kunnen wel in 2 maanden verkocht worden. Zoontje heeft even om wennen daar voor hij naar school gaat en de baby er is. Kortom het is rendabel en we houden nog wel tijd over voor de baby er is. Hij wil graag hier blijven. In ons mooie huis wat we hebben laten bouwen. En dat de kinderen hun hobby's en sporten behouden. Maar dan zal man moeten blijven werken wat gewoon uitstel van executie is. En op mijn loon is het gewoon niet te doen. We Moeten dan de keus maken of het huis houden en wat minder geld voor boodschappen of een huurhuis en wat meer eten. Mijn man heeft dus de wereld aan medicijnen en in januari hoe gaan we het eigen risico ophoesten? En stel hij komt na verloop van tijd niet meer in aanmerking voor een uitkering, als hij stopt met werken zijn we de Sjaak maar dan zijn we super de Sjaak. Kunnen we naar de voedselbank of op 1 kamer flatje gaan wonen. We hebben het rekensommetje even gemaakt. Stel we leveren alle luxe in. Auto's weg, kopen er een klein koekblikje voor terug want zonder auto kom ik niet op het werk en man niet in het ziekenhuis. Abbonementen weg, huis weg, sporten en hobby's weg, nemen een 4 kamer huurwoning. Dan zou er aan het einde van de som Nog zo'n 150.- over blijven voor kleding en Extra etc. Nou met 6 personen... Wat de gemeente voor de grond en het huis wil geven is de waarde. Als we het aan 'mensen' verkopen krijgen we ongeveer het zelfde. We draaien er geen verlies op, aan het einde bande Streep krijgen we zelfs 5.000. Maar de gemeente heeft plannen, ons huis speelt daar een grote rol in, onze tuin/weiland ook. En ze hebben een aanbod gedaan en willen eigenlijk snel antwoord en niet ergens over 2 maanden. Als het aan hun ligt betalen ze en zijn wij volgende week weg. Dus ons huis zal absoluut het probleem Niet zijn. Maar stel we gaan in mei. Verkopen et huis nu aan de gemeente. Heel eerlijk gezegd knijpen hem wel een beetje dat de gemeente ons huis/land wil. Buren vederop die stappen al naar de rechter want de gemeente wil dat huis plat hebben en die moeten eigenlijk al vechten om daar te mogen blijven. We kunnen het wel gaan rekken maar helaas verlies je het meestal van gemeentes en ze hebben een heel sterk argument; giftige grond, ons huis staat op goede grond maar het hele land zal schoongemaakt moeten worden. En dat kunnen wij niet betalen. En ja ze kunnen eisen dat we dat gaan doen. Maar als we geen huis in Nederland hebben, stel. Waar gaan we wonen tijdelijk? En als het verkopen hoe komen we aan een ander huis zo snel? Huren is onze inkomsten nu nog te hoog voor. Voor Particulier krijgen we nu geen huursubsidie, kopen dat wol niet vanwege man's gezondheid. En wederom ligt de makkelijkste oplossing in Denemarken. Mijn vader heeft al uit laten rekenen wat we kunnen krijgen als mijn vader garant gaat staan. Koop je een prima huis voor! Wat we kunnen er 1 laten bouwen! Man zei al doen we gewoon een kopie van dit huis, hoeven we ook minder te wennen. Hoeven we ook niet te wennen dat er geen scheuren meer in de muur zitten of dat de keuken verzakt is. Voelen we ons meteen thuis. Het is gewoon kiezen of delen. Zo simpel is het. Of we vertrekken en houden onze luxe leventje. Of we geven ons luxe leven op en gaan zuinig leven maar wel in Nederland. Het is zoiezo zonder. Zullen offers moeten Worden gebracht. Wij hebben hier niet om gevraagd. En ja het liefst waren we gewoon zo veder gegaan. Heb vorig jaar ma lang sparen en zeuren een splinternieuw Audi A3 gekocht, no Het ook mijn favoriete kindje zal weg moeten, sowieso in Denemarken op papier laten zetten veel te duur koop ik een mooie andere auto voor, en als man werk kwijt is dan kunnen we het niet mee betalen. Mijn man's jongens droom was zo'n grote Amerikaan, zal weg moeten zelfde verhaal. De bmw moet weg. Alles Waar wij lang en hard voor gespaard hebben moet weg. Huis waar we zo trots op zijn, zelf hebben ontworpen moet weg of we zullen minder moeten eten. Is zuur. Elke maand vanaf dat mijn man zijn bedrijf, hij was 19 legde hij geld opzij om oor een huis te kunnen bouwen. Toen dat er was hebben we hard gespaard voor de Dodge en toen de Audi. Ja dan zijn we materialistisch maar we goden gewoon van mooie dingen en je kan het geld niet mee nemen later. En je leeft maar 1 keer en we sparen en werken er hard voor. Alles zal weg moeten.
Het lijkt of daarheen gaan, vooral voordelen heeft ten.opzichte van hier blijven. Ik zou gaan denk ik. Je kinderen gaan zich daar wel weer aanpassen, dat hadden ze hier anders ook moeten gaan doen als je er financieel zoveel op achteruit gaat.
Oef gelukkig zie je zelf in dat je mega materialistisch bent, zou er bijna bang van worden. Ik zeg: emigreren.
Ik denk dat ik zou gaan... Ja, jullie zijn materialistisch, en ja, jullie hebben nu een hoop spullen, dieren en andere mooie dingen. Aan de andere kant zijn er verschillende factoren waardoor je deze spullen, dieren en dingen waarschijnlijk niet kunt houden. Voor je kinderen: die zullen sowieso moeten leren dat niet alles altijd gaat/is zoals ze willen. Of dat nu betekent dat de crossmotor en het paard weg moeten of dat het betekent dat jullie gaan verhuizen. Eigenlijk verkeren jullie in een hele luxe positie (maar volgens mij zien jullie dat zelf ook wel in ). De taal zou ik geen barrière vinden. Je hebt de tijd om je man snel op cursus te doen, de kinderen idem dito. Thuis zoveel mogelijk al Deens spreken! Ik denk dat het verbazingwekkend kan zij hoe snel je dit oppikt! Het is niet alsof jullie morgen al weg gaan, je hebt wat voorbereidingstijd Denemarken is niet het eind van de wereld. Je rijdt nu ook al een aantal keer per jaar heen en weer, dus dat is het probleem niet. Alleen voor opa en oma in NL vind ik het moeilijk, aan de andere kant zou ik ze lekker uitnodigden voor een aantal keer per jaar een weekje weg Overigens zijn er zat gezinnen die met nog minder per maand rond komen, maar dat betekent inderdaad geen drie auto's enzo