Dreumes 17 maanden constant verstopt.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vica86, Nov 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wie kan mij helpen.
    Mijn dochter kan sinds een maand of 3 steeds moeilijker poepen. In overleg met de apotheek geef ik lactulose.
    Nu moet ik het steeds vaker gaan geven omdat ze gewoon niet uit zichzelf poept.

Ik probeer al een paar dagen over te stappen naar een andere HA, maar die hebben 1 of andere telefoonstoring.
    Naar mijn huidige huisarts ga ik niet want die neemt mij niet serieus.

Nou heeft mijn dochter nogal moeite met het eten van fruit en ze drinkt nauwelijks melk. Fruit geef ik nu dmv knijpfruit dingen en melk is echt sporadisch dat ze wat wilt drinken.

Als baby zijnde had ze juist altijd enorm dunne ontlasting. Dit komt mede door het jhpm wat door de voeding zat. Daar ging ze enorm van aan de race.

Maar nou is mijn vraag, zou het wellicht iets beter kunnen worden als ik er toch elke avond een beker melk in krijg? De enige optie om dat te geven is savonds voor het slapen.
    En is het dan verstandig om te kiezen voor peutermelk?

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hoe oud is je dochter? Kun je anders proberen pap te geven? Dus pap waar granen in zitten (bambix). Eet ze brood? Anders zou je dat ook kunnen geven, bruin brood (tarwe). Misschien inderdaad een beker warme melk voor het slapen gaan, daar worden ze wat rustig van.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze is bijna 17 maanden. Eet 4 broodjes per dag. Wit 'kinderbrood' (dus van die blueband) of licht bruin brood.
    Donkerbruin eet ze niet.

Granenpapjes vind ze wel lekker. Die kant en klare pakjes.

Denk dat ik eerst eens ga proberen om gewoon een beker warme melk ga geven. Maar wat is dan beter? Gewone melk of peutermelk? In peutermelk zitten gelijk extra vitamines toch?

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Kyra krijgt geen peutermelk meer. Die geef ik gewone melk en 1x daags haar vloeibare multivitamines van Davitamon. Als je namelijk geen opvolgmelk meer geeft, moet je vitamine D gaan geven. Met die multivitamines krijgt ze gelijk al haar vitamientjes binnen ;)

Ik zou niet de kant en klaar pakjes pap geven, maar een bord Bambix groeiontbijt (8 granen). Die is vanaf 12 maanden. Brood zou ik lichtbruin geven (dus tarwe). Drinkt ze voldoende overdag? Dus diksap, sap of water?

Warme melk is ook lekker als ze wat onrustig zijn. Je kan het proberen.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ze drinkt meer dan ze ooit gedaan heeft. Ze was altijd een slechte drinker.
    Brood eet ze heeeeel goed. Dus OF wit met vezels.. OF gewoon lichtbruin. ligt eraan wat we in huis hebben. Mijn stiefzoon wilt alleen wit dus dan halen we dat 'neppe' wit brood. :p

Ze krijgt van mij een vitamine tabletje elke dag. Ik zal morgen eens kijken in de winkel wat voor peutermelk er allemaal is en of misschien gewone melk net zo makkelijk is.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Kyra had toen de peutermelk van Nutrilon. Opgroeimelk 1 geloof ik heet dat. Die heb je in poedervariant en kant en klaar literpak. Zo te lezen doe je verder al alles wat je kan doen. Ze krijgt haar vezels en drinkt genoeg. Dat is toch wel het belangrijkste. Tja, sommige kindjes hebben aanleg voor een moeizame stoelgang. Denk dat je daar weinig aan kan veranderen. iK hoop voor haar dat het snel beter wordt!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd. Er zal ook wel een ander ding meespelen. Als mijn dochter aandrang krijgt gaat ze overstrekken. Als ze nou haar knietjes zou buigen ofzo was het voor haar al makkelijker geweest om te poepen..

Dus misschien wordt het allemaal wel beter als ze zindelijk is. Dan kan ze tenminste niet anders dan zitten bij het poepen.

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oow wa herkenbaar. mijn zoontje heeft dit ook ik had al van alles geprobeerd! ook de lactulose. toen toch maar naar de ha gegaan. hij had een aambeitje (had er geen last van) maar inwendig had ie een klein scheurtje en was dus bang om te poepen omdat het pijn deed. dat zorgde voor de verstoppingen. hij heeft toen foralax/floralax gekregen. dat is een poedertje, moet ik 2 keer per dag zijn drinken doen en dat maakt de ontlasting zacht. het werkt erg goed hoor dus mischien dat je dat aan je ha kan vragen.

tot die tijd wat ook erg goed werkt is gedroogde pruimen in water koken..een stuk of 5 pruimen in een beetje water. dat pureren en als fruithapje geven. het vocht kun je als thee geven. werkt harstikke goed maar dat moet je niet te vaak doen anders krijgt ze luie darmen.

heel veel succes

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou hier dan melk geprobeerd.... Was geen succes.. Ze blijft het toch vies vinden.

Toen ik haar een schone luier aan wou doen voor het slapen gaan heb ik haar maar weer eens op het potje gezet. Doe ik sporadisch want dat vind ze leuk. En ik merkte dus dat ze bij aandrang ging overstrekken en dan kan je natuurlijk niet poepen..

Ze had de hele dag wel wat last van scheetjes, maar kon niet echt merken dat ze aandrang had.

Nou zat ze 30 seconden op het potje en ze staat op. Net als ze opstaat valt er een drol... Welliswaar net naast het potje. Dus ik laat haar weer zitten.. en weer een drolletje..
    Toen stiekem met een billendoekje de drol in het potje gedaan en aan mijn dochter laten zien.

Haha was wel leuk.. Ze vond het toch wel heeeeel gek dat haar 'bah' nou ineens in die 'stoel' zat haha. Tenminste, ik neem aan dat het potje nog niet meer voor haar is dan iets waar ze af en toe op kan zitten :p.

Ik ga het in ieder geval vaker proberen als ze aandrang heeft.

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    buikjespap pruimen van de nestle,is van 6 tot 36 maanden,moet heel goed werken,zit ook iets van goede bacterien in voor de darmflora.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik wilde dus net zeggen mischien wil ze niet poepen in de luier?

mijn nichtje wilde met 15 maanden echt niet meer poepen. en op het potje wel

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze had vandaag weer aandrang, maar ze wou ook niet echt op het potje. Als ze morgenochtend nog niet gepoept heeft zet ik de verwarming lekker hoog en laat ik haar in hele makkelijke kleding lopen (boxer ofzo) zodat ze snel op het potje kan.
    Ze vind het wel leuk en intressant het potje.

Share This Page