Beste dames, Onze dochter Feride is na 12 weken bedrust wegens dreigende vroeggeboorte, op woensdagochtend met 34+1 weken om 8.45 uur geboren. De bevalling ging in een supertempo. Om 7.43 braken mijn vliezen en had ik meteen weeën, binnen 10 minuten kwamen de weeen om de 2 minuten en had ik meteen enorme persdrang. Midden in de spits zijn we naar het ziekenhuis geracet, er was geen tijd voor een ambulance. Mijn arme man moest rijden terwijl ik alleen maar krijste van de pijn. De weeen kwamen zo snel achterelkaar dat ik geen tijd had om ergens op te concentreren, te puffen of te zuchten. Hij heeft over vluchtstroken, door rood lichten en parkeerpalen omver gereden. Mijn vliezen waren gebroken, Feride lag in een stuit en ik had teveel persdrang, er was dus een risico dat de navelstreng om haar nekje zat terwijl ik in de auto, begeleid door mijn man, zou bevallen. Maar ziekenhuis heeft ons er erg goed doorheen geholpen. De hele autorit hebben ze mij door de telefoon begeleid en ze stonden ons beneden bij de hoofdingang op te wachten. Zogauw we binnen waren ben ik meteen gaan persen. Ze kwam om 8.45 uur, woog 2500 gram, had APGAR scores van 9/10/10 en ze is prachtig! Dit is mijn tweede kind, de bevalling ging totaal anders dan bij de eerste. Ik had zo verschrikkelijk veel pijn deze keer terwijl ik de vorige keer niet een kik heb gegeven. Ik geloof dat ik iedere wee heb moeten uitkrijsen en op een gegeven moment wilde ik alleen maar doodgaan. (Volgens de gyn was die doodswens bij snelle bevalling heel gebruikelijk ) Na een dag NICU zijn we overgeplaatst naar het regionaal ziekenhuis, ik heb haar vanochtend in bad gedaan en ook aangelegd. Ik heb een niet al te beste internetverbinding, zal proberen een foto te uploaden, anders wordt het maandag als ik thuis weer online ben.
Van harte meid! Heel herkenbaar van de snelle maar pijnlijke bevalling! Hier durfden we de rit naar het zh niet meer aan. Fijn dat alles is goedgekomen! Nu lekker genieten van je meisje.
Feride is inderdaad aan een supertempo geboren geweest. Proficiat en geniet maar van jullie meid! Bijzondere naam ook zeg! Hoe heet je andere kindje dan? Liefs, Youngmom
Whow heftig, maar ook een prachtig verhaal. Je hebt het heel knap gedaan zo te horen. Van harte proficiat met je dochter!
Dank jullie allen voor de felicitaties! Hierbij dan toch een foto. Ze goed het erg goed hoor. Ben zo trots op haar. Ze is heel rustig en tevreden, af en toe zet ze een schattig pruillipje bij het verschonen das alles. Hoop dat ze zo blijft. Ze ligt sinds gisteren in een bedje. Wel krijgt ze nog 4 keer sondevoeding naast 4 keer borstvoeding of de fles. Via de borst dronk ze bijna 2 keer zoveel als wat ze via de sonde binnenkrijgt. Die wil heel snel mee naar huis. En waarschijnlijk mag ze dinsdag van de monitor af. Als alles dan goed gaat mag ze met 36 weken mee naar huis.
Wauuuuuuuuuuuwwwwww!!! Wat een mooi meisje zeg!! Lekker genieten! hoop dat ze heel snel mee naar huis mag! Liefs Annemiek
wauw wat een bevallig pffff en wat een mooi gewicht zeg en mooi meisje maar zo te zien is je 1ste dochter ook erg vroeg geboren. dan mag je inderdaad van geluk spreken dat je nu 2 mooie kindjes heb
gefeliciteerd wat een prachtig meisje!!! Hier ook snel bevallen van mn tweede, maar niet zo snel als jij
Wauw wat een prachtig meisje is het!! En een hele mooie naam. Idd hopelijk mag ze met 36 weken naar huis